Delta (nokia XS-2426-G-B) met Ubiquiti router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik vd bal
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-09 18:27
Wij zitten met een probleem..

Enkele tijd geleden is er glasvezel aangelegd bij ons waarna het abonnement bij Delta meteen in is gegaan.
Nu wilden we dit in gaan stellen met het bestaande netwerk zodat het KPN abonnement opgezegd kon worden.

Bestaande netwerk bestaat uit:
  • Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG)
  • Ubiquiti UniFi Switch Lite 8 PoE
  • 2x Ubiquiti UniFi 6 Pro
  • 1x Ubiquiti UniFi 6 lite
Nu lopen we tegen het probleem aan dat de Nokia (XS-2426-G-B) niet in bridge modes kan werken en ik hierdoor geen internet uit mijn netwerk krijg.

Is het mogelijk om enkele instellingen te wijzigen binnen de unify controller zodat het wel zonder bridge modes kan werken.

Delta wil namelijk het abonnement niet stop zetten en ze weten nog niet wanneer de bridge modes wel werk, ook zie ik het niet zitten om zelf met een modem aan de slag te gaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:56

lier

MikroTik nerd

Frederik vd bal schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:09:
Nu lopen we tegen het probleem aan dat de Nokia (XS-2426-G-B) niet in bridge modes kan werken en ik hierdoor geen internet uit mijn netwerk krijg.
Dit zijn twee totaal losstaande zaken, het moet zonder probleem kunnen werken.

Welke IP range wordt door de Nokia gebruikt en welke door de Unifi?
Wordt gebruik gemaakt van port forwarding?

Is het daarnaast mogelijk om exact aan te geven wat je probleem is? Je omschrijving "geen internet uit mijn netwerk" is nogal beperkt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik vd bal
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-09 18:27
De IP range zal ik later vandaag even moeten kijken.
Er word geen gebruik gemaakt van port forwarding.

Het probleem is dat het netwerk het zelf goed doet onderling maar alles wat ik naar "buiten" wil doen niet werkt, waarom dit precies niet werkt weet ik ook niet.

Bij de KPN modem werd deze gewoon in bridge modes gezet en werkte het zonder additionele instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
Frederik vd bal schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:23:
De IP range zal ik later vandaag even moeten kijken.
Er word geen gebruik gemaakt van port forwarding.

Het probleem is dat het netwerk het zelf goed doet onderling maar alles wat ik naar "buiten" wil doen niet werkt, waarom dit precies niet werkt weet ik ook niet.

Bij de KPN modem werd deze gewoon in bridge modes gezet en werkte het zonder additionele instellingen.
kpn kent geen bridge mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

jopoh schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:57:
[...]

kpn kent geen bridge mode
Niet meer sinds de Experiabox v9 inderdaad, de v8 kon het nog :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
nelizmastr schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:33:
[...]

Niet meer sinds de Experiabox v9 inderdaad, de v8 kon het nog :)
ja oke maar niet via kpn je moest zelf wat aanpassen met de v8 aangezien kpn zelf niet ondersteunde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
@Frederik vd bal Had je het niet gewoon draaiend als twee routers achter elkaar? KPN in range 192.168.2.xxx en Ubiquiti in 192.168.1.xxx? Dat zou het namelijk verklaren waarom het nu niet werkt, Delta zit ook in de 192.168.1.xxx range. Of er staat een vast WAN ip adres ingesteld in de Ubiquiti, dan werkt het ook niet. Maar het komt er gewoon op neer dat als je je eigen apparatuur goed instelt je gewoon internet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10 18:10
Ik ben naar hetzelfde aan het kijken, nu een 1Gbps Delta verbinding (particulier abonnement met flex zakelijk optie met vast ip) met het 'titanium' bridge modem (eigenlijk een slimme mediaconverter die het tagged vlan untagged aflevert op de poort, en ook telefonie ondersteund).

Als ik wil upgraden naar een 2Gbps verbinding (voor 7,50 per maand meer), krijg ik een Nokia zonder bridge functionaliteit. Als ik upgrade naar Zakelijk Pro, kan ik tegen een meerprijs een nokia met bridging krijgen. (159 euro.) Echter zakelijk pro kost ook ongeveer 2x zoveel per maand voor het hele abonnement, dus liever de 2Gbps zonder zakelijk pro...)

Eerder heb ik ook wel eens met een simpele media converter gewerkt, met 1Gbps. Het enige wat ik nog moest doen is het VLAN ID op de WAN interface van mijn router instellen en het werkte. in de 2Gbps variant vermoed ik dat de optic aan de kant van Delta, een 10Gbps optic is, dus zou ik een nieuwe bidi 10GB SFP+ moeten kopen en een SFP+ naar RJ 45 media converter die kan schakelen tussen 1/2.5/5/10Gbase-T.

Heeft iemand al iets vergelijkbaars gedaan met Delta bij snelheden hoger dan 1Gbps? (dus met 10Gbps drager) De Delta technische helpdesk kan me vrij weinig er over vertellen of dit wel of niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 14:02

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

*empty*

Pagina: 1