Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JR25
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:43
Goedemorgen allen,

Ik heb een vraag over de volgende situatie: ik heb in de maand mei 120 uur aan vakantiedagen opgenomen. Daarnaast vielen 16 uren onder 'officiële feestdagen'. Nu zie ik op mijn loonstrook dat over die 16 uren vakantiegeld is opgebouwd, maar over die 120 uur niet.

Klopt dit wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-06 17:00
Je wilt vakantiegeld krijgen terwijl je vakantiedagen opneemt?

[ Voor 7% gewijzigd door Lelletje op 15-06-2023 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sinees
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Vakantiegeld wordt opgebouwd op basis van je loon (bruto jaarsalaris).

Als die 120 uur vakantiedagen onbetaald verlof was geweest, dan klopt de berekening. Anders niet.

https://www.rijksoverheid...0uw%20vakantiegeld%20door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-06 09:37
Dus die 120 uur aan vakantiedagen, is dat 120 uur aan vakantiedagen of 120 uur aan onbetaald verlof?
Bij de 1e bouw je m.i. gewoon vakantiegeld op. Bij onbetaald verlof niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR25
Lelletje schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:10:
Je wilt vakantiegeld krijgen terwijl je vakantiedagen opneemt?
Ja.
Sinees schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:17:
Vakantiegeld wordt opgebouwd op basis van je loon (bruto jaarsalaris).

Als die 120 uur vakantiedagen onbetaald verlof was geweest, dan klopt de berekening. Anders niet.

https://www.rijksoverheid...0uw%20vakantiegeld%20door.
Die 120 uur vakantiedagen zijn in dit geval dus niet onbetaald verlof. Ik heb dit gewoon uitbetaald gekregen. Dan hoor ik hier dus wel vakantiegeld over te ontvangen?
bertuslambertus schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:24:
Dus die 120 uur aan vakantiedagen, is dat 120 uur aan vakantiedagen of 120 uur aan onbetaald verlof?
Bij de 1e bouw je m.i. gewoon vakantiegeld op. Bij onbetaald verlof niet.
Dat is 120 uur aan vakantiedagen, deze heb ik gewoon uitbetaald gekregen. Ik dacht dus ook dat ik hierover gewoon vakantiegeld opbouw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 16:39
Normaal gesproken zou je gewoon opbouw vakantiegeld krijgen, als je de normale vakantiedagen opneemt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:39
Je vakantiegeld is gewoon 8% van je bruto salaris (tot een maximum van drie maal minimumloon, daarna heb je geen wettelijk recht op 8% vakantiegeld). Dus het maakt niet uit hoeveel vakantie je op neemt, of hoeveel onbetaald verlof je opneemt, het moet gewoon 8% van het uitbetaald salaris zijn (inclusief 8% over bonussen, toeslagen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-06 17:00
grasmanek94 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:43:
Je vakantiegeld is gewoon 8% van je bruto salaris (tot een maximum van drie maal minimumloon, daarna heb je geen wettelijk recht op 8% vakantiegeld). Dus het maakt niet uit hoeveel vakantie je op neemt, of hoeveel onbetaald verlof je opneemt, het moet gewoon 8% van het uitbetaald salaris zijn (inclusief 8% over bonussen, toeslagen etc).
Dit dus, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:39
Lelletje schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:44:
[...]

Dit dus, vandaar mijn vraag.
Mocht je een stok willen om mee te slaan, tenzij er anders is bepaald in je arbeidsovereenkomst:
Wet Minimumloon en Vakantiebijslag (WML). In artikel 15 is bepaald dat een werknemer recht heeft op 8% vakantiegeld over ‘zijn ten laste van werkgever komende loon’.
https://www.hocker.nl/uit...antiegeld-over-een-bonus/

https://wetten.overheid.n...komend%20loon%20te%20zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door grasmanek94 op 15-06-2023 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:47

D4NG3R

kiwi

:)

(inclusief 8% over bonussen, toeslagen etc).
Uitzonderingen daargelaten, winstuitkering, 13e maand, of een eindejaarsbonus vallen hier veelal bijvoorbeeld niet onder.

