Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ome Luka ntrl een goede vriend van Putin en meegaand, so far so good.

Maar blijft dit duren, want het kan zo maar zijn dat er een noordelijk front(of dreiging komt)voor Oekraïne, nu is er nog geen duiding (intelligence)dat het zo is. Maar de positie van Lukasjenco in Wit Rusland doet mij denken aan Viktor Janoekovytsj. Hoewel hij er al lang zit sinds 1994, wil die zo ver gaan om Belarus te betrekken in deze "speciale operatie"? ..en ook daar dan ook de nodige Storm-shadows om de oren gaan vliegen, al is het maar het gerucht dat Wagner er een positie in gaat nemen.

Als er een soort van Minsk3 kan komen...ook goed.

Ik weet niet hoe de Oekraïners en Belarussen met elkaar iets hebben, maar zou wel welkom zijn dat Ome Luka zich 180" de kont keert en gezond verstand gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wikipedia: Aleksandr Loekasjenko

Duld ook weinig tegenspraak : Dictator first class. Oppositie of kandidaten voor verkiezingen... Ik vind dat raar dat er in Minsk voorheen wel Minsk 1 en 2 akkoorden afgesloten werden, maar met hem gaat dat zeker niet lukken. Tijd dat ze daar eens wakker worden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:14
Het probleem is dat rusland daar al een keer heeft moeten helpen om de bevolking onder controle te houden. Belarus zelf zal dus niet snel mee gaan doen en als Wagner vanuit Belarus aan zou vallen acht ik de kans groot dat ze intern een probleem gaan krijgen. Pak daarbij dat rusland het al eerder via het noorden heeft geprobeerd met meer man, toen UA er niet op voorbereid was. Nu is UA echter wel voorbereid en elke troepenopbouw zal gevolgd worden. Ee verrassingsaanval zit er dus niet in.

En even heel simpel, tot nu toe heeft Luka alleen toegestaan dat zijn land werd gebruikt, maar voor de rest is ie volledig buiten de oorlog gebleven, ondanks meerdere vragen van putin. Als Luka verder gaat zal ie problemen krijgen met zijn bevolking en dit keer zal rusland niet kunnen helpen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...het land werd gebruikt, idd voor die invasie op Kiev : Lijkt mij voldoende om in een evt volgende vermoedelijke fase, ook strategisch Belarus in een bepaalde zone zaken onklaar te maken. Als er dreiging is.
Of je bent vriend of je bent vijand, simpel is het nooit.
Dat ie problemen kan krijgen met de bevolking, denk ik wel. Want liever neutraal(naja dat is ie ook niet helemaal) Dus die raakt zowiezo in de problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2023 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:28
We hebben dit topic al: Wit-Rusland: geopolitiek en actualiteit

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zie bovenstaande post, graag daar verder dan gaat dit topic op slot :)

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.