Probleem met de gemeente

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.349 views

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Poh, zo kan iedereen wel problemen bedenken waar vergoedingen of investeringen tegenover moeten staan.
Zo hebben wij lindebomen in de straat staan waar luizenpoep en honingdauw vanaf komt.
Ergens anders staat een boom waar veel pollen afkomen.

Gelukkig dat de gemeente niet meegaat in jouw wens. Ik / wij gaan echt niet meebetalen voor jouw carwash-abonnement. We leven niet in (de claimcultuur van) America!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 13:41
Als het maar 2 maanden per jaar is zou ik gewoon een autohoes kopen of de overlast accepteren. Ik snap wel dat de gemeente hier niets aan gaat doen. Het is geen onrechtmatige overlast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Het probleem dat vogels in bomen zitten is, hoop ik vanzelfsprekend, niet het probleem van de gemeente.
Dus dat gaan ze dus ook nooit voor jou oplossen. En zeker niet met korting voor de carwash :+

Je moet binnen de wet blijven, anders had ik je een buks aangeraden.
Maar nu zul je het met een vogeverschikker moeten doen denk ik.

Of je huurt ergens nabij een garagebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:33
WEBGAMING schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:10:
Willens en wetens ontmoedigen van auto gebruik? Kom toch op zeg. Dit is gewoon hoe