Met alleen de ketel verplaatsen los je dat risico niet op. Een ketel is slechts één van de tientallen aanleidingen van brand. Het risico zit 'm in de doorlopende vliering. En dat wordt op deze manier niet aangepakt.
Maar een aantal dingen zijn mij wel duidelijk.
Oude bouw met historie
slapende VVE die nu wakker is en vervolgens autoritair i.p.v. prachmatisch tewerk gaat met deze historie.
paniekvoetbal i.p.v. gedegen bestuur.
En ik herhaal 'm nog een keer, als 't niet op de agenda stond of niet voldoende quora voor een vergadering, dan is het besluit IMHO al niet rechtsgeldig.
hfolkers schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:32:
[...]
Vergeet niet dat
jij de VVE bent, niet de beheerder. De beheerder moet minimaal een keer per jaar een vergadering laten plaatsvinden, als je dat als VVE zelf niet plant dan doet hij dat alleen al omdat hij anders zijn eigen rekening niet mag betalen... Maar als jullie vaker willen vergaderen, als je dat het liefst op de zolder doet, of op de stoep voor het pand, dat is aan de VVE, niet aan de beheerder.
Dat hij niet op locatie komt is ook prima, hij is beheerder, als het goed is heeft je VVE een technische commissie (die meestal uit een of twee eigenaren bestaat) die moeten weten in wat voor staat het pand is.
Dat alles gezegd hebbende heb ik ook meerdere keren de administrator / VVE-beheerder de laan uit gestuurd omdat ze onbereikbaar waren, niet deden wat ze moesten doen, geen extra vergaderingen uitschreven terwijl dit wel besloten was, maar wel heel veel geld voor al deze diensten rekenen...

Nu verzanden we in cymatica.
"De VVE dat ben jij" ik hou van die uitspraak, maar strikt genomen ben je een LID van de VVE. De VVE is alle leden bij elkaar. Maar ik begrijp wat je bedoelt. De VVE bestaat uit o.a. bestuur en ALV.
De beheerder doet administratie, maar het is de bestuurder(s) die de vergaderingen moeten regelen. Een beheerder voert alleen uit in opdracht van. Een beheerder zit graag op de stoel van bestuurder, want als hij ook verantwoordelijk is voor het technisch beheer, kan hij lekker makkelijk geld uitgeven.
Een beheerder aanstellen als bestuurder krijg ik nog meer rillingen van dan een slapende VVE.