Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novastorm76
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:54
hey allemaal,

Sinds kort heb ik problemen met mijn PC. En dan specifiek het USB gedeelte. Voordat ik op vakantie ging viel mijn USB hub al uit. Ik dacht dat de USB hub zelf het op had gegeven en heb de nodige devices op mijn moederbord aangesloten.

Nadat ik van vakantie terug kwam, werkte mijn geluid ineens niet meer goed. Ik heb een Behringer X-air18 als usb geluidskaart. Als de computer opstart, dan hoor ik netjes het windows geluidje. Daarna kan ik een youtube filmpje starten met geluid, maar na een tijdje kapt het afspelen van youtube. Een nieuw filmpje blijft dan laden en blijft hangen. Ook spotify wil niet meer starten. Trek ik vervolgens de usb kabel uit de geluidskaart en stop hem er weer in, dan werkt alles weer eventjes.

Het viel mij ook al op dat bestanden kopieren naar een usb drive ook ineens heeeeel traag word, en dan een halve minuut later ineens weer wel werkt. Waar ik vroeger een constante lijn had bij het kopieren, is het nu een echt een op en neer lijn.

Omdat ik wou testen of het aan mijn behringer geluidskaart lag, heb ik deze op mijn Microsoft Surface pro 9 aangesloten, en daar heb ik geen issues. Op de Surface doet de USB hub het ook ineens weer.

Ik heb vanochtend de laatste Bios op mijn moederbord gezet, maar dat gaf ook geen gelukt

Kortom, ik vermoed dat mijn USB kapot is op mijn moederbord, of er is iets met mijn voeding. Mijn onderdelen in mijn pc zijn:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 284,15€ 284,15
1MoederbordenMSI B450 Gaming Plus€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenASUS TUF Gaming GeForce RTX 3060 V2 OC Edition€ 399,-€ 399,-
1MonitorsLG 27UD69P Wit€ 0,-€ 0,-
1MonitorsSamsung LC43J890DKU Zwart€ 3.099,-€ 3.099,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 40,49€ 40,49
1VoedingenCooler Master Silent Pro M600€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX500 m.2 500GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.822,64

Hoe kom ik er nu achter of het mijn voeding is of mijn moederbord zonder gelijk nieuwe onderdelen te gaan bestellen? Wat is slim om nu te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
heb je niet meerdere headers op dat moederbord om te zien of het met alle usb headers zo is ?
Wat zit er allemaal op usb aangesloten nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novastorm76
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:54
Wolfp4ck schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:24:
heb je niet meerdere headers op dat moederbord om te zien of het met alle usb headers zo is ?
Wat zit er allemaal op usb aangesloten nu ?
Oja, goede ;) er zit een toetsenbord op (keychron), een Logitech dongle, 2x USB kabel voor de touch functie van 2 externe monitors, de USB hub. De monitoren en usb hub zijn al afgekoppeld. maar dat heeft ook geen effect meer.

Ik weet even niet precies wat je bedoeld met Headers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
Aansluitingen (USB/FW) 6x USB 2.0, 4x USB 3.2 (Gen1, 5Gb/s), 2x USB 3.2 (Gen2, 10Gb/s)
Heb je die geluidskaart al op alle poorten geprobeerd ? ook diegene die op aan je front IO zitten ?

Voor jouw moederbord zijn er meerdere aansluitingen voor USB poorten, het zou me sterk verbazen moesten ze allemaal stuk zijn :)
ik zou eerder gokken op voeding