Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:54

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Ik heb al een tijdje de watermeter van HomeWizard maar de laatste tijd lijkt het erop dat het actuele verbruik onder het tabje Nu niet meer wordt weergegeven. Deze is gewoon altijd 0 terwijl hij het in het begin zeker heeft gedaan. Het verbruik wordt verder keurig geregistreerd dus het is niet zo dat de meter niet gelezen wordt. En de watermeter wordt uiteraard via het stopcontact van spanning voorzien.

Mijn watermeter heeft software versie 2.03.
Ik lees de API van de meter ook uit met Domoticz en daar viel het me ook op dat de actuele waarden zijn verdwenen.

Hebben meer mensen hier last van? Is dit een bekend probleem @HomeWizard_NL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ruim een week verder, al iets wijzer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Ja, ik ben iets wijzer. Ik heb de meter verwijderd, de adapter opnieuw gecentreerd en toen de meter weer aangebracht. Nu geeft hij wel weer een actueel verbruik aan. Wat mij vooral verbaast is hoe de meter mijn dagelijkse verbruik kon meten zonder dat de actuele stand bekend was. Heel bijzonder.

Maar de tip is dus dat je goed moet letten of de meter wel exact boven het radartje van je watermeter zit. Onze meterkast wordt voor meer dingen gebruikt dus ik denk dat iemand hem per ongeluk een keer had aangetikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:10

Coffee

Coffee

Zou iemand willen meten hoe hoe veel centimeter ruimte je nodig hebt boven de watermeter om deze wifi watermetermeter te installeren? Er loopt een waterbuis op 4cm afstand van de meter, en ik twijfel of deze wifi meter er tussen past. Bedankt!

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capt Waffles
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01:12
Coffee schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:28:
Zou iemand willen meten hoe hoe veel centimeter ruimte je nodig hebt boven de watermeter om deze wifi watermetermeter te installeren? Er loopt een waterbuis op 4cm afstand van de meter, en ik twijfel of deze wifi meter er tussen past. Bedankt!
Ik kom op 38mm, dat moet dus net lukken 🙂
Je moet dan waarschijnlijk wel de HW unit eerst op de installatie bracket klikken voordat je het geheel met de schroefjes op je watermeter plaatst, want eerst bracket opschroeven en dan de watermetermeter inklikken zal wellicht net te krap zijn.

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Ah, super! Dank voor het controleren, en de tip! Ik zie ook dat je de hele meter kan draaien (zo is die makkelijker leesbaar als de buis in een gekke hoek zit). Daarmee kan ik denk ik genoeg spelen om hem te installeren. Helemaal top!

En wat jou betreft, is die het waard? Hoe gebruik je hem? Heb je hem bijvoorbeeld geïntegreerd met Home Assistant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Coffee schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:35:

En wat jou betreft, is die het waard? Hoe gebruik je hem? Heb je hem bijvoorbeeld geïntegreerd met Home Assistant?
Ik heb hem geïntegreerd in mijn Homey en dat werkt top.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capt Waffles
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01:12
Coffee schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:35:
Ah, super! Dank voor het controleren, en de tip! Ik zie ook dat je de hele meter kan draaien (zo is die makkelijker leesbaar als de buis in een gekke hoek zit). Daarmee kan ik denk ik genoeg spelen om hem te installeren. Helemaal top!

Ik heb ‘m nog maar een week, maar ik vind de data wel interessant ja, kan nu eindelijk mijn claim hardmaken dat ik met ‘t minste water douche :P

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Haha, dat is al wist! Ik heb ook een zwak voor cijfers en grafiekjes, dus ik kan niet wachten. Hij komt morgen binnen gelukkig! Hoewel, er is nog geen internet in mijn nieuwe woning. Dat wordt testen via de hotspot :p

[ Voor 5% gewijzigd door Coffee op 02-07-2023 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lecram24
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:52
Ik heb gisteren de watermeter geïnstalleerd op batterijen.
Nu merk ik dat de meter off-line is als k op de knop druk komt hij on-line en krijg ik de data binnen.
nu wet ik dat ik 4 x op een dag de data binnen zou moeten komen. Betekend dat de meter dan ook 4x online komt of moet hij altijd on line zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:04

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@lecram24 ik ken deze specifieke meter niet, maar wifi is de grootste energieverbruiker bij dit soort producten. Dus als hij maar 4x per dag data verstuurt zou het héél inefficiënt zijn om wel continu de wifi aan te laten staan.

Veel logischer is dat de wifi 4x per dag kort(!) geactiveerd wordt om data te verzenden. De rest van de tijd staat de wifi uit.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.butterman
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-08-2024
Jammer dat er geen bluetooth optie is. De watermeters bij mijn appartementenblok zitten in het trappenhuis en dan net iets onder de begane grond in een meterhok. Lastige is dat ik op drie van de drie hoog zit en mijn wifi helaas net niet tot daar toe reikt uit de meterkast booster. Erg jammer. Want juist omdat ik nu moet klouteren en een meter de diepte in moet stappen tussen alle meters nadat ik de sleutel bij buren naast het hok gevraagd heb kan ik de stand zien. Dat doe je daardoor eens per jaar met doorgeven en verder vaar ik wat blind. Bluetooth had handig geweest om hem uit het trappenhuis mobiel uit te kunnen lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-04 18:23
s.butterman schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:21:
Jammer dat er geen bluetooth optie is. De watermeters bij mijn appartementenblok zitten in het trappenhuis en dan net iets onder de begane grond in een meterhok. Lastige is dat ik op drie van de drie hoog zit en mijn wifi helaas net niet tot daar toe reikt uit de meterkast booster. Erg jammer. Want juist omdat ik nu moet klauteren en een meter de diepte in moet stappen tussen alle meters nadat ik de sleutel bij buren naast het hok gevraagd heb kan ik de stand zien. Dat doe je daardoor eens per jaar met doorgeven en verder vaar ik wat blind. Bluetooth had handig geweest om hem uit het trappenhuis mobiel uit te kunnen lezen....
Sommige van dit soort opnemers met een ESP module hebben een webpagina/hotspot mogelijkheid maar dan moet je nog voor voeding zorgen.

Er zijn ook opnemers met utp. Als je dan een poe (met injector/extractor) kan realiseren is een enkele utp kabel zelfs van driehoog naar het meterpunt soms te maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
s.butterman schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:21:
Jammer dat er geen bluetooth optie is. De watermeters bij mijn appartementenblok zitten in het trappenhuis en dan net iets onder de begane grond in een meterhok. Lastige is dat ik op drie van de drie hoog zit en mijn wifi helaas net niet tot daar toe reikt uit de meterkast booster. Erg jammer. Want juist omdat ik nu moet klouteren en een meter de diepte in moet stappen tussen alle meters nadat ik de sleutel bij buren naast het hok gevraagd heb kan ik de stand zien. Dat doe je daardoor eens per jaar met doorgeven en verder vaar ik wat blind. Bluetooth had handig geweest om hem uit het trappenhuis mobiel uit te kunnen lezen....
Kun je de meter niet koppelen aan de wifi van de buren op de eerste verdieping? Zij kunnen hem dan nog steeds niet uitlezen (tenzij je de API inschakelt) dus qua privacy lijkt het me geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

de watermeter nu de 3de dag en ik vraag me af hoe "accuraat" hij is ..

ik heb wel spijt dat ik niet de meterstand heb opgenomen zodat ik moment x en y met elkaar kan vergelijken .

maar wel blij met de installatie van de watermeter dat was echt simpeler dan ik verwacht had al moet ik zeggen dat wat er hier gezegd word:
3raser schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:27:
Ja, ik ben iets wijzer. Ik heb de meter verwijderd, de adapter opnieuw gecentreerd en toen de meter weer aangebracht. Nu geeft hij wel weer een actueel verbruik aan. Wat mij vooral verbaast is hoe de meter mijn dagelijkse verbruik kon meten zonder dat de actuele stand bekend was. Heel bijzonder.

