Mijn vraag:
N.a.v. dit topic heb ik een vervolg vraag waarbij denk ik een nieuw topic nodig is (omdat dit vraagstuk verder los staat van het probleem).
Is het mogelijk om met 2 verschillende videokaarten 2 schermen te gebruiken en daarnaast ook nog in dupliceer stand?
Zo ja, hoe werkt dit met games etc?
Ik zal de 2de monitor (nou ja, dat is eigenlijk een tv) puur gebruiken om vrouwlief mee te laten kijken op de pc als we bezig zijn met iets te bestellen of andere simpele dingen. Het zwaarste zal zijn een YouTube filmpje afspelen.
Hoe gaat dat als ik op monitor 1 (met een zwaardere videokaart) games wil spelen die niet geschikt zijn voor de videokaart die aan monitor 2 hangt?
Of is dit alles niet mogelijk?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Asus 24 inch monitor, resolutie 1920 x 1080
Samsung 65 inch QLED 4K tv (kan op 4k resolutie maar staat op de pc ook op 1920 x 1080 ingesteld).
CPU
AMD Ryzen 5 3600X
Matisse 7nm Technology
RAM
16,0GB Dual-Channel DDR4 @ 1499MHz (16-17-17-35)
Motherboard
ASRock B450 Pro4 (AM4)
Graphics
ASUS VS247 (1920x1080@60Hz)
8 GB NVIDIA GeForce GTX 1070 Ti (Gigabyte)
En daarnaast nog een mogelijk extra aan te schaffen videokaart.
Storage
232GB Samsung SSD 970 EVO Plus 250GB
1863GB Samsung SSD 970 EVO Plus 2TB
Optical Drives
ATAPI iHAS124 F
Audio
NVIDIA High Definition Audio
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Als ik de tv (met een verloopstekker van DVI naar HDMI op de DVI poort zet en de monitor op de HDMI poort blijft de TV monitor 1.
Dit is alleen als CSM uit staat (wat weer nodig is om secure boot aan te zetten om Windows 11 te kunnen installeren). Zet ik CSM aan is mijn beeldscherm gewoon weer monitor 1 (zoals gewenst). Ik praat hier niet over in Windows maar over waar de POST en BIOS zichtbaar op is.
Ik dacht misschien is dit een (beetje onwenselijke maar goed ik zoek een oplossing) workaround?
N.a.v. dit topic heb ik een vervolg vraag waarbij denk ik een nieuw topic nodig is (omdat dit vraagstuk verder los staat van het probleem).
Is het mogelijk om met 2 verschillende videokaarten 2 schermen te gebruiken en daarnaast ook nog in dupliceer stand?
Zo ja, hoe werkt dit met games etc?
Ik zal de 2de monitor (nou ja, dat is eigenlijk een tv) puur gebruiken om vrouwlief mee te laten kijken op de pc als we bezig zijn met iets te bestellen of andere simpele dingen. Het zwaarste zal zijn een YouTube filmpje afspelen.
Hoe gaat dat als ik op monitor 1 (met een zwaardere videokaart) games wil spelen die niet geschikt zijn voor de videokaart die aan monitor 2 hangt?
Of is dit alles niet mogelijk?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Asus 24 inch monitor, resolutie 1920 x 1080
Samsung 65 inch QLED 4K tv (kan op 4k resolutie maar staat op de pc ook op 1920 x 1080 ingesteld).
CPU
AMD Ryzen 5 3600X
Matisse 7nm Technology
RAM
16,0GB Dual-Channel DDR4 @ 1499MHz (16-17-17-35)
Motherboard
ASRock B450 Pro4 (AM4)
Graphics
ASUS VS247 (1920x1080@60Hz)
8 GB NVIDIA GeForce GTX 1070 Ti (Gigabyte)
En daarnaast nog een mogelijk extra aan te schaffen videokaart.
Storage
232GB Samsung SSD 970 EVO Plus 250GB
1863GB Samsung SSD 970 EVO Plus 2TB
Optical Drives
ATAPI iHAS124 F
Audio
NVIDIA High Definition Audio
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Als ik de tv (met een verloopstekker van DVI naar HDMI op de DVI poort zet en de monitor op de HDMI poort blijft de TV monitor 1.
Dit is alleen als CSM uit staat (wat weer nodig is om secure boot aan te zetten om Windows 11 te kunnen installeren). Zet ik CSM aan is mijn beeldscherm gewoon weer monitor 1 (zoals gewenst). Ik praat hier niet over in Windows maar over waar de POST en BIOS zichtbaar op is.
Ik dacht misschien is dit een (beetje onwenselijke maar goed ik zoek een oplossing) workaround?
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl