"Slimste" laadpaal voor thuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudems13
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:04
Wij hebben net een ev gekocht, mg5. Alleen moet nog een laadpaal.

Nu heb ik me er een beetje in verdiept, maar vind het toch lastig om een besluit te maken. Er is ook wel echt een gebrek aan vergelijkings reviews heb ik gemerkt.

Wij zoeken eentje dus voor thuis, zo slim mogelijk met dynamische energiecontract, zonnepanelen en toekomstgericht. Ook leuk als de mogelijkheid er is om zelf tegenaan te programmeren.

Nu denk ik dat het nog tussen twee gaat, de Volt Time Source 2 en de Zaptec Go. Easee leek me eigenlijk de beste keus, maar door het verkoopverbod gaat dat denk ik niet door..

Hiervan lijkt de Volt Time Source 2 potentie om in de toekomst het meeste te kunnen. Solar balancing, over een paar maanden integratie met jedlix, en krijgt dan VPP, bedraad loadbalancing. Alleen voor nu handmatig momenten om te laden instellen, of via betaalde backoffice als e-flux oid. Het is alleen wel een erg jong bedrijf, wat leuk is, maar moet nog hun voeten goed in de markt zetten, ontwikkelen, en blijven bestaan natuurlijk.

Zaptec go heeft tibber (weet niet of dat fijn is of niet.) en stekker integratie. Verder wat het zal kunnen in de toekomst is onduidelijk. Geen solar balancing, draadloos loadbalancing wat soms net te laat is kreeg ik te horen. Maat wel een bewezen merk, goede garantie (als dat belangrijk is).

Wellicht kunnen jullie me helpen in de keuze, of hebben een ander optie voor slimme laadoplossing, hoor het graag! d:)b

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Waarom geen Zappi?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudems13
Dat weet ik eigenlijk niet.. die was niet echt op mijn radar. Ik ga het checken. Wat zijn daar de pluspunten? Esthetiek iig niet.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dudems13 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 23:38:
[...] die was niet echt op mijn radar.[...]
Heb je dan wellicht dit topic gemist?
Thuisladen van je EV deel 2
In dit topic worden een heleboel laadpalen besproken, inclusief ervaringen.

[ Voor 13% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 25-07-2023 10:51 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:16
dudems13 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 23:38:
Dat weet ik eigenlijk niet.. die was niet echt op mijn radar. Ik ga het checken. Wat zijn daar de pluspunten? Esthetiek iig niet.. ;)
Totdat je het beu bent om met een losse kabel te werken, en je bedenkt dat je er een met een vaste kabel had moeten nemen. Met de kabel er omheen is de Zappi met afstand de minst rommelige oplossing.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudems13
Maestro.mosjuh schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:34:
[...]

Heb je dan wellicht dit topic gemist?
Thuisladen van je EV deel 2
In dit topic worden een heleboel laadpalen besproken, inclusief ervaringen.
Had ik inderdaad gemist.. thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudems13
guido66 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:13:
[...]

Totdat je het beu bent om met een losse kabel te werken, en je bedenkt dat je er een met een vaste kabel had moeten nemen. Met de kabel er omheen is de Zappi met afstand de minst rommelige oplossing.
Ja losse kabel nu al beu.
Pagina: 1