Afgelopen 8 april hebben we een Bosch afzuigkap voor €366 besteld bij een Belgische winkel. Op de website staat bij levering dat de afzuigkap op bestelling bij fabrikant geleverd wordt en de 30 dagen mogelijk niet gehaald kunnen worden. Echter bestel bevestiging via email was er sprake van een levertijd was iets van 4 weken, in de geplande leverweek kregen we een email dat de levering nogmaals uitgesteld was. Na een week of 8 heb ik een email gestuurd wanneer de afzuigkap geleverd werd. Er werd mij verteld dat er productie problemen waren en dat deze afzuigkap slecht leverbaar is.
Heb toen contact opgenomen met Bosch NL en Bosch BE en die geven beide aan dat de afzuigkap ruim op voorraad is. Dit verhaal aan de winkel voorgelegd en die geven aan dat ze de afzuigkap bij een Duitse groothandel in bestelling hebben, deze groothandel kan nu niet tegen dit bedrag leveren en daarom wachten ze af.
Ik kan kiezen om de koop te ontbinden of te wachten totdat de afzuigkap geleverd wordt.
De afzuigkap staat momenteel nog steeds voor €366 op hun website aangeboden, andere webwinkels bieden de afzuigkap aan voor €499.
Wat zijn mijn rechten in dit geval? Voel er niet zoveel voor om voor een duurdere optie te gaan.
(vergelijkbaar topic)
Heb toen contact opgenomen met Bosch NL en Bosch BE en die geven beide aan dat de afzuigkap ruim op voorraad is. Dit verhaal aan de winkel voorgelegd en die geven aan dat ze de afzuigkap bij een Duitse groothandel in bestelling hebben, deze groothandel kan nu niet tegen dit bedrag leveren en daarom wachten ze af.
Ik kan kiezen om de koop te ontbinden of te wachten totdat de afzuigkap geleverd wordt.
De afzuigkap staat momenteel nog steeds voor €366 op hun website aangeboden, andere webwinkels bieden de afzuigkap aan voor €499.
Wat zijn mijn rechten in dit geval? Voel er niet zoveel voor om voor een duurdere optie te gaan.
(vergelijkbaar topic)
I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis