Welke TV kopen voor +/- 4000€

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-07 19:03
Beste Tweakers,

Ik ben een leek op het gebied van televisies. En zoek daarom hier wat hulp bij het uitkiezen van een geschikte TV.

Budget:
We kunnen ons wat meer veroorloven omdat ik een betere positie heb gekregen.
Budget is 3000€ - 4000€

Wat moet ik ermee kunnen
- future proof gamen (dus HDMI2.1 minstens)
- lage milliseconds
- natuurlijk een goed mooi scherm. Bij ons kan het zijn dat er meer lichtval is in de woonkamer. Maar met onze elektrische rolluiken kan dit altijd verholpen worden.
- een wat up-to-date smart tv. Mocht dat niks worden (moet ik helaas een Nvidia Shield kopen)

Merk
Ik ben niet merk gebonden dus in dat opzicht is wil ik gewoon het meeste waar voor mijn geld dat is wat ik zoek. Ik hoef geen Galerij televisie etc, dat trekt me niet aan.

Schermgrootte
Omdat we over gaan op een clean look hebben we een Sideboard van 3 meter gekozen. Daardoor denken we dat een 65" inch scherm het beste daarvoor is. Groter kan ook maar dan is de prijs vast het dubbele en dat is dus niet wenselijk.

Voorkeur scherm
Ik hoor altijd goede verhalen over bijvoorbeeld LG C3 een OLED TV. Heb die al bekeken en zijn inderdaad goed aangekaart. Maar mocht er een toch een betere zijn hoor ik het graag.

Ik woon in Duitsland, dus ik zal alleen naar Nederland moeten rijden. Maar dat is niet erg. Kan altijd naar me moeder en of vrienden dan bezoeken. Of ik haal van de NL-BE model een translate naar de Duitse markt.

[ Voor 7% gewijzigd door theduke1989 op 28-06-2023 06:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:05

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als AndroidTV je besturingssysteem is, kun je Duitse TV altijd op Nederlands zetten. Ook is het handig voor eventuele garantieafhandeling dat je niet zo ver hoeft te karren met een grote TV in je auto.

Ik zou inderdaad kijken naar een LG C3 of een Sony A90J.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:44
Een ‘goed mooi scherm’ is erg persoonlijk. Wat versta jij hieronder? Hou je van accurate/ natuurlijke kleuren of wil je meer pop? Wil je de beste HDR weergave of boeit deze techniek je niet? Gaat de voorkeur uit naar beeldkwaliteit of performance tijdens het gamen? Console of PC? Kijkafstand? Etc.

Over het algemeen zijn tv’s in Duitsland goedkoper en de modelnummers gelijk, taal kun je wijzigen. Qua eventuele garantieafwikkelingen
is het inderdaad handiger om in Duitsland te kopen, in Nederland heb je langer dan 2 jaar recht op een deugdelijk product / garantietermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Freshouttheoven schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:00:
Een ‘goed mooi scherm’ is erg persoonlijk. Wat versta jij hieronder? Hou je van accurate/ natuurlijke kleuren of wil je meer pop? Wil je de beste HDR weergave of boeit deze techniek je niet? Gaat de voorkeur uit naar beeldkwaliteit of performance tijdens het gamen? Console of PC? Kijkafstand? Etc.

Over het algemeen zijn tv’s in Duitsland goedkoper en de modelnummers gelijk, taal kun je wijzigen. Qua eventuele garantieafwikkelingen
is het inderdaad handiger om in Duitsland te kopen, in Nederland heb je langer dan 2 jaar recht op een deugdelijk product / garantietermijn.
Ik wil eigenlijk gewoon het meeste waar voor me geld op dat gebied. Qua televisies ben ik geen expert. Wel wil ik gewoon een super mooi scherm en dat het solide eruit ziet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Ik wil eigenlijk gewoon het meeste waar voor me geld op dat gebied. Qua televisies ben ik geen expert. Wel wil ik gewoon een super mooi scherm en dat het solide eruit ziet.
Top, ga lekker naar de winkel en zoek er daar een uit die solide is en een super mooi scherm heeft!

Werkelijk geen idee waarom je een topic opent en om aankoopadvies vraagt wanneer je niet eens de moeite neemt om na te denken over de gestelde relevante vragen en ze netjes te beantwoorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17-07 07:39

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Sowieso een LG OLED TV. Superieure kwaliteit in mijn optiek. Check deze draad voor mooie aanbiedingen ;) OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 13:54
Schermgrootte
Omdat we over gaan op een clean look hebben we een Sideboard van 3 meter gekozen. Daardoor denken we dat een 65" inch scherm het beste daarvoor is. Groter kan ook maar dan is de prijs vast het dubbele en dat is dus niet wenselijk.
Ik zou lekker voor 77" gaan, weet natuurlijk niet wat voor maat je oude tv is en hoever je ervandaan zit, maar in je budget past het prima. Verder lijken de LG OLED's mij ook het beste. In de pricewatch filteren op 77 en OLED moet je wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:06
Met zo een budget lekker de 77inch lg g3 oled nemen.
Met Mla paneel de helderste oled van het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 13:54
Goofy1978 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:13:
Met zo een budget lekker de 77inch lg g3 oled nemen.
Met Mla paneel de helderste oled van het moment.
Die zit volgens de pricewatch op 5k, maar de C2 of C3 zijn ook meer dan prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Thomas18GT schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:17:
[...]

Die zit volgens de pricewatch op 5k, maar de C2 of C3 zijn ook meer dan prima :D
In duitsland is hij 4.599€ maar dit is puur een scherm voor om om te hangen? onze muren zijn niet echt de beste op geen enkele zie ik een foto met een voet.

43KG is wel erg zwaar, moet dan toch verder kijken. En dat wordt dan een extra maand werken ...

[ Voor 11% gewijzigd door theduke1989 op 28-06-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 08:13

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Thomas18GT schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:17:
[...]

theduke1989 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:06:
[...]

In duitsland is hij 4.599€ maar dit is puur een scherm voor om om te hangen? onze muren zijn niet echt de beste op geen enkele zie ik een foto met een voet.

43KG is wel erg zwaar, moet dan toch verder kijken. En dat wordt dan een extra maand werken ...
De voet moet je erbij kopen. Prijs kan lager:
echthard schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:50:
[...]

Zeer scherp voor het moment. Helaas zie ik Plasmavisie niet in de lijst voor 200,- cashback, dat was nog gekker geweest.

Ik heb telefonisch een prijs voor de LG 77G3 gekregen van 3950,- van smitsarnhem, dat is jammer genoeg duurder dan enkele weken geleden.
En dan is er ook nog een 400 cashback van LG. Dan zit je op 3600 met bezorgen na cashback.

[ Voor 71% gewijzigd door |sWORDs| op 28-06-2023 16:16 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07 14:03

Wish

ingwell

[...]

Doe je zelf wel eens wat aan onderzoek?
Afbeeldingslocatie: https://media.us.lg.com/transform/ecomm-PDPGallery-1100x730/b58776d4-f1c0-4bfa-ad16-954174945e5f/OLED65-77G3PUA_gallery_08_3000x3000

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-07 22:24
[...]

Gewicht 42,8kg
Gewicht (zonder voet) 36,8kg

Lijkt me niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07 02:09
Simpel, de beste TV's zijn:

LG 77G3 (3450,- na cashback)
Samsung 77S95C (ongeveer zelfde prijs)
Sony 77A95L (moet nog uitkomen, ik gok augustus, maar is wel een 'stukje' duurder waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Wish schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:11:
[...]

[Afbeelding]
Ik bekeek hier de prijzen: https://www.idealo.de/pre...g39la-lg-electronics.html was niet te zien, en hij wordt overal aangekaard als om op te hangen.

43KG is bij ons wel erg veel.

We hebben een betonnen wand, maar daarvoor zit nog sauerkrautplatten (wordt dan sowieso dikkere schroeven dan in dit geval betonnen stuk is ongeveer 15-18cm dick.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kaWJgICQORxDlhucrebfXW7yXs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IToeJQCIHKWDwqYDPueUgohk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
echthard schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:16:
Simpel, de beste TV's zijn:

LG 77G3 (3450,- na cashback)
Samsung 77S95C (ongeveer zelfde prijs)
Sony 77A95L (moet nog uitkomen, ik gok augustus, maar is wel een 'stukje' duurder waarschijnlijk)
waar kan je die voor dat geld halen, want hier is die goedkoopst 4599€ en er wordt niks verteld over een cashback actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

theduke1989 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:19:
[...]

Ik bekeek hier de prijzen: https://www.idealo.de/pre...g39la-lg-electronics.html was niet te zien, en hij wordt overal aangekaard als om op te hangen.

43KG is bij ons wel erg veel.

We hebben een betonnen wand, maar daarvoor zit nog sauerkrautplatten (wordt dan sowieso dikkere schroeven dan in dit geval betonnen stuk is ongeveer 15-18cm dick.
[Afbeelding]
Zoals ik eerder schreef, Smits Arnhem bellen.

En 37KG over meerdere bouten is peanuts. Zeker als je beton kunt halen. Wel oppassen voor hefboom effect en goede materialen gebruiken.

De 50” Pioneer plasma TVs waren ook zoiets en die hingen we soms aan twee keilbouten.

[ Voor 7% gewijzigd door |sWORDs| op 28-06-2023 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Wish schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:11:

De LG G3 wordt zonder voet geleverd, enkel met muurbeugel. Je kunt er wel een voet bij kopen, die je dus op de afbeelding ziet, echter is deze redelijk gammel en overpriced.

Daarnaast komt de TS over als iemand die de tv uitpakt, installeert en op de standaard instellingen laat staan. TS heeft, met de zeer beperkte beschikbare info, geen high end tv nodig.

Kan natuurlijk ook zijn dat TS de nieuwste top notch high end tv wilt kopen puur om het kopen/ pronken, dit match dan weer niet met ‘meeste waar voor je geld’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
theduke1989 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:21:
[...]

waar kan je die voor dat geld halen, want hier is die goedkoopst 4599€ en er wordt niks verteld over een cashback actie.
Apollo en Smits. Hofma is mss 100,- duurder. Op de LG en Samsung zijn momenteel cashback acties van 400 en 200,-

Het kan je nog simpeler gemaakt worden:

Als je het wilt ophangen dan ga je eerder voor de LG. De G3 komt alleen met een muurbeugel. De voet die je los erbij moet kopen is niet zo fijn.

En als je het juist niet wilt ophangen dan ga je voor de Samsung, want die heeft een goede voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik zie voor het eerst iemand die met zo'n goddelijk budget twijfelt over welke tv hij wil in tv-land :9

een echte miskoop kan je niet maken met die prijsrange. maar LG G3 all the way zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Freshouttheoven schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:29:
[...]

De LG G3 wordt zonder voet geleverd, enkel met muurbeugel. Je kunt er wel een voet bij kopen, die je dus op de afbeelding ziet, echter is deze redelijk gammel en overpriced.

Daarnaast komt de TS over als iemand die de tv uitpakt, installeert en op de standaard instellingen laat staan. TS heeft, met de zeer beperkte beschikbare info, geen high end tv nodig.

Kan natuurlijk ook zijn dat TS de nieuwste top notch high end tv wilt kopen puur om het kopen/ pronken, dit match dan weer niet met ‘meeste waar voor je geld’.
Mee eens. Het beste van het beste is hierboven genoemd. Het meeste waar voor je geld is denk ik een LG 77C2 of een Samsung 77S95B of een Samsung 75QN9xB (Mini LED) waarvan de 95B een one-connect-box heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Freshouttheoven schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:29:
[...]

Wat je zegt klopt gewoon niet. Ook je eerste post niet.

Ik wil gewoon het meeste eruit halen als ik toch zoveel al uitgeef. Ik ben geen expert op het gebied panelen of wat dan ook. Maar al was het 1000-1500 voor een scherm dan wil ik alsnog het meest eruit kunnen halen.

Daarnaast als ik toch research doe komt qua schermen niet heel veel omhoog dan een LG of een Samsung of Sony. Merken als Hisense zie je dan niet bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

theduke1989 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:33:
[...]

Ik wil gewoon het meeste eruit halen als ik toch zoveel al uitgeef. Ik ben geen expert op het gebied panelen of wat dan ook. Maar al was het 1000-1500 voor een scherm dan wil ik alsnog het meest eruit kunnen halen.

Daarnaast als ik toch research doe komt qua schermen niet heel veel omhoog dan een LG of een Samsung of Sony. Merken als Hisense zie je dan niet bijvoorbeeld.
Sommige dingen zijn erg persoonlijk, dus de volgende tekst gaat wat mensen irriteren, dit is MIJN persoonlijke mening:

Er gaat weinig boven de OLED panelen van LG. De Samsung OLED panelen worden grijs met licht, en hoe zwarter het zwart hoe dieper de kleuren. LCD haalt het ook niet qua zwart en qua beweging, plus vaak niet qua kleuren, alleen qua felheid kan het hoger.

Kijk je alleen in een donkere kamer: Samsung OLED een optie (maar slechts marginaal beter).
Kijk je vaak met direct zonlicht: LCD.
Alle andere gevallen: LG OLED paneel.

LG OLED panelen kun je ook van andere fabrikanten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
[...]

Hisense en TCL komen vaak voorbij bij de YouTube review kanalen. Die scoren ook erg goed en zijn relatief goedkoop. Maar beter dan de eerder genoemde TV's zijn ze niet.

Je zou hier eens kunnen kijken:

https://www.youtube.com/@digitaltrends

https://www.youtube.com/@hdtvtest

https://www.youtube.com/@stopthefomo

https://www.youtube.com/@Thetechchap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-07 16:36

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

[...]

Heb je ook geresearched waaróm dat zo is dan? Hint: zoek eens naar de verschillende fabrikanten van de OLED-schermen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
|sWORDs| schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:39:
[...]

Sommige dingen zijn erg persoonlijk, dus de volgende tekst gaat wat mensen irriteren, dit is MIJN persoonlijke mening:

Er gaat weinig boven de OLED panelen van LG. De Samsung OLED panelen worden grijs met licht, en hoe zwarter het zwart hoe dieper de kleuren. LCD haalt het ook niet qua zwart en qua beweging, plus vaak niet qua kleuren, alleen qua felheid kan het hoger.

Kijk je alleen in een donkere kamer: Samsung OLED een optie (maar slecht marginaal beter).
Kijk je alleen met direct zonlicht: LCD.
Alle andere gevallen: LG OLED paneel.

LG OLED panelen kun je ook van andere fabrikanten krijgen.
De MLA panelen van LG en de QD-OLED van Samsung van dit jaar kunnen ook in lichte kamers. Daarvoor hoef je niet meer een LCD te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

echthard schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:40:
[...]

De MLA panelen van LG en de QD-OLED van Samsung van dit jaar kunnen ook in lichte kamers. Daarvoor hoef je niet meer een LCD te nemen.
Ik heb het niet over een lichte kamer, maar kijken met direct zonlicht op de TV voor LCD.
En bij Samsung OLED blijft er niets van je zwart over in een lichte kamer, dus dan LG OLED.

Persoonlijk zou ik eerder zonwering nemen dan een LCD, maar dat is weer een ander verhaal.

[ Voor 22% gewijzigd door |sWORDs| op 28-06-2023 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
echthard schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:40:
[...]

https://www.whathifi.com/...lens-array-mla-technology

Als ik de Panasonic link erbij pak van de artikel. Staat dat de 77" inch variant geen MLA heeft. Betekent dit ook voor de Samsung en LG dat de 77" inch schermen geen MLA ondersteunen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:57
@theduke1989
Een TV verkoper zei eens tegen mij, hier heb je een hele muur aan tv's en zie je verschillen. Thuis heb je maar 1 TV staan, die vergelijk je dan enkel met je oude. Dus zal je bijna altijd tevreden zijn.

Je geeft zelf aan weinig verstand ervan te hebben en een mooie tv te willen. Dus bijna elke kwalitatief goede tv is al snel goed dan, want de subtiele verschillen ga je toch niet merken/zien.
Qua beeldkwaliteit is Sony eigenlijk wel het beste merk, hebben een LG OLED paneel maar hun beeldverwerking is beter. Daarnaast heb je Android TV erop, dus veel apps zijn ervoor beschikbaar.

Dus kies een leuke 65" TV uit en de kans is enorm groot dat je tevreden bent:
categorie: Televisies

Voor iets meer als 2K kan je al klaar zijn en heb je echt een super TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
[...]

Ik geef altijd weloverwogen, onderbouwde advies.

Jij bent degene die ernaast zit en dat je er het meeste uit wilt halen makes no sense zonder gedetailleerde info, ik zal je uitleggen waarom;

Er zijn twee paneel fabrikanten, LG Display en Samsung Display.

LG, Samsung, Panasonic en Sony nemen panelen af van een van deze fabrikanten of van beide fabrikanten. De tv's onderscheiden zich enkel op detailniveau, zo kan bijv. Sony zich op een andere onderdeel focussen dan Samsung en vice versa. Hierdoor is de usercase van groot belang om goed advies te geven aangezien de perfecte tv niet bestaat.

Voor de rest mag je het lekker zelf uitzoeken aangezien je de moeite niet neemt, is dit mijn laatste post.
|sWORDs| schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:39:
[...]

Er gaat weinig boven de OLED panelen van LG. De Samsung OLED panelen worden grijs met licht, en hoe zwarter het zwart hoe dieper de kleuren
Jouw mening is geen werkelijkheid, aangezien LG dit jaar een nieuwe coating implementeert. Hierdoor oogt de G3 minder zwart dan de G2, de G3 komt hierdoor meer in de buurt van de QD-OLED panelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
[...]

Je zal zeker niet iets duurs kopen om het pronken.

Maar je kunt je wel afvragen of het nodig is om een dergelijk bedrag uit te geven aan een tv als het niet je hobby is en je je dus niet druk maakt over zwartwaarden, dynamic range etc etc etc. Kans is aanwezig dat je het verschil met een 2000 euro goedkopere tv niet gaan opmerken (al helemaal niet als je ze nooit naast elkaar gaat zien).

Dus koop een leuke tv van rond de 1500 euro en spendeer de rest aan andere leuke dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
theduke1989 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:43:
[...]

https://www.whathifi.com/...lens-array-mla-technology

Als ik de Panasonic link erbij pak van de artikel. Staat dat de 77" inch variant geen MLA heeft. Betekent dit ook voor de Samsung en LG dat de 77" inch schermen geen MLA ondersteunen?
Alle G3 panelen zijn MLA, behalve de 83".
chrisborst schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:44:
@theduke1989

Qua beeldkwaliteit is Sony eigenlijk wel het beste merk, hebben een LG OLED paneel maar hun beeldverwerking is beter.
Sony OLED heeft QD-OLED panelen van Samsung. Ze hebben betere beeldverwerking en zijn een stuk duurder. Oh wacht, die jij bedoeld vallen in een lager segment en die hebben inderdaad de LG OLED Evo panelen.

[ Voor 6% gewijzigd door echthard op 28-06-2023 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

echthard schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:53:
[...]

Sony OLED heeft QD-OLED panelen van Samsung. Ze hebben betere beeldverwerking en zijn een stuk duurder.
Sony heeft beide.
Freshouttheoven schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:47:
[...]

Jouw mening is geen werkelijkheid, aangezien LG dit jaar een nieuwe coating implementeert. Hierdoor oogt de G3 minder zwart dan de G2, de G3 komt meer in de buurt van de QD-OLED panelen.
Heb je ze naast elkaar gezien? Zwart van de G3 in licht is minder dan de G2 (wel meer spiegeling), dat klopt, maar het is bij lange na niet zo grijs als de Samsungs.

[ Voor 49% gewijzigd door |sWORDs| op 28-06-2023 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:57
echthard schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:53:
Sony OLED heeft QD-OLED panelen van Samsung. Ze hebben betere beeldverwerking en zijn een stuk duurder. Oh wacht, die jij bedoeld vallen in een lager segment en die hebben inderdaad de LG OLED Evo panelen.
Sony heeft nog maar net QD-OLED panelen van Samsung. Daarnaast hebben ze de OLED-panelen van LG.
Persoonlijk zou ik nog steeds voor OLED gaan en niet voor QD-OLED. Nieuwe technologie en heeft zich nog niet bewezen.
En is niet een lager segment, de top schermen van vorig jaar waren gewoon OLED. Nu betaal je vooral de premium voor een nieuwe techniek bij QD-OLED.

@theduke1989 Ik zou voor deze gaan: uitvoering: Sony Bravia XR A90J 65" Titanium, Zwart
Top model van vorig jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door chrisborst op 28-06-2023 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
|sWORDs| schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:54:
[...]

Heb je ze naast elkaar gezien? Zwart van de G3 in licht is minder dan de G2 (wel meer spiegeling), dat klopt, maar het is bij lange na niet zo grijs als de Samsungs.
Ja, de G3 zit tussen de G2 en QD-OLED in op het gebied van zwart. Door de nieuwe coating heeft de G3 ook 'last' van een roze/ paarse tint bij helderde reflecties.

Imo worden beide punten overtrokken, een OLED tv koop je immers om ervan te genieten in een donkere ruimte of bij weinig ambient light. Dat het zwart minder zwart oogt en heldere reflecties een roze/ paarse tint hebben tijdens regulier tv kijken bij daglicht/ veel ambient light is ondergeschikt aangezien je dan beter een LCD tv kunt kopen wanneer je hoofdzakelijk overdag of bij veel ambient light tv kijkt, blooming en het beperkte contrast is dan niet zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Freshouttheoven schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:14:
[...]

Ja, de G3 zit tussen de G2 en QD-OLED in op het gebied van zwart. Door de nieuwe coating heeft de G3 ook 'last' van een roze/ paarse tint bij helderde reflecties.

Imo worden beide punten overtrokken, een OLED tv koop je immers om ervan te genieten in een donkere ruimte of bij weinig ambient light. Dat het zwart minder zwart oogt en heldere reflecties een roze/ paarse tint hebben tijdens regulier tv kijken bij daglicht/ veel ambient light is ondergeschikt aangezien je dan beter een LCD tv kunt kopen wanneer je hoofdzakelijk overdag of bij veel ambient light tv kijkt, blooming en het beperkte contrast is dan niet zichtbaar.
Dat is toch eigenlijk heel dichtbij wat mijn eerdere post zegt? Er staat ook bij dat het persoonlijk is, sinds een Panasonic plasma na een Pioneer gezien te hebben irriteer ik me enorm aan grijzige zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Zo ik ben me dus aan het verdiepen in de TV's zoals vele al zeggen dat ik dit niet heb gedaan.

Op zich komen twee schermen overeen met elkaar (QD-OLED) en een OLED scherm.
De volgende TV's die ik denk wat in de buurt komen:
- Samsung S95C
- Sony 65A95K
- LG C3 Evo OLED TV
Prijzen liggen tussen de 2800-3500€ wat op zich prima is.

De Sony is de goedkoopste in het straatje, alleen omdat het nu een jaar oud is model is uit 2022 vermoed ik.
Dus waarschijnlijk zal dit jaar de nieuwe model uitkomen eind dit jaar?

De Samsung S95C en de LG OLED C3 komen dan toch wel dicht bij elkaar in de buurt.
Voor gamen sowieso, daar valt de Sony namelijk af tegen die twee qua latency bijvoorbeeld.

Qua HDMI2.1 poorten valt de Sony ook namelijk af, die heeft er alleen twee en geen 4 zoals de andere beide.

Waar de Sony en LG dan goed inspelen is de Dolby Vision en Dolby Atmos, waarbij de Samsung die niet heeft maar wel weer HDR10+ persoonlijk DV een stuk toekomst bestendiger is.

Beter nog dan afwachten totdat de nieuwe Sony uitkomt?, of eentje van die twee nemen. De G3 heb ik specifiek niet opgenoemd omdat het een TV is om op te hangen direct, en niet met een voet geleverd wordt.

De Samsung en LG 65'' kosten qua prijs namelijk het zelfde. Alleen prijzen velen nu de QD-OLED techniek van Samsung erg.
S95C zou de betere keuze zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

theduke1989 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:51:
Waar de Sony dan weer wel goed inspeelt is de Dolby Vision en Dolby Atmos, waarbij de andere twee die niet hebben maar wel weer HDR10+ persoonlijk DV een stuk toekomstbestendiger is.
LG en geen Dolby Vision? LG en wel HDR10+?
Dolby Atmos in combinatie met een TV....?

De 65" C3 is in het aanbiedingen topic al voorbij gekomen voor veel minder dan jouw genoemde 2800-3500 range. Of je moet op 77" doelen (maar dan gaat het vergelijk scheef met de andere types in 65").

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 21-07-2023 12:44 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
FeaR schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:39:
[...]

LG en geen Dolby Vision? LG en wel HDR10+?
Dolby Atmos in combinatie met een TV....?

De 65" C3 is in het aanbiedingen topic al voorbij gekomen voor veel minder dan jouw genoemde 2800-3500 range. Of je moet op 77" doelen (maar dan gaat het vergelijk scheef met de andere types in 65").
Ah heb verkeerd gelezen, dacht beide hadden Dolby Atmos alleen. Maar de sony en LG hebben inderdaad DV.

Betreft de prijs kijk ik naar de Duitse prijzen momenteel. Dan liggen de Samsung en LG op dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-07 16:36

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

theduke1989 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:46:
[...]

Ah heb verkeerd gelezen, dacht beide hadden Dolby Atmos alleen. Maar de sony en LG hebben inderdaad DV.

Betreft de prijs kijk ik naar de Duitse prijzen momenteel. Dan liggen de Samsung en LG op dezelfde prijsklasse.
uitvoering: LG OLED evo C3 65" (C35) Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
theduke1989 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:46:
[...]

Ik zou gewoon Nederlandse webshops bellen zoals HelloTv of Smitsarnhem er gaat meestal nog een boel af van de prijs die je online ziet en wat makkelijker met de garantie of je moet natuurlijk in Duitsland wonen

[ Voor 7% gewijzigd door Steenw op 23-07-2023 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Steenw schreef op zondag 23 juli 2023 @ 07:49:
[...]

Ik zou gewoon Nederlandse webshops bellen zoals HelloTv of Smitsarnhem er gaat meestal nog een boel af van de prijs die je online ziet en wat makkelijker met de garantie of je moet natuurlijk in Duitsland wonen
Ik woon ook in Duitsland, vandaar dat ik het hier zou willen kopen. Maar als de prijs zo dusdanig goedkoper is. Kan ik altijd wel een tripje naar me ouders organiseren en inderdaad in Nederland kopen.

Wat ik heb opgemerkt. We hadden een TV gekocht uit Luxembourg dit was een Benelux model. Je kon kiezen voor Nederland, België Frankrijk etc. Maar Duitsland zat er niet tussen bij het instellen van de taal + receiver instellingen. Dus moesten alles handmatig doorvoeren.

Ik neig nu wel erg naar de Samsung of de Sony A95L die laatste zou een stuk beter zijn dan zijn voorganger+ is nu beter geoptimaliseerd voor gaming? Alleen nog magere 2* hmdi 2.1 port. En zou 200-300$ goedkoper moeten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door theduke1989 op 09-08-2023 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 21:37

DarkSide

theres no place like ::1

Heb je alleen een TV of heb je ook een receiver?
Want als je een receiver hebt met hdmi 2.1 dan maakt het aantal 2.1 ingangen weinig uit op de tv.

Zelf hier een LG met 4 hdmi 2.1 ingangen.
Ik gebruik in totaal maar 1 hdmi poort. De rest (PS, switcht, Chromecast) zit op de versterkere.
En dan heb ik nog genoeg poorten over voor extra apparaten voordat ik mijn TV moet gebruiken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
DarkSide schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:37:
Heb je alleen een TV of heb je ook een receiver?
Want als je een receiver hebt met hdmi 2.1 dan maakt het aantal 2.1 ingangen weinig uit op de tv.

Zelf hier een LG met 4 hdmi 2.1 ingangen.
Ik gebruik in totaal maar 1 hdmi poort. De rest (PS, switcht, Chromecast) zit op de versterkere.
En dan heb ik nog genoeg poorten over voor extra apparaten voordat ik mijn TV moet gebruiken.
Hier in Duitsland doen we nog veel met reciever of schotel. Mijn huis wordt momenteel verbouwd en we zetten een schotel op het dak. Met 8*16 uitgangspunten. Elke kamer een aansluiting.

Vandaar dat ik het vraag. Digitaal doen we alleen via IPTV. Maar basis kanalen alleen via schotel.
Is een stuk goedkoper dan elk maand 10€ voor een extra doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ok (snap het nog niet helemaal)

Wat gebruik je dan nu wat echt hdmi 2.1 nodig heeft. Dus 4k120
TV heeft geen 120hz. Kan prima met HDMI 2.0.
Dan gebruik je 1 hdmi 2.1 voor de earc als je dat nodig hebt (netflix, disney, etc)
En die kan je ook gebruiken voor je VRR support voor games.

Als niet alles op een hdmi 2.1 receiver aangesloten wordt, dan kan je toch prima ook de hdmi 2.0 ingangen op de tv gebruiken.

Verder zijn alle drie de tv;s goed.
Zelf niet zo'n Samsung Fan.
Sony met GoogleTV is wel nice. En sony is vaak wat beter qua beeld processing
En LG is wat meer algemeen, alround. Maar met 2 LG's nooit beeld problemen gehad (die zijn hier wat vaker in de aanbieding en vond de meerwaarde voor de sony het niet waard)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
De TS snapt het, na een maand inlezen, ook nog niet. Hij wil graag een high end televisie, met de meeste toeters en bellen voor het geld zonder te weten of bepaalde toeters en bellen wel daadwerkelijk gebruikt zullen worden/ van meerwaarde zullen zijn in de usercase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Freshouttheoven schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:27:
[...]

De TS snapt het, na een maand inlezen, ook nog niet. Hij wil graag een high end televisie, met de meeste toeters en bellen voor het geld zonder te weten of bepaalde toeters en bellen wel daadwerkelijk gebruikt zullen worden/ van meerwaarde zullen zijn in de usercase.
Ik begrijp heus wel dat het in tv Land niet zo makkelijk is. Maar als ik een ps5 aanschaf. En later een seriesX dan is het dus al klaar.

Maar als ik dan bijvoorbeeld @DarkSide zijn oplossing lees is dat dus ook een prima oplossing.

Het wordt wel veel aangekaart natuurlijk als minpunt tov de lg en Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

tja ligt een beetje aan de definitie van minpunten.
HDMI 2.0 is meer dan capable voor 4k60. En dat is ook waar je de PS5 en SX op speelt eigenlijk.
Ja er zijn games die 120fps aan kunnen. Maar ook niet velen die dat echt native kunnen.
Vaak is dan 1080@120 ook een mogelijkheid.

Anyway.
Voordat je echt 4k@120 nodig hebt ben je in console land nog wel lang zoek.
En moet je een gaming computer hebben. En dan nog heb je 1 x een 2.1 poort over.

Het is nice om latest and greatest te hebben.
Maar speel zelf dus weinig op 120fps op de PS5.
En de upgrade van hdmi 1.4 naar 2.0 was voor mij groter.

En als je een beetje TV hebt en games en films hebt, dan komt (vind ik) al gauw een receiver om te hoek kijken voor het geluid. En is het probleem al helemaal niet aanwezig

Focus dus meer op wat je wilt qua tv beeld eigenschappen en OS dan op aantal 2.1 hdmi poorten,

Pagina: 1