Winkel erg lange levertermijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 22:47

Vae Victus

Awesome God

Topicstarter
Afgelopen 8 april hebben we een Bosch afzuigkap voor €366 besteld bij een Belgische winkel. Op de website staat bij levering dat de afzuigkap op bestelling bij fabrikant geleverd wordt en de 30 dagen mogelijk niet gehaald kunnen worden. Echter bestel bevestiging via email was er sprake van een levertijd was iets van 4 weken, in de geplande leverweek kregen we een email dat de levering nogmaals uitgesteld was. Na een week of 8 heb ik een email gestuurd wanneer de afzuigkap geleverd werd. Er werd mij verteld dat er productie problemen waren en dat deze afzuigkap slecht leverbaar is.

Heb toen contact opgenomen met Bosch NL en Bosch BE en die geven beide aan dat de afzuigkap ruim op voorraad is. Dit verhaal aan de winkel voorgelegd en die geven aan dat ze de afzuigkap bij een Duitse groothandel in bestelling hebben, deze groothandel kan nu niet tegen dit bedrag leveren en daarom wachten ze af.
Ik kan kiezen om de koop te ontbinden of te wachten totdat de afzuigkap geleverd wordt.

De afzuigkap staat momenteel nog steeds voor €366 op hun website aangeboden, andere webwinkels bieden de afzuigkap aan voor €499.

Wat zijn mijn rechten in dit geval? Voel er niet zoveel voor om voor een duurdere optie te gaan.
(vergelijkbaar topic)

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Beste antwoord (via Vae Victus op 24-07-2023 20:24)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Als je bereid bent het juridische traject in te gaan kan mogelijk via die weg levering afdwingen als je voor de rechter aannemelijk kan maken dat de verkoper hier te kort schiet mocht het zover komen en de winkel niet eerder eieren voor haar geld kiest. Ook kan je mogelijk een dekkingskoop overwegen, maar ook daar verwacht ik niet dat de winkelier er zonder slag of stoot in mee zal gaan.

Wil je het juridische traject niet in, dan zal er denk ik weinig opzitten dan of wel wachten of wel ontbinden. Ik verwacht immers niet dat die leverancier (of de winkelier) zonder wat druk ineens van mening zullen veranderen en dat ineens een van deze partijen wel haar verlies gaat nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennism op 23-07-2023 11:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Als je bereid bent het juridische traject in te gaan kan mogelijk via die weg levering afdwingen als je voor de rechter aannemelijk kan maken dat de verkoper hier te kort schiet mocht het zover komen en de winkel niet eerder eieren voor haar geld kiest. Ook kan je mogelijk een dekkingskoop overwegen, maar ook daar verwacht ik niet dat de winkelier er zonder slag of stoot in mee zal gaan.

Wil je het juridische traject niet in, dan zal er denk ik weinig opzitten dan of wel wachten of wel ontbinden. Ik verwacht immers niet dat die leverancier (of de winkelier) zonder wat druk ineens van mening zullen veranderen en dat ineens een van deze partijen wel haar verlies gaat nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennism op 23-07-2023 11:54 ]