Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robw1947
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-06 11:58
Afgelopen week de nodige ervaring opgedaan met een Samsung smartphone A5.
Hiervoor had ik al o.a. de Samsung USB drivers geïnstalleerd en ook in de A5 de ontwikkelaarsopties aangezet.

Bij deze tablet ook de Ontwikkelaarsopties aangezet en USB-foutopsporing op Aan gezet.
Maar de tablet wordt niet als USB apparaat herkend.
Ook niet met een oudere versie van de Samsung USB-drivers.

Uiteraard op internet al gezocht naar mogelijke oorzaken, maar geen oplossing kunnen vinden.
Veelal wordt geadviseerd om MTP aan te zetten.
In de gedownloade handleiding staat hierover, dat dit moet via het aanmeldingenvenster.
Maar op dit scherm komt USB niet voor.

Op een Engelstalig forum las ik o.a. een opmerking, dat onder W7 de tablet wel werd herkend, maar niet meer onder W10, een oplossing hierbij niet gevonden.

Maar kan het zijn gezien de ouderdom van deze tablet, dat ik inderdaad moet uitwijken naar een W7 install?

Er staan op de tablet nog behoorlijk wat bestanden, die mijn buren toch nog graag op een externe HD willen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:35

Herman

FP ProMod
Wellicht dat een linux distributie van een bootable USB stick de tablet wel kan benaderen?

Dat heeft wellicht een goede kans van slagen en minder impact dan een win7 installatie? ;)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:46
Het kan ook aan de USB poort van de PC liggen, sommige apparaten gaan op slot als er te veel stroom op de draad zit als beveiliging.

Een andere poort testen of usb hub ertussen kun je proberen.

Ook een andere usb kabel in de tablet helpt soms, bij voorkeur de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:52
Niet klooien met kabeltje, maar met een of andere filemanager kopiëren naar een netwerklocatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robw1947
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-06 11:58
De koppeling zowel met een PC als met een laptop geprobeerd op verschillende USB poorten met verschillende kabels.
Als ik de Samsung A5 aan de laptop koppel, dan direct herkenning.
Het probleem zal dus toch een onjuiste USB-driver zijn waardoor de USB-poort op de tablet niet herkend wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:46
Zet er een cloud dienst op als Dropbox, Onedrive, Google Drive, van de eigenaren en verplaats de data daarin, synchroniseer het naar de cloud en verifieer dat alles goed in de cloud is gekomen.
.
Vervolgens op de cloud drive op de PC van de mensen, en synchroniseer de data naar de PC.
Daarna kun je de cloud dienst weer leeg maken nadat je driedubbel gecontroleerd hebt dart alles veilig over is gekomen.

En als laatste de tablet wissen van persoonlijke data en accounts voordat die vernietigd/opgeruimd wordt.
Pagina: 1