Maar de tip is dus dat je goed moet letten of de meter wel exact boven het radartje van je watermeter zit. Onze meterkast wordt voor meer dingen gebruikt dus ik denk dat iemand hem per ongeluk een keer had aangetikt.
gezien de installatie wel een zorg kan zijn.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 13:04

HE1

Ik gebruik al een tijdje de watermeter van Homewizard, wat mij opvalt is dat de hele dag kleine spikes in het waterverbruik te zien zijn; zie grafiek.

deze spikes geven op de daggrafiek "0 liter" dus het is minimaal.

Ik heb al van alles uitgesloten in mijn huis en kan dit verbruik niet verklaren, zien jullie deze ook of kan het een afwijking/calibratie van de watermeter zelf zijn?

graag suggesties!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrcqTqn57HbCGerAKJF4CpmWl5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XsPzekkFkKwLirql7dGhUUlW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 13:07
nee ik heb dit soort afwijkingen niet gezien bij mij.
je kunt inderdaad altijd proberen om de watermeter opnieuw te eiken via de app.
even een vraag, heb jij op batterij of bedraad aangesloten?
mijne is bedraad aangesloten en stuurt dus alles real time.

[ Voor 31% gewijzigd door Clumsy Smurf op 17-12-2023 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Ik zie geen echte afwijkingen, maar wel een sluipverbruik van 40L per dag. Je ziet ook een zeer regelmatig patroon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ua4DFnxn4uo0LXY1KmWjw392laE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8NoFQI6Ychyt8d7NLkPgDZXv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Clumsy Smurf schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:37:
nee ik heb dit soort afwijkingen niet gezien bij mij.
je kunt inderdaad altijd proberen om de watermeter opnieuw te eiken via de app.
even een vraag, heb jij op batterij of bedraad aangesloten?
mijne is bedraad aangesloten en stuurt dus alles real time.
via de usb-c kabel op stroom aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
Coffee schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:59:
Ik zie geen echte afwijkingen, maar wel een sluipverbruik van 40L per dag. Je ziet ook een zeer regelmatig patroon.

[Afbeelding]
dan ben ik wel benieuwd wat jij in huis hebt, als dit jouw water verbruik is en je niet thuis bent. (aanname dat je die dag nirt thuis wat door de gelijkmatige regelmaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Klopt, dit is van een dag niet thuis. Geen idee, ik snap niet waar dit vandaan komt. Ik had 0 liters verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
HE1 schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:54:
Ik gebruik al een tijdje de watermeter van Homewizard, wat mij opvalt is dat de hele dag kleine spikes in het waterverbruik te zien zijn; zie grafiek.

deze spikes geven op de daggrafiek "0 liter" dus het is minimaal.

Ik heb al van alles uitgesloten in mijn huis en kan dit verbruik niet verklaren, zien jullie deze ook of kan het een afwijking/calibratie van de watermeter zelf zijn?

graag suggesties!
[Afbeelding]
Ik zou als eerste eens controleren of de metermeter zelf ook daadwerkelijk ronddraait. De spikes lijken in een regelmatig patroon terug te komen dus ik zou dan een zeer kleine lekkage vermoeden die (bijvoorbeeld) om het uur de meter een kwartslag laat draaien. In hoeverre dit met het blote oog te zien is dat is natuurlijk de vraag. Maar een foto maken, geen water gebruiken en na een uur controleren of de stand nog hetzelfde is zou een kleine moeite zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

3raser schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:04:
[...]

Ik zou als eerste eens controleren of de metermeter zelf ook daadwerkelijk ronddraait. De spikes lijken in een regelmatig patroon terug te komen dus ik zou dan een zeer kleine lekkage vermoeden die (bijvoorbeeld) om het uur de meter een kwartslag laat draaien. In hoeverre dit met het blote oog te zien is dat is natuurlijk de vraag. Maar een foto maken, geen water gebruiken en na een uur controleren of de stand nog hetzelfde is zou een kleine moeite zijn.
ga ik eens proberen , goeie tip!
de kalibratie van de watermeter heb ik idd al een keer gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

