Ik zoek me helemaal scheel. Zo heb ik onder andere gekeken naar het topic Ubiquiti & IPTV. Ook heb ik de website van Henk van Achterberg meermaals doorgelopen. Maar kan gewoon geen oplossing vinden. Alle documentatie gaat uit van een combinatie van een USG als vervanging van de KPN router, maar ik kan geen informatie vinden over mijn situatie. Vaak ook in combinatie met glasvezel.
/f/image/Z9FGZnivb3DYSzRIhaxxTemG.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb het volgende:
Ik weet dat IPTV werkt op VLAN 4. Ik heb daarom binnen Unify een 2e netwerk aangemaakt. En ik heb gezorgd dat dit netwerk toegestaan is op de poorten waarop de Experiabox, de USW-24 en USW-8 en de decoder aangesloten zitten. Al deze apparaten moeten dus VLAN 4 kunnen ontvangen.
Op een ander forum vond ik een tip om Jumbo Frames en Flow Control te activeren. Dit heb ik ook geprobeerd. Maar nog steeds blijft het beeld haperen.
In het topic Ubiquiti & IPTV vond ik nog de suggestie om Multicase DNS aan te zetten. Maar ook dat bood geen oplossing.
De oplossingen die ik inline vind gaan over het toevoegen van een stuk custom code aan een USG. Maar aangezien ik die niet heb, en er ook geen noodzaak toe zie, kan ik niets met die oplossingen.
Hopelijk heeft iemand hier een idee hoe ik dit probleem kan tackelen.
/f/image/Z9FGZnivb3DYSzRIhaxxTemG.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb het volgende:
- Gewoon een ouderwetse VDSL verbinding van KPN met de Experiabox V10 als router
- Een van die LAN poorten gaat naar mijn USW-24 in de meterkast. De verschillende kamers van het huis komen uit op die switch.
- In de woonkamer ligt achter het tv meubel nog een kleine USW-8. De POE poort gebruik ik voor het Ubuiqiti Accespoint
- Op de USW-8 is de KPN decoder aangesloten. Deze is van type HMB2260.
- Ik heb de Unify controller draaien op een oude PC in de meterkast.
- Gebruik wil maken van de POE poorten voor een aantal accespoints
- Mijn IOT hardware via een eigen VLAN wil scheiden van de rest van het netwerk
Ik weet dat IPTV werkt op VLAN 4. Ik heb daarom binnen Unify een 2e netwerk aangemaakt. En ik heb gezorgd dat dit netwerk toegestaan is op de poorten waarop de Experiabox, de USW-24 en USW-8 en de decoder aangesloten zitten. Al deze apparaten moeten dus VLAN 4 kunnen ontvangen.
Op een ander forum vond ik een tip om Jumbo Frames en Flow Control te activeren. Dit heb ik ook geprobeerd. Maar nog steeds blijft het beeld haperen.
In het topic Ubiquiti & IPTV vond ik nog de suggestie om Multicase DNS aan te zetten. Maar ook dat bood geen oplossing.
De oplossingen die ik inline vind gaan over het toevoegen van een stuk custom code aan een USG. Maar aangezien ik die niet heb, en er ook geen noodzaak toe zie, kan ik niets met die oplossingen.
Hopelijk heeft iemand hier een idee hoe ik dit probleem kan tackelen.
[ Voor 17% gewijzigd door JoloTweaker op 12-07-2023 15:16 ]