Bij mijn vader's huis hebben we zonnepanelen op zijn dakje geplaatst, en gisteren is de elektricien langsgekomen voor de aansluiting. Ik was daar niet bij, maar blijkbaar is dat compleet misgelopen en binnen 10 minuten was hij weer buiten.
:strip_exif()/f/image/BSbfnlqIQiIeu0OnakWgXvGP.jpg?f=fotoalbum_large)
De 6 zonnepanelen, huis links.
Nu probeer ik te ontcijferen wat er nou technisch mis is. Logischerwijs heb ik wat aantekeningen gekregen, maar is er geen video gemaakt of iets. Je kan je voorstellen dat de aantekeningen van mijn vader een warboel zijn, dus probeer ik een mooi lijstje met daadwerkelijke issues op te stellen.
1) Panelen steken uit aan de achterkant. Vind ik persoonlijk overdreven, constructie is alles aan elkaar en mega-zwaar. Maargoed dat willen we nog wel oplossen met extra verstevigen.
2) Vanaf de zonnepanelen moeten er twee buisjes - 1 per kabel - paneel naar omvormer ipv één. Dit vind ik terecht.
3) geen hoofdschakelaar op de meterkast. Blijkbaar fixen meterkast kost 1500 euro ofzo
/f/image/tRfXCh2FbNr6ZUDsJwDOIWdc.png?f=fotoalbum_large)
De meterkast
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j6QoM6Yj0fWwryUfmqlfEBeI.jpg?f=user_large)
Hoe het hoort
Volgens mij moet er zo'n groep bijkomen, maar nu zitten we zonder elektricien. En gaat hij een groep 'leegmaken' en die gebruiken...
Ik heb geen verstand van de meterkast, maar ik maak me wel zorgen dat een elektricien zich er niet aan wilt branden. Ze hebben toch genoeg werk. En nu gaat mijn vader toch aansluiten zonder elektricien.
:strip_exif()/f/image/BSbfnlqIQiIeu0OnakWgXvGP.jpg?f=fotoalbum_large)
De 6 zonnepanelen, huis links.
Nu probeer ik te ontcijferen wat er nou technisch mis is. Logischerwijs heb ik wat aantekeningen gekregen, maar is er geen video gemaakt of iets. Je kan je voorstellen dat de aantekeningen van mijn vader een warboel zijn, dus probeer ik een mooi lijstje met daadwerkelijke issues op te stellen.
1) Panelen steken uit aan de achterkant. Vind ik persoonlijk overdreven, constructie is alles aan elkaar en mega-zwaar. Maargoed dat willen we nog wel oplossen met extra verstevigen.
2) Vanaf de zonnepanelen moeten er twee buisjes - 1 per kabel - paneel naar omvormer ipv één. Dit vind ik terecht.
3) geen hoofdschakelaar op de meterkast. Blijkbaar fixen meterkast kost 1500 euro ofzo
/f/image/tRfXCh2FbNr6ZUDsJwDOIWdc.png?f=fotoalbum_large)
De meterkast
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j6QoM6Yj0fWwryUfmqlfEBeI.jpg?f=user_large)
Hoe het hoort
Volgens mij moet er zo'n groep bijkomen, maar nu zitten we zonder elektricien. En gaat hij een groep 'leegmaken' en die gebruiken...
Ik heb geen verstand van de meterkast, maar ik maak me wel zorgen dat een elektricien zich er niet aan wilt branden. Ze hebben toch genoeg werk. En nu gaat mijn vader toch aansluiten zonder elektricien.
[ Voor 10% gewijzigd door Harm_H op 24-06-2023 11:41 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/frRD4uKbUZijDH80tCK9KU58.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/MXPaRzTTAolDt2Wajp2fLfO4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/12ImV7sh0Uuy3MFzsrajuP1G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LhJ36KXea4E62xCjKQxBnR3L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dRlkJ3wLy3XKweiWoDxGls1f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8Ij37Y95CA3M1ZDvuxHkIRpc.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sYuG9gWLcGn6bGxzBEFP8hrE.jpg?f=user_large)
/f/image/rowUzMnG4OdzBn3atXgHLwFE.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9ie3yDj8dlO8Xy6JSBETDsYI.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wpFnjyU9HGAySDDJdgKH8a96.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/R4O8ehh3jVFAdKth3MnYb25Y.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/Jf8ZnCmI2ETenA8fKa7GvBpf.jpg?f=fotoalbum_medium)