Mijn vraag:
Ik weet niet zeker of ik in deze categorie goed zit maar omdat het (hopelijk) een instelling in de bios is verwacht ik dat ik in de juiste zit.
Ik heb een dual scherm setup, in de zin van ik gebruik enkel mijn monitor en soms is het handig dat we dingen op tv kunnen kijken. Ik heb dit dan ook als dupliceer optie ingesteld.
Monitor 1 is aangesloten via DVI en de tv via HDMI.
Het vervelende is dat de TV als monitor 1 gezien wordt en ik zou graag mijn monitor als monitor 1 willen.
De reden dat ik dit wil is dat ik voor Windows 11 CSM uit moet zetten en secure boot aan. Maar dan wordt mijn TV automatisch monitor 1 waardoor de bios en POST alleen op de tv zichtbaar zijn (ik wil het precies andersom).
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Asus 24 inch monitor, resolutie 1920 x 1080
Samsung 65 inch QLED 4K tv (kan op 4k resolutie maar staat op de pc ook op 1920 x 1080 ingesteld).
CPU
AMD Ryzen 5 3600X
Matisse 7nm Technology
RAM
16,0GB Dual-Channel DDR4 @ 1499MHz (16-17-17-35)
Motherboard
ASRock B450 Pro4 (AM4)
Graphics
ASUS VS247 (1920x1080@60Hz)
8 GB NVIDIA GeForce GTX 1070 Ti (Gigabyte)
Storage
232GB Samsung SSD 970 EVO Plus 250GB
1863GB Samsung SSD 970 EVO Plus 2TB
Optical Drives
ATAPI iHAS124 F
Audio
NVIDIA High Definition Audio
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Als ik de tv (met een verloopstekker van DVI naar HDMI op de DVI poort zet en de monitor op de HDMI poort blijft de TV monitor 1.
Ik lees op internet dat je schijnbaar in de bios een primary display kan opgeven (echter kan ik deze optie in mijn bios niet vinden).
Bestaat hier een oplossing voor?
Ik weet niet zeker of ik in deze categorie goed zit maar omdat het (hopelijk) een instelling in de bios is verwacht ik dat ik in de juiste zit.
Ik heb een dual scherm setup, in de zin van ik gebruik enkel mijn monitor en soms is het handig dat we dingen op tv kunnen kijken. Ik heb dit dan ook als dupliceer optie ingesteld.
Monitor 1 is aangesloten via DVI en de tv via HDMI.
Het vervelende is dat de TV als monitor 1 gezien wordt en ik zou graag mijn monitor als monitor 1 willen.
De reden dat ik dit wil is dat ik voor Windows 11 CSM uit moet zetten en secure boot aan. Maar dan wordt mijn TV automatisch monitor 1 waardoor de bios en POST alleen op de tv zichtbaar zijn (ik wil het precies andersom).
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Asus 24 inch monitor, resolutie 1920 x 1080
Samsung 65 inch QLED 4K tv (kan op 4k resolutie maar staat op de pc ook op 1920 x 1080 ingesteld).
CPU
AMD Ryzen 5 3600X
Matisse 7nm Technology
RAM
16,0GB Dual-Channel DDR4 @ 1499MHz (16-17-17-35)
Motherboard
ASRock B450 Pro4 (AM4)
Graphics
ASUS VS247 (1920x1080@60Hz)
8 GB NVIDIA GeForce GTX 1070 Ti (Gigabyte)
Storage
232GB Samsung SSD 970 EVO Plus 250GB
1863GB Samsung SSD 970 EVO Plus 2TB
Optical Drives
ATAPI iHAS124 F
Audio
NVIDIA High Definition Audio
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Als ik de tv (met een verloopstekker van DVI naar HDMI op de DVI poort zet en de monitor op de HDMI poort blijft de TV monitor 1.
Ik lees op internet dat je schijnbaar in de bios een primary display kan opgeven (echter kan ik deze optie in mijn bios niet vinden).
Bestaat hier een oplossing voor?
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl