Optrek stang voor in deurpost

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Ik heb vandaag mijn nieuw bestelde optrek stang ontvangen. Het is een optrekstang die je in de deurpost/deurkozijn plaats doormidden van hem uit te draaien zodat hij zich hierin vast klemt. Nu had ik hier al mijn twijfels over voordat ik hem besteld had, maar goed ik heb het toch maar gedaan.

Nu heb ik hem zojuist proberen tussen de deur post te klemmen maar het voelt niet super stevig aan. Mijn deurpost is gemaakt van metaal en hol van de binnenkant. Nu ben ik bang om er met mijn volle gewicht aan te gaan hangen.

Heeft iemand hier ervaring mee en zou dit gewoon moeten kunnen. Of zou het op te lossen zijn met wat antislip folie tussen de stang en de deurpost te plaatsen of kan ik het ding beter retoursturen en opzoek gaan naar een andere oplossing die volgens jullie beter is?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:48
Begin eerst te vermelden welke je hebt? :) Evt foto erbij etc.

Dat helpt ons jou helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:34
Als je metalen deurpost het houdt, houdt de stang het ook wel. Die antislip is niet nodig want de stang draai je zo hard vast dat hij een indruk in de deurpost geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
Mijn excuses, hierbij een foto van het model dat ik heb gekocht. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHWJnSRI5L1f6aRhS9ghj6R2neE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BF45umgLQzBHwjUBn7xEk2Tv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
99ruud99 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:23:
Als je metalen deurpost het houdt, houdt de stang het ook wel. Die antislip is niet nodig want de stang draai je zo hard vast dat hij een indruk in de deurpost geeft.
Je verwacht niet dat ik het ding zo hard vast kan draaien dat ik de deurpost beschadig/in laat deuken?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Als je holle deurpost hebt gaat deze geheid indeuken als je de stang vast draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Ja dat is juist wat ik bedoel... Je draait dwars door je deurpost heen als het moet.
Je kan natuurlijk een blok hout inn de holle deurpost zetten...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:48
- Deze pull up bar is niet geschikt voor holle of metalen deurkozijnen
Dit staat letterlijk bij de omschrijving bij dit product.

Ofwel je kan hem denk ik beter terugsturen.

[ Voor 13% gewijzigd door corporalnl op 26-06-2023 22:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 21:34
Dikgedrukt zelfs nog... Anders op de juiste hoogte paar simpele latjes eronder? Dat je niet in een keer naar beneden zakt?

En wel filmpjes maken he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
Ik weet dat het erbij stond, maar ik dacht terug sturen kan altijd nog. Misschien is iemand me voor geweest en heeft wat creatieve ideeën.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

99ruud99 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:37:
Ja dat is juist wat ik bedoel... Je draait dwars door je deurpost heen als het moet.
Je kan natuurlijk een blok hout inn de holle deurpost zetten...
Dan zit ie wel meteen goed vast :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-06 11:14
Drumstick3 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:57:
Ik weet dat het erbij stond, maar ik dacht terug sturen kan altijd nog. Misschien is iemand me voor geweest en heeft wat creatieve ideeën.
Had je dat beter niet eerst kunnen vragen?

Memento mori

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• 99ruud99
Drumstick3 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:57:
Dit vind ik dus echt slechtste excuus ooit, het zorgt juist ervoor dat winkels extreme kosten draaien...
Het is niet enkel verzendkosten maar ook verwerkingskosten, puur omdat je denkt goh het staat er, maar misschien kan het toch, ik weet vrij zeker dat ik het terugstuur....

Sorry voor dit boze bericht maar....

Ik zou zeggen, blokje hout in holle kozijn en gaan met banaan, of andere deur uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
Het is niet zo dat ik bewust kosten probeer te genereren. Ik heb ook nog een plek in huis waar hij kan geklemd worden tussen 2 muren. Alleen zelfs daar blijft het ook niet heel stevig hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Metalen deurposten zijn vaak gevuld met zand tegen het geluid van een dichtslaande deur, zie bijv. dit topic:
Zand in stalen kozijn?

Weet niet of dat gewoon met iedere deurpost kan, maar daarmee zou je ook meteen een massievere deurpost hebben die je niet zomaar indrukt met zo'n stang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oon schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:54:
Metalen deurposten zijn vaak gevuld met zand tegen het geluid van een dichtslaande deur, zie bijv. dit topic:
Zand in stalen kozijn?

Weet niet of dat gewoon met iedere deurpost kan, maar daarmee zou je ook meteen een massievere deurpost hebben die je niet zomaar indrukt met zo'n stang.
Ik lees in dat topic juist dat metalen deurposten helemaal niet vaak met zand worden gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een onderstaande optrekstang gehad en die verbuigt de metalen kozijnen al. Ik zou hem terugsturen.

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fs.s-bol.com%2Fimgbase0%2Fimagebase3%2Flarge%2FFC%2F9%2F3%2F5%2F0%2F9200000080290539.jpg&f=1&nofb=1&ipt=a2aa65b5e451634e988c59bb3e4b2c3c0a99f47207a8f203ffa12f331e3e7697&ipo=images

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Drumstick3 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:50:
Het is niet zo dat ik bewust kosten probeer te genereren. Ik heb ook nog een plek in huis waar hij kan geklemd worden tussen 2 muren. Alleen zelfs daar blijft het ook niet heel stevig hangen.
Wat merk je bij deze muur?
Brokkelt die af? (Kalksteen niet stevig genoeg)
Glijdt de stang weg? (Grip)
Is het er eentje waarbij je in de doppen ook een schroef kan zetten ipv de stang zelf aandraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
Het gaat om de grip, de stang glijdt een beetje naar beneden op het moment dat je er aan gaat hangen.

Nee dat laatste kan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:10
Die mechaniek is leuk voor een gordijntje, maar daar zou ik mijn nek niet aan wagen.
Lijkt wel een Tel-Sel ding.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Drumstick3 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:33:
Het gaat om de grip, de stang glijdt een beetje naar beneden op het moment dat je er aan gaat hangen.

Nee dat laatste kan niet.
gezien de deurpost geen optie is, maar je 'backuplocatie' tussen 2 muren is: kan die stang daar permanent blijven hangen? In dat geval zou ik 2 blokjes maken die je vast voort met degelijke pluggen in de muur. Inham aan de bovenkant van blokje maken waar die steun precies in valt en daarna netjes klemmen.

Indien het niet permanent daar moet hangen/je niets in die muur kunt of wilt boren, zul je op zoek moeten naar alternatieven, al is mijn ervaring (trx band) dat voor kwaliteit je toch altijd aan het boren komt. Dit zijn geen oplossingen waarbij je het risico wil nemen dat het los schiet als je er net aan hangt/mee bezig bent :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
Ik denk inderdaad dat ik het ding terug ga sturen en ga kijken naar iets wat ik aan de muur kan bevestigen. Alleen dat zou de vraag bij me opwekken. Hoe weet je of zoiets stevig genoeg aan je muur hangt en je niet je muur vernielt? Het is een huur huis, ik mag boren in de muren maar ik moet het bij oplevering weer terug opleveren zoals het was.

Waar ik bang voor ben zijn scheuren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kun je niet iets anders gebruiken? Een traptrede, een speeltuintje etc. Op vijf minuten van mijn huis zitten er een stuk of vijf dingen waar je aan kunt hangen ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
Marzman schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:27:
Kun je niet iets anders gebruiken? Een traptrede, een speeltuintje etc. Op vijf minuten van mijn huis zitten er een stuk of vijf dingen waar je aan kunt hangen ;)
Nee ik heb een dichte trap en plafonds van 3m hoog dus ik zou me kunnen vasthouden aan de vloer van de 1e verdieping (daar waar de trap naar de 2e verdieping begint). Maar dat vind ik net iets te hoog en iets te link. De speeltuintjes die hier in de buurt zitten hebben niet dat soort apparaten :(. Vandaar dat ik opzoek was naar iets voor in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:47
Drumstick3 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:07:
Ik denk inderdaad dat ik het ding terug ga sturen en ga kijken naar iets wat ik aan de muur kan bevestigen. Alleen dat zou de vraag bij me opwekken. Hoe weet je of zoiets stevig genoeg aan je muur hangt en je niet je muur vernielt? Het is een huur huis, ik mag boren in de muren maar ik moet het bij oplevering weer terug opleveren zoals het was.

Waar ik bang voor ben zijn scheuren etc.
Kun je niet gewoon twee blokjes tussen die twee muren bevestigen? Die blokjes zet je dan met 2 schroeven/pluggen vast in de muur.
Vervolgens laat je de stang steunen op die twee blokjes, en ze je de stang klem. Op die manier kan de stang niet naar onderen glijden. Zie voorbeeldje hieronder ter illustratie.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
|                 |
|_________________|
|#               #|
|                 |
|                 |
|                 |

| = Muur
# = Blokje
_ = Stang

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
Saeverix schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:41:
[...]

Kun je niet gewoon twee blokjes tussen die twee muren bevestigen? Die blokjes zet je dan met 2 schroeven/pluggen vast in de muur.
Vervolgens laat je de stang steunen op die twee blokjes, en ze je de stang klem. Op die manier kan de stang niet naar onderen glijden. Zie voorbeeldje hieronder ter illustratie.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
|                 |
|_________________|
|#               #|
|                 |
|                 |
|                 |

| = Muur
# = Blokje
_ = Stang
Dat zou kunnen maar ik vond deze stang juist zo mooi omdat je hem erin kan draaien en als je klaar bent weer op kunt ruimen. Als je dan iets aan de muur moet bevestigen doe ik het liever doormiddel van een optrekstang die daarvoor bedoelt is. Dan heb je ook iets meer bewegingsvrijheid omdat je niet binnen een deurpost of 2 muren hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:47
Dan hoop ik dat het een leermomentje voor je is @Drumstick3. Want zoals anderen ook al eerder hebben gezegd had je dit beter allemaal vooraf even kunnen uitzoeken. Scheelt tijd voor zowel jezelf als de webwinkel, maar het scheelt vooral in kosten voor de webwinkel.
En laten we ook het onnodig rijden van een bezorgbusje niet vergeten.

Chookity-pok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumstick3
Saeverix schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:15:
Dan hoop ik dat het een leermomentje voor je is @Drumstick3. Want zoals anderen ook al eerder hebben gezegd had je dit beter allemaal vooraf even kunnen uitzoeken. Scheelt tijd voor zowel jezelf als de webwinkel, maar het scheelt vooral in kosten voor de webwinkel.
En laten we ook het onnodig rijden van een bezorgbusje niet vergeten.
Onnodig rijden van het busje is het niet want ik had meerdere pakketjes ;). Plus daarbij had ik een backup voor de deurpost met de muren maar ik kon vantevoren ook niet bedenken dat hij daar af zou gaan glijden. Beetje onnodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:02

Managelorian

“This is the workflow.”

Drumstick3 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:22:
[...]

Onnodig rijden van het busje is het niet want ik had meerdere pakketjes ;). [...] Beetje onnodig...
En het terugrijden voor het retour sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:53
Op youtube staan tig filmpjes waarbij men alle pull up bars van 20 tot 2000 dollar test en beoordeelt..

Zelf heb ik deze aan mijn schuur hangen, kunnen zonder problemen mensen van dik over de 100kg aan. Prijs iets van 45 euro.

https://www.bol.com/nl/nl...rt/9300000007422894/?s2a=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
Managelorian schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:31:
[...]

En het terugrijden voor het retour sturen?
Want anno 2023 mag je een product als consument niet meer terugsturen als het niet voldoet aan je verwachtingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
_Anvil_ schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:41:
Op youtube staan tig filmpjes waarbij men alle pull up bars van 20 tot 2000 dollar test en beoordeelt..

Zelf heb ik deze aan mijn schuur hangen, kunnen zonder problemen mensen van dik over de 100kg aan. Prijs iets van 45 euro.

https://www.bol.com/nl/nl...rt/9300000007422894/?s2a=
Thanks daar ga ik eens naar kijken. Wat voor muur heb je in je schuurtje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:53
Drumstick3 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:54:
[...]

Thanks daar ga ik eens naar kijken. Wat voor muur heb je in je schuurtje?
Hij hangt gewoon aan de bakstenen muur aan de buitenkant, anders kom ik met mn kop tegen het plafond ;)

Als je hem stevig bevestigd voelt hij zeer solide in elk geval.

[ Voor 9% gewijzigd door _Anvil_ op 27-06-2023 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
_Anvil_ schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:43:
[...]

Hij hangt gewoon aan de bakstenen muur aan de buitenkant, anders kom ik met mn kop tegen het plafond ;)

Als je hem stevig bevestigd voelt hij zeer solide in elk geval.
ankerbouten/keilbouten zijn dan aan te raden wel :) Heb hier met mijn trxband de standaardpluggen na verloop van tijd uit de muur getrokken. Er komt met deze aparaten toch wel wat gewicht keer op keer op keer aan te hangen natuurlijk.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Pagina: 1