Marktplaats monitort dit puur en alleen d.m.v. de betalingen die plaatsvinden via OPP (Online Payment Platform). Werk je met betaalverzoekjes van de bank / Tikkie / ... dan weet Marktplaats daar niets van.
Bij 29 betaalverzoekjes wordt het getriggered en moet je vervolgens de voor èn achterkant van je ID kaart / rijbewijs / ... uploaden.
Wat daarna gebeurt? Geen idee.
Ik vind het verder wel een moeilijk iets: Natuurlijk loop je op de Koningsmarkt tegen leuke koopjes aan, je hoeft niet een handelaar te zijn om iets daar goedkoop te kopen. Dat je dat voor eigen genot zou doen, is helemaal prima. Maar ook een niet-handelaar zal weleens iets meenemen omdat het "te stom is om dat niet te doen voor die prijs".
Verder heb je ook nog verzamelaars, daar wil het weleens voorkomen dat je winst maakt. Die spullen worden namelijk wel meer waard. In tegenstelling tot de gemiddelde producten die, met het verstrijken van de tijd, in waarde achteruit zullen gaan. Het komt ook vaak voor dat je dubbelen hebt, dat je iets extra koopt, om dan te verkopen omdat je op die manier je hobby betaalbaar(der) houdt. Doe je het dan voor winst? Voor een "bedrijfsmatig" inkomen? Nee, maar het is natuurlijk maar net hoe je er naar kijkt.
Je bent in ieder geval niet, en dat is de definitie volgens de belastingdienst, met de intentie om winst te maken actief aan het inkopen.
En hetzelfde overigens met klussen thuis: Ik ben de hele elektra op de schop aan het gooien, dus ik had wat groepenkasten nodig, automaten, enz. enz. Ik heb inmiddels wel heel wat spul liggen wat ik niet meer gebruik / kan gebruiken. En dingen waar ik plannen mee had, maar dat is inmiddels veranderd. Als ik op het moment van kopen had geweten dat ik het uiteindelijk anders zou aanpakken, zou ik het niet hebben gekocht. Maar het zijn wel heel wat bananendozen vol met materiaal inmiddels.
Dus, ik ben dat de afgelopen tijd (na 15+ jaar zowat niks te hebben gedaan meer op Marktplaats) ook maar eens op Marktplaats gaan zetten. Dan loop je heel snel tegen de 30 verkopen aan. Dus ik ben erg benieuwd wat er nu verder mee gaat gebeuren.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?