Onkyo TX 2000 herstellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan81!
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-07-2023
Hallo, tot voor kort werkte mijn Onkyo tuner versterker feilloos.Ik heb hem in 1982 ! gekocht en hij heeft bijna 40 jaar in een afgesloten audiomeubel gestaan en ik had m geregeld aan staan..
De laatste tijd heb ik problemen met het volume,dwz er komt soms te weinig of geen geluid uit de speakers. Ik heb er 2 KEF (ook uit 1982) en 2 Wharfedale -vrij nieuw en met goede kabels- op aangesloten. Als ik switch tussen beide speakersystemen is het probleem niet opgelost.
Vandaag heb ik de behuizing los gemaakt en ik zie nauwelijks stof. Voorzichtig stofzuigen schijn te helpen maar ik vermoed dat er na zoveel jaar een paar onderdelen vervangen moeten worden. Ik geef liever geld uit voor vervanging en reparatie van onderdelen dan dat ik m vervang door een nieuw apparaat. In een speciaalzaak zeiden ze me dat het schoonmaken rond de 60 euro kost. Geen idee of het probleem daarmee opgelost is .
Heeft iemand goede raad in dit geval?
En weet iemand hoeveel het nakijken en repareren ongeveer kost?

Beste antwoord (via jan81! op 17-07-2023 19:15)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verder lijkt me Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2 een prima plek om dit te vragen, vast wel iemand die dat ding kent ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan81!
het betreft een Onkyo TX 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 14:42
Het beste is om dat bij een audio-reparatiezaak te vragen.
Even gegoogled, bijvoorbeeld https://vintageaudiorepair.nl/ of https://audioreparatie.nu/

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Als het soms maar zeker niet altijd is, is de eerste verdachte meestal de potmeter van de volumeknop, danwel stof in bijvoorbeeld de schakelaars van source selectie of source direct.
Merk je de verschillen als je het volume regelt, of los daarvan? Kun je het ergens mee reproduceren?

Een beetje tunerspray (let op, dus geen contactspray want dat laat residu achter) op de juiste plaatsen wil dit soort problemen wel eens oplossen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Verder lijkt me Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2 een prima plek om dit te vragen, vast wel iemand die dat ding kent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan81!
Xfile schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:50:
Het beste is om dat bij een audio-reparatiezaak te vragen.
Even gegoogled, bijvoorbeeld https://vintageaudiorepair.nl/ of https://audioreparatie.nu/
bedankt voor je reactie, zal eens googelen of in oosten van het land een goeie zaak zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan81!
The Eagle schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:07:
Als het soms maar zeker niet altijd is, is de eerste verdachte meestal de potmeter van de volumeknop, danwel stof in bijvoorbeeld de schakelaars van source selectie of source direct.
Merk je de verschillen als je het volume regelt, of los daarvan? Kun je het ergens mee reproduceren?

Een beetje tunerspray (let op, dus geen contactspray want dat laat residu achter) op de juiste plaatsen wil dit soort problemen wel eens oplossen :)
jan81! schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:09:
[...]

bedankt voor je reactie, zal eens googelen of in oosten van het land een goeie zaak zit. :)
zowel de tunerspray als het melden in de vintage plek van tweakers zal ik proberen. Goeie tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan81!
tunerspray niet gebruikt, apparaat weer teruggezet en alles werkt weer! wonderen zijn de wereld nog niet uit, Ieder die reageerde: toch bedankt!
Jan
Pagina: 1