Hoi:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Minecraft, Star Stable Online, War Thunder, schoolwerk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1.000 euro is wel de max. Verzendkosten exclusief. Nu zit ik er al overheen... Ik zag wel tweedehands voedingen waarmee ik e.e.a. kan besparen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets. Ja, 1 usb muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
PCIe SSD lijkt me nodig voor games. Moeilijkste is wel de videokaart. Beetje rondneuzen naar wat tegenwoordig "goed" zou zijn en je zit zo aan 800 euro voor de kaart alleen. De vorige generatie Nvidia (3000 serie) lijkt me overkill; maar de generatie daarvoor (2000 serie) is zo weinig verkrijgbaar en vrijwel even duur.
Maar is een 3050 verstandig of doe ik het gamen enorm tekort door te beknibbelen op de videokaart en kan ik beter een 3060 of 3070 nemen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI videokaarten bevallen me uitstekend; lekker stil. Nvidia want shield en streaming gaming vind ik top.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kast kan wel goedkoper maar mag wel een beetje een "looker" zijn (maar geen RGB!) en vooral stil.
Ga je overklokken?
Zeker niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben uitgegaan van de mainstreamgaming-pc uit de DBBG van maart 2023 dus ik neem aan dat er op het geheel weinig commentaar is. Wel zit ik met de bekende vraag: hoe ver ga ik in geld afzinken van euro's in de videokaart?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Minecraft, Star Stable Online, War Thunder, schoolwerk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1.000 euro is wel de max. Verzendkosten exclusief. Nu zit ik er al overheen... Ik zag wel tweedehands voedingen waarmee ik e.e.a. kan besparen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets. Ja, 1 usb muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
PCIe SSD lijkt me nodig voor games. Moeilijkste is wel de videokaart. Beetje rondneuzen naar wat tegenwoordig "goed" zou zijn en je zit zo aan 800 euro voor de kaart alleen. De vorige generatie Nvidia (3000 serie) lijkt me overkill; maar de generatie daarvoor (2000 serie) is zo weinig verkrijgbaar en vrijwel even duur.
Maar is een 3050 verstandig of doe ik het gamen enorm tekort door te beknibbelen op de videokaart en kan ik beter een 3060 of 3070 nemen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI videokaarten bevallen me uitstekend; lekker stil. Nvidia want shield en streaming gaming vind ik top.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kast kan wel goedkoper maar mag wel een beetje een "looker" zijn (maar geen RGB!) en vooral stil.
Ga je overklokken?
Zeker niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben uitgegaan van de mainstreamgaming-pc uit de DBBG van maart 2023 dus ik neem aan dat er op het geheel weinig commentaar is. Wel zit ik met de bekende vraag: hoe ver ga ik in geld afzinken van euro's in de videokaart?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5500 Boxed | € 92,50 | € 92,50 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3) | € 85,55 | € 85,55 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3050 VENTUS 2X 8G OCV1 | € 229,- | € 229,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Silent White TG Clear | € 81,90 | € 81,90 |
| 1 | Monitors | LG 34WR50QC-B Zwart | € 324,04 | € 324,04 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,90 | € 31,90 |
| 1 | Toetsenborden | Cherry STREAM (2019) (Qwerty EU) | € 21,80 | € 21,80 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 52,90 | € 52,90 |
| 1 | Voedingen | NZXT C650 Gold v2 | € 83,85 | € 83,85 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 41,90 | € 41,90 |
| Totaal | € 1.045,34 | |||