Onmogelijk om een betaalmethode toe te voegen op mijn ipad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 803217

Topicstarter
IpadOS-versie 16.5
Ipad 5e generatie

Ivm mijn 200 GB icloudopslag gebruikte ik een betaalmethode. Dat ging prima (elke maand een paar euro er vanaf) maar sinds mijn verhuizing naar Nederland werkt dit niet meer. Het toevoegen van een betaalmethode lukt niet. Heel wat geprobeerd.
Ik ben verhuisd van België naar Nederland. In België kon ik mijn Fortis Bnp Paribas kaarten, debitcard en creditcard, toevoegen als betaalmethode op mijn ipad. Via instellingen, Apple ID, betaling en verzending.
In Nederland gaat dit niet omdat geen enkele Fortis Bnp Paribas kaart wordt ondersteund.
Ik heb andere opties geprobeerd. Via Paypal en betalen via mobiele telefoon. Mijn debit en creditcard van Fortis heb ik verbonden met Paypal. En toch werkte ook dit niet om dit als betaalmethode toe te voegen.
Via mobiele telefoon ging het niet omdat mijn provider het niet ondersteunde.
Dus ik heb vervolgens een Nederlandse bankkaart aangeschaft. Maar als ik dit wil toevoegen als betaalmethode nul op rekest.

De regio op mijn ipad stond op België ingesteld, maar is ondertussen Nederland geworden.
Dit terug veranderen naar België is geen optie. Het rekeningadres moet ingegeven worden en daar staat nu mijn Nederlandse adres.
Als ik de regio terug naar België zet, kan dit niet.

Wat kan ik het beste doen? Naar een officiële Apple winkel gaan of raden jullie mij iets anders aan.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:20
Ik heb laatst ook een topic voorbij zien komen maar die deed het andersom, een van de comments daar was dat je ook je icloud/store account moest wijzigen naar het land waar je heen ging verhuizen niet alleen je regio aanpassen

https://support.apple.com/en-us/HT201389

deze

[ Voor 11% gewijzigd door Wognummer op 24-06-2023 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:52
En een iTunes kart toevoegen? Eentje bij de Jumbo/AH/HEMA oid halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
@Wognummer
@Deshmir

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb ingelogd bij itunes en ook daar was het land Nederland.
Een iTunes kaart toevoegen ga ik proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wognummer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:20:
Ik heb laatst ook een topic voorbij zien komen maar die deed het andersom, een van de comments daar was dat je ook je icloud/store account moest wijzigen naar het land waar je heen ging verhuizen niet alleen je regio aanpassen

https://support.apple.com/en-us/HT201389

deze
CC @Anoniem: 803217

Apple betalings problemen Nederbelg.

Dit was het topic dat laatst voorbij kwam, mocht daar iets nuttigs in staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Oon

Hartstikke bedankt. Daar staan zeker nuttige dingen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Deshmir

Ik heb een apple cadeau bon aangeschaft. Een itunes kaart was er namelijk niet meer.
Nu is deze toegevoegd als betaalmethode, maar nog steeds staat er bij betaling en verzending geen.
Als ik op de betaalmethode klik, komt er dit te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RW64jqVXYkkDEgEcGu7Es0JyADo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUPSXGWXAS7Fivy3biU9RlTI.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik op Apple betaalmethode klik, volgt dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1ffbH3fHb0LLFV8kLzL3oUQ2ko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c0mdSihTlyINzAUdpevt85Aj.jpg?f=fotoalbum_large

Wissel in

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aoeNl4TKa9RWESLVmGKuMuXZk30=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwJsxg9vwcMWr4FPXl068lfj.jpg?f=fotoalbum_large

Maar dat heb ik al gedaan. Dus waarom wordt dit opnieuw gevraagd?

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 803217 op 26-06-2023 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:30
Heb je toevallig Family Sharing aanstaan? Volgens mij is er dan een beperking doordat een gift card balance alleen door jou te gebruiken is.

De simpelste oplossing lijkt mij om een Nederlandse bankrekening te openen en de pas hiervan toe te voegen als betaalmiddel. Je geeft eerder aan dat dit niet lukte, kan je wat specifieker aangeven wat hier mis ging? Dat zou namelijk gewoon mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Archer_VC10 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:28:
Heb je toevallig Family Sharing aanstaan? Volgens mij is er dan een beperking doordat een gift card balance alleen door jou te gebruiken is.

De simpelste oplossing lijkt mij om een Nederlandse bankrekening te openen en de pas hiervan toe te voegen als betaalmiddel. Je geeft eerder aan dat dit niet lukte, kan je wat specifieker aangeven wat hier mis ging? Dat zou namelijk gewoon mogelijk moeten zijn.
Heb ik inderdaad aanstaan. Van de groepsleden van Family Sharing ben ik de enige die de gift card moet gebruiken.

Wat er mis ging met de Abn Amro betaalpas: er werd een CVC code gevraagd. Dus ik kwam er niet doorheen.
Ik heb het pasnummer als CVC code ingegeven, maar dat werkte uiteraard niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 803217 op 26-06-2023 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Archer_VC10

Zou wat betreft de Abn Amro pas het hiermee te maken kunnen hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agTt3o89PvftYYQHdZkGtnYqNJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBqlhK0zLrgHMpKT9d3zjjZq.jpg?f=fotoalbum_large

Dat van de creditcard/pinpas betaalmethode de enige opties Visa, Mastercard en American Express zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 803217 op 26-06-2023 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:15
Anoniem: 803217 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:38:
[...]

Heb ik inderdaad aanstaan. Van de groepsleden van Family Sharing ben ik de enige die de gift card moet gebruiken.

Wat er mis ging met de Abn Amro betaalpas: er werd een CVC code gevraagd. Dus ik kwam er niet doorheen.
Ik heb het pasnummer als CVC code ingegeven, maar dat werkte uiteraard niet.
Een Nederlandse bankkaart (pinpas) is niet hetzelfde als een creditcard/debitcard, wat er in de Engelse vertaling staat.
De NL vertaling daar naar "Pinpas" is dus verwarrend en zal niet werken, dit is alleen voor échte creditcards/debitcards. (Dat de bankkaart gen cvv nummer heeft zegt al genoeg)

Mogelijk heb je nog de keuze voor iDeal, deze staat niet in je screenshot.
Dat is echter een top-up optie en "eenmalig", máár zou wel moeten werken met een nederlandse bankrekening.

Wat betreft je account, ik vermoed dat er ergens je verhuizing niet helemaal lekker verwerkt is en er tegenstellingen in je account gegevens zijn blijven hangen.
Zou er een belletje aan wagen naar Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:30
Als je een ABN rekening hebt dan kan je hierop een Creditcard aanvragen. Dat kost geld, maar dat werkt zeker durf ik te gokken. Daarnaast zou het me ook niet verbazen dat (zoals Dieks77 aangeeft) er iets niet helemaal goed is gegaan met je verhuizing en dat kan je alleen met Apple zelf oplossen. Ik raad je ook aan om ze even te bellen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dieks77 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:03:
[...]

Een Nederlandse bankkaart (pinpas) is niet hetzelfde als een creditcard/debitcard, wat er in de Engelse vertaling staat.
De NL vertaling daar naar "Pinpas" is dus verwarrend en zal niet werken, dit is alleen voor échte creditcards/debitcards. (Dat de bankkaart gen cvv nummer heeft zegt al genoeg)

Mogelijk heb je nog de keuze voor iDeal, deze staat niet in je screenshot.
Dat is echter een top-up optie en "eenmalig", máár zou wel moeten werken met een nederlandse bankrekening.

Wat betreft je account, ik vermoed dat er ergens je verhuizing niet helemaal lekker verwerkt is en er tegenstellingen in je account gegevens zijn blijven hangen.
Zou er een belletje aan wagen naar Apple.
Toch staat er op de achterkant van mijn abn amro pas debit.

Tegenstellingen in mijn account. Je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben naar instellingen/Apple ID/Icloud/je abonnement beheren gegaan en daar zag ik dat er geen abonnement was. Sinds ik het icloud opslag betaalprobleem had (intussen opgelost via een apple gift card) was ik in de veronderstelling dat het 200 GB abonnement door zou lopen en ik het later zou kunnen betalen. Nee dus. Ook kreeg ik geen enkele melding dat mijn icloud opslag terug naar de standaard 5 GB is gegaan. Lekker gecommuniceerd wordt er door Apple. Helemaal niet. Hadden ze gewoon kunnen doen met het hoe en waarom. Korte uitleg. Wel zo duidelijk dunkt mij zo.

Gelukkig is het via de apple gift card opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:15
Anoniem: 803217 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:11:
[...]

Toch staat er op de achterkant van mijn abn amro pas debit.

Tegenstellingen in mijn account. Je bedoelt?
Het klopt dat het een debit-card is in de zin van het woord, immers geld wordt rechtstreeks van jouw rekening afgeschreven.
Máár het is niet compatible met creditcard "interface" namelijk; geen 16-cijferig nummer én geen CVV code

Overigens vreemd dat niet alsnog je creditcard/debitcard van Fortis worden geaccepteerd.
In feite zijn NL en BE betaal methoden hetzelfde met als uitzondering iDeal ipv Bancontact
Enige wat ik me nog kan voorstellen is dat het mis gaat op adres.

Wat ik bedoel met account tegenstellingen is dat mogelijk ergens in je account profiel tóch nog Belgie staat, maar óók Nederland en je daardoor conflicterende betaalmethoden krijgt die toch niet werken.
Dit is puur speculatie van mijn zijde op basis van dat er meerdere mogelijkheden zijn om je land te definieren, mogelijk komt het zelfs door de land-instelling op je ipad/phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dieks77 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:29:
[...]

Het klopt dat het een debit-card is in de zin van het woord, immers geld wordt rechtstreeks van jouw rekening afgeschreven.
Máár het is niet compatible met creditcard "interface" namelijk; geen 16-cijferig nummer én geen CVV code

Overigens vreemd dat niet alsnog je creditcard/debitcard van Fortis worden geaccepteerd.
In feite zijn NL en BE betaal methoden hetzelfde met als uitzondering iDeal ipv Bancontact
Enige wat ik me nog kan voorstellen is dat het mis gaat op adres.

Wat ik bedoel met account tegenstellingen is dat mogelijk ergens in je account profiel tóch nog Belgie staat, maar óók Nederland en je daardoor conflicterende betaalmethoden krijgt die toch niet werken.
Dit is puur speculatie van mijn zijde op basis van dat er meerdere mogelijkheden zijn om je land te definieren, mogelijk komt het zelfs door de land-instelling op je ipad/phone.
Ok

Volgens een Apple medewerker ondersteund Fortis het niet.

Betreft de account tegenstellingen. Ik heb het eens nagekeken en nou inderdaad. Er stond bij de ipad en de iphone nog België, bij instellingen/algemeen/taal en regio. Dus dat heb ik veranderd naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:08
Je hebt een echte visa of mastercard creditcard nodig. Veel banken bieden die gratis aan bij hun volledige pakket.

Voor Apple Pay kun je wel debitcards (pinpas) gebruiken, maar daar kun je niet mee betalen in de appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je kunt ook voor PayPal kiezen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:37
jeroen3 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 06:35:
Je hebt een echte visa of mastercard creditcard nodig. Veel banken bieden die gratis aan bij hun volledige pakket.
Dat is echt niet gratis hoor! Voor veel mensen is de creditcard het enige voordeel van zo’n “volledig pakket”. De meerkosten daarvan zijn dus puur voor je creditcard.

Paypal is wel een goed idee, dat gebruik ik ook meestal voor m’n iCloud en andere AppStore abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Falcon schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 06:41:
Je kunt ook voor PayPal kiezen.
Heb ik gedaan en werkte niet. Komt vermoedelijk omdat ik mijn Fortiskaarten daar aan gekoppeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vloris schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:03:
[...]

Dat is echt niet gratis hoor! Voor veel mensen is de creditcard het enige voordeel van zo’n “volledig pakket”. De meerkosten daarvan zijn dus puur voor je creditcard.

Paypal is wel een goed idee, dat gebruik ik ook meestal voor m’n iCloud en andere AppStore abonnementen.
Inderdaad. Volgens mij is dat nooit gratis geweest.

Paypal heb ik geprobeerd, maar werkte niet. Als ik er een Nederlandse kaart aan had gekoppeld, had het misschien wel gewerkt.
Iig ben ik erg blij dat de apple gift card wel werkt.
Pagina: 1