Robotmaaier probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordJensM
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-07-2023
Kan iemand me helpen?

Vorige jaar heb ik een GARDENA - Sileno City 250 Robotmaaier gekocht en in het najaar geinstalleerd. Sinds deze lente maait de robot ons gazon. Maar sinds 2 weken heb ik verschillende problemen met de robot.

De robot laadt niet meer op zoals het moet. Volgens mij is er een slecht contact tussen laadstation en robot. Wanneer de robot in het station rijdt, wordt hij soms niet opgeladen. Hierdoor ontlaadt de robot en wilt hij niet maaien. Ik heb zelf al af en toe eens de robot een duwtje extra gegeven zodat hij vervolgens wel oplaadt.

Hoe kan dit probleem opgelost worden? Het is een nieuw toestel die nog geen jaar maait...

Ik heb ook al gehad dat de robot maaier naar oplaadstation rijdt en koppelt voor op te laden en start bij 56% batterij en als ik 30min later keek, had de batterij nog maar 10%...
Gisterenavond heb ik de maaier een extra duwtje gedaan tot ik kon merken op scherm van robot dat hij oplaadt. Vandaag kijken we via de app of hij 100% opgeladen is. Robot is 100% opgeladen. Als we 5min later opnieuw kijken, is dit gezakt naar 98% terwijl de robot niks gedaan heeft. Enkel via de app gekeken. 10min later: 97%...

Hoe kan dit?

Mvg

Jens

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Wat heb je zelf al gedaan om het op te lossen?

Ik zou op zijn minst de contacten even goed schoonmaken. Als de accu zo snel leegloopt dan klinkt het alsof je de maaier de hele winter bijvoorbeeld in de vrieskou buiten hebt laten staan of helemaal leeg hebt laten lopen, daar kunnen ze niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:26
Ik heb een wolf Garten robotmaaier. Ik haal die van mij elke winter naar binnen zodat de accu het niet zo zwaar heeft. Wat hier wel gebeurt is dat het laadplatform vaak best smerig is na een poos. Met zand maar ook gras/onkruid wat door de kieren groeit en wat de maaier zelf erop rijdt met de wielen. Ik maak het eens in de zoveel tijd schoon zodat het weer helemaal vrij is. Ik heb het ook wel eens gehad dat de maaier er niet meer ver genoeg op kon rijden en dus niet kon opladen. Maar dat is snel verholpen.

Bij jouw maaier klinkt het alsof de accu kapot is eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:41

PinusRigida

I put the p in pool.

Gelijkaardige situatie gehad ooit met een smartphone. Accu ging van opgeladen naar 0% op korte en zichtbare tijdspanne, zonder te gebruiken, was vaak ook niet opgeladen ondanks dat ie aan oplader hing, accu was kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelcorvette
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 10-03 10:31
Ik zag dat de gardena robotmaaier silence 250 slechts 1uur en 20min kon maaien op de accu. Ik heb er een lithium accu 20v 2Ah ingebouwd en nu kan hij bijna 3 uur werken. Na 6 maanden goed werken ging hij soms 3x proberen om de lader te vinden, maar stond dan 50cm voor de lader stil.
Ik had de center draad iets uit het midden onder het gras liggen, na deze zeker 2m kaarsrecht voor de laadstation te leggen ging dat beter. Toch botste de achterkant, waar de connector zit tegen de steker vh laadstation aan en ging hij het steeds opnieuw proberen. Nadat ik 2 plankjes aan de zijkant gemaakt had, zie foto's werkt hij zeker alweer 6 maanden perfect en rijd altijd in 1xnin het station. Echt een aanrader.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zsQHMz4SoR4rJiJslXdOM155YU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8UF486vnTmKJmyNX50zvUfqQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PH2iDOorY2tr0fnx2xrQIiIS4vc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/opOGcTML98wL76ZM3H0vVrUd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zR9hp9ZCACsXoNrYm-B0m4-UazM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tmHg6ax0z8iAcg6TkHm7xw7f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B64PQCuzAOqeh3YlaLtwLu2OK-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRf4WNCDAI4aJlFDrs7HtAjg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door marcelcorvette op 10-03-2025 10:30 ]