Kernal loop of death???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Ha mede tweakers,

Gister al een topic geopend betreffende een missende backup.
Hierop werd geadviseerd een clean instal te maken.

Nu heb ik een bootable usb gemaakt met Big Sur. Helaas laad mijn Imac deze niet
waardoor ik er maar voor koos om de Imac terug naar fabrieksinstellingen te brengen en vanuit daar handmatig te updaten.

In recovery mode wil ik de HD wissen waarna ik na een paar seconden de bekende 'Kernel panic loop' te zien krijg :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBJQhL0FxxoPdl7w1G599sYUMvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aud4USTWbiemiWp0bRp2C8o1.jpg?f=fotoalbum_large

Nu maakt het niet uit wat ik doe, in recovery mode, normaal opstarten of in safe mode komen... elke keer krijg ik opnieuw de 'Kernal panic loop' te zien waarna de Imac opnieuw opstart en zo weer opnieuw en opnieuw.

Hardware heb ik al uitgeplugged maar niets schijnt te helpen.

Wat kan ik nog doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Mon0lith op 21-06-2023 13:29 ]

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Dit scherm krijg je meestal door defect RAM in mijn ervaring (of een ander defect op het logic board, maar minder vaak).

Welk jaar iMac gaat het om? Is het een 27" iMac met makkelijk toegankelijk geheugen achterop of is het een 21,5" van 2012 of later waar je het scherm af moet halen?

In ieder geval zul je moeten controleren of er nog een van beide (of een van de vier indien 27") modules nog in leven is en je daarop de installatie kunt doen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:01
Het vorige topic staat hier: Time machine plaatst niet meest recente backup terug?

Daar had je het over error codes die leken te wijzen op een probleem met je Fusion drive. Nu krijg je een andere melding. Het lijkt er, mijns inziens, op dat je ergens een serieus technisch probleem hebt met je Mac. Behalve dat deze uit 2014 komt heb je verder geen specs genoemd, kan je dat eerst eens doen? Zonder een helder beeld zitten we vooral in het donker met losse flodders te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Archer_VC10 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:37:
Het vorige topic staat hier: Time machine plaatst niet meest recente backup terug?

Daar had je het over error codes die leken te wijzen op een probleem met je Fusion drive. Nu krijg je een andere melding. Het lijkt er, mijns inziens, op dat je ergens een serieus technisch probleem hebt met je Mac. Behalve dat deze uit 2014 komt heb je verder geen specs genoemd, kan je dat eerst eens doen? Zonder een helder beeld zitten we vooral in het donker met losse flodders te schieten.
Daar lijkt het ook op 😕

Het gaat om we Imac 27” late 2014.
1 TB fusion drive met 16gb RAM

Heb destijds RAM toegevoegd dus heb ook de originele units nog.

[ Voor 76% gewijzigd door Mon0lith op 21-06-2023 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
Je kan hier zien hoe makkelijk dit apparaat te fixen is: https://www.ifixit.com/De...l_27%22_Retina_5k_Display
Het begint allemaal met het openen van het scherm en dergelijke. Heb je dat in het verleden dan al een keer gedaan of laten doen?
Edit: negeer die laatste vraag maar, ik zie dat dat kan zonder het display te verwijderen. Je zou dan wel eens kunnen kijken of de RAM modules terug wisselen misschien helpt. Wat ook nog mogelijk is: als je een externe SSD hebt, hang die er eens aan en probeer hier je OS op te installeren. Als je hierna nog steeds problemen hebt dan zit het in je logic board.

[ Voor 41% gewijzigd door Archer_VC10 op 21-06-2023 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Ja in het verleden heb ik het zelf vervangen.

Hen voor het formatten wel de RAM gereset... zou dit de doodsteek geweest zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Bedoel je de NVRAM? Nee hoor, zou niet uit moeten maken. Je zou dit ook eens kunnen proberen, reset NVRAM en je SMC (zie hier: https://www.macworld.com/...s-nvram-pram-and-smc.html) om gekke zaken hierin uit te sluiten. Maar lees het artikel in deze link ook even goed door, als je geen van de daar genoemde symptomen hebt dan heeft het eigenlijk ook weinig zin om deze stappen te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Archer_VC10 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:55:
Bedoel je de NVRAM? Nee hoor, zou niet uit moeten maken. Je zou dit ook eens kunnen proberen, reset NVRAM en je SMC (zie hier: https://www.macworld.com/...s-nvram-pram-and-smc.html) om gekke zaken hierin uit te sluiten. Maar lees het artikel in deze link ook even goed door, als je geen van de daar genoemde symptomen hebt dan heeft het eigenlijk ook weinig zin om deze stappen te proberen.
Ook dit gedaan icm het verwisselen van RAM... maakt allemaal niet uit, hij blijft in de loop hangen ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Mon0lith op 21-06-2023 15:04 ]

Pagina: 1