Rare irrelevantie scores

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertPeterson
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-04 21:27
Dit is echt geen zelf medelijden post maar meer een bezorgde tweakers.

Het valt mij op dat post van mij en andere tweakers vaak door hetzelfde aantal gebruikers als irrelevant worden bemerkt. Zelfs als mijn post daarboven bijv. 1+ krijgt, kan mijn reactie steeds door 7 irrelevant worden bemerkt.

Zelf heb ik het idee dat een paar tweakers een script hebben geschreven om zo de discussie te kunnen beïnvloeden.

Onlangs zelfs, 3 minuten naar plaatsen. De bovenste reacties bijna geen response. Had een reactie ineens -7 irrelevant. Als mijn reactie irrelevant is prima, maar ik vind niet dat een paar gebruikers, bots, scripts, of meerdere accounts mogen gebruiken op de discussie te beïnvloeden. Dat ondermijnt, vind ik, het forum, dan wel discussiesector.

Is dit iets wat opgepakt moet worden? En merken meer tweakers dit?

Ik heb net 3 screenshots gemaakt waarbij de irrelevant score -7 is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mskmrPDbddUjzLVwQfnsU6fqVEM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4dyq6qaSdECgsBKSr5zQDSpZ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUlvlkrFvIgT9Tl5k9EJwVr3nw8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ptvlPmum7jsUHgxFVeyBVvgR.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7IaioUKp_3bI6fzJLJj4kcyqkc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3fpXNkEIC80ivFKlt9H6NYc1.png?f=user_large

Dit is van de afgelopen 2 dagen. Als ik verder ga zoeken denk ik wel dat zo'n 20% van mijn post deze score van iemand zomaar krijgt.

De verdenking zit het im het aantal, wat meestal constant is. 6 of 7 om bijna altijd een meerderheid te hebben om de andere scores. En de timing.

Ik heb wel eens dat ik iets post, en dat ik 5 minuten later denk, nou wat zouden ze hier van denken. Als ik dan direct -7 heb, waarbij de hoofd van de thread nog geen 4 scores heeft, dan is dat echt verdacht.

Deze post is bedoeld meer als discussie, herken je dit, moet er iets aan gebeuren? Het is geen post, dat ik vind dat ik andere scores moet krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Als Pro- en Powermods een score uitdelen telt die meteen voor 6. Dus dan weet je waar die scores vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat hierboven staat :)

Maar als je twijfelt over een aantal reacties, dan kun je die posten en dan kunnen we er even naar kijken. Dat mag gewoon in het mismoderatietopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:05

AlphaRomeo

FP PowerMod
Foutieve scores mag je hier melden: Het kleine-mismoderatietopic deel XXX.

Zoals hierboven ook al genoemd hebben verschillende gebruikers verschillende wegingen. Als iemand het speciaal op jou gemunt heeft pakken we dat aan, maar daar zie ik in je recente historie geen voorbeelden van.

De post die jij bedoelt is waarschijnlijk deze: RobertPeterson in 'Nederlands kabinet wil rekeningrijdenwet begin 2024 naar Tweede Kamer sturen'. Die is inderdaad door een pro-mod beoordeeld op 0. Overigens kan ik me daar wel in vinden, de gevoerde discussie is nogal off-topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertPeterson
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-04 21:27
Helemaal duidelijk! Dan vind ik het ook helemaal geen probleem haha! Mij bekroop het gevoel dat er een paar Tweakers met scripts of bots werkten.

Maar een pro mod is veel logischer en minder ver gezocht haha!

Bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Arumes schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:06:
Als Pro- en Powermods een score uitdelen telt die meteen voor 6. Dus dan weet je waar die scores vandaan komen.
Nee dat weet je niet want 6x een +1 van afzonderlijke mensen is nog steeds 6.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 30-06-2023 21:13 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1