[PV] Transparante panelen voor terras overkapping

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-04 20:55
Mijn vraag
Op mijn overkapping liggen nu kunstaf platen en deze zijn aan vervanging toe.
Het terras is circa 6m x 3,60m, en op oost-zuidoost maar wel vrijwel de gehele ochtend zonder schaduw.
Aangezien wij ook veel ramen aan deze kant van de woning hebben voor lichtinval wilik dat graag behouden (altijd lampen aan in huis is dan niet nodig.

Ik zou ze zelf kunnen plaatsen aangezien het niet erg hoog is.
Heeft iemand ervaring met dit soort panelen (ik begrijp uiteraard dat de opbrengst minder is dan volledig zwarte panelen maar het brengt meer op dan polycarbonaat platen ;-) .
Veel bedrijven die ik heb bekeken en aangeschreven willen enkel leveren als ik ook de rest van de overkapping daar haal, maar ik heb al een robuuste houten overkapping.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Beste antwoord (via Sneezzer op 20-03-2024 13:50)

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:52
Voor TS en andere geïnteresseerden ik ben eruit!

Het worden Trina Solar Vertex S+ Dual glass 435wp panelen. Wel met een donkere ‘film’ maar ze laten licht door en zijn dus volledig van glas.

YouTube: Trina Solar Vertex S+ Dual glass 430wp zonnepaneel | Stralendgroen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dat_Doc
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 04-05 09:56
Al naar glas-glas panelen gekeken? Die laten ook licht door en zijn stuk beter verkrijgbaar en gebruikelijk.

Haren; 10x380Wp ZZW 60°; 8x380Wp ZO 20°; Totaal 6840Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Die had ik al wel gezien maar het was mij niet duidelijk geworden dat deze ook licht doorlatend (voor een deel) waren.
Overigens, als ze maar een deel van het licht doorlaten is dat ook al prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:38

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Het is in de specs vaak niet goed te zien of glas/glas transparant of niet zijn, maar dat is eigenlijk niet zo erg.
Deze bifacials hebben een witte folie tussen de cellen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5MW8BAl3UIYjNTJsT29N2V1QJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gkf4DEIisZGf6B5I8RZT3BII.jpg?f=fotoalbum_large
Zonder was iets mooier geweest maar zo is het ook goed :)

360 cm is wel een lastige maat, want je zal een naad waterdicht moeten maken.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Dankje, mooi gemaakt.

Bij ons is het onderstel gemaakt van douglas dus al ik er een lat langs moet maken zodat het mooi past, dan is dat vlot gedaan. Wel is het natuurlijk de bedoeling dat er geen regen tussendoor gaat komen, maar daar zal vast wel een oplossing voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:26
Bisol lumina zijn transparant

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanaaldijk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:49

kanaaldijk

23000 Wp, WP 11,2 kW ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:38

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@kanaaldijk Ja precies, met agri-pv panelen zou het kunnen, maar zie die maar eens als particulier in kleinere hoeveelheden te krijgen.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
@Ronald en @kanaaldijk Dat zijn inderdaad panelen zoals ik ze in gedacht had.
Bedankt, daar ga ik verder mee (iemand nog tips over leveranciers? Anders google ik er lustig op los.

Edit: Mijn google skills laten behoorlijk te wensen over, ik heb nog geen leverancier kunnen vinden die deze panelen standaard al in zijn assortiment heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door Sneezzer op 03-07-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:22

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@Sneezzer

https://solarclarity.com/...al-glassglass-transparent (wel met frame)

Of meerdere opties bij estg:

https://www.estg.eu/nl-nl/zonnepanelen/glas-glas/

Mocht je meer hulp nodig hebben om daar te bestellen kan dat via DM.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Top! Dankje, hier kan ik verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Sneezzer Hoe is dit uiteindelijk geworden bij jou en welke ervaringen kun je delen?

Wij zijn bezig met de orientatie van een losstaande terrasoverkapping/buitenverblijf van 6 bij 3,5m die rondom allemaal wandmodules heeft, met vooraan glazenschuifwand.

De onderstaande look en feel met de transparante zonnepanelen lijkt ons wel wat, zeker omdat wij van plan zijn om in de hoek een jacuzzi met warmtepomp erin te plaatsen geeft het vandaar uit iets meer vrij gevoel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9JCKv_Ik3Oz_Cf9zxAq-rvDc6BY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C8wFIZJ6o8x8xypjHitD1s6c.png?f=fotoalbum_large

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Dat komt heel dicht bij wat wij ook willen.
Gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
Dit hebben wij als carport, is dit zoiets wat je zoekt? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGddtuUvRPFwlEJOpa4ZazZfHt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1YgZaQw2873M2fG1kKVIOTR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvMteNkdJfDQ1hEI-lku-ocNzKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pjX6yvyiKCccqyNDK6TNDgA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9mpHephzdzsz7l_1s4mkrFdkCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aLKTSukEW9cJPRM9EMMg51M8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
Beste tweakers,

Dit topic heb ik gevonden met de zoekfunctie, omdat ik een soortgelijke oplossing zoek als TS. Bovenstaande bedrijven leveren alleen zakelijk of in grote aantallen. Ik heb er ongeveer vijf stuks nodig.
Wellicht is hier nog iemand met andere suggesties of ideeën?

En voor wat betreft glas-glas panelen, zijn deze ook altijd lichtdoorlatend? Deze soort zijn wel te krijgen als particulier, maar omdat ze vaak wel een donkerblauwe of zwarte coating hebben vraag ik me af in hoeverre ze geschikt zijn als lichtdoorlatende oplossing op een overkapping. Het mooiste zou zijn als het een soort ‘serre achtige’ oplossing wordt.

@ErnstvV waar heb jij bovenstaande panelen gekocht?

[ Voor 10% gewijzigd door Cpt.Iglo op 17-03-2024 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
Cpt.Iglo schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:00:
Beste tweakers,

Dit topic heb ik gevonden met de zoekfunctie, omdat ik een soortgelijke oplossing zoek als TS. Bovenstaande bedrijven leveren alleen zakelijk of in grote aantallen. Ik heb er ongeveer vijf stuks nodig.
Wellicht is hier nog iemand met andere suggesties of ideeën?

En voor wat betreft glas-glas panelen, zijn deze ook altijd lichtdoorlatend? Deze soort zijn wel te krijgen als particulier, maar omdat ze vaak wel een donkerblauwe of zwarte coating hebben vraag ik me af in hoeverre ze geschikt zijn als lichtdoorlatende oplossing op een overkapping. Het mooiste zou zijn als het een soort ‘serre achtige’ oplossing wordt.

@ErnstvV waar heb jij bovenstaande panelen gekocht?
Die zijn door de leverancier van de carport gekocht dus daar heb ik niets mee te maken gehad. Het zijn panelen van Sonnenkraft uit Oostenrijk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
Voor TS en andere geïnteresseerden ik ben eruit!

Het worden Trina Solar Vertex S+ Dual glass 435wp panelen. Wel met een donkere ‘film’ maar ze laten licht door en zijn dus volledig van glas.

YouTube: Trina Solar Vertex S+ Dual glass 430wp zonnepaneel | Stralendgroen
Pagina: 1