Interessant! Zelf ook via Tulp er hypo. Voor 95€ kan ik nog wel wat puntjes zakken; is het wel waard.Oekol schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:36:
[...]
Er waren gigantisch veel goede antwoorden, maar deze heeft ons het beste de goeie richting op gestuurd.
Wij hebben uiteindelijk een desktop taxatie laten doen a 95 euro, via Calcasa --> desktoptaxatie.nl wat inderdaad geaccepteerd wordt door Tulp.
Komt er op neer dat wij nu nog 315k af moeten betalen en het huis getaxeerd is op 451k. Dat betekent dat we de stap zelfs gaan maken naar de 2,5% in plaats van 2,55%. Voor de 2,4% (60%) moeten we nog 32 maanden aflossen of versneld is mijn eigen berekening. Dat laatste gaan we niet doen
Nu even afwachten wat de precieze reactie van Tulp gaat zijn, ben namelijk benieuwd of ik dan wederom zo'n rapport moet inleveren of dat ze deze nu als 'waarheid' zien. Want dan is die ~270k de nieuwe grens.
Edit:
Leuk en aardig, maar je kan niks opgeven qua verbouwingen. (Dakkapel en/of warmtepomp, zonnepanelen etc). Moest zelfs de geschatte waarde met bijna een halve ton laten zakken om überhaupt door te kunnen. (Baseerde de prijs op dezelfde woning welke 4 maanden terug verkocht is, zonder bovenstaande verbouwing etc).
Toch maar een taxateur laten komen misschien
[ Voor 16% gewijzigd door Crazy- op 07-07-2023 00:08 ]
12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu