Kan alvast mijn eerste indruk posten. Lijkt me overigens goed om dat in dit topic te doen, zo veel verschil zit er niet tussen de 3 Cheetah modellen.
Ik doe het even puntgewijs, puur gebaseerd op de eerste indrukken:
- sporten met hartslagband werkt goed
- krachttraining oefeningen en herhalingen automatisch herkennen redelijk (even matig als Garmin)
- raise to wake werkt prima
- horloge zit prima om de pols. Mijn pols is 170mm en valt een beetje tussen de kleine en grote horloges in.
- navigeren door de menu's vind ik nog wat onwenning en onlogisch. Heb soms het gevoel dat ik niet duidelijk heb waar ik nu zit in de widgets/menu. Zal wel wennen zijn.
- slaap/stappen/rusthartslag zijn qua gevoel prima in range
- de bezel is best groot maar niet storend
- qua feature set voor hardlopen behoorlijk uitgebreid (maps/gpx inladen/interval/training metrics)
- AI coach eerste indruk slecht. Wijkt ver af van schema's Garmin en de schema's die ik zelf maak.
Een paar dingen waar ik tegenaan loop, wellicht heb jij @
Frank Brouwers daar oplossingen voor?
- tap to wake werkt sporadisch. Als ik op het scherm tik gebeurt er meestal niks. Als ik het scherm ontwaak met mijn pols of met een knop en daarna op zwart laat gaan werkt tap to wake daarna wel. Het lijkt alsof er een soort slaapstand in zit
- downloaden van offline maps is niet te doen. De kleinste kaart is 30mb en dat duurt ongeveer 45 minuten. Het horloge is dan niet bruikbaar. Op zich geen probleem maar ergens gedurende die 45 minuten verliest het horloge een keer de bluetooth verbinding en faalt de overdracht. Deze ochtend was ik met poging 3 heel dicht bij het einde maar helaas. Dit zou toch ook via Wifi moeten kunnen?
- persoonlijk had ik liever zwart of zilver gehad dan champagne. Dat is grotendeels op te lossen met een ander bandje maar je ziet wel dat het 'creme zilver' is.
Het zwarte nylon bandje vind ik nog behoorlijk afsteken tegenover de champagne behuizing. Ga denk ik eens kijken wat mooi staat bij een Apple Watch Ultra qua band kleur en dan maar eens wat uitproberen. Groen is al wat vriendelijker qua combinatie:
Ik ben in elk geval een stuk meer onder de indruk dan van de GTR Mini. Die heeft minder sport features en voelt goedkoop aan. Ga dit horloge eens een week gebruiken zonder de Garmin aan te raken en dan kijken wat ik mis (en of ik iets mis),
Enige risico is dat het horloge ongeveer even duur is als een Apple Watch SE. Dat is qua ecosysteem/sensoren/bouwkwaliteit/integratie een stuk beter. Maar de batterijduur en saaie watchfaces (zonder mogelijkheid zelf iets te installeren) blijven voor mij een breekpunt. de Cheetah ziet er ook stoerder uit.
[
Voor 7% gewijzigd door
XeNeRgY op 19-08-2023 13:07
]