[Advies gezocht] USB-C docking station met oplaadfunctie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schasbeele
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-03 20:44
Dag allen,

Ik ben voor mijzelf op zoek naar een goede docking station waarmee ik mijn laptop met één USB-C kabel kan aansluiten op mijn twee schermen, en tegelijk ook mijn laptop oplaadt.

Als ik online zoek naar USB-C docking stations zie ik enorm veel keuze, en is het mij niet geheel duidelijk waar dat verschil in zit of dat deze modellen je laptop wel of niet ook opladen. Maar ik zie ook bepaalde modellen voor bijv. 400 euro staan en dat lijkt mij echt wat gortig. Idealiter ben ik er max rond de 100 euro aan kwijt, maar ik weet niet of ik dan een model kan krijgen dat aan mijn wensen voldoet.

Indien relevant: mijn laptop is een Dell.

Bij voorbaat dank

[ Voor 19% gewijzigd door Schasbeele op 22-06-2023 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:19

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Schasbeele schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:46:
Indien relevant: mijn laptop is een Dell.
Dan zou ik een Dell D6000 zeker overwegen. Tweedehands ook goed te verkrijgen, zorg dan wel dat de originele voeding erbij zit.
Ik sluit er een Dell Latitude en dagelijks een HP Probook op aan naar tweemaal een 4K scherm, een mechanisch toetsenbord en draadloze muis (via Unified dongle).

Hoewel de HP af en toe in de notifications klaagt dat een 'original HP Power Supply' beter zou zijn, laadt de dock beide laptops gewoon op.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leesvoer (en ik denk dat je je vraag ook beter daar kan stellen ipv een apart topic): Het docking station topic

Dell D6000 doet wat je wilt, vraag is even of dat ding de resoluties / frequenties haalt van je schermen.
Vwb de originele adapter bij de D6000: Dat was een 130w voeding. Met 85w doet ie het ook prima, alleen klaagt je laptop dan meestal dat ie te traag opgeladen wordt :P
Losse voedingen zijn 2e hands ook prima te krijgen.
* The Eagle gebruikt al een jaar of 5 een D6000, prima dingetje :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-09 13:29

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Je moet even achterhalen of je "dell" laptop USB-C ALT mode ondersteund.

JA: Dan moet je zoeken naar docks/hubs die USB-C ALT mode ondersteunen = relatief goedkoop
NEE: Dan moet je zoeken naar DisplayLink docks = duur

Voor de rest kunnen we je niet veel verder helpen want je wensen, specs, beeldschermen benoem je niet.

EN wat The Eagle zegt, lees Het docking station topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schasbeele
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-03 20:44
Dank voor de reacties. Ik ga inderdaad voor de D6000, lijkt helemaal in orde!