Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas1961
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-08-2024
2 zones in een huis geregeld door 2 kamerthermostaten die 2 circulatiepompen aansturenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fh7T5sn31X5kYhe7OLa39eCCAiM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b3eTwdBhX4G9WvX8KDgzVgaj.jpg?f=user_large

Kan deze opstelling? Waarbij ik vooral nieuwsgierig ben naar het aansturen van de circulatiepompen door de kamerthermostaten.
De radiatoren staan in het woongedeelte en de vloerverwarming in de keuken en de badkamer.

[ Voor 82% gewijzigd door Haas1961 op 01-07-2023 19:34 . Reden: twijfel over haalbaarheid ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09:02
?
Ah! diagrammetjes zijn er bijgekomen...

[ Voor 95% gewijzigd door natural colour op 01-07-2023 19:11 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09:02

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervEekelen
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-01-2024
Ja dat kan wat je in het schema laat zien. Je werkt dan het best met magneetschakelaars, via een trafo ga je met een lage spanning naar de kamerthermostaat, als die vragend wordt schakelt de magneetschakeleer de magneetschakelaar in (bijvoorbeeld door toepassing van een trafo en 24 Volt magneetschakelaars ook wel relais genoemd.) Het contact van de magneetschakelaar schakelt dan de 230 Volt spanning van de pomp.

Het kan ook met een draadloze honeywell round kamerthermostaat in samenwerking met een Honeywell draadloze RF module aan/uit 230V 5A . De pomp wordt dan door die module geschakeld. De honeywell round is batterij gevoed, de module heeft een 230 volt stekker.

[ Voor 23% gewijzigd door PetervEekelen op 12-07-2023 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees85
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-06 22:40
de 2 pompen hangen niet hydraulisch neutraal aan elkaar.
Dan kun je ze beter elk een uitgang van het buffervat geven.
En heb je een buffervat nodig? in de regel namelijk niet dan heeft je systeem al voldoende water inhoud dat het niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokpol
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:52
Ik zou zelf achter je wp een buffervat/open verdeler maken samen met je cv ketel. En vanuit daar je afgifte voorzien (met eventueel 2 verschillende pompen, maar 1 pomp zal waarschijnlijk ook gewoon werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeteloes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-02-2024
Hopelijk past deze vraag in dit topic, maar ik zit me even te bedenken of ik wel de dure thermostaat moet afnemen die bij de complete installatie van onze warmtepomp zit.

In hoeverre kan ik zonder problemen een "third-party" thermostaat kopen, en hoe ik weet ik zeker dat deze goed werkt met de warmtepomp die wij hebben etc. En hoe werkt dit precies, is stroom voldoende, gaat het via de WIFI van thermostaat naar pomp etc?

Kan ik bijna iedere thermostaat kopen, zoals ook een slimme. Zo ja, zijn er bepaalde thermostaten die fijn werken (in combinatie met een app en op afstand instellen etc)

Dank mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:37

Aardedraadje

Met kabelschoen

Boeteloes schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:55:
Hopelijk past deze vraag in dit topic, maar ik zit me even te bedenken of ik wel de dure thermostaat moet afnemen die bij de complete installatie van onze warmtepomp zit.

In hoeverre kan ik zonder problemen een "third-party" thermostaat kopen, en hoe ik weet ik zeker dat deze goed werkt met de warmtepomp die wij hebben etc. En hoe werkt dit precies, is stroom voldoende, gaat het via de WIFI van thermostaat naar pomp etc?

Kan ik bijna iedere thermostaat kopen, zoals ook een slimme. Zo ja, zijn er bepaalde thermostaten die fijn werken (in combinatie met een app en op afstand instellen etc)

Dank mensen.
Ik zou hiervoor even je eigen topic maken, merk en type WP erbij zetten en andere relevante informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervEekelen
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-01-2024
Aardedraadje, dat licht aan het merk en type warmtepomp dat je hebt gekozen. Informeer bij de fabrikant of dit kan, dit gaat namelijk niet altijd !
Pagina: 1