Tegelzetters lopen te prutsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-04 18:26
Ik heb problemen met mijn tegelzetters. Ik kan een lange lijst aan fouten opnoemen maar de belangrijkste zijn:

1. Kromme tegels gelegd (120x120cm) Je ziet hier op zich niks van.
2. Te weinig tegels besteld, waardoor ze nu een maand later terug komen om het af te maken
3. Weigeren mijn keuken te betegelen, onverrichter zake gaat men weg met de mededeling dat ik de keuken in moet pakken met stucloper, mdf moet laten zagen bij de gamma en op het aanrecht leggen, stopkontacten moet verwijderen. Allemaal maar gedaan... ze zouden ook hiervoor nog terug komen.
4. Kromme plinten van deze kromme tegels gezaagd en geplaatst zonder overleg. De ruimte in het midden van de plint tot de (rechte) muur: 1cm!
5. Kromme plinten hebben ze vervangen door rechte plinten -> Maar nu zitten de plinten OVERAL 1cm van de muur. Ze hebben een laag tegellijm gebruikt. Bij het verwijderen van de kromme plinten zijn stukken beton weggekapt.

En dan de 'kleine' dingetjes:
*De binnenhoeken niet in verstek gezaagd zoals overeengekomen.
*Tegels in eerste instantie verkeerde adres bezorgd
*Verkopers klooien en klungelen, 20x nagebeld of ze de bestelling in konden gaan schieten vanwege de planning met de levering
*Overal zit nog witte vlekken van de tegellijm. Hoe kan ik dit wegkrijgen? Kan ik dit van ze eisen dat ze dit voor me doen?
*Kleur voeg anders dan overlegd, zou zelfde als de tegels (beige) worden maar is wit.

Totaal vloer was 109m2, factuurbedrag ca. 19.000 euro.

Ik wil renovlies aanbrengen op de muur, dus het gat van 1cm kan niet dichtgestuukt worden in deze nieuwbouwwoning (waar stucwerk zou gaan barsten). Het idee is nu om het met sanitairkit af te dichten.

Ik ben al in overleg met rechtsbijstand e.d.. De tegelaar heeft nu een korting aangeboden van 2500 euro.

Mijn vragen

Is het gangbaar dat er ca. 10 mm afstand van de muur tot de tegelplint zit? Gaat dit er goed uitzien met een professionele kitter die hier een kitnaad aanbrengt?

Bijgevoegd de fotos.

*huil huil*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tFNrbzducA7yBITNIrgu9eR2cRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W4CzY4X4oozgraSnYHuH9y0I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVC1adIh9MvlDIs993NSUikiEDI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xeJEz85BvtsJHr9pXovfJHD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZKRjw_5w5YQZVl0ssoqAlYoo08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LdVwDQWsyyAM6Fw7Tf5AyKUZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ILEWtIC6V4-dYP4Bjk5zUmmQSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zfhzxQXPKD5KsT02NJn4vUOp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjTLejmUZ5L6h62ushR7prepF5U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7g9AXISRdffb2PirCCdYjlVw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qh2MPoqfmPPNWrnSGsTYEkElhxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4uEalnarUZVtR7LfIdXlWDm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_crA2OxsrrIvZwuhy4AnyfwolU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNrN9UBnBaFwBEEsY0o5qP5N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmOp54Tmtx1isfI6humthTQHyE8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5P9UW5etCb4v0LWII84FakKM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3DfInoTWSCj2xOZBDRnqyfuyvBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aytElbRKZPu50XbUzFHsnDdj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ltg4oRAHSrl57m9wbV-LxFviDkM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pxaXUfknWJyWy8pfxdlQlLKP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-04 16:28
Wat voor type plint is dat die 1cm van de muur af gemonteerd moet worden? Ik ben ze nog niet eerder tegengekomen.
Gewoon strak tegen de muur plaatsen. De muur lijkt recht.
Ik zou geen kitnaad van 1 cm op mijn plint willen, dat is en wordt spuuglelijk.

Terug laten komen voor al het voegwerk en de plinten. En de keuken moet ook nog betegeld worden?

Maar misschien belangrijker, zorgen dat je thuis bent en de boel in de gaten houd als ze (nog) aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
het zijn gewoon tegelplinten van hetzelfde materiaal als de tegels. Weet je zeker dat het spuuglelijk wordt? Witte kitrand en wit behang?

[ Voor 34% gewijzigd door Sourcey op 13-07-2023 22:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:47

DropjesLover

Dit dus ->

Hadden ze die plinten niet met een montagekit / montage-PUR-schuim kunnen monteren? Dat heeft de keukeninstallateur bij mijn backsplash gedaan en zit geheel strak/vlak dicht op de muur. Nadeel is wel dat het hol klinkt als je er op klopt/tegenaan stoot.

Wat is je mogelijkheid om de tegel-plinten er af te pakken en er gewone houden/MDF plinten tegenaan te zetten?

Ik ben het met hun eens dat ze zeggen dat eerst zaken als stopcontacten verwijderd moeten worden. Zij zijn geen elektro-monteur, zit niet in hun scope. MDF op de werkbank is ook een goede. Zit je niet op de te wachten, maar je zit ook niet te wachten op tegels die om je stopcontacten zitten en beschadigingen in je werkbank. Want dat soort lui heb je ook, die gewoon gaan tegelen en verder niet nadenken.

Qua rechtsbijstand...
Er zijn standaarden over hoe er getegeld moet worden, qua kwaliteit, rechtheid, etc.
Ook die kromheid van tegels zit daar in opgenomen. Hoe groter de tegel, hoe meer kans op zichtbare kromheid (bij kleine tegels en dezelfde radius is de afwijking natuurlijk domweg minder hoog). Ofwel er naast staan welke tegels wel/niet te gebruiken, of kleinere tegels gebruiken. Dat had wel aangestipt mogen worden door de tegelzetter (die ook de tegels georganiseerd heeft zo te lezen).
Voegen, tsja, dat is ook maar voegmiddel met kleurstof. De kleur-intensiteit kan soms per zak verschillen, plus het verschil met hoe het opdroogt.

Dat hij liever een korting op de prijs geeft dan het komt herstellen geeft ook wel aan hoe hij er in staat, helaas.
Voor die 2500 een andere tegelzetter regelen die de puinhoop komt fixen zal nog een hele toer zijn...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Anders kit je zelf een stuk wand af, voor een paar euro heb je kit. Ik heb zelf high tack kit van Den Braven gebruikt om af te kitten. Maar een kitrand die net zo breed of breder is dan je plint, voor 19.000 euro zou ik het niet accepteren. En ook niet met 13% korting.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:40
Dit is echt prutswerk, ik hoop dat je nog niet betaald hebt :X Eerst oplossen, dan krijg je je geld.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:08

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Balen zeg, je hoopt toch dat de afwerking van je nieuwe huis goed gaat... Als ik het goed begrijp is nu nog niet alles getegeld, omdat er te weinig tegels zijn? Waar is die 2.500 euro korting voor: het niet meer afronden van de werkzaamheden, of omdat men zelf ook wel inziet dat dit niet kan?

Mijn twee cent: je laat het maar één keer tegelen. Neem geen genoegen met een plint die niet tegen de muur ligt. Als je het afkit, ziet het er misschien minder storend uit, maar nog steeds elke dag een beetje storend.

En voor het geval dat: @Draakje5, afkitten met high tack kit? Ik wil niet zeggen dat het niet kan, maar is een acrylaatkit hier niet meer op zijn plek dan een montagekit?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:01
Is het gangbaar dat er ca. 10 mm afstand van de muur tot de tegelplint zit? Gaat dit er goed uitzien met een professionele kitter die hier een kitnaad aanbrengt?
Nee, dat is niet gangbaar. De enige reden die ik kan bedenken is dat de vloertegels met een te grote speling van de muur zijn gelegd en dat men op die manier dat heeft willen verdoezelen.
Als afbreken en opnieuw de plinten plaatsen niet wil lukken, dan zou mijn advies zijn om die kier netjes te voegen met een tegelvoegmiddel in dezelfde kleur als de tegel.
Waarschijnlijk het beste met 2K epoxy voegmiddel. Dat is krimparm en kan je ook op kleur laten mengen.

Voegkit glanst te veel en steekt erg af bij de tegels.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
Bedankt voor alle reacties. De korting was dus voor alle vertraging en het feit dat de tegels krom waren. En ze willen rechtszaken voorkomen.

Ik heb ze nog niet gevraagd om deze plint voor een tweede keer te gaan vervangen. Maar ze hebben lopen kappen in het beton, soms inhammen van een a twee centimeter. Ik vrees meer schade en vooral prutswerk als ik ze nog een keer bezig laat gaan.

Weet er nog iemand een goede tegelzetter die in omgeving Utrecht dit zou kunnen herstellen?

[ Voor 4% gewijzigd door Sourcey op 13-07-2023 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Thijsmans schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 23:30:

En voor het geval dat: @Draakje5, afkitten met high tack kit? Ik wil niet zeggen dat het niet kan, maar is een acrylaatkit hier niet meer op zijn plek dan een montagekit?
Het gaf mij een heel strak resultaat en zonder scheuren in de kit na x jaar. Maar acrylaatkit kan ook ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
Zou het een oplossing kunnen zijn om de muur met een dikke laag te stucen ipv renovlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:12
Sourcey schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 06:30:
Zou het een oplossing kunnen zijn om de muur met een dikke laag te stucen ipv renovlies?
De muur moet toch nog sowieso gestuct worden? Ik zie dusdanige gaten en hoogteverschillen dat ik me af vraag of dat mooi wordt met alleen renovlies.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:47
Dat is je allerlaatste redmiddel.
Ik zou eerst proberen te achterhalen hoe die kier tussen de plinten komt. Ik vind het bijna knap :? De muur is recht EN de plint is recht. Waar komt die kier dan vandaan :? 1cm lijm gebruikt :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

19.000 euro voor 109m2? En dan dit werk afleveren? Heb je uberhaupt prijzen vergeleken? Mijn visgraat tegelvloer incl egaliseren was een stuk goedkoper per m2.

En van wat ik op je foto's heb gezien qua muren, gaat renovlies ook een lelijk resultaat geven. Je muren moeten alsnog vlak zijn voor renovlies.

Dus stuccen is een optie, maar dat had ik van te voren gedaan.

Succes iig met deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:43
Sourcey schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:30:
Ik heb problemen met mijn tegelzetters. Ik kan een lange lijst aan fouten opnoemen maar de belangrijkste zijn:

1. Kromme tegels gelegd (120x120cm) Je ziet hier op zich niks van.
2. Te weinig tegels besteld, waardoor ze nu een maand later terug komen om het af te maken
3. Weigeren mijn keuken te betegelen, onverrichter zake gaat men weg met de mededeling dat ik de keuken in moet pakken met stucloper, mdf moet laten zagen bij de gamma en op het aanrecht leggen, stopkontacten moet verwijderen. Allemaal maar gedaan... ze zouden ook hiervoor nog terug komen.
4. Kromme plinten van deze kromme tegels gezaagd en geplaatst zonder overleg. De ruimte in het midden van de plint tot de (rechte) muur: 1cm!
5. Kromme plinten hebben ze vervangen door rechte plinten -> Maar nu zitten de plinten OVERAL 1cm van de muur. Ze hebben een laag tegellijm gebruikt. Bij het verwijderen van de kromme plinten zijn stukken beton weggekapt.

En dan de 'kleine' dingetjes:
*De binnenhoeken niet in verstek gezaagd zoals overeengekomen.
*Tegels in eerste instantie verkeerde adres bezorgd
*Verkopers klooien en klungelen, 20x nagebeld of ze de bestelling in konden gaan schieten vanwege de planning met de levering
*Overal zit nog witte vlekken van de tegellijm. Hoe kan ik dit wegkrijgen? Kan ik dit van ze eisen dat ze dit voor me doen?
*Kleur voeg anders dan overlegd, zou zelfde als de tegels (beige) worden maar is wit.

Totaal vloer was 109m2, factuurbedrag ca. 19.000 euro.

Ik wil renovlies aanbrengen op de muur, dus het gat van 1cm kan niet dichtgestuukt worden in deze nieuwbouwwoning (waar stucwerk zou gaan barsten). Het idee is nu om het met sanitairkit af te dichten.
Punt 2: Als je jij opgeeft hoeveel m2 dan wordt daar standaard 10 a 20% bij opgeteld voor de bestelling (percentage afhankelijk of er veel snij werk bij kijken. 109M2 lijkt mij niet 1 groot rechthoekige ruimte. En met 120x120 tegels zal dit eerder 20% zijn.
Punt 3: dat zal gewoon in de kleine lettertjes moeten hebben gestaan.

Van je vloerofferte, hoeveel daarvan was de tegelprijs en voor hoeveel m2, dat geeft een beetje indicatie wat voor prijssegment de gekozen tegen zit. Bij standaard 30x60 tegels heb je namelijk ook bananenbakkers (meestal bouwmarkt segment)

Afstand tussen muur en plint, een rechte muur staat niet per definitie haaks. En een tegelplint kan ivm de lijn ook nooit strak tegen de muur komen. Dit had beter gekit kunnen worden voor een strakker resultaat.

Gezien de voeg kleur ook fout is hoop ik voor je dat alles via hetzelfde bedrijf hebt laten uitvoeren. Dan zal het nog wel lastig worden om alles goed geregeld te krijgen maar scheelt in de discussie wel dat je 1 aanspreekpunt hebt.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:08

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Overal een cm bovenop gooien zou wel eens een dure grap kunnen worden. Zelfs als de tegelaar niet over de brug komt, zou ik liever de plinten verwijderen en een houten overzetplint plaatsen.

Weggehakt beton zou ik me niet druk om maken. Dat smeer je gewoon weer dicht en je ziet er niks meer van.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-04 15:45
Ik zelf zou, maar ik heb dan niet de hele muren gezien als geheel (en plafond) maar van het stukje wat ik gezien heb zou ik überhaupt de hele muur laten stucen. Uiteraard wel eerst de plinten weghalen. Dan krijg je echt het beste en mooiste resultaart, al werkt renovlies ook erg goed en geeft een mooie finish

Daarnaast is het plintwerk gewoon prutswerk, dus daar zou ik überhaupt niet voor betalen. Daarnaast korting willen hebben omdat je nu zelf plinten moet gaan leggen en moet aanschaffen

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 22:38
Heerlijk weer dit topic hier vol ervaringsdeskundigen. Plinten vlak tegen de muur is niet mogelijk en niet wenselijk, en het is zeker niet de norm. Net dat het absoluut afgeraden is om vloertegels helemaal tot de muur te leggen, men moet speling behouden!

Nu moet ik zeggen 10 mm is wel aan de hoge kant, je zou iets van +-6 mm kunnen verwachten. Maar is die 10 mm nu zo een drama. Normaal zal dit gevoegd of gekit worden. En als dat is afgewerkt, zie je daar toch niet meer op terug.

[ Voor 1% gewijzigd door Galactic op 14-07-2023 10:08 . Reden: Tegels => Plinten ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-04 19:52

Sharky

Skamn Dippy!

IANAT maar is toch niet hoe je een nette hoek maakt van 90 graden? wtf.

This too shall pass

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:40
Galactic schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:51:
Heerlijk weer dit topic hier vol ervaringsdeskundigen. Tegels vlak tegen de muur is niet mogelijk en niet wenselijk, en het is zeker niet de norm. Net dat het absoluut afgeraden is om vloertegels helemaal tot de muur te leggen, men moet speling behouden!

Nu moet ik zeggen 10 mm is wel aan de hoge kant, je zou iets van +-6 mm kunnen verwachten. Maar is die 10 mm nu zo een drama. Normaal zal dit gevoegd of gekit worden. En als dat is afgewerkt, zie je daar toch niet meer op terug.
Die 10mm gaat over de plinten he. Heb jij thuis een centimeter kit tussen je plint en je muur?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-04 20:01
Galactic schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:51:
Heerlijk weer dit topic hier vol ervaringsdeskundigen. Tegels vlak tegen de muur is niet mogelijk en niet wenselijk, en het is zeker niet de norm. Net dat het absoluut afgeraden is om vloertegels helemaal tot de muur te leggen, men moet speling behouden!

Tip: éérst goed begrijpend lezen, daarna pas reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik vind het echt onvoorstelbaar dat je dit als tegelzetter acceptabel kan vinden. Je wil toch eer van je werk hebben? Voor dat bedrag verwacht ik helemaal dat het foutloos is.

@Sourcey Kun je ons vertellen hoe dat bedrag is opgebouwd? Hoeveel aan materiaal en hoeveel aan arbeid? En hoe lang zijn ze bezig geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
sOid schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:22:
Ik vind het echt onvoorstelbaar dat je dit als tegelzetter acceptabel kan vinden. Je wil toch eer van je werk hebben? Voor dat bedrag verwacht ik helemaal dat het foutloos is.

@Sourcey Kun je ons vertellen hoe dat bedrag is opgebouwd? Hoeveel aan materiaal en hoeveel aan arbeid? En hoe lang zijn ze bezig geweest?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Omschrijving Hoeveelheid Prijs Bedrag

Keramische tegels 120x120.1e keus A-
kwaliteit.

118,08 M2 € 48,76 € 5.757,58

Aanbrengen keramische tegel afm. 120x120 cm
inclusief lijm & voeg, exclusief kitwerk & afvoeren puin (obv een vrije/vlakke
cementdekvloer klasse 1)

101,00 M2 € 64,50 € 6.514,50

Keramische tegels 120x120.1e keus A-
kwaliteit. T.B.V zagen plinten

8,64 M2 € 48,76 € 421,29

Keramische plinten gezaagd + afgerond en geëmailleerd op kleur leveren Afm
9x120

93,60 M1 € 10,00 € 936,00

Aanbrengen keramische plinten
incl. benodigde materialen exclusief kitwerk en afvoeren puin

85,00 M1 € 15,00 € 1.275,00
Behandelen/schuren anhydrietvloer 101,00 M2 € 8,50 € 858,50
Leveren + aanbrengen matomranding 1,00 Stuk € 75,00 € 75,00
Transport + kratkosten 1,00 Stuk € 125,00 € 125,00

Subtotaal € 15.962,87
BTW 21% € 3.352,20
Totaal € 19.315,07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-04 16:56
je kunt kijken of de stucadoor het gat kan dichtmaken. Die stuuclaag is toch min 5mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:38
Mijn hemel wat een ellende dit - schandalig.

Dit is precies de reden waarom ik overal met me neus bovenop wil zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 12:34

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Mijn eerste gedachte : "Jezus...dat er mensen zouden zijn die hiermee akkoord gaan...."

Stel het bedrijf in gebreke, geef hierbij aan om welke gebreken het gaan. Geef ze ook de wettelijke termijn om de problemen op te lossen. Indien ze de problemen niet willen/kunnen oplossen dat de kosten voor reparatie bij hun verhaald zal gaan worden.

Eerlijk gezegd zou ik niet eens wachten om contact op te nemen met juridisch loket, want dit is broddelwerk eerste klas!

Plinten niet in verstek is nog tot daar aan toe, maar plinten niet strak tegen de muur plaatsen, dat kan gewoon echt niet, alles meer dan 4mm is lastig onzichtbaar weg te kitten...nooit mee akkoord gaan dus.

Je hebt hier gewoon te maken met amateurs...welke we helaas steeds vaker zullen gaan tegenkomen in deze branche...

Prutsers....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-04 16:56
KatirZan schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:12:
Mijn eerste gedachte : "Jezus...dat er mensen zouden zijn die hiermee akkoord gaan...."

Stel het bedrijf in gebreke, geef hierbij aan om welke gebreken het gaan. Geef ze ook de wettelijke termijn om de problemen op te lossen. Indien ze de problemen niet willen/kunnen oplossen dat de kosten voor reparatie bij hun verhaald zal gaan worden.

Eerlijk gezegd zou ik niet eens wachten om contact op te nemen met juridisch loket, want dit is broddelwerk eerste klas!

Plinten niet in verstek is nog tot daar aan toe, maar plinten niet strak tegen de muur plaatsen, dat kan gewoon echt niet, alles meer dan 4mm is lastig onzichtbaar weg te kitten...nooit mee akkoord gaan dus.

Je hebt hier gewoon te maken met amateurs...welke we helaas steeds vaker zullen gaan tegenkomen in deze branche...

Prutsers....
Dat iemand nog aan het leren is vind ik niet erg, betekend meestal dat het langer duurt of dingen opnieuw moeten.
Dit is gewoon geen fuck om je werk geven en snel klaar willen zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 18:54
In ieder geval nog genoeg ruimte om kabels weg te werken achter de plint. :X

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Sourcey schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:30:

Ik ben al in overleg met rechtsbijstand e.d.. De tegelaar heeft nu een korting aangeboden van 2500 euro.
Als eerste succes met deze situatie, ik denk dat ik het zelf nog beter had gedaan en ik kan bij wijze van spreken geen rolmaat vasthouden...

Er was een tijdje terug iemand die bij z'n ouders een ontzettende hoop gedoe heeft gehad met een kunststof kozijn/voordeur. Misschien heb je iets aan tips in dat topic? (gevonden: Kunststof kozijnen laten plaatsen, afwerking ondermaats, was ook een kwestie van een lange adem)

[ Voor 10% gewijzigd door Ugchel op 14-07-2023 13:58 ]

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sourcey
Update: na wat over en weer gesteggel geven ze toe dat het niet in orde is. Ze komen zelfs van het weekend om de plint te demonteren zodat de behangers die al gepland stonden volgende week door kunnen. Blijkbaar had hun contactpersoon met ervaring in het keuren op juridische basis ook aan hen gezegd dat het niet in orde was. Het helpt ook dat er nog 12k niet betaald is. Ze gaan voor de derde keer dus nieuwe plinten bestellen nu. Deze keer ben ik aanwezig :) To be continued...

[ Voor 5% gewijzigd door Sourcey op 14-07-2023 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07:01
Success ermee, ik hoop dat drie keer inderdaad scheepsrecht is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Sourcey schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:05:
Update: na wat over en weer gesteggel geven ze toe dat het niet in orde is. Ze komen zelfs van het weekend om de plint te demonteren zodat de behangers die al gepland stonden volgende week door kunnen. Blijkbaar had hun contactpersoon met ervaring in het keuren op juridische basis ook aan hen gezegd dat het niet in orde was. Het helpt ook dat er nog 12k niet betaald is. Ze gaan voor de derde keer dus nieuwe plinten bestellen nu. Deze keer ben ik aanwezig :) To be continued...
En meteen duidelijk zijn als je iets ziet dat niet naar wens is. De plinten horen strak tegen de muur en in verstek.

En hoe gaan ze je voegwerk oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-04 15:30
Sourcey schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:05:
Verwacht trouwens niet dat het kiervrij gaat worden. De muur is onderin nooit helemaal haaks. Met mijn houten plinten had ik daar ook wel last van. Tegels zullen daarin wel minder vergevingsgezind zijn dan een plint die je nog wat kan buigen.
Dat gezegd hebbende zou het toch zeker beter moeten kunnen. Gelukkig zien ze dat zelf ook in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tegels van 120x120cm ? Is dat niet vragen om moeilijkheden bij het plaatsen? Mijn tegelzaagje kan er niks mee.
Pagina: 1