Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn zus heeft mij gevraagd voor een game computer voor mijn nichtjes (4 dames).
Deze hebben geen verstand van FPS / Input lag etc. en zouden zich niet interesseren in FPS counters tijdens het spelen, het moet gewoon lekker spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn zus heeft een budget meegegeven van +/- €800,- excl. toebehoren (monitor etc.)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Budget game systeem voor 1080p. Waarbij ze wel wat jaren vooruit kunnen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk freak, alleen liever 10 euro meer voor goed spul dan fingers crossed dat je een goede batch hebt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer komt onder de tafel te staan, dus de case het liefst zonder raam.
Ga je overklokken?
Nee
De PC die ik nu samengesteld heb
Wat verwacht je van ons?
Ik heb hierboven op basis van verschillende topics een systeem samengesteld waarbij ik denk dat ze leuk vooruit kunnen en goed en prachtig kunnen gamen op 1080p (iets boven budget).
Daarbij heb ik de volgende vragen:
Videokaart
Ik heb gekozen voor een RX 6700 XT waarbij ik ook kan gaan voor een 6600 XT voor €96,- verschil.. dit is ook wat mijn budget overschrijdt. Is dat het waard? Of moet ik wellicht nog een hele andere kaart overwegen? Of zelfs 2de hands een 6600 XT voor € 225,- (vraag en aanbod), wat €125,- bespaard een beter idee?
Voeding
Laatste pc die ik gebouwd heb, was ik nog student (meer dan 10 jaar geleden). Met 2 rekentools op internet kwam ik op dat 750 watt voeding voldoende moet zijn. Heb ik dan een juiste keuze gemaakt qua prijs/kwaliteit?
Behuizing
Tjee... wat een hoop behuizingen en dat voor weinig geld ook. na plaatjes kijken uitgekomen op de LC-Power 2016MB met als reden... behuizing zonder raam en moet er nog redelijk uitzien. Bestaan er betere, die ik over het hoofd heb gezien?
Toelichting hardeschijf
Hier zag ik vaak de Lexar NM620 1TB voorbij komen, alleen de reviews lieten mij toch kiezen voor de Kingston M2 SSD 1TB
Algemeen
Wat zou jij anders doen? Welk onderdeel zou je waarvoor omruilen?
Mijn zus heeft mij gevraagd voor een game computer voor mijn nichtjes (4 dames).
Deze hebben geen verstand van FPS / Input lag etc. en zouden zich niet interesseren in FPS counters tijdens het spelen, het moet gewoon lekker spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn zus heeft een budget meegegeven van +/- €800,- excl. toebehoren (monitor etc.)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Budget game systeem voor 1080p. Waarbij ze wel wat jaren vooruit kunnen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk freak, alleen liever 10 euro meer voor goed spul dan fingers crossed dat je een goede batch hebt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer komt onder de tafel te staan, dus de case het liefst zonder raam.
Ga je overklokken?
Nee
De PC die ik nu samengesteld heb
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Tray | € 123,95 | € 123,95 |
| 1 | Moederborden | MSI B550M PRO-VDH WIFI | € 114,85 | € 114,85 |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 6700 XT 12GB | € 359,- | € 359,- |
| 1 | Behuizingen | LC-Power 2016MB | € 42,56 | € 42,56 |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AK400 | € 34,90 | € 34,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 55,90 | € 55,90 |
| 1 | Voedingen | EVGA 750 BQ | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston NV2 1TB | € 44,96 | € 44,96 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 861,02 | ||
Wat verwacht je van ons?
Ik heb hierboven op basis van verschillende topics een systeem samengesteld waarbij ik denk dat ze leuk vooruit kunnen en goed en prachtig kunnen gamen op 1080p (iets boven budget).
Daarbij heb ik de volgende vragen:
Videokaart
Ik heb gekozen voor een RX 6700 XT waarbij ik ook kan gaan voor een 6600 XT voor €96,- verschil.. dit is ook wat mijn budget overschrijdt. Is dat het waard? Of moet ik wellicht nog een hele andere kaart overwegen? Of zelfs 2de hands een 6600 XT voor € 225,- (vraag en aanbod), wat €125,- bespaard een beter idee?
Voeding
Laatste pc die ik gebouwd heb, was ik nog student (meer dan 10 jaar geleden). Met 2 rekentools op internet kwam ik op dat 750 watt voeding voldoende moet zijn. Heb ik dan een juiste keuze gemaakt qua prijs/kwaliteit?
Behuizing
Tjee... wat een hoop behuizingen en dat voor weinig geld ook. na plaatjes kijken uitgekomen op de LC-Power 2016MB met als reden... behuizing zonder raam en moet er nog redelijk uitzien. Bestaan er betere, die ik over het hoofd heb gezien?
Toelichting hardeschijf
Hier zag ik vaak de Lexar NM620 1TB voorbij komen, alleen de reviews lieten mij toch kiezen voor de Kingston M2 SSD 1TB
Algemeen
Wat zou jij anders doen? Welk onderdeel zou je waarvoor omruilen?

/f/image/31ebTaBfZeEDPxEoLB8O1YeU.png?f=fotoalbum_large)