[PC] Battlebit Remastered

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheNewBlood
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-07 07:12
Mede-auteur:
  • Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-07 08:52

Herman

[PC] Battlebit Remastered

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/TVu4C9s2StcXHDJwddFPPLAr.jpg
Introductie
BattleBit Remastered is een low-poly, massale multiplayer FPS met ondersteuning voor 254 spelers per server. Vecht op een bijna volledig vernietigbare kaart met verschillende voertuigen!

BattleBit Remastered haalt inspiratie uit de Battlefield-serie, met enorme multiplayer-gevechten op enorme kaarten.Wat de game onderscheidt van de inspiratie die DICE heeft ontwikkeld, zijn de graphics, aangezien BattleBit Remastered zich richt op zogenaamde “low polygon” graphics. Die maken het mogelijk om grote maps te creëren waarin echt alles kapot geschoten kan worden, en desondanks lage systeemeisen te hebben. Ook zijn er geen microtransacties en met de lage aanschafprijs is het spel erg toegankelijk.

Wat de inhoud betreft, is er veel om mee te nemen. De game biedt gevechten voor maximaal 254 spelers, 17 verschillende kaarten met vernietigbare gebouwen, zes verschillende klassen, meerdere voertuigen en een breed scala aan wapens die naar wens kunnen worden aangepast.
>>>DISCLAIMER<<<
Early Access
Dit spel in vroegtijdige toegang is nog niet voltooid en kan mogelijk wel of niet veranderen. Als je niet staat te springen om dit spel in de huidige staat te spelen, kun je beter afwachten hoe het spel zich verder ontwikkelt.
Ontwikkelaar
https://joinbattlebit.com/meet-the-team/

Aan de game werken op dit moment slechts drie ontwikkelaars; SgtOkiDoki, Larry en Vilaskis. Mede dankzij de community die hen steunt, is het gelukt om deze game (in early access) uit te brengen.
Leuk! Eh, maar waar te koop?
BattleBit Remastered is (op moment van schrijven) voor EUR 14,79 te koop op steam:
- Steam: BattleBit Remastered
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/U3hzmaZtIb9jcR0MH6lhgJdl.png
BattleBit Remastered - Supporter Pack 1
Voor (op moment van schrijven) EUR 19,50 kun je de supporter pack 1 kopen als aanvulling op de game. Om dit te kunnen spelen, moet je het originele spel BattleBit Remastered hebben. Behalve een aantal skins die je hiervoor krijgt, support je hiermee de ontwikkelaars extra voor het vele werk dat zij in de game hebben gestopt en stimuleer je ze om de game verder te ontwikkelen.
Steam: BattleBit Remastered - Supporter Pack 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/5Q3U4olkZkauWOxsYQolVL3C.jpg
Tweakers-clan
Op dit moment is er nog geen 'echte' Tweakers-clan in Battlebit. Wél heeft @BenJG een tijdelijke oplossing. Zie daarvoor deze reactie:
- BenJG in "[PC] Battlebit Remastered"
Noemenswaardige reviews
- https://www.pcgamer.com/b...lot-of-game-for-dollar15/
- https://www.thegamer.com/...tered-shooter-not-roblox/
Trailers / video's
BattleBit Remastered - Official Release Date Announcement Trailer

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
BattleBit Remastered - Official Release Date Announcement Trailer

254 PLAYERS IN ONE BATTLE | Battlebit Remastered

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
254 PLAYERS IN ONE BATTLE | Battlebit Remastered

[ Voor 68% gewijzigd door Herman op 10-07-2023 21:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheNewBlood
Toffe game!

Wat COD, Battlefield en Rainbow Six proberen komt hier helemaal tot z'n recht.

Gunplay is echt op en top, en de low poly stoort niet. Zo kunt ge het zelfs op een patat spelen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:56
Zou handig zijn als je een linkje kan toevoegen waar het te kopen/vinden/spelen is :)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNewBlood
Hahn schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:49:
Zou handig zijn als je een linkje kan toevoegen waar het te kopen/vinden/spelen is :)
Bijgevoegd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 26-07 21:23
Heb de game een half uurtje geprobeerd. Tof dat deze game zo goed scoort met een goede basis en niet te veel poespas.

Echter heb ik de game na een half uurtje spelen gerefund. Het voelt voor mij een beetje als een game die nu een enorme hype doorgaat maar waar mensen vrij snel klaar mee zijn.

Ik heb na het spelen battlefield 2042 weer eens opgestart in servers van 64v64 en die game heeft echt flinke stappen gemaakt en lijkt weer veel meer op de oudere Battlefield games.

Maps zijn kleiner, veel beter gebalanceerd, classes zijn terug. Eigenlijk alles waar battlefield om bekend staat. Het is alleen jammer dat ze de aandacht kwijt zijn.

Ik ben benieuwd wat de populariteit van Battlebit de komende tijd gaat doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
@swoutr Ik heb het vermoeden dat je niet zo goed in de gaten hebt wat de game precies is ;)

Deze game is nog in ontwikkeling! Het is niet voor niets een "Early Access Game". Bijna dagelijks verschijnen er updates. Het spel is nog niet 'af' en er zijn veel ontwikkelingen m.b.t. maps, spelmodi etc. etc. Je kunt het op dit moment zeker nog niet vergelijken met de BF games die al langere tijd 'uit' en doorontwikkeld zijn.

Ik vind het waanzinnig gaaf dat een ontwikkelteam van slechts 3 personen dit project heeft opgezet. De game heeft m.i. met name een hoge 'fun' factor. Laat de eye candy achterwege en de focus wordt volledig gelegd op gameplay. Ik vermaak me al enige tijd prima met deze game en hoop dat ze in de komende tijd nog wat stappen kunnen maken :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 20:15
Fun factor is heel hoog in deze game en de gameplay zelf is heel erg goed. Voelt ook erg als BF3 en misschien wel BF1942 Desert Combat mod.

De maps mogen wat verder ontwikkeld worden want, de meeste zijn niet echt goed of fijn om op te spelen.

De gameplay en funfactor is eigenlijk wat BF2042 had moeten zijn, maar ik vind het ook top dat 3 personen dit hebben gemaakt en dat het zo'n succes is! Het heeft ook meer spelers dan BF20242 op steam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-06 15:14
En hoe zit het met de anti cheat ? Lees toch dat er een enorme cheaters probleem is ?
Goed op Steam durven ze nu wel over drijven soms, is gewoon iets dat me tegen houd voor nog veel shooters te spelen.

Game spreekt me enorm hard aan, maar als er constant zo idioten zijn die het plezier vergallen.
Dan bespaar ik mij de aankoop wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNewBlood
Cheaters is denk ik moeilijker te onderscheiden. Vooral omdat er nog geen killcam is..

Zelf heb ik in de 127 - 127 matchen nog geen last van gehad. Als je dan ook in top 10 gaat kijken zijn de scores redelijk gelijkaardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Het gaat best hard met de updates. In inmiddels is versie 1.50 binnen met hotfix 1.51.
Version 1.50
New Map: Namak
• Domination: 254 • 128 • 64
• Inf Conquest: 254 • 128 • 64
• Conquest: 128 • 64

Additional Updates
• C4 bug fixed.
• Community Servers - SteamID names rate limit fixed.
• Firewall updates against DDOS attacks.
• Construction base safe zone received some tweaks.
• New unique layout for 32v32 CONQ and INFCONQ on Sandy Sunset.
• Destroyed Helicopter's colliders will be more accurate to the visual model.
• XP Bar will no longer be visible when player is down.
• A notification will appear on top left when server intentionally ignores hit reg on extreme packet loss situations
• Player Hitbox - bullet detection improved on close range cases. (proning - trying to kill)
• Some maps received bug and exploit fixes.
Version 1.51
HOTFIX NOTES:
• Fixed a collision issue with bullets and water
• Fixed a major issue related to network packet loss

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-07 15:09
swoutr schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:31:
Heb de game een half uurtje geprobeerd. Tof dat deze game zo goed scoort met een goede basis en niet te veel poespas.

Echter heb ik de game na een half uurtje spelen gerefund. Het voelt voor mij een beetje als een game die nu een enorme hype doorgaat maar waar mensen vrij snel klaar mee zijn.

Ik heb na het spelen battlefield 2042 weer eens opgestart in servers van 64v64 en die game heeft echt flinke stappen gemaakt en lijkt weer veel meer op de oudere Battlefield games.

Maps zijn kleiner, veel beter gebalanceerd, classes zijn terug. Eigenlijk alles waar battlefield om bekend staat. Het is alleen jammer dat ze de aandacht kwijt zijn.

Ik ben benieuwd wat de populariteit van Battlebit de komende tijd gaat doen.
Dit patroon is al een jaar of wat gaande met 'dé nieuwe shooter!' voor mijn gevoel. Youtube/Twitch wordt een tijdje overspoeld met (betaalde) videos/streams, paar dagen later zie je de halve steam friend list dat spel spelen en twee weken later raakt niemand het spel meer aan. Rinse & Repeat.

Battlebit lijkt me ook enorm lachen voor een paar uur samen met wat oude battlefield maatjes. Het mist alleen ook, voor zover ik kan zien, wat zoveel teambased shooters tegenwoordig missen: ronde na ronde spannende potjes waar gewoon winnen de intrinsieke motivatie is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:21
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:43:
[...]

Dit patroon is al een jaar of wat gaande met 'dé nieuwe shooter!' voor mijn gevoel. Youtube/Twitch wordt een tijdje overspoeld met (betaalde) videos/streams, paar dagen later zie je de halve steam friend list dat spel spelen en twee weken later raakt niemand het spel meer aan. Rinse & Repeat.

Battlebit lijkt me ook enorm lachen voor een paar uur samen met wat oude battlefield maatjes. Het mist alleen ook, voor zover ik kan zien, wat zoveel teambased shooters tegenwoordig missen: ronde na ronde spannende potjes waar gewoon winnen de intrinsieke motivatie is.
Nou een paar uur met vrienden knallen voor 15 euro lijkt mij niet de grootste ramp, of moet er vervolgens weer 1000 uur in zitten anders is het het geld niet waard?

Maar ben het er niet mee eens dat het meest verkochte game is met de reden is dat streamers het spelen.
Dat het helpt met verkoopcijfers dat zal zeker, maar ik geloof niet dat er zoals bij OW2 en Valorant etc een shit ton aan money wordt gegeven aan de streamers om het groot te maken, schijnbaar heeft de game dus iets zonder dat dat nodig is.

Je krijgt eigenlijk voor het geld een 'hoop' zonder ook maar enige vorm van micro-transactions en mensen zijn dat vooral zat heb ik gevoel.

Het is niet al te serieus en het gaat ook niet een optie zijn voor serieuze FPS fans die graag competitive zijn, maar dat wil niet zeggen dat je er niet enorm lol uit kan halen, voornamelijk met de proximity chat die in de game zit. Maar moet zeggen de gunplay is ook echt niet verkeerd.

En 'hardcore' gamers die echt ergens goed in willen worden en veel tijd in 1 tijd steken is tegenwoordig toch niet meer de doelgroep, dus daar wordt ook niet meer voor ontwikkeld, die kunnen nog altijd terug naar CS. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Albinoraptor op 29-06-2023 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-07 15:09
Albinoraptor schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:20:
[...]

Nou een paar uur met vrienden knallen voor 15 euro lijkt mij niet de grootste ramp, of moet er vervolgens weer 1000 uur in zitten anders is het het geld niet waard?
Nee hoor, dan begrijp je me verkeerd of ik heb het verkeerd uitgelegd. Er zit natuurlijk nog een hele hoop tussen 'paar uur' en '1000 uur he'. Ook het hele 'hardcore gamers epelen maar csgo' is weer een andere uiterste.

Ik zeg alleen dat ik twijfel of je dit lang blijft spelen met je maatjes, of dat je vrij snel met z'n allen weer naar het volgende spel gaat, of juist weer terug naar een oudere.
Maar ben het er niet mee eens dat het meest verkochte game is met de reden is dat streamers het spelen. Dat het helpt met verkoopcijfers dat zal zeker, maar ik geloof niet dat er zoals bij OW2 en Valorant etc een shit ton aan money wordt gegeven aan de streamers om het groot te maken, schijnbaar heeft de game dus iets zonder dat dat nodig is.
Geen idee natuurlijk, N=1, maar ik zag m'n steam friendslist en discord ontploffen met Battlebit voor een paar dagen net als ik wat bekende Battlefield youtubers ineens massaal battlebit filmpjes zie posten. Vandaag speelt al praktisch niemand meer.
Je krijgt eigenlijk voor het geld een 'hoop' zonder ook maar enige vorm van micro-transactions en mensen zijn dat vooral zat heb ik gevoel.

Het is niet al te serieus en het gaat ook niet een optie zijn voor serieuze FPS fans die graag competitive zijn, maar dat wil niet zeggen dat je er niet enorm lol uit kan halen, voornamelijk met de proximity chat die in de game zit. Maar moet zeggen de gunplay is ook echt niet verkeerd.

En 'hardcore' gamers die echt ergens goed in willen worden en veel tijd in 1 tijd steken is tegenwoordig toch niet meer de doelgroep, dus daar wordt ook niet meer voor ontwikkeld, die kunnen nog altijd terug naar CS. :+
Ook daar zit wat nuance in natuurlijk he. Er is genoeg wat leuk is om te spelen voor een paar keer en je hebt af en toe van die spellen dat je overdag op t werk zit en niet kan wachten om 's avonds weer los te gaan.

Ik hou de game zeker in de gaten, ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen en of het een playerbase weet vast te houden. Joost weet dat ik weer op een goede Battlefield zit te wachten en dat zal van DICE niet echt snel meer komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als oud Battefield veteraan die zich niet meer gecommit heeft aan de recente releases, (BF4 was de laatste) vindt ik Battlebit Remastered echt een verademing, mil-sim ervaring on steroïds en zeker de 15 euro waard.
Mede gekocht om een lange neus te trekken naar de grote studio's. :+

Ik gebruik hem als opwarmer voordat ik Hell Let Loose start, deze is wat trager maar laatste updates brengen in die community de nodige zorgen, dus BattleBit is een goede om achter de hand te houden en om te kijken wat er van komt. :*)

Zoals een bekende youtuber zei, het lijkt wel BF2 waar alles eigenlijk het gewoon deed en kon, graphics kijk je zo doorheen. Wel gaaf als je overschakelt naar HLL dan lijkt dat wel een film zo realistisch zijn die kleuren en mechanics dan weer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Zal eerlijk zijn vond het ook moeilijk om tegengas te geven op je reactie, want ben het voor 99% met je eens, maar dan gaat het wel voor namelijk over de triple-A games en grote uitgevers.

Denk dat ik er vooral beetje tegen in ging omdat dit juist game van kleine dev is en wat @LCD_viewer ook zegt beetje vinger naar grote jongens en dus liever mijn geld uitgeef aan zoiets en mocht het mij na 10 uur al gaan vervelen, dan ben ik blij dat ik zo'n dev sponser ipv een Activision/EA.

Dat het zo'n explosie heeft mee gemaakt kan je het meer vergelijken met een Valheim in mijn ogen, kleine dev die wel iets fatsoendelijks neerzet met toch wel redelijk veel content en zoiets heeft natuurlijk wel de gunfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Hier vond ik wel wat handige tips tussen zitten:

Bekijk op YouTube
20 Essential Beginner Tips for BattleBit Remastered

Ook IGN heeft een video met een aantal goede tips, maar die kan ik niet embedden. Daarom een hyperlink:
BattleBit Remastered: 12 Essential Tips and Tricks To Up Your Game!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:11

SomerenV

It's something!

Ik zag deze game een paar dagen terug opeens voorbij komen op Youtube, en hoewel ik de graphics echt afschuwelijk vind zag de gameplay er wel gewoon oprecht tof uit. Gezien je kunt refunden op Steam en gezien de game toch 'maar' 15 euro kost me er aan gewaagd.

Hele toffe game! _/-\o_ Battlefield 2, 3 en 4 ook vrij veel gespeeld. Battlefield 1 wat minder, maar alsnog veel. Battlefield V en 2143 links laten liggen. Battlebit doet eigenlijk wat Battlefield deed. Geen onnodige poespas, gewoon plezier hebben. Scheelt ook dat het mede door de belabberde graphics volgens mij op praktisch iedere machine wel prima draait, dus werkelijk iedereen kan het spelen.

Ik merk wel dat 127 vs 127 vaak wat te chaotisch is en dat 64 vs 64 me wat beter ligt. Voor nu heb ik er 6 uur in zitten, dus die 15 euro is het nu al waard. Een avondje bios ben je immers ook al vlot 15 euro voor kwijt, en dan ben je aanzienlijk minder lang zoet.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-07 13:45
Deze schaf ik me ook aan, ziet er cool uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-07 18:12

RoyK

Hobby tekenaar

Samen met mijn maatje ben ik de game sinds vorige week aan het spelen. We gamen niet dagelijks, 2 avondjes per week. Ik vind het oprecht een leuk spelletje.

Echt gewelde gevechten gehad in gebouwen of gebieden. Het is zo tof om te zien dat een tegenstander weg wordt gesleept of dat een chopper in heftige cirkels down gaat, terwijl je de mensen eruit ziet springen. Ik heb al meer 'only in Battlefield' momenten voorbij zien komen dan honderden uren in BF2042.

In mijn ogen is er wel iets 'off' als het gaat om de time to kill. Het zit wel erg strak. Ik wordt meer dan regelmatig instant omgelegd, wat dan ook op een aardig afstandje lijkt te gebeuren met een 'gewoon' wapen.

Verschillende youtube's geven mij de indruk dat mensen na een tijdje spelen een laserbeam nagenoeg recoil loze wapens kunnen configureren. Hoe leuk ik de game ook vind, schuilt daar voor mij wel wat ergenis. Ik hoop dat ze hier wel iets aan gaan tweaken.

Ik speel graag hardcore games, met name de BF reeksen in custom HC settings. En spelen we ook graag Hell Let Loose dat ook geen genade kent. Maar zelfs daar is de TTK en stukje milder dan in Battlebits, zo is mijn onderbuik gevoel.

Ik zie mensen de game refunden, maar dat is wat ik absoluut niet wilde doen. Ik gun zo een klein ploegje die een game als dit neerzetten alle support. Het is mijn digitale middelvinger naar de grote monsters, die games vol bugs voor tientallen euro's op de markt dumpen omdat aandeelhouders deadlines pushen.

Alle hulde aan de makers en laten ze heel goed zien dat mensen gameplay belangrijker vinden dan eyecandy graphics.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
elsympatico schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:32:
Deze schaf ik me ook aan, ziet er cool uit.
d:)b

Als je hier straks maar wel vertelt wat je ervan vindt O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:39
Ook ik ben in de hypetrain gestapt en zojuist het spel aangeschaft.

Ontzettend wennen, aangezien ik meer COD style dan BF style spelen gewend ben. Maar eerste indruk is goed! Zeker als je een beetje fanatieke squad hebt kan dit erg leuk zijn denk ik :)

Ga wel de kleurtjes aanpassen denk ik. Het blauw van de pijltjes valt regelmatig weg tegen de lucht waardoor ik ammo verspil op vriendjes, omdat ik denk dat het een enemy is.
Verder hoop ik dat ze het geluid van de wapens ooit gaan aanpassen, want nu is het net alsof je allemaal vol-automatische nietmachines hoort gaan :P

Maar nogmaals, eerste indruk is goed. Vanmiddag nog maar eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZakjePatatje
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-07 21:48

ZakjePatatje

Met mayonaise

Gisteren aangeschaft en gelijk de hele avond zitten spelen. Het werkt echt verslavend, steeds nog maar een potje doen.

Het spel werkt erg lekker, geen echte bugs gevonden en de selectie van de maps is ook erg divers. Ik heb sinds Battlefield 3 geen Battlefield gespeeld, maar dit voelt toch weer aan als vanouds, dat Battlefield gevoel van toen keert weer helemaal terug.

De artstyle moet je liggen, maar het is echt een geweldig schietspel, zeker als je bedenkt dat dit gemaakt is door 3 man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Laatst online: 09:23

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

De game afgelopen weekend aangeschaft en jezus wat heb ik hier een plezier in zeg. Het is gewoon daadwerkelijk een hele goeie shooter met roblox/minecraft graphics :P De gunplay voelt echt heel fijn aan.

Nu nog proberen mijn vrienden over te halen :P dan denk ik dat ik hier heel wat uurtjes plezier aan ga beleven.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Afgelopen weekend heeft het development team een update geplaatst waarin ze iets vertellen over de huidige ontwikkelingen en de dingen die we (naar verwachting) in de (nabije) toekomst gaan zien:
Early Access Dev Report (June 15 - June 30)
Hello everyone!

First things first, we could not be more grateful for the overwhelming reception that BattleBit Remastered
has received. Upon release we became the Best Selling Game on Steam, and our record high concurrent player count blew our expectations out of the water. We'd like to reiterate that our team is dedicated to this game and it's future.
Early Access
is just the beginning, with your help we'll continue to improve, expand and polish the experience that you have in front of you today. This will remain true whether or not we maintain this level of popularity, so have no concerns about us "dropping" the game. That was never
an option!

Here's a quick report on how early access has been progressing and our future plans!
First Week
It was smooth; we didn't have too many server issues. There were routing issues across NA-EU-AS, but with player reports, some of them were resolved.
We received a significant number of DDOS attacks on all of our servers continuously, some of them literally a day long, however, we were prepared beforehand. Our firewall caused sporadic packet losses here and there, but no major issues arose.
We were able to focus on Quality of Life improvements, new content, and bug fixes.
Second Week
A determined group of individuals who previously failed to take down our servers found a weak point in our firewall and started attacking any server they wanted using this weakness. They also started DDOSing servers that Content Creators were in to inflict as much damage to BattleBit's reputation as possible.
As a result of these attacks on our game servers, our server scheduling system also malfunctioned (e.g., 900 people waiting in queue, etc.), which significantly affected our development. We had to focus on collecting attack data, analyzing it, and working on fixing this flaw in our firewall.
We did not want to make a public statement alerting other people who had failed to take down our servers about this flaw in our firewall until it was patched.
Conclusion
We patched our firewall, monitored the attacks, and confirmed that the weakness in our firewall is indeed fixed in NA-EU-AS-AUS.
Future Plans
Continue applying bug fixes and add more quality of life improvements.
Recruit a team that specializes in detecting cheats and weeding out possible cheaters. (We have other long-term plans for non-rage cheaters but will announce them later on)

Add new weapons, gadgets, maps, and remakes of existing maps.
Introduce New Game Modes
Introduce community servers with dedicated game modes, maps, and tweaked game mode rules based on the admin's preference.
Weekly Development Talks
Every Saturday, we will take the stage and communicate with you directly. We'll discuss what happened that week, address any issues, changes, etc., and potentially talk about necessary changes for the next week. These will take place on Discord & Twitch.
(...)
(Bron)
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Middels weer een potje of 10 verder. Het is een leuk spelletje die je toch een kwartier langer achter de pc houd dan de bedoeling was. Ik blijf erbij dat de time to kill een beetje zoek is.

Mensen die je op vrij grote afstand plat walsen in een vuursalvo zonder recoil kan je niet ontlopen. Je hebt weinig aan reflexen als je nog niet kunt knipperen met je ogen.

Ik beschouw mijzelf als een gemiddelde speler, die zijn momentjes heeft, en dat afwisselt in noobheid haha. Ik speel graag rustig. Maar die modi heb ik nog niet gevonden. De Rambo's springen overal vandaan en poppen je instant om.

In HLL en BF kom ik echt prima mee (onder de gemiddelde spelers), maar in dit spelletje ben ik vooral schietvoer. Ik trek ook mijn twijfels of er niet wat cheats rondgaan. Kan me voorstellen dat door de populariteit cheaters ook aantrekt.

[ Voor 43% gewijzigd door RoyK op 04-07-2023 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Ik kwam deze video tegen, en hierin wordt m.i. wel goed verwoord waarom Battlebit zo'n grote aantrekkingskracht heeft en dat schoonheidsfoutjes makkelijker te vergeven zijn vanwege de lagere aankoopprijs. Ook wordt er ingegaan op de vraag of de game een piek (hype) heeft behaald of dat de game de spelers langer kan vasthouden:

Bekijk op YouTube
BattleBit vs Battlefield - A Wake Up Call

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ja, goed verwoord van Levelcap die ook in zijn vorige video over BB fair de game behandelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
gisteren voor de 1ste keer gespeelt, was wel leuk, maar wel crowded.Ik vind het een leuk spel voor tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-07 13:19

Plainside

I browse when I'm at work

Tja, houdt er al een tijd een schuinoog op open, maar kan je eigen dedicated servers hosten(met daarbij de beheerder tools nodig tegen cheaters enzo)? Dat is toch wat ik echt mis tegenwoordig in games als deze. Dat je naar je standaard servertje gaat en niet constant zoeken naar een leuke server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Plainside schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:32:
Tja, houdt er al een tijd een schuinoog op open, maar kan je eigen dedicated servers hosten(met daarbij de beheerder tools nodig tegen cheaters enzo)? Dat is toch wat ik echt mis tegenwoordig in games als deze. Dat je naar je standaard servertje gaat en niet constant zoeken naar een leuke server.
Op dit moment is het (nog) niet mogelijk om je eigen (dedicated) server te hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Herman schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:39:
[...]

Op dit moment is het (nog) niet mogelijk om je eigen (dedicated) server te hosten.
Dan hoop ik dat het ooit komt, kan me de Black ops1 dagen nog goed herinneren, en herbeleven, altijd wel een server beschikbaar daar :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
@Plainside De game is nog in Early Access. Het spel is nog volop in ontwikkeling dus wellicht dat dit op termijn inderdaad wordt toegevoegd.

De ontwikkelaars lichtte al een tipje van de sluier op dat er m.b.t. servers sowieso updates aan zitten te komen:
Introduce community servers with dedicated game modes, maps, and tweaked game mode rules based on the admin's preference.
Hoe dit er allemaal uit gaat komen te zien, is natuurlijk gissen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:44

marapuru

db.

Tof, een Battlebit topic!

Ik speel het sinds het in beta op Steam stond. Beviel erg goed, maar een tijdje terug uit het oog verloren. Goed om te zien dat de game nu echt live is. Heb 'm gekocht en een paar rondjes gedaan.

Lekkere game, focus op teamplay en speelt soepeltjes. De maps zijn me wel weer even ontgaan, dus daar moet ik nog even induiken. Maar tot nu toe erg leuk.

Moet zeggen dat de voip mij too much is, veel spam en muziek. Maar wellicht eens met een groepje tweakers spelen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shahm3n
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-07 10:44
Eerlijk is eerlijk voor 15 euro vind ik deze Battlefield clone echt heel vermakelijk. Het constant krijgen van unlocks en intense vuurgevechten houd me wel vast. Al heb ik het idee dat ze iedereen best een beetje minder munitie, claymores en grenaten mogen geven om de support class iets meer een doel te geven. Denk dat ik nog nooit te weinig kogels heb gehad. :)

De wapens voelen toch wel heel lekker aan, ik denk ook deels door de simpele graphics waardoor het toch heel lekker soepel loopt. Denk dat ik er best nog wat uurtjes in ga steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Heeft er iemand wellicht al een GoT clannetje op mogen tuigen? Het mag pas vanaf level 60. Zit nu op 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

De anticheat is lekker aan het werk trouwens. Deze kwam net langs.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLMsICOfmZZQUa35NW43hwCHcRI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c91ybqp9TCN09sPVsVx1Uw3q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

En direct daarna een bericht "Next Ban Wave is next week".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
marapuru schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:55:
Heeft er iemand wellicht al een GoT clannetje op mogen tuigen? Het mag pas vanaf level 60. Zit nu op 11.
Level 35 -O-

Duurt voor mij ook nog wel even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Inmiddels alweer 1,8 miljoen exemplaren verkocht!
- BattleBit Remastered hits 1.8 million copies sold, but its creators urge indie devs not to make multiplayer games
Despite the happy ending, the case of BattleBit Remastered is more of a story of three passionate people who spent over six years slowly developing the game and constantly improving its design formula than a call to other indie developers to make massive multiplayer titles.

“If you are planning to make a multiplayer game, dont! I am not going to lie, don’t. Make a single player game (if this is your first game),” SgtOkiDoki said, adding that you should be prepeared to be “slammed by a hammer.”
Zie hier ook de originele bron. Hier is ook mooi te zien welke voorbereiding er in deze game is gestopt.

[ Voor 52% gewijzigd door Herman op 05-07-2023 23:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZakjePatatje
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-07 21:48

ZakjePatatje

Met mayonaise

marapuru schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:19:
De anticheat is lekker aan het werk trouwens. Deze kwam net langs.[Afbeelding]
Ze zijn lekker bezig met bannen inderdaad, maar het is wel echt flink irritant om een paar minuten lang zo'n lijst in-game te hebben, en daarna nog die grote banner in je neus over de volgende banwave. Ik snap zeker dat ze deze informatie willen delen en spelers willen ontmoedigen, maar dat kan toch beter lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-07 10:32
marapuru schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:19:
De anticheat is lekker aan het werk trouwens. Deze kwam net langs.[Afbeelding]
Zag het gisteren voorbij komen, zo rond de 5 minuten spam. Geeft wel een goed signaal af imo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Heel nice ja! zouden ze bij Activision ook wel eens mogen doen :P

Wel weer vervelend dat het direct alweer zo veelvuldig gebeurd. Zijn mensen nou gewoon zo slecht in een game dat ze moeten cheaten... Bloed irritant.

Zou mooi zijn als ze HWID bans zouden doen. ik weet dat die ook te omzeilen zijn maar maakt het voor de gemiddelde gebruiker toch al weer ietsje lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
De conclusie van de Financial Times verwoordt m.i. wel mooi de kern van de game:
Perhaps the visuals aren’t the key factor, rather it is BattleBit’s originality and sense of humour that have disrupted its competitors so effectively. As a proof of concept — one showing that three people can capture the hearts of gamers in a way that takes most studios hundreds — it is a much-needed jolt for the genre.
FT
Ook Kotaku heeft de review online staan :)

[ Voor 25% gewijzigd door Herman op 06-07-2023 23:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-06 18:28
Ik heb trouwens een clan opgericht. Redelijk neutrale naam: TimesHundred met tag [X100]. Zitten alleen 3-tal vrienden in nu. Gezien clans oprichten uitgeschakeld is; kunnen we die best even aanhouden voor GOT.

Ik heb hieronder alvast wat invites staan (helaas werkt iedere code maar 1 keer):
067DE0A53A139B75FCFDF223586CF1F3
63E72E271FAC39725F0B2B5EAD58077B
6F9BF1D0EE184DD2ABD8C39FFDFB63BB
794B1C6764A7986E26CEBF08C281F5D7
7CF7F77E9E5D8720D51C7ED7EF240F3C
80A216B4A08A5587BE63CB7203537724
9DDCC7C8DB90B23F7637279CB5915B31
A3F9E88655B7F042B6CD3F3B04083D29
CC96B67161EA0D1E34E22A0840AC2A6B
829816AE85F6DBD853780AFBFC111EB2

Misschien even quote en doorhalen welke je gebruikt hebt :) mag wat mij betreft ook in topicstart etc. Is toch leuk om samen te spelen met een groep. Een clan squad kan geloof ik 12 man ipv 8 zelfs.

See you on the battlefield!

[ Voor 15% gewijzigd door BenJG op 07-07-2023 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

BenJG schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:17:
Gezien clans oprichten uitgeschakeld is; kunnen we die best even aanhouden voor GOT.
Is dat nu uitgeschakeld? Ook als je level 60 zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-06 18:28
marapuru schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:04:
[...]

Is dat nu uitgeschakeld? Ook als je level 60 zou zijn?
Jup - main dev SgtOkiDoki zei dat in announcements channel op discord op 5 juli:
"Clan creation will be disabled for a while."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb trouwens een clan opgericht. Redelijk neutrale naam: TimesHundred met tag [X100]. Zitten alleen 3-tal vrienden in nu. Gezien clans oprichten uitgeschakeld is; kunnen we die best even aanhouden voor GOT.

Ik heb hieronder alvast wat invites staan (helaas werkt iedere code maar 1 keer):

Misschien even quote en doorhalen welke je gebruikt hebt :) mag wat mij betreft ook in topicstart etc. Is toch leuk om samen te spelen met een groep. Een clan squad kan geloof ik 12 man ipv 8 zelfs.

toon volledige bericht
gejoined en code doorgestreept

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Mooie video gevonden. wel leuk om te kijken :) 1 van de devs die react op een video van een gunsexpert die Battlebit guns bekijkt =p

Bekijk op YouTube
BattleBit Remastered Dev react to firearms expert reacting to Battlebit guns

[ Voor 19% gewijzigd door Ricmaniac op 07-07-2023 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Vandaag ook weer enkele verbeteringen.
Patch Notes 07/09/2023
Minor changes

CPU Optimization

Number of seats will now be displayed on vehicle if there are any users in the vehicle
PP2000 attachment scaling fixed
Rsh12 magazine model fixed
Privacy Policy has been Restructured for a better understanding
Friends not loading in party has been fixed
User stats now syncs much faster (10-15 seconds before, now 2 seconds)

Major changes

SgtOki said “Our backend slowed down after the 2nd week which caused random issues and it was a ticking time bomb at that point. Had to work on this urgently before it was too late.“
Client side CPU performance improvements. He thinks he fixed the 5 second stuttering.
toon volledige bericht
Performance voelt ook iets sneller vandaag. Met name het laden van het stats-menu. Sowieso loopt het spel m.i. waanzinnig soepel, zelfs met 127 tegen 127 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Meer dan 27 miljoen dollar opgehaald heh in een paar weken 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter

(...)
Top initiatief d:)b

In de OP staat een linkje naar je reactie. Tevens heb ik je laatste code gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Inmiddels ook weer een behoorlijke update :)
Update 1.7.2: Optimizations, Bug Fixes, UI updates
The game has been updated to version 1.7.2
July 9th, 2023

This week's major progress was backend optimization/fixes. Our backend slowed down after 2nd week which caused random issues, it was a ticking bomb at that point and had to be urgently worked on before it was too late.

Patch Notes
• Heavy backend optimizations
• Further CPU optimization
• Client side performance optimization
• Possible fix for game lagging each 5 seconds
• Rally points bugs entire UI if player joins to game while game is ending and there is a rally point deployed in their team fixed.

• PP2000 attachment scaling fixed
• Rsh12 magazine model fixed
• MP7's magazines are back
• Wakistan - CONQ 64v64 order of flag naming fixed.
• SandySunset - Frontline intial spawn of USA team pushed back by 50 meters to balance travel timing to • targeted objective for both teams
• Frugis - Rush 32v32 added (3 steps / 5 objectives per step with 2 random active objective)
• Number of seats used will be displayed on vehicle if there are any users in the vehicle.

• Twitch drops limit to 20 skins fixed. (If you have more than 20, it's still there, our api call was limited to up to 20, it will auto update in game)
• In cases of player's data is not updated from game server to backend, when player attempts to join a new • server, user stats will be synced much faster. (before 10-15 seconds, now 2 seconds).
• Friends not loading in party tab fixed.
• Steam friend list causing lag each 5 fixed.
toon volledige bericht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Hier ook oud Battlefield speler (sinds 1942 wake island demo) en het spel heeft er wel wat van weg, maar ik heb nog niet elke dag de neiging gehad om asap weer te spelen. Leuk voor af en toe een potje.

Het aantal noobs valt me wel tegen tot nu toe. Weinig weerstand. Kan je nog filteren op bepaalde game modes of zo? Ik begreep al dat je nog niet zelf zomaar een server kan opzetten? In dat opzicht classic BF conquest waar de meeste spelers werkelijk geen idee hebben wat ze aan het doen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-07 21:17

ScreamGT

joejoe

Zojuist Battlebit gekocht en een uurtje gespeeld, briljant! No nonsense knallen met een groep mensen. Het is wel even wennen aangezien ik normaliter Hell Let Loose speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:13
Ik heb het ook gekocht omdat ik mij, zoals altijd, heb laten verleiden door YouTube.

Ik blijf voorlopig wel gewoon BF4 spelen. Ik herken de vibe van BF2 totaal niet.

Ieder zijn ding uiteraard maar ik zou het persoonlijk niemand aanraden.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001

Christiano007

Ich bin der champion

Ik vind het erg leuk om te spelen, valt me erg mee hoe goed het schieten erin verwerkt zit.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Ik speel terug BF1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Christiano007 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:27:
Ik vind het erg leuk om te spelen, valt me erg mee hoe goed het schieten erin verwerkt zit.
Het schieten werkt echt fantastisch! Verder kan ik dit niet echt met Battlefield vergelijken, moet je ook vooral niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
Kan trouwens aanraden om via browser rush games te zoeken ipv quick play (bijna altijd conquest), is er stuk meer teamplay en werkt het ook stuk beter om samen met squad bij elkaar te blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Klopt het was voor mij echt een bizar gevoel hoe goed de gunplay is vergeleken met de rest zeg maar :P de technische dingetjes zoals proximity voice etc werkt ook allemaal nice maar dat zie je niet direct. In eerste instantie zie je alleen de graphics en dan denk je wtf is dit voor spel :P maar de gunplay is echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorickPlays
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-06 17:36

heb ik gebruikt

Grtz Media

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AViCED
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 17:01

toon volledige bericht
Alle codes zijn inmiddels gebruikt. Kun/wil je nieuwe aanmaken/delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Linux / steam deck support lijkt er aan te komen:

- https://www.gamingonlinux...ith-battlebit-remastered/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AViCED
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 17:01
AViCED schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:21:
[...]

Alle codes zijn inmiddels gebruikt. Kun/wil je nieuwe aanmaken/delen?
Bij nader inzien zit ik er nu wel gewoon in! Kreeg steeds invalid melding. Nu weet ik alleen niet welke er voor mij gebruikt is want heb ze allemaal geprobeerd. Zal wel iets met de update van vandaag te maken hebben.

Mijn excuses

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Code werkte ineens toch, ik ben erbij!

[ Voor 94% gewijzigd door A-Tray op 19-07-2023 19:55 ]

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Is er een manier om clan-members op te zoeken in de lijst met servers? Ik ben nog geen mede-Tweakers tegen gekomen :P

Ik vermaak me nog prima met deze game. Er zijn wel veel kleine dingen die ik nog mis, zoals minimap, historie van je resultaten en gespeelde matches (evt. via Api), dedicated servers etc. Al deze dingen zijn wel toegezegd, dus is het een kwestie van geduld. Pluspunten zijn natuurlijk hoe ontzettend soepel het loopt, zelfs met een bomvolle map. Ook de proximity chat is erg goed uitgewerkt en soms hilarisch :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Wat me op is gevallen is dat steeds minder mensen de moeite nemen om je te reviven, en je ondanks dat er tal van mensen naast je staan of langs lopen, ze je gewoon laten liggen. Dat was een paar weken geleden merkbaar anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
RoyK schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:13:
Wat me op is gevallen is dat steeds minder mensen de moeite nemen om je te reviven, en je ondanks dat er tal van mensen naast je staan of langs lopen, ze je gewoon laten liggen. Dat was een paar weken geleden merkbaar anders.
Was mij ook opgevallen. Of als je iemand aan het reviven bent, dat hij gelijk respawned omdat die er al vanuit gaat dat ie niet gerevived zal worden.

De laatste servers die ik speelde waren er ook wat minder spelers die de objectives deden maar puur gingen snipen of farmen om te voorkomen dat hun k/d ratio te ver zou dalen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-07 08:19

Metro2002

Memento mori

Dat is goed nieuws maar meer omdat ze overschakelen van EAC naar Faceit, momenteel werkt Battebit namelijk al 'out of the box' onder linux met EAC. Goed dat ze in elk geval faceit straks ook gaan supporten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iddbbi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 14:09
Ik heb er al bijna 60 uur opzitten op battlebit remasterd.

In het begin hielden mij de gfx wat tegen, maar hoe meer ik dit spel speel hoe leuker het wordt.

Na bad company 2 heb ik de battlefield reeks opgegeven, maar battlebit is alles wat ik van een battlefield game verwacht.

de 127vs127 servers vind ik te chaotisch. Ik speel altijd 64x64.

[ Voor 10% gewijzigd door iddbbi op 22-07-2023 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001

Christiano007

Ich bin der champion

Het enige wat ik nog wat lastig vind is als je naar een locatie kijkt ( A B C D ) dat er zoveel activiteit is qua kleuren dat je niet goed vooruit kunt kijken

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iddbbi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 14:09
Christiano007 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 17:03:
Het enige wat ik nog wat lastig vind is als je naar een locatie kijkt ( A B C D ) dat er zoveel activiteit is qua kleuren dat je niet goed vooruit kunt kijken
Op 1 map in een stad, ik weet de naam niet van de map. Is het groene gebied het metro gebied waar je in kunt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:07

Oxigeon

En zo is dat!

Vanavond toch eens kijken of dit spelletje op mijn oude laptop met een i5-5200u speelt met 6gb ram Lees er erg goede verhalen over.

Game is alleen via steam te kopen toch? Dan heb ik dus 2 uurtjes om te proberen en anders kan ik een teruggave aanvragen...

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
@Oxigeon Klopt :) Binnen 2 weken en minder dan 2 uur.

Maar we hebben het wel over een whopping EUR 14,79! Verder zijn er geen ingame-aankopen. Als je een terrasje pakt of even de snackbar inloopt ben je vaak al meer kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-07 21:39

toon volledige bericht
Heb al deze codes gebruikt. Helaas doen ze het bij mij allemaal niet :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-07 21:39
Herman schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:57:

Maar we hebben het wel over een whopping EUR 14,79! Verder zijn er geen ingame-aankopen. Als je een terrasje pakt of even de snackbar inloopt ben je vaak al meer kwijt ;)
Gisteren 3 pers 1 patat p-p,. +1 snack p-p. 23 EUR....... :o

Wordt steeds minder leuk zo. Dus dan maar lekker BattleBIt spelen, heb je langer plezier van :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Laatst online: 00:07

Oxigeon

En zo is dat!

Herman schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:57:

Helaas is er het probleem dat mijn ps5 meer aan staat dan de laptop. Mijn laptop staat echt vrijwel nooit aan haha

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Meest recente update (1.9.3) heeft een nieuwe map opgeleverd:

MultuIslands
Afbeeldingslocatie: https://clan.cloudflare.steamstatic.com/images//29416633/c9ccc7a667c7b7a843f22b7cb4df81c355fe4057.png

Tevens een nieuwe spelmodus:
- Capture The Flag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-07 15:53

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

CTF was de beste game-mode in de oude BF series, heel dynamische gameplay, en veel spannender kan het niet worden..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Ooh CTF, de memories. Hele stunts uitgehaald met vliegtuigen om de vlag snel te kunnen gappen.

Op een gegeven moment ontdekt dat je een vliegtuig een looping kon laten maken, zelf uitstappen, de vlag pakken en vervolgens weer wegvliegen zodra het vliegtuig je schepte.

Vanavond CTF maar eens even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Nou gisteravond dus een poging gewaagd. Maar ik kon geen enkele server vinden die CTF draaide. Ik ben zo'n anderhalf uur online geweest en zo af en toe van server geswitched.

Ik begrijp de server browser ook niet helemaal, want zodra je gaat filteren worden sommige servers 'greyed out', maar dan zit je alsnog met een immense lijst. Heeft iemand tips voor gebruik van die server browser?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
marapuru schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:19:
Nou gisteravond dus een poging gewaagd. Maar ik kon geen enkele server vinden die CTF draaide. Ik ben zo'n anderhalf uur online geweest en zo af en toe van server geswitched.

Ik begrijp de server browser ook niet helemaal, want zodra je gaat filteren worden sommige servers 'greyed out', maar dan zit je alsnog met een immense lijst. Heeft iemand tips voor gebruik van die server browser?
Je kunt filteren op game-mode. Het is wat omslachtig, maar als je alles de-selecteert behalve CTF, dan zie je alleen nog maar servers die CTF spelen. Wat ik heb begrepen, komen er t.z.t. CTF-only servers.

Zojuist een paar CTF potjes gespeeld. Vermakelijk, maar wel erg wennen :) Af en toe compleet chaos... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Mja dat was precies wat ik had gedaan. Was ook een hoop klikwerk trouwens ;) Maar toch zag ik toen geen CTF servers staan. Binnenkort ook nog maar eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 16-07 09:24

toon volledige bericht
Hier een BF2-vet en ik speel het 1 a 2 keer per week. Geniet er erg van, maar mis wel een beetje het sociale, ondanks de ingame voip. Heb je nog een invite? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

StealthyPeanut schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 08:51:
[...]

Hier een BF2-vet en ik speel het 1 a 2 keer per week. Geniet er erg van, maar mis wel een beetje het sociale, ondanks de ingame voip. Heb je nog een invite? :)
Ik wil ook nog wel joinen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Nieuws over het aanmaken van clans:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/clan-creation-news-grabs-popcorn-v0-r5i26xo25nfb1.jpg?s=d2d608883300f8e51f5295af650705b48a031f6f

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Ik ben ondertussen wel een beetje verslaafd geraakt aan dit spel. Nu level 40, en hoopte dat de SCAR mijn nieuwe go to wapen zou worden maar helaas. Niets voor mij.

Het gemak en vooral de snelheid met het joinen van een sessie is heerlijk. Een uurtje gamen op een avond is ook echt een uur gamen. Respawns zijn lekker snel en de sessies zelf zitten in een lekker hoog tempo. Niet het COD tempo met killer RPG’s en heat seeking rockets, of bunny hoppende tieners. Geweldig spel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNewBlood
Blij dat dit topic zo goed leeft!

Remember, er zijn ook nog altijd Twitch drops :
  • 45 minutes MP7 - Twitch Edition
    additional 45 minutes G36C - Twitch Edition
    additional 1 hour SSG69 - Twitch Edition
    additional 1 hour M110 - Twitch Edition
    additional 2 hours USP - Twitch Edition
    additional 2 hours M4A1 - Twitch Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Topic leeft nu niet meer zo zie ik :P maar zijn er nog mensen die het veel spelen nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru

marapuru

db.

Heb even geen tijd meer gehad door andere hobby :) Maar hoop het zodra het weer wat minder is weer op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:27
Ondertussen leven 116. Bijna 120 zodag ik met de G36C kan spelen. Blijft leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MG88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-07 11:34
Ricmaniac schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 23:49:
Topic leeft nu niet meer zo zie ik :P maar zijn er nog mensen die het veel spelen nu ?
Zeker ik speel regelmatig een potje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:49
Ik heb gisteren gekocht, aangezien ik op zoek was naar een nieuwe shooter. Twee potjes gespeeld, moet er nog even inkomen. Het speelt wel lekker weg :)

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Zie hier en daar toch nieuws langs komen dat sommige wel werkende community/dedicated servers hebben.
Wordt een insta-buy zodra dat goed loopt voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MG88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-07 11:34
TheRicolaa10 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:16:
[...]

Ik heb gisteren gekocht, aangezien ik op zoek was naar een nieuwe shooter. Twee potjes gespeeld, moet er nog even inkomen. Het speelt wel lekker weg :)
Herkenbaar, ik heb vooral in het begin lekker go with the flow gedaan. En zodra upgrades krijgt voor je wapens gaat het vrij snel.

Erg verslavend zeker omdat je 'even snel' een potje kan doen. Zonder dat er weer een update is van 10Gb een DLC mist of weet ik welke onzin ze weer bedenken.

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Plainside schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:26:
Zie hier en daar toch nieuws langs komen dat sommige wel werkende community/dedicated servers hebben.
Wordt een insta-buy zodra dat goed loopt voor mij.
Gisteren ben ik 'zomaar' zonder enige reden uit een community server gekicked tijdens een leuk potje conquest. Ook kwam tijdens het potje pontificaal een groot bericht van de community server in beeld. Leuk als je net iemand in het vizier hebt...

Ik laat die community servers maar even links liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb het spel onlangs gekocht naar aanleiding van de toch soms lovende reacties die ik las. Ik speel het (nog) niet zo vaak.

Battlebit Remastered is in mijn ogen een vrij onbekende en ongepolijste ruwe diamant met potentie. De opmerkingen dat dit een "battlefield killer" zou zijn wat ik op Internet tegenkom vind ik overdreven. Tot nu toe is mijn eerste indruk goed maar er mag wel wat meer aan de aanwas van nieuwe spelers gedaan worden wil dit spel lang stand houden vermoed ik.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1