@JR25 Komt de opbouw wel gewoon overeen met 8% van het brutoloon dan? Of het nou om normaal gewerkte uren, of om normaal betaald verlof gaat zou geen drol uit moeten maken.

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 15-06-2023 11:54 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

JR25 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:28:
[...]

Die 120 uur vakantiedagen zijn in dit geval dus niet onbetaald verlof. Ik heb dit gewoon uitbetaald gekregen. Dan hoor ik hier dus wel vakantiegeld over te ontvangen?
Je hebt die 120 uren dus uit laten betalen en gewerkt en niet vakantie genomen? Dan heb je ze toch als vakantiedagen via je gewerkte dagen?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
Alleen als dat een vaste component is; wat bij bonussen 9/10x niet het geval is. Hier wordt dan geen vakantiegeld over berekend. Bij een vaste 13e maand dan bijv weer wel.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
JR25 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:28:
[...]

[...]

Dat is 120 uur aan vakantiedagen, deze heb ik gewoon uitbetaald gekregen. Ik dacht dus ook dat ik hierover gewoon vakantiegeld opbouw..
Ja, hier zou je gewoon vakantiegeld over moeten opbouwen (en uitbetaald krijgen tzt.)

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:12
Welke CAO is hier van toepassing? (misschien geen één)

Als het bijvoorbeeld de uitzend-cao is, is er eventueel een reservering uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR25
Dat snap ik, maar ik zie normaal op mijn loonstrook per maand hoeveel vakantiegeld ik opbouw. Nu ik voor het eerst in het jaar vakantie heb opgenomen (en dit zijn dus opgebouwde vakantiedagen, waarover ik gewoon loon ontvang), zie ik over deze uren een opbouw van 0,00.
D4NG3R schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:49:
[...]

Uitzonderingen daargelaten, winstuitkering, 13e maand, of een eindejaarsbonus vallen hier veelal bijvoorbeeld niet onder.

@JR25 Komt de opbouw wel gewoon overeen met 8% van het brutoloon dan? Of het nou om normaal gewerkte uren, of om normaal betaald verlof gaat zou geen drol uit moeten maken.
De opbouw komt bij mijn andere loonstroken inderdaad gewoon overeen met 8% van het brutoloon. Echter alleen nu niet, bij het opnemen van vakantiedagen.
Marzman schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:50:
[...]

Je hebt die 120 uren dus uit laten betalen en gewerkt en niet vakantie genomen? Dan heb je ze toch als vakantiedagen via je gewerkte dagen?
Misschien heb ik het wat onduidelijk gepost, excuus. Ik heb voor 120 uur vakantie genomen, dus niet gewerkt. Aangezien ik dit verlof gewoon heb opgebouwd is dit betaald.
VidaR-9 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:01:
[...]

Ja, hier zou je gewoon vakantiegeld over moeten opbouwen (en uitbetaald krijgen tzt.)
Ja dat is mij dus wat onduidelijk ;-).
wian_gn schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:21:
Welke CAO is hier van toepassing? (misschien geen één)

Als het bijvoorbeeld de uitzend-cao is, is er eventueel een reservering uitbetaald.
Het gaat inderdaad om de uitzend-cao, maar dit is bij reguliere loonstroken waarbij geen vakantie is opgenomen wel gewoon inzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
Oef, ik ben ooit in dezelfde valstrik getrapt. Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
<knip> Mag ik je wijzen op En wat zei $bla toen je die vraag stelde?? Dit soort vragen draagt niet bij aan een vriendelijke sfeer, noch is het hulpvaardig naar TS toe.

[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 15-06-2023 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:12
JR25 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:25:
Het gaat inderdaad om de uitzend-cao, maar dit is bij reguliere loonstroken waarbij geen vakantie is opgenomen wel gewoon inzichtelijk.
Ik heb dit nog even nagekeken, maar voor de uitzend-cao (zowel NBBU als ABU) geldt een vakantiegeld-opbouwpercentage van 8,33% (is niet geheel ongebruikelijk) en zou je volgens deze link ook die opbouw moeten gelden over uitbetaalde vakantie-uren.

Dit geldt niet als je payroll-werknemer bent, overigens. Dan volg je namelijk de regels/gebruiken bij de opdrachtgever (bedrijf waar je te werk gesteld bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR25
Ik heb het even opgegooid, en kreeg het volgende antwoord:
Over uitbetaalde vakantiedagen bouw je geen vakantiegeld op, je bouwt dit vakantiegeld namelijk al op op het moment dat je de verlofdagen opbouwt.
Klopt dit wel? Tuurlijk bouw ik vakantiegeld op op het moment dat ik de verlofdagen opbouw, dat zijn immers gewerkte uren. Maar als ik die opneem en deze dus uitbetaald krijg, moet hier dan toch ook vakantiegeld over betaald worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:59

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Over je brutoloon bouw je vakantiegeld op. Dat wordt als reservering vastgelegd, en meestal uitbetaald 1x per jaar in mei/juni. Dit is 8% van je reguliere brutoloon.
Je hebt daarnaast recht op ik dacht 25 wettelijke verlofdagen (bij een fulltime dienstverband van 40 u/wk, anders naar rato). Tijdens het opnemen van die dagen moet je gewoon doorbetaald krijgen.

Neem je geen verlof op, maar laat je de opgebouwde uren uitbetalen dan wordt daarover inderdaad niet nog extra vakantiegeld opgebouwd.

Verlofdagen opnemen of uitbetalen zijn 2 verschillende dingen, die je hier door elkaar lijkt te halen. Ja, je krijgt doorbetaald tijdens verlof maar je krijgt ze niet 'uitbetaald'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:19
Het kopen/verkopen van verlof gaat bij ons tegen het uurtarief + 8%. Bij een uurtarief van € 30 ontvang ik bij de verkoop van 40u dus 40*30*1.08=€ 1296. Omgekeerd kost het kopen van 40u dus ook € 1296.

/edit: nevermind, de uren zijn daadwerkelijk opgenomen in plaats van verkocht. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Mawlana op 20-06-2023 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR25
Icephase schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:47:
Over je brutoloon bouw je vakantiegeld op. Dat wordt als reservering vastgelegd, en meestal uitbetaald 1x per jaar in mei/juni. Dit is 8% van je reguliere brutoloon.
Je hebt daarnaast recht op ik dacht 25 wettelijke verlofdagen (bij een fulltime dienstverband van 40 u/wk, anders naar rato). Tijdens het opnemen van die dagen moet je gewoon doorbetaald krijgen.

Neem je geen verlof op, maar laat je de opgebouwde uren uitbetalen dan wordt daarover inderdaad niet nog extra vakantiegeld opgebouwd.

Verlofdagen opnemen of uitbetalen zijn 2 verschillende dingen, die je hier door elkaar lijkt te halen. Ja, je krijgt doorbetaald tijdens verlof maar je krijgt ze niet 'uitbetaald'.
Ik snap (denk ik) wat je bedoeld.

Het is dus in mijn geval zo dat ik die 25 wettelijke verlofdagen inderdaad opgenomen heb. Ze zijn dus niet 'uitbetaald'. Ik snap dat je in dat geval niet extra vakantiegeld zou opbouwen.

Maar in mijn geval heb ik dus nog extra recht op vakantiegeld over de opgenomen verlofdagen, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

JR25 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:09:
[...]

Ik snap (denk ik) wat je bedoeld.

Het is dus in mijn geval zo dat ik die 25 wettelijke verlofdagen inderdaad opgenomen heb. Ze zijn dus niet 'uitbetaald'. Ik snap dat je in dat geval niet extra vakantiegeld zou opbouwen.

Maar in mijn geval heb ik dus nog extra recht op vakantiegeld over de opgenomen verlofdagen, correct?
Opgenomen vakantiedagen staan normaal niet op je loonstaatje, alleen op je verlofoverzicht. Dus ik weet niet precies wat je bedoelt met je laatste alinea, sorry. Ik ben bang dat je nog steeds dingen door elkaar haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Alles staat of valt uiteraard met het soort contract dat je hebt.

Als je een uitzend of 0 uren contract hebt, werken dit soort dingen anders dan dat je een 40-uren contract hebt waar vakantiegeld gewoon altijd elke maand hetzelfde percentage van hetzelfde bedrag qua opbouw heeft :)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 20-06-2023 17:08 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9P_NMIgH-sxBvJjDXXrxKb8lfAI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gkpM02A2L0oH7KhlmssYABFT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J84fEw_MOR3L22CHM3nC6P_J6vI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xDVKNLzmO69wieZvD6AeLGND.png?f=user_large

Bovenstaand de belangrijkste delen van mijn loonstrook. Ik heb heel mei vrij genomen met mijn verlofuren. Hierop is te zien dat er 120 uur aan verlof is opgenomen. Daarnaast is te zien dat er €31,10 aan vakantiegeld is opgebouwd; enkel 2e Pinksterdag en Hemelvaart en dus niet over mijn verlofdagen.

@Icephase, is dit misschien wat duidelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

JR25 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:24:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bovenstaand de belangrijkste delen van mijn loonstrook. Ik heb heel mei vrij genomen met mijn verlofuren. Hierop is te zien dat er 120 uur aan verlof is opgenomen. Daarnaast is te zien dat er €31,10 aan vakantiegeld is opgebouwd; enkel 2e Pinksterdag en Hemelvaart en dus niet over mijn verlofdagen.

@Icephase, is dit misschien wat duidelijker?
Stukken duidelijker. Vakantiegeld moet over je brutoloon, dus die 31,10 klopt niet. Je verlofsaldo is immers gedaald, dus er is geen sprake van onbetaald verlof. En als het betaald verlof is, bouw je daarover óók gewoon vakantiegeld op.

Raar dat een uitzendbureau dit verkeerd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR25
Nou, weer een terugkoppeling gekregen. Ik stuurde:
M.b.t. de vakantiedagen: ik heb ze niet uit laten betalen, maar betaald verlof opgenomen. Daar bouw je als het goed is gewoon vakantiegeld over op. Zou je het nog een keer willen controleren?
De reactie die ik daarop kreeg:
Ik heb het nog even nagekeken voor de zekerheid maar bij ons bouw je dit op op het moment dat je vakantiedagen opbouwt, niet wanneer je deze opneemt.
Iemand die weet wat nou klopt? Het wordt voor mij behoorlijk onduidelijk zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cohn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 08:26
In de werkpocket van Randstad wordt het vrij helder uitgelegd:
https://www.randstad.nl/w...doorbetaling-vakantiegeld
vakantiebijslag

De vakantiebijslag bedraagt in principe minimaal 8% van het brutojaarsalaris van het afgelopen jaar. Dit is inclusief overwerk, prestatietoeslagen, provisies, onregelmatigheidstoeslagen en uitbetaalde vakantiedagen.
Voor de 120 uur waarop je vakantiedagen hebt opgenomen heb je gewoon loon gekregen? Dan telt dit loon ook mee voor je brutojaarsalaris.

De officiële wet tekst kun je bij de overheid vinden:
https://wetten.overheid.n...8/2023-01-01#HoofdstukIII

Er zijn dus wel uitzonderingen mogelijk met CAO afspraken, maar daar valt dit niet onder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vakantiegeld en vakantiedagen hebben helemaal niks met elkaar te maken. Je hebt recht op minstens 8% vakantiegeld over je bruto-loon en dit moet minstens 1x per jaar worden uitbetaald. Los daarvan heb je recht op (betaalde) vakantiedagen/-uren met een minimum van 4x het aantal gewerkte uren in een week per jaar (bij een werkweek van 40 uur is dat 160 uur betaald verlof oftewel 20 dagen, minimaal).

Als jij betaald verlof neemt, verandert je bruto-loon niet. Je vakantiegeld(opbouw) zou dus ook niet moeten veranderen. Tenzij je werkgever heel omslachtig (IMO) boekhoud en je over een heel jaar wel op 8% over je bruto jaarloon uitkomt.

In de uitzend-CAO staat bovendien nog eens expliciet:
De uitzendkracht heeft recht op 8,33% vakantiebijslag van het feitelijk loon over:
■ de gewerkte dagen;
■ vakantiedagen;
■ feestdagen;
■ dagen waarop de uitzendkracht arbeidsongeschikt is;
■ compensatie-uren; en
■ de uren waarover de uitzendkracht bij wegvallen arbeid op grond van
artikel 22 recht heeft op loondoorbetaling.
Uitzend-CAO, pagina 29.

[ Voor 32% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 21-06-2023 18:07 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 13:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik herkent deze percentages ergens van, ben jij uitzendkracht of flexwerker?

Edit, vrijwel zeker dat deze in CAO van ABU en NBBU, ergo uitzendkrachten, staat. Ik ben niet helemeaal thuis in de opbouw ervan, maar die werkt anders dan 'in loondienst' principes.

bingo, gevonden

https://www.flexnieuws.nl...rveringspercentages-2023/
De uitzendkracht heeft recht op 8,33% vakantiebijslag van het feitelijk loon over:

de gewerkte dagen;
vakantiedagen;
feestdagen;
dagen waarop de uitzendkracht arbeidsongeschikt is;
compensatie-uren en;
de uren waarover de uitzendkracht bij wegvallen arbeid op grond van artikel 22 in de cao recht heeft op loondoorbetaling.

Dus als jij onder die CAO zit, zou ik de persoon in kwestie nog even de regeltjes laten doornemen.

Edit, zie dat ik wat laat was @Herko_ter_Horst heet het beter uitgelegd :)

[ Voor 86% gewijzigd door SinergyX op 21-06-2023 18:16 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Wat ook kan zijn is dat je werkgever de vakantie dagen een waarde toekent bij opbouw en daar het vakantiegeld op berekent. Daar lijkt jouw contact persoon namelijk ook naar te verwijzen. Dus zoek je loonstrook qaar je vakantie uren zijn bijgeschreven en kijk of daar een hoger bedrag vakantiegeld vermeld staat.

Uiteindelijk moet je kijken over een heel jaar of je die 8% krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR25
Anoniem: 217290 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:55:
Wat ook kan zijn is dat je werkgever de vakantie dagen een waarde toekent bij opbouw en daar het vakantiegeld op berekent. Daar lijkt jouw contact persoon namelijk ook naar te verwijzen. Dus zoek je loonstrook qaar je vakantie uren zijn bijgeschreven en kijk of daar een hoger bedrag vakantiegeld vermeld staat.

Uiteindelijk moet je kijken over een heel jaar of je die 8% krijgt.
Dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VnBgzEY5uax7QG4bVl_k5Y2M9kI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Aex59gpEHWfwKhZNVVF88lzK.png?f=user_large

Het opgebouwde bedrag is hoger dan de 8,33% die er bij staat aangegeven. Wel wat onduidelijk dan.

Even een zijsprong:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBgl54f08nkwyPldW3fm9bnbuxc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mZoIWYUwOfsSjAC3w3DbNFDp.png?f=fotoalbum_large

Die loonheffing is ook niet mals. Ik dacht dat dit 36,96% was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:19
JR25 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:35:
[...]

[Afbeelding]

Het opgebouwde bedrag is hoger dan de 8,33% die er bij staat aangegeven. Wel wat onduidelijk dan.

Even een zijsprong:

[Afbeelding]

hoeveel loonheffing betaal ik over bijzonder tarief?
Als je in 2023 tot €73.031,- verdient, betaal je 36,93% belasting. Dit wordt ingehouden op je inkomsten bijzonder tarief. Als je meer dan €73.031 euro verdient, betaal je 49,50% loonheffing.
Als je vakantiegeld over een heel jaar ~4k is, dan zou ik verwachten dat je onder die 73k blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:31
Die 49% is in praktijk zo om zowel de loonheffing van 36.93% alsook de lagere heffingskorting over je gehele salaris te compenseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

JR25 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:35:
[...]

[Afbeelding]

Even een zijsprong:

[Afbeelding]

Teveel betaald belasting word weer gecorrigeerd bij je belastingteruggaaf.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Pagina: 1