Hoi,
Ik hoop op wat hulp bij het upgraden van onze belegen game-pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wij spelen Minecraft, Star Stable Online en wat CS:GO. En Kerbal Space Station.
Ik mag ook graag wat Blenderen af en toe. Dit alles in full HD want betere schermen hebben we (nog) niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tja. 500 euro ongeveer? In elkaar zetten vond en vind ik erg leuk dus dat kost niets.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De MSI Geforce GTX 980 4GB die ik 5 jaar geleden kocht via Marktplaats van een Chinese student met roze haar. Stille kaart en volgens mij kan hij nog wel meekomen met niet-al-te-recente spellen. Verder de Corsair 4000D die net nieuw is en de Seasonic Focus 550. En ik heb een MasterLiquid Lite 120 waterkoeler.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU en opslag moeten sneller, denk ik, dus CPU, mobo, RAM. En een NVME SSD lijkt me voor de hand liggen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta overal voor open. MSI of Asrock lijken mij goed. De MSI kaart bevalt prima, over Asrock lees ik vaak dat ze stabiel zijn. De huidige Asus Sabretooth 990fx wordt loeiheet ook als-ie staat te niksen. AMD is zuiniger dan Intel lees ik, dus koeler? Van RAM heb ik geen verstand dus keek ik naar reviews.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil en stabiel is het belangrijkst. Een gamer zit hier niet alleen en lang laden of herstellen van een crash vind ik zonde van de tijd. (Het huidige systeem kreeg ik met een FX-9590 niet stabiel. Met een FX-4100 is het "rock solid". Voeding probleem? De Seasonic is ook tweedehands.)
Verder wil ik misschien op een dag een andere (tweedehands
) GPU kunnen gebruiken, bv een 3060 oid. Nvidia vind ik prachtig: we gebruiken vaak Moonlight voor gamen op de game-pc vanaf ouwe laptops. Ik denk dat ik nog een betere monitor wil, wide of super wide lijkt me wel wat.
Ga je overklokken?
Zeker niet.
Wat verwacht je van ons?
Is dit (on)zinnig? Kan ik verwachten dat het een stuk sneller wordt? Is AM5 en een Geforce 980 heel dom? Een volledig nieuwe PC (à 1.000 - 3.000) vind ik een beetje "makkelijk". Het komt ook vanuit het gevoel als het nog goed genoeg is, waarom al wegdoen. Onze eisen zijn volgens mij niet erg hoog.
Een voorzet:
Nou, daar gaat m'n budget. Misschien toch AM4?
Ik hoop op wat hulp bij het upgraden van onze belegen game-pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wij spelen Minecraft, Star Stable Online en wat CS:GO. En Kerbal Space Station.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tja. 500 euro ongeveer? In elkaar zetten vond en vind ik erg leuk dus dat kost niets.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De MSI Geforce GTX 980 4GB die ik 5 jaar geleden kocht via Marktplaats van een Chinese student met roze haar. Stille kaart en volgens mij kan hij nog wel meekomen met niet-al-te-recente spellen. Verder de Corsair 4000D die net nieuw is en de Seasonic Focus 550. En ik heb een MasterLiquid Lite 120 waterkoeler.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU en opslag moeten sneller, denk ik, dus CPU, mobo, RAM. En een NVME SSD lijkt me voor de hand liggen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta overal voor open. MSI of Asrock lijken mij goed. De MSI kaart bevalt prima, over Asrock lees ik vaak dat ze stabiel zijn. De huidige Asus Sabretooth 990fx wordt loeiheet ook als-ie staat te niksen. AMD is zuiniger dan Intel lees ik, dus koeler? Van RAM heb ik geen verstand dus keek ik naar reviews.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil en stabiel is het belangrijkst. Een gamer zit hier niet alleen en lang laden of herstellen van een crash vind ik zonde van de tijd. (Het huidige systeem kreeg ik met een FX-9590 niet stabiel. Met een FX-4100 is het "rock solid". Voeding probleem? De Seasonic is ook tweedehands.)
Verder wil ik misschien op een dag een andere (tweedehands
Ga je overklokken?
Zeker niet.
Wat verwacht je van ons?
Is dit (on)zinnig? Kan ik verwachten dat het een stuk sneller wordt? Is AM5 en een Geforce 980 heel dom? Een volledig nieuwe PC (à 1.000 - 3.000) vind ik een beetje "makkelijk". Het komt ook vanuit het gevoel als het nog goed genoeg is, waarom al wegdoen. Onze eisen zijn volgens mij niet erg hoog.
Een voorzet:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 230,90 | € 230,90 |
1 | Moederborden | ASRock B650M PG Riptide | € 177,79 | € 177,79 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Solid state drives | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 122,- | € 122,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 625,59 |
Nou, daar gaat m'n budget. Misschien toch AM4?