ow wacht, kan de watermeter grafiek natuurlijk gewoon in de 'Nu' stand open laten staan totdat er iets komt.........als de spike daar komt kijk ik even of het wieltje is veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

ja het wieltje is inderdaad een 5e van een Liter verdraaid....gek genoeg kwam de spike niet voor in de Nu-grafiek, en dus wel op de dag-grafiek

moet er toch ergens een verbruik zitten of een lekkage, zou ik toch ergens in huis moeten merken eigenlijk. CV-ketel heb ik ook al uitgesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
HE1 schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:37:
ja het wieltje is inderdaad een 5e van een Liter verdraaid....gek genoeg kwam de spike niet voor in de Nu-grafiek, en dus wel op de dag-grafiek

moet er toch ergens een verbruik zitten of een lekkage, zou ik toch ergens in huis moeten merken eigenlijk. CV-ketel heb ik ook al uitgesloten
Ik kan me voorstellen dat de Nu-grafiek alleen een constante stroom van water doorgeeft en niet een enkele sensor-hit. Het wieltje van je watermeter is dus ongeveer 200mm opgelopen in ~15 minuten? Dat is nog best veel vind ik. Dat lijkt iets meer dan een druppelende kraan. Heb je toevallig een dag waarop je helemaal geen water verbruikt hebt? Weet je dan ook het verbruik van die dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:21

V-8

Ik gebruik een custom3D-geprinte beugel i.v.m. incompabiliteit van de beugel voor mijn meter.

Weet iemand de max. afstand tussen de sensor en de meter zelf?

Tesla MY 2025 (Verwacht Mei '25) | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker 007
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-04 17:29
ik heb een homewizard watermeter deze heef in 14 dagen een verschil van gemeten (homewizard) en werkelijk (watermeter) van 7814 liter hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
gebruiker 007 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:55:
ik heb een homewizard watermeter deze heef in 14 dagen een verschil van gemeten (homewizard) en werkelijk (watermeter) van 7814 liter hoe kan dat?
Misschien is de HomeWizard watermeter niet helemaal correct gepositioneerd op je watermeter? Een andere mogelijkheid zou een defecte watermeter kunnen zijn. Mijn HomeWizard watermeter was ook defect toen hij van de ene op de andere dag in eens enorme hoeveelheden water ging registreren. Ik was op vakantie en schrok me rot. Dacht dat er een waterleiding gebarsten was ofzo. HomeWizard kon de foute meting niet verklaren en heeft me een nieuwe meter gestuurd die het tot nu toe goed doet.

• Itriz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Ik bezit een Homewizard watermeter, die in de meterkast, op ca. 80cm afstand van mijn Wifi-punt is gemonteerd. De gerapporteerde wifi signaalsterkte in de Homewizard app is 100%. Toch valt de Wifi-verbinding met de watermeter om de haverklap weg en staat de watermeterstatus als Offline in de app. Een reset van de Wifi verbinding biedt uitkomst, maar die kan je alleen ter plaatse uitvoeren. Heeft iemand een idee hoe je de verbinding op afstand via internet zou kunnen herstellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Itriz schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:04:
Ik bezit een Homewizard watermeter, die in de meterkast, op ca. 80cm afstand van mijn Wifi-punt is gemonteerd. De gerapporteerde wifi signaalsterkte in de Homewizard app is 100%. Toch valt de Wifi-verbinding met de watermeter om de haverklap weg en staat de watermeterstatus als Offline in de app. Een reset van de Wifi verbinding biedt uitkomst, maar die kan je alleen ter plaatse uitvoeren. Heeft iemand een idee hoe je de verbinding op afstand via internet zou kunnen herstellen?
Klinkt meer als een defect van de watermeter. Neem even contact op met HomeWizard voor support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Laatst online: 26-01 19:51
Een vriend heeft in zijn nieuwe woning de watermeter geplaatst, deze kreeg hij niet gekalibreerd en melden die bij HW, die stuurde direct een nieuwe op.

Ik gaf hem wat tips wat die zou kunnen proberen maar vervolgens kreeg ik het doosje mee.
Nu heb ik hem op de mijne gezet en bij de installatie blijft die inderdaad hangen bij het kalibreren.
Hebben meerdere dit gehad? Ik heb een Elster watermeter en ik krijg bij de kalibratie wel een hartslag groene led. Ik heb hem op stroom en wifi is goed verbonden. (mijn HW P1 meter werkt wel gewoon)

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Ruffian schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:15:
Een vriend heeft in zijn nieuwe woning de watermeter geplaatst, deze kreeg hij niet gekalibreerd en melden die bij HW, die stuurde direct een nieuwe op.

Ik gaf hem wat tips wat die zou kunnen proberen maar vervolgens kreeg ik het doosje mee.
Nu heb ik hem op de mijne gezet en bij de installatie blijft die inderdaad hangen bij het kalibreren.
Hebben meerdere dit gehad? Ik heb een Elster watermeter en ik krijg bij de kalibratie wel een hartslag groene led. Ik heb hem op stroom en wifi is goed verbonden. (mijn HW P1 meter werkt wel gewoon)
Is kalibreren überhaupt nodig? Dat heb ik bij de mijne nooit gedaan. Verder heb ik wel ervaring met een defecte HW meter, want die van mij sloeg ooit op hol. HW heeft toen ook netjes een nieuwe opgestuurd. Die doet het tot op heden prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
3raser schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:42:
[...]

Is kalibreren überhaupt nodig? Dat heb ik bij de mijne nooit gedaan. Verder heb ik wel ervaring met een defecte HW meter, want die van mij sloeg ooit op hol. HW heeft toen ook netjes een nieuwe opgestuurd. Die doet het tot op heden prima.
Maar ik heb dus de 'kapotte'. En ik heb hem er nu 2 dagen aangesloten op zitten maar hij herpakt zichzelf niet.
Nog wonder tips wat ik kan proberen? Resetten, andere adapter, tijdje erop, opnieuw plaatsen allemaal al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Ruffian schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 19:57:
[...]

Maar ik heb dus de 'kapotte'. En ik heb hem er nu 2 dagen aangesloten op zitten maar hij herpakt zichzelf niet.
Nog wonder tips wat ik kan proberen? Resetten, andere adapter, tijdje erop, opnieuw plaatsen allemaal al gedaan.
Als hij defect is die je er weinig aan he. Dat wist je toen je hem kreeg. ;)

• Ruffian
3raser schreef op woensdag 25 december 2024 @ 19:29:
[...]

Als hij defect is die je er weinig aan he. Dat wist je toen je hem kreeg. ;)
Dat snap ik, maar het is altijd de vraag 'hoe defect' als het na een reset alsnog werkt. Het kan he?
Jammer om zomaar iets in de kliko te gooien als het alsnog kon werken.

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:37

Eix

3raser schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:42:
[...]

Is kalibreren überhaupt nodig? Dat heb ik bij de mijne nooit gedaan.
Kalibreren moet bij mijn weten standaard bij het aansluiten. Lees: even de kraan voor een korte periode laten lopen.

Mijn watermeter sloeg in het begin ook op hol. Na contact met HomeWizard kreeg ik de tip om een andere usb-lader te proberen. Sindsdien doet’ie het over het algemeen goed. Zeer incidenteel (<1x maand) dat ik een onrealistische waarde in de app zie, waardoor ik nog in dubio ben om opnieuw contact op te nemen met HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FritzTheCat69
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-02 14:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gaXTs7KwMpsmH-6VYEywp78DnTE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eol4KDFynqrItwJniKzujQX2.png?f=fotoalbum_large

Hier ook rare "metingen" bij nul watervraag. Hass geeft 2-3 liter per uur aan maar de Homewizard App zegt 0 liter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Vandaag mijn homewizard wifi watermeter binnen gekregen. Ik wil het graag aan homeassistant koppelen, zonder Homewizard ertussen. Ik zie in het wifi netwerken een "WatermeterSetup" netwerk, maar als ik verbind moet ik een wachtwoord opgeven. Weet iemand welk wachtwoord dit is?

Anders moet ik eerst een HomeWizard account, maar dat wil ik helemaal niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Timo002 op 27-12-2024 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
@Timo002
Nee, maar je moet in de app, de API kopeling aanzetten, dan worden de gegevens lokaal op je netwerk gezet, waardoor HA de gegevens kan uitlezen.

https://api-documentation.homewizard.com/docs/introduction
https://www.home-assistant.io/integrations/homewizard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
@Clumsy Smurf Ik moet dus een HomeWizard account aanmaken voordat ik hem kan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar volgens mij wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Lijkt er inderdaad wel op, wel gedaan, maar nu hoeft mijn data niet bij hun in de cloud. Deze setting zie ik in HomeAssistant, niet in de HomeWizard app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0v9mYAIUtRAMNriknB6AifdT4p4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fnV6SVpdEIxJuRv16UEWTgNI.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:45
Goedemorgen
Sinds kort een watermeter maar welke prijs vul ik in bij de watermeter
We zitten bij pwn
Gaat dan om tarief 2025 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSt@rter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:05
Mijn watermeter lijkt ook volledig van het padje. Ondanks dat mijn waterverbruik in “live” mode 0ltr/m is lijkt de meter toch flink wat totaal verbruik te registreren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVOOVQb_T1RFaa_ovFxFd28cQLE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/REZCh6hIhJDTzuLJWsDRMgPD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Hpt8ZQc6ca55aNnNG8ArDPyWZg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FnlO5BfRwu4EZblxmSJfBB4E.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
FireSt@rter schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:40:
Mijn watermeter lijkt ook volledig van het padje. Ondanks dat mijn waterverbruik in “live” mode 0ltr/m is lijkt de meter toch flink wat totaal verbruik te registreren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit lijkt behoorlijk op mijn probleem destijds. De meter registreerde enorme hoeveelheden water en dat bleef alleen maar oplopen. Op een gegeven moment registreerde hij een verbruik wat meer is dan de waterleiding ooit zou kunnen leveren. HW heeft mij toen een nieuwe meter opgestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Laatst online: 22-04 13:43
Ik heb, interessant genoeg, een watermeter die niet 1 van de 9 plaatjes is in de handleiding. Het is wél een Honeywell, maar heeft het uiterlijk van een Itron/Schlumberger. Dus; wat het oog van de watermeter moet zien is direct rechtsonder de cijfers. Echter heb ik wel de aansluitingen van de Honeywell (schroefgaten) maar weer niet de juiste maat schroeven, de meegeleverde zijn te groot of te klein.
Je zou denken dat 1 van de 9 types wel zou kloppen maar helaas, ik heb dus een hybride variant ofzo :)

Gekunsteld heb ik het nu wel erop gekregen maar niet heel lekker nog, en kalibreren doet niks in de app. De voortgangsbalk gaat niet lopen ook, na een paar liter water. Any tips?

PS: Het is een nieuwbouwhuis dus een nieuwe watermeter, mogelijk een nieuwer type dan Homewizard kent/ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:04

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Soeski ik zou even contact opnemen met de servicedesk van HW. Misschien hebben ze wel een oplossing voor je :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
@Soeski Je zegt dat kalibreren niet werkt en daarmee denk ik dat hij het dus volledig niet doet?
Daarom mijn vraag, zit hij dan wel juist gepositioneerd ook omdat het plaatje dus klaarblijkelijk niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ik heb 'm inmiddels werkend hoor, alleen loop ik nog tegen het probleem aan dat de watermeter in de app zegt dat ik al ruim 30 kuub heb verbruikt, terwijl ik in mijn nieuwbouwwoning pas 1,8 kuub heb verbruikt op de analoge meter. Ik weet niet hoe ik dit eruit krijg, dit kan je niet ergens opgeven of aanpassen. Heb de servicedesk al benaderd maar die zijn er niet in het weekend - juist wanneer je tijd hebt om met dit soort dingen te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
En - dat de watermeter ineens stopt met werken (geen foutmelding, wel connected, gewoon 0 waterverbruik). Dan start ik 'm opnieuw op en krijg ik wat later ineens 2000 liter op 1 dag voor m'n kiezen. En vannacht heb ik ineens 3000 liter verbruikt in 1 uur... zonder lekkage of dat we uberhaupt water verbruikte. Gaat niet helemaal lekker. Helaas reageert HomeWizard helemaal niet op mijn meldingen via de chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Soeski schreef op maandag 31 maart 2025 @ 23:22:
En - dat de watermeter ineens stopt met werken (geen foutmelding, wel connected, gewoon 0 waterverbruik). Dan start ik 'm opnieuw op en krijg ik wat later ineens 2000 liter op 1 dag voor m'n kiezen. En vannacht heb ik ineens 3000 liter verbruikt in 1 uur... zonder lekkage of dat we uberhaupt water verbruikte. Gaat niet helemaal lekker. Helaas reageert HomeWizard helemaal niet op mijn meldingen via de chat.
Stuur ze even een mailtje. Ze zijn echt wel bereidt je te helpen als je problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
3raser schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:46:
[...]

Stuur ze even een mailtje. Ze zijn echt wel bereidt je te helpen als je problemen hebt.
Dat zou je denken maar na 2 weken nog niks - van twee separate meldingen in de chat dat je issue doorgezet wordt en je per mail antwoord krijgt. Ik stuur ook wel een mail dan inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Soeski schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:59:
[...]

Dat zou je denken maar na 2 weken nog niks - van twee separate meldingen in de chat dat je issue doorgezet wordt en je per mail antwoord krijgt. Ik stuur ook wel een mail dan inderdaad.
Dat is niet heel netjes, maar persoonlijk zou ik al nooit een chat starten. Altijd gewoon een mailtje sturen voor zover dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:26
Ik heb afgelopen week de Watermeter besteld na al jaren gebruik te maken van de P1 meter, zonnepanelen verbinding en enkele Energy stekkers.

Maar ik krijg de meter met geen mogelijkheid verbonden met het Wifi.
Ik druk de knop in voor koppelmodus, led-ring gaat wit langzaam knipperen (niet blauw zoals er staat).
Dan krijg ik de vraag of ik wil verbinden met Watermetersetip. Maar dan krijg ik gelijk de melding:
"Geen verbinding mogelijk met netwerk Watermetersetup". Het is net of de meter geen enkel tijdelijk wifi netwerk opzet.

Wat ik al heb geprobeerd:

- stroom of batterijen
- knop heeeeeel lang ingedrukt gehouden
- Energy app verwijderd, telefoon herstart
- heb een 2.4Ghz netwerk voor IoT apparaten
- wifi router staat er een meter boven dus signaal is sterk genoeg (en andere HW apparaten werken wel goed).

Ik heb dus contact opgenomen met de helpdesk via chat en kreeg de volgende dag gelijk een nieuwe thuis gestuurd. Maar deze heeft hetzelfde probleem! Dus ik ben bang dat ik het toch bij mezelf moet zoeken.

Heeft er iemand hier hetzelfde gehad of een idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange_Slurf
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04 16:31

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Heeft iemand een idee waar je je start waardes in kan voeren? De teller in de app begint (uiteraard) bij 0, maar zo kan ik toch mijn totale verbruik niet uitlezen of de stand van de teller?

Ik weet dat dat bij Toonwater mogelijk is en zo n iet meer de kruipruimte in hoeft om je waterstand uit te lezen.

30 dagen EvE online trial

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cuddle-sheep
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:21
Lange_Slurf schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:34:
Heeft iemand een idee waar je je start waardes in kan voeren? De teller in de app begint (uiteraard) bij 0, maar zo kan ik toch mijn totale verbruik niet uitlezen of de stand van de teller?

Ik weet dat dat bij Toonwater mogelijk is en zo n iet meer de kruipruimte in hoeft om je waterstand uit te lezen.
Ik heb van de week geleerd dat dit niet kan. Helaas.
Dit zegt de chatbot van homewizard
Pagina: 1