Ik heb problemen met mijn tegelzetters. Ik kan een lange lijst aan fouten opnoemen maar de belangrijkste zijn:
1. Kromme tegels gelegd (120x120cm) Je ziet hier op zich niks van.
2. Te weinig tegels besteld, waardoor ze nu een maand later terug komen om het af te maken
3. Weigeren mijn keuken te betegelen, onverrichter zake gaat men weg met de mededeling dat ik de keuken in moet pakken met stucloper, mdf moet laten zagen bij de gamma en op het aanrecht leggen, stopkontacten moet verwijderen. Allemaal maar gedaan... ze zouden ook hiervoor nog terug komen.
4. Kromme plinten van deze kromme tegels gezaagd en geplaatst zonder overleg. De ruimte in het midden van de plint tot de (rechte) muur: 1cm!
5. Kromme plinten hebben ze vervangen door rechte plinten -> Maar nu zitten de plinten OVERAL 1cm van de muur. Ze hebben een laag tegellijm gebruikt. Bij het verwijderen van de kromme plinten zijn stukken beton weggekapt.
En dan de 'kleine' dingetjes:
*De binnenhoeken niet in verstek gezaagd zoals overeengekomen.
*Tegels in eerste instantie verkeerde adres bezorgd
*Verkopers klooien en klungelen, 20x nagebeld of ze de bestelling in konden gaan schieten vanwege de planning met de levering
*Overal zit nog witte vlekken van de tegellijm. Hoe kan ik dit wegkrijgen? Kan ik dit van ze eisen dat ze dit voor me doen?
*Kleur voeg anders dan overlegd, zou zelfde als de tegels (beige) worden maar is wit.
Totaal vloer was 109m2, factuurbedrag ca. 19.000 euro.
Ik wil renovlies aanbrengen op de muur, dus het gat van 1cm kan niet dichtgestuukt worden in deze nieuwbouwwoning (waar stucwerk zou gaan barsten). Het idee is nu om het met sanitairkit af te dichten.
Ik ben al in overleg met rechtsbijstand e.d.. De tegelaar heeft nu een korting aangeboden van 2500 euro.
Mijn vragen
Is het gangbaar dat er ca. 10 mm afstand van de muur tot de tegelplint zit? Gaat dit er goed uitzien met een professionele kitter die hier een kitnaad aanbrengt?
Bijgevoegd de fotos.
*huil huil*
:strip_exif()/f/image/W4CzY4X4oozgraSnYHuH9y0I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5xeJEz85BvtsJHr9pXovfJHD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LdVwDQWsyyAM6Fw7Tf5AyKUZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zfhzxQXPKD5KsT02NJn4vUOp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7g9AXISRdffb2PirCCdYjlVw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k4uEalnarUZVtR7LfIdXlWDm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kNrN9UBnBaFwBEEsY0o5qP5N.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5P9UW5etCb4v0LWII84FakKM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aytElbRKZPu50XbUzFHsnDdj.jpg?f=fotoalbum_large)
1. Kromme tegels gelegd (120x120cm) Je ziet hier op zich niks van.
2. Te weinig tegels besteld, waardoor ze nu een maand later terug komen om het af te maken
3. Weigeren mijn keuken te betegelen, onverrichter zake gaat men weg met de mededeling dat ik de keuken in moet pakken met stucloper, mdf moet laten zagen bij de gamma en op het aanrecht leggen, stopkontacten moet verwijderen. Allemaal maar gedaan... ze zouden ook hiervoor nog terug komen.
4. Kromme plinten van deze kromme tegels gezaagd en geplaatst zonder overleg. De ruimte in het midden van de plint tot de (rechte) muur: 1cm!
5. Kromme plinten hebben ze vervangen door rechte plinten -> Maar nu zitten de plinten OVERAL 1cm van de muur. Ze hebben een laag tegellijm gebruikt. Bij het verwijderen van de kromme plinten zijn stukken beton weggekapt.
En dan de 'kleine' dingetjes:
*De binnenhoeken niet in verstek gezaagd zoals overeengekomen.
*Tegels in eerste instantie verkeerde adres bezorgd
*Verkopers klooien en klungelen, 20x nagebeld of ze de bestelling in konden gaan schieten vanwege de planning met de levering
*Overal zit nog witte vlekken van de tegellijm. Hoe kan ik dit wegkrijgen? Kan ik dit van ze eisen dat ze dit voor me doen?
*Kleur voeg anders dan overlegd, zou zelfde als de tegels (beige) worden maar is wit.
Totaal vloer was 109m2, factuurbedrag ca. 19.000 euro.
Ik wil renovlies aanbrengen op de muur, dus het gat van 1cm kan niet dichtgestuukt worden in deze nieuwbouwwoning (waar stucwerk zou gaan barsten). Het idee is nu om het met sanitairkit af te dichten.
Ik ben al in overleg met rechtsbijstand e.d.. De tegelaar heeft nu een korting aangeboden van 2500 euro.
Mijn vragen
Is het gangbaar dat er ca. 10 mm afstand van de muur tot de tegelplint zit? Gaat dit er goed uitzien met een professionele kitter die hier een kitnaad aanbrengt?
Bijgevoegd de fotos.
*huil huil*
:strip_exif()/f/image/W4CzY4X4oozgraSnYHuH9y0I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5xeJEz85BvtsJHr9pXovfJHD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LdVwDQWsyyAM6Fw7Tf5AyKUZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zfhzxQXPKD5KsT02NJn4vUOp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7g9AXISRdffb2PirCCdYjlVw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k4uEalnarUZVtR7LfIdXlWDm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kNrN9UBnBaFwBEEsY0o5qP5N.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5P9UW5etCb4v0LWII84FakKM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aytElbRKZPu50XbUzFHsnDdj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pxaXUfknWJyWy8pfxdlQlLKP.jpg?f=fotoalbum_large)