Bouw een weerstation met webdashboard Knutselen in samenwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:41

Herman

FP ProMod
Topicstarter
@willemdemoor

review: Bouw een weerstation met een webdashboard
We hopen dat jullie dit soort content leuk vinden; laat vooral in de comments weten wat je van dit initiatief vindt.
Ik vind feedback beter op z'n plaats in https://gathering.tweakers.net/gr zodat de FP voor inhoudelijke reacties blijft?

Mijn vraag:
Wellicht goed om te vermelden of het item een soort van 'productplaatsing' bevat en of de journalistieke integriteit in deze items gewaarborgd blijft? Wie is verantwoordelijk voor de inhoud van deze items? Is het een advertorial? Bij mijn weten is Magpi verbonden aan de maker van Raspberry Pi's. Zijn zij dan ook volledig objectief? :)

(Met het risico om een party pooper te zijn)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Ik ga net zo hard een party pooper zijn, want ik ga je keihard doorverwijzen naar Eric en Wout. Het idee / de samenwerking komt van Wout en beiden hebben me gevraagd het in een review te gieten en om feedback te vragen onder het artikel :)
Wat integriteit betreft: het is een gastbijdrage, we verkopen geen MagPi-subscriptions en de RPI's zijn geen obscuur stukje tech dat verkoopstimulus behoeft (sterker nog, je kon ze lange tijd amper kopen). Ik denk dat RPi's dermate stable-sbc's voor de gemiddelde tweaker zijn, dat iedereen nog wel een (of meer) werkeloze heeft liggen :)
Maar still, goeie punten, maar above my paygrade :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Waarom bevat de paarse openingsbanner een afbeelding van een 868 Mhz weerstation* niet compatible met wat er in het artikel gebeurt, i.p.v. van de daar gebruikte sensors kit?

*Het zou deze kunnen zijn of één van de vele anderen die er nauwelijks van te onderscheiden is: https://www.bol.com/nl/nl...dF-g.2_57.62.ProductImage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

willemdemoor schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:30:
want ik ga je keihard doorverwijzen naar Eric en Wout.
@Eric van Ballegoie en @WoutF neem ik aan? Taggen kan van pas komen ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:13

WoutF

Hoofdredacteur
Herman schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 07:19:
@willemdemoor

review: Bouw een weerstation met een webdashboard

[...]

Ik vind feedback beter op z'n plaats in https://gathering.tweakers.net/gr zodat de FP voor inhoudelijke reacties blijft?

Mijn vraag:
Wellicht goed om te vermelden of het item een soort van 'productplaatsing' bevat en of de journalistieke integriteit in deze items gewaarborgd blijft? Wie is verantwoordelijk voor de inhoud van deze items? Is het een advertorial? Bij mijn weten is Magpi verbonden aan de maker van Raspberry Pi's. Zijn zij dan ook volledig objectief? :)

(Met het risico om een party pooper te zijn)
Advertorials zijn altijd duidelijk aangegeven op Tweakers, dus als het er niet bij staat weet je dat er niet betaald is voor publicatie. Of MagPi onafhankelijk is, is een vraag die je op meerdere manieren kunt bekijken. Zullen ze ooit een artikel publiceren waarin de Pi afgekraakt wordt? Ik vermoed van niet, maar dat heeft denk ik weinig te maken met wie de titel bezit. De artikelen die erin staan worden geschreven door enthousiastelingen die het leuk vinden om met een Pi te pielen, en we zagen daar een overlap met de community hier. Vandaar dat we deze pilot doen :)

Je vraag 'wie is verantwoordelijk voor de inhoud' is een goede. Wij zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor de plaatsing en daarmee dus ook de inhoud, het is alleen inhoudelijk niet door ons gemaakt.