Mijn vraag
Zijn beide uitgangen beschikbaar? Op mijn glasvezelkast zijn namelijk 2 uitgangen aanwezig (1 en 2)
Zijn beide uitgangen beschikbaar? Op mijn glasvezelkast zijn namelijk 2 uitgangen aanwezig (1 en 2)
Cedo Nulli
Is redelijk standaard als je nog in het oude glasgebied zit. Daar zat internet op de blauwe vezel en televisie op de groene vezel.jongetje schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:15:
@BCM Dat zou mij erg verbazen als dit zo is. Je gaat niet je hele netwerk standaard met dubbele kabels en lassen ed uitvoeren voor eens 1 klant die dit mogelijk wil.
In uitzonderlijke gevallen wordt de 2e vezel gelast en komt wat administratie bij kijken. Maar verder niet. En monteurs heb ik wel vaker onzin horen vertellen om maar een beetje interessant te doen bij klanten.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Verwijderd
Klopt. Ik heb mijn oude Genexis op ons vorige adres eens een klein stukje verplaatst. Zaten destijds inderdaad 2 aangesloten vezels in, blauw en groen met van die "pigtails" eraan met als ik me niet vergis een SC connector (al zou het ook LC kunnen zijn geweest). Maar dat was inderdaad alleen "in het begin". Je moest toen ook de TV op 1 specifieke LAN-poort van de Genexis aansluiten. Tegenwoordig doen ze dat al lang niet meer inderdaad.Jan-man schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:31:
[...]
Is redelijk standaard als je nog in het oude glasgebied zit. Daar zat internet op de blauwe vezel en televisie op de groene vezel.
En nee je kan niks op die groene aanvragen, ook al is dat technisch 100% mogelijke en is de groene vezel technisch gezien beter dan de blauwe.
Vaak zat als KPN monteur de groene vezel gebruikt als backup lijn als de blauwe vezel defect was.
Tegenwoordig lassen ze nog maar 1 vezel in omdat de TV over Glas niet meer wordt gebruikt.
Toch is dat wat de monteur zei. Ik weet alleen het stuk in mijn meterkast en ja, daar zitten beide vezels aangesloten. Ook de directe lasmof in de straat, daar zitten beide vezels aangesloten. (Een kop koffie brengen, levert je veel info op.) Waarom Glasdraad deze keuzes maakt, weet ik niet.jongetje schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:15:
@BCM Dat zou mij erg verbazen als dit zo is. Je gaat niet je hele netwerk standaard met dubbele kabels en lassen ed uitvoeren voor eens 1 klant die dit mogelijk wil.
In uitzonderlijke gevallen wordt de 2e vezel gelast en komt wat administratie bij kijken. Maar verder niet. En monteurs heb ik wel vaker onzin horen vertellen om maar een beetje interessant te doen bij klanten.
Cedo Nulli
Waarom wil je dat weten? En wat bedoel je met beide uitgangen beschikbaar? Allebei tegelijk? Heb je al iets geprobeerd?Bergjeop schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:02:
Mijn vraag
[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 12-07-2023 10:00 ]
The devil is in the details.
Ja die monteur kan van alles roepen, maar is helemaal niet betrokken bij het civiele werk. Sterker nog, dat is vaak een hele andere aannemer.BCM schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:57:
[...]
Toch is dat wat de monteur zei. Ik weet alleen het stuk in mijn meterkast en ja, daar zitten beide vezels aangesloten. Ook de directe lasmof in de straat, daar zitten beide vezels aangesloten. (Een kop koffie brengen, levert je veel info op.) Waarom Glasdraad deze keuzes maakt, weet ik niet.
Ga je zelf aansluiten? Of is dit gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid?Bergjeop schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:02:
Mijn vraag
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq