Mijn vraag
Om een custom rom te installeren op mijn Pixel 3, moet ik de bootloader unlocken. Voor zover ik heb gelezen, is het hiervoor noodzakelijk om bij de 'developer options' 1) USB debugging en 2) OEM unlocking aan te schakelen. Die laatste is echter grayed out, ofwel niet te selecteren. Zie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/c5dER9kswF9AfG76mQLwmo5i.png?f=user_large)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Google SDK Driver
Minimal Adb Fastboot Tool
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Reset naar fabrieksinstellingen (waarbij eerst alle accounts uitgeschakeld en zonder simkaart)
- Herstart
- Wifi-verbinding met internet
- Update naar nieuwst beschikbare officiele android-versie
De stappen in de volgende instructies heb ik gevolgd:
- YouTube: All Google Pixel Bootloader Unlock Instant [Flash/Root/Custom OS Ins...
- https://www.androidauthor...ixel-3-bootloader-915961/
In beide gevallen krijg ik in de prompt de foutmelding dat 'unlocking' niet 'allowed' is. Vermoedelijk dus omdat de OEM Unlock uitgeschakeld staat.
De Pixel 3 betreft een refurbished exemplaar en de historie is mij onbekend
Wie o wie kan mij helpen?
Om een custom rom te installeren op mijn Pixel 3, moet ik de bootloader unlocken. Voor zover ik heb gelezen, is het hiervoor noodzakelijk om bij de 'developer options' 1) USB debugging en 2) OEM unlocking aan te schakelen. Die laatste is echter grayed out, ofwel niet te selecteren. Zie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/c5dER9kswF9AfG76mQLwmo5i.png?f=user_large)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Google SDK Driver
Minimal Adb Fastboot Tool
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Reset naar fabrieksinstellingen (waarbij eerst alle accounts uitgeschakeld en zonder simkaart)
- Herstart
- Wifi-verbinding met internet
- Update naar nieuwst beschikbare officiele android-versie
De stappen in de volgende instructies heb ik gevolgd:
- YouTube: All Google Pixel Bootloader Unlock Instant [Flash/Root/Custom OS Ins...
- https://www.androidauthor...ixel-3-bootloader-915961/
In beide gevallen krijg ik in de prompt de foutmelding dat 'unlocking' niet 'allowed' is. Vermoedelijk dus omdat de OEM Unlock uitgeschakeld staat.
De Pixel 3 betreft een refurbished exemplaar en de historie is mij onbekend
Wie o wie kan mij helpen?
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic