Pc start ineens niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novastorm76
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:54
Goedendag medetweakers,

Afgelopen week startte mijn pc ineens niet meer goed op. De avond ervoor draaide alles nog normaal.

Mijn pc in componenten (ik heb ook 3x hdd disks erin zitten):

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 291,20€ 291,20
1MoederbordenMSI B450 Gaming Plus€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenASUS TUF Gaming GeForce RTX 3060 V2 OC Edition€ 358,-€ 358,-
1MonitorsSamsung LC43J890DKU Zwart€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 39,78€ 39,78
1VoedingenCooler Master Silent Pro M600€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX500 m.2 500GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 937,98

De issues die ik zit zijn als volgt:

In alle hieronder genoemde situaties gaat het lampje van de onboard netwerk kaart wel aan.

- Als ik mijn pc aanzet zoals hij altijd werkte, dan gaan het powerlampje en het HDD lampje op mijn case continue aan. ook gaat het VGA lampje op mijn moederbord constant branden. maar ik krijg geen beeld

- Als ik de GPU verwijder en de pc aanzet, dan gaat het powerlampje branden op de case, maar het HDD lampje gaat na enkele seconden uit. Ik zie niet dat er boot activiteit is. (het lampje knippert niet zoals bij een normale boot. Ik heb ook gekeken of de computer toevallig wel opstart en een IP adres krijgt, maar dat is ook niet het geval.

- stop ik een hdmi kabel in de onboard VGA, dan krijg ik ook wederom geen beeld. het scherm detecteert geen input.

- als ik alle schijven loskoppel, dan zie ik ook geen ander gedrag dan zoals hierboven beschreven. ook niet als ik alle USB loshaal.

- ik heb de GPU ook al in de 2e PCI-e poort gestopt, maar daarbij ook hetzelfde gedrag als hierboven.

Het klinkt voor mij alsof mijn moederbord naar de knoppen is. Die is ook al van jan 2019. de VGA kaart is van 11 maanden geleden. Een tijdje geleden had ik ook al iets geks met mijn onboard USB. 2 van de poorten op de achterkant deden het ineens niet meer (USB issues moederbord)

Heeft iemand nog een goed idee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:35
Dat je geen beeld krijgt via de uitgang op het moederbord klopt, aangezien je CPU geen iGPU heeft. Zou overigens eerst eens naar je voeding kijken, die is in 2008 op de markt gekomen.

BIOS resetten, testen met zo min mogelijk onderdelen en 1 stick geheugen. Wellicht wat proberen uit te sluiten door onderdelen te wisselen indien mogelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Dagion op 25-06-2023 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

SPeaker aansluiten en naar piepjes luisteren?

Deze headers zitten meestal bij de PWR header voor je case en HDD led.

[ Voor 45% gewijzigd door MrMonkE op 25-06-2023 12:52 ]

★ What does that mean? ★