'Weeral' is geen woord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:31
Af en toe zie ik het woord 'weeral' gebruikt worden waar 'alweer' bedoeld is. Nu ook weer in het volgende artikel:
nieuws: Apple vindt uitspraak in Epic Games-zaak ongepast en stapt naar Hoogg...

Taaladvies vanuit de Taalunie:
Weeral is geen standaardtaal. In de standaardtaal gebruiken we alweer, weer of opnieuw.
Bron: https://taaladvies.net/weeral-of-alweer-of-weer-of-opnieuw/

Ook de Van Dale is het daarmee eens:
https://www.vandale.nl/gr...derlands/betekenis/weeral (niet bestaand woord)

Sorry, dit soort fouten zijn een kleine ergernis van mij. Doe ermee wat jullie willen, maar ik ben het kwijt en ik hoop dat ik Tweakers weer een klein beetje correcter Nederlands heb gemaakt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:41
Is al vaker aan bod geweest:

Vervlaamsing

Is een Vlaams woord.

Moet zeggen heb er geen problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:31

Reinier

\o/

Travelan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:42:
Sorry, dit soort fouten zijn een kleine ergernis van mij.
Dit soort fouten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

TTLCrazy

Listen to Frankie

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:31
corporalnl schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:45:
Is al vaker aan bod geweest:

Vervlaamsing

Is een Vlaams woord.

Moet zeggen heb er geen problemen mee.
Ah met een snelle zoekactie kwam ik daar niet op. Dit topic geeft in elk geval wel aan dat het onwenselijk is en het is toen ook gecorrigeerd. Ik ga er vanuit dat Tweakers zich aan de standaardtaal probeert te houden en dat we dit bij herhaling dus ook moeten blijven melden. Bij deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:31

Reinier

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Zou dat komen omdat DPG Media, de eigenaar van Tweakers. een Belgisch bedrijf is?
Tweakers moet nu een aantal Belgische redacteurs in dienst hebben i.v.m. de diversiteitsregels.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Eigenlijk heel logisch om de kern van het onderwerp het woord te laten zijn dat meer duiding geeft. In dit geval dus fouten en niet soort.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:01

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
JukeboxBill schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:39:
Zou dat komen omdat DPG Media, de eigenaar van Tweakers. een Belgisch bedrijf is?
Tweakers moet nu een aantal Belgische redacteurs in dienst hebben i.v.m. de diversiteitsregels.
Soms vraag ik me echt af hoe mensen bij dit soort dingen komen en vooral waarom je dat zo als een feit opschrijft. Er is helemaal geen quotum of een diversiteitsregel, ook niet over Vlaamse werknemers. We hebben een redacteur die gewoon heel goed is en toevallig uit Vlaanderen komt. Dat heeft als bijkomend voordeel dat we daarmee ook een bredere blik op de Vlaamse techindustrie en -ontwikkelingen hebben, wat alleen maar goed is omdat Tweakers al jaren voor en over Nederland én België schrijft.

Maar dat is allemaal offtopic. OT: punt over 'weeral' staat genoteerd en is inmiddels verbeterd!
Pagina: 1