Data herstellen na verkeerde synchronisatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Vanavond heeft mijn synchronisatie centrum (W10) een offline beschikbare map (netwerkshare) de verkeerde kant op gesynchroniseerd met mijn synology nas nadat hij voor het eerst sinds lange tijd weer eens verbinding had.

Ik weet niet exact hoe dit is mis gelopen, maar feit blijft dat ik erg veel belangrijke bestanden kwijt ben. Ik heb van veel zaken wel een backup (boekhouding e.d.) maar helaas niet van de zaken waar ik de afgelopen 5 weken aan heb gewerkt.

Ik heb Recuva laten scannen, maar die vind eigenlijk niets relevants. Ook zijn er geen 'vorige versies' van deze map, en was ik even benieuwd wat mijn opties nog zijn.

Betaalde software oid is geen enkel probleem, want ik kan me niet voor stellen dat alle bestanden in 2 seconden allemaal weg-weg zouden zijn :F

Dit zegt Windows over mijn map:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBf-NZS2T1JHiCyVIq3F1U-dL2Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XlixQ5ZU5F4XhXXr4sVnpQxv.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Koekstra op 13-07-2023 20:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Als dat je Windows systeem schijf is moet je eigenlijk deze meteen uitschakelen en niet meer gebruiken (van opstarten) om nog wat succesvol te kunnen herstellen.
Bij gebruik van SSD zijn de kansen op herstel vrijwel 0 bij Windows delete/overschrijf handelingen.

Zie ook:
Verloren bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
Kan je ook niet op je Synology nog de oude versies zien?
Of via de Prullenbak optie van de Synology op de share?

Verder raad ik je aan om een betere backup methode te installeren.
Zelf gebruik ik de gratis versie van Veeam Free agent for Windows.

Deze zal deze verschijnselen nooit tonen en daarnaast werkt Veeam met Incremental updates, dus kan je gemakkelijk nog naar een vorige versie herstellen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Je hebt het over een offline netwerkshare, dus die bestanden stonden extern en ik vermoed dat je dus lokaal cache-achtige versies had van de bestanden die automatisch gesynchroniseerd werden met je NAS.

Zoektocht zou ik voortzetten op de NAS, Synology heeft voor elke share een prullenbak, met een beetje geluk zijn ze daar terechtgekomen of heb je ooit Hyperbackup ingeschakeld die de bestanden elders nog heeft weggeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Met Recuva heb ik zelden iets kunnen herstellen...

PhotoRec is de tool die ik in principe altijd gebruik, gaat veel grondiger te werk.

https://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
ouweklimgeit schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:48:
Je hebt het over een offline netwerkshare, dus die bestanden stonden extern en ik vermoed dat je dus lokaal cache-achtige versies had van de bestanden die automatisch gesynchroniseerd werden met je NAS.

Zoektocht zou ik voortzetten op de NAS, Synology heeft voor elke share een prullenbak, met een beetje geluk zijn ze daar terechtgekomen of heb je ooit Hyperbackup ingeschakeld die de bestanden elders nog heeft weggeschreven.
Het klopt wat je zegt over de offline gecachete bestanden. Deze zijn dus nu weg, en òòk op de nas.

Op de nas heb ik uiteraard hyperbackup in gebruik, en die heb ik dan ook kunnen herstellen. (en die maakt ook weer backups naar Google drive)

Echter mis ik nu nog 'slechts' de bestanden van de afgelopen 3 weken, welke ik dan weer heb kunnen recoveren met imyphone. De bestanden (excel) zijn wel het juiste formaat, echter niet te openen/onleesbaar.
Dit is dus de volgende hobbel.

Er is nog hoop, bedankt voor de input allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Koekstra schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:55:
Vanavond heeft mijn synchronisatie centrum (W10) een offline beschikbare map (netwerkshare) de verkeerde kant op gesynchroniseerd met mijn synology nas nadat hij voor het eerst sinds lange tijd weer eens verbinding had.

Ik weet niet exact hoe dit is mis gelopen, maar feit blijft dat ik erg veel belangrijke bestanden kwijt ben. Ik heb van veel zaken wel een backup (boekhouding e.d.) maar helaas niet van de zaken waar ik de afgelopen 3 weken aan heb gewerkt.

Ik heb Recuva laten scannen, maar die vind eigenlijk niets relevants. Ook zijn er geen 'vorige versies' van deze map, en was ik even benieuwd wat mijn opties nog zijn.

Betaalde software oid is geen enkel probleem, want ik kan me niet voor stellen dat alle bestanden in 2 seconden allemaal weg-weg zouden zijn :F

Dit zegt Windows over mijn map:

[Afbeelding]
Pagina: 1