Na lange tijd te hebben gelezen in diverse topics over zonnepanelen en de installaties, als mede de verschillende offertes die zijn beoordeeld in dit forum, zou ik het waarderen als er tweakers zijn die hun mening over de volgende offertes willen geven.
Foto's
Het roodomlijnde dak is op het zuidoosten geörienteerd
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DJ2ci5Vd0TdLCOZhNjFNBm4L.jpg?f=user_large)
Omgeving
Rotterdam
Beschikbare (dak)ruimte
Dak: 3 x7,5 meter
Schaduw
Er is aan het einde van de dag een aantal uren schaduw door bomen aan de achterzijde.
Jaarverbruik
Onbekend, omdat we er pas sinds kort wonen. Tussenwoning 2-personen dus vermoedelijk ca. 2500 kWh.
Budget en doel
Het doel is om een installatie te hebben die toekomstbestendig is: Wellicht na aantal jaar toevoeging van zonneboiler
Wie gaat het project uitvoeren
Een installateur, niet zelf.
Reeds verkregen offertes
:strip_exif()/f/image/nb4C2CPo4CkXRwF2W4V5Eh8p.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben er ook nog niet helemaal uit of ik glas-glas panelen wil of glas-folie panelen. Er wordt door verschillende partijen verschillende dingen gezegd. (Langer meegaan, minder snel degradatie van de glas-glas-panelen)
Foto's
Het roodomlijnde dak is op het zuidoosten geörienteerd
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DJ2ci5Vd0TdLCOZhNjFNBm4L.jpg?f=user_large)
Omgeving
Rotterdam
Beschikbare (dak)ruimte
Dak: 3 x7,5 meter
Schaduw
Er is aan het einde van de dag een aantal uren schaduw door bomen aan de achterzijde.
Jaarverbruik
Onbekend, omdat we er pas sinds kort wonen. Tussenwoning 2-personen dus vermoedelijk ca. 2500 kWh.
Budget en doel
Het doel is om een installatie te hebben die toekomstbestendig is: Wellicht na aantal jaar toevoeging van zonneboiler
Wie gaat het project uitvoeren
Een installateur, niet zelf.
Reeds verkregen offertes
:strip_exif()/f/image/nb4C2CPo4CkXRwF2W4V5Eh8p.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben er ook nog niet helemaal uit of ik glas-glas panelen wil of glas-folie panelen. Er wordt door verschillende partijen verschillende dingen gezegd. (Langer meegaan, minder snel degradatie van de glas-glas-panelen)
[ Voor 75% gewijzigd door Niels2723 op 17-07-2023 17:26 ]