Trampoline ingraven?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 21:23
Hi allen,

Ik sta op het punt een trampoline met net aan te schaffen voor onze dochter, deze wil ik ingraven. Om de kosten een beetje te drukken nemen we een reguliere ingraaf, en geen flat-to-the-ground trampoline. (Voorbeeld hier)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nu is onze tuin niet extreem groot en moeten we keuzes maken: namelijk op de plek waar we hem in willen graven hebben we nu tegels zitten, ook eromheen (vandaar het net). Op zich niet zo'n probleem, tegels eruit, trampoline erin... Echter ben ik nogal bang dat de rest van de tuin gaat verzakken als ik dit doe en heb ik dus een houten bekisting nodig.
Een beetje bekisting maken ben ik niet te beroerd voor maar de kosten lopen al snel op voor goed hout etc.. totdat deze duurder is dan de trampoline zelf.

Mijn vraag:
1. Kan ik af zonder bekisting met een rechthoekige trampoline? Zo nee; kan dat wel met een ronde?
2. Zo nee; wat is een manier om een beetje goedkoop een bekisting te maken die toch wel even meegaat?

Ik loop een beetje vast en kan niet heel veel informatie vinden.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:49

klown

geek

Ik heb ook een ingraaf trampoline (rechthoekig), met tegels ernaast. Ik heb een eivormig gat gemaakt met worteldoek erin, maar na 2 jaar nog geen spoor van verzakking gezien, dus ik denk dat het meevalt.

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat doe je tegen het regen water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:38
2x ingegraven trampoline.
Eerste keer zonder bekisting. Dit werkte prima, wel zorgen voor 45° talud.
Nu met bekisting, maar vooral omdat t mooier staat.
Zat bij ons wel een rand van minimaal 30 cm gras omheen. Help wellicht tegen het inzakken.

[ Voor 22% gewijzigd door Cyriel85 op 03-07-2023 13:22 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:49

klown

geek

Blasterxp schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:13:
Wat doe je tegen het regen water?
Dat kan gewoon door het worteldoek de grond in. (Worteldoek is niet waterdicht). Hij is denk ik aan de diepe kant en we hebben hier zandgrond, waardoor het water vrij snel in de bodem verdwijnt. Nog nooit gehad dat de trampoline niet gebruikt kon worden doordat er een plas water onder stond.

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-06 22:11
hier ook met bekisting hoewel de leverancier zei dat het ook zonder kon. Wel goed opletten daarmee, want bij ons zit de bekisting dus net niet precies in het midden, zodat je aan 1 kant nu de bekisting voelt als je erop springt (uiterste randje gelukkig dus komt niet vaak voor) Hier overigens zonder net met aan 2 kanten grint en 2 kanten gras, maar is er nooit afgevallen.
Overigens, exact dezelfde trampoline als op de afbeelding, en is best groot :D

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 21:23
Cyriel85 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:21:
2x ingegraven trampoline.
Eerste keer zonder bekisting. Dit werkte prima, wel zorgen voor 45° talud.
Nu met bekisting, maar vooral omdat t mooier staat.
Zat bij ons wel een rand van minimaal 30 cm gras omheen. Help wellicht tegen het inzakken.
Had jij in dit geval een ronde of vierkante trampoline?

Aan de rest; alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ook niet 1:1 dezelfde situatie, maar wij hebben toentertijd een standaard trampoline (meter of 4, rond, en volgens mij een meter hoog) 'gewoon' ingegraven.
Begonnen met uitzetten van wat we gingen graven, eerst een laagje uitgegraven en een keer gepast. Hierbij wel lettend op dat er ook nog wat hout omheen ging.

Daarna ongeveer 2/3e van de hoogte van de trampoline als diepte genomen, en het zand dat eruit kwam eromheen gegooid om een mooie hoop te maken. Worteldoek erin, daar grind overheen, bekisting eromheen en trampoline erin laten zakken. Staat nu meer dan 10 jaar zonder problemen, nooit last gehad van verzakking. Regenwater hoopt zich wel op onder de trampoline maar zakt vanzelf weg.

Wij hebben er gelukkig niet een met zo'n levensgevaarlijk net waar je in blijft hangen als je te dicht bij de zijkant springt, dus die hebben we er ook niet af moeten halen, maar daar zou ik wel even goed naar kijken. Sommige trampolines hebben tegenwoordig een net dat niet optioneel is, en als je die weg laat krijg je gaten waar je een voet flink aan open kunt halen als je er op landt. Maar als hij eenmaal is ingegraven voegt dat net helemáál niks meer toe (het zorgt er alleen voor dat je zelf je val niet kunt breken) dus ik zou er eentje zonder net kopen zodat je die er ook niet af hoeft te halen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:46
Ik heb een ronde trampoline 4m doorsnede ingegraven. Een parabolisch gat gegraven vervolgens dichtgelegd met klinkers. Geen centje pijn, bij hevige regenval loopt er wel water in, maar dit heeft nooit overgestroomd. Let erop dat de trampoline niet gelijk met het gras komt te liggen. De lucht eronder die moet er namelijk makkelijk uit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:38
Hetisookwat schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:20:
[...]

Had jij in dit geval een ronde of vierkante trampoline?

Aan de rest; alvast bedankt :)
Rechthoekig. Avyna 340x240

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-06 13:11
Niemand in de buurt die aan het verbouwen is en zijn grenen vloerdelen kwijt wil ?
Zou zegen kijk eens op MP gratis hout afhalen zit vast wel wat bij.
Omdat het ingegraven gaat worden kan bijna alles op MDF na.

Heeft zelf een ronde en deze moet naar 5 jaar er weer eens uit omdat er grond,bladeren in het gat er onder gespoeld zijn waardoor er klachten zijn, maak kan ook zijn dat deze niet meer zo goed springt omdat er een groeispurt heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:32

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Gewoon 1:1.5 afgraven, dan gebeurt er niks mee. Dat is stabiel. (dus voor 50cm diepte, 75cm afstand tot de rand)
Vooral als je klei/leem ondergrond hebt zou iets steiler kunnen, maar in zand is dit ook veilig. Hiermee wordt in de wegenbouw ook gerekend en voor tijdelijke ontgravingen is 1:1 zelfs gebruikelijk.
Rondom de trampoline nog met zijn voetjes op poertjes houden en je bent helemaal veilig.

Je trampoline zal hier geen probleem geven, die heeft aan de zijkant toch niet zo veel 'indeuk'-ruimte nodig als in het midden :)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:22
That's me!

Ik zou jezelf de moeite besparen en geen bekisting nemen; zoals je zelf al zeg kost het best veel geld en als je gewoon een kuil maakt (en dus niet recht naar beneden graaft) gaat het echt niet snel verzakken. Als je een bekisting gaat maken moet je overigens ook veel meer uitgraven, hou daar ook rekening mee.

Als je je toch nog zorgen over maakt kan je ook een kuil maken en dan de rand voorzien van houten paaltjes zoals deze, scheelt wellicht in de kosten.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 15:33

Foamy

Fulltime prutser

Kijk vooral naar de grond en grondwaterstand in je tuin/omgeving! Het heeft bij ons een potentieel zwembad gescheeld.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:44
de kuil van onze ingegraven trampoline is al bijna vol. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:56
R20141016 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:39:
de kuil van onze ingegraven trampoline is al bijna vol. :o
dompelpomp :P

Zelf een alf ingegraven fietsenschuur.
90cm onder maaiveld.
Heeft met regen wel echt de pomp nodig nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik heb er destijds bij onze van die goedkope halvepaaltjes strook omheen gezet, hier en daar geborgd aan de stangen van de trampo. Staat er na 3 jaar nog netjes bij.
Pagina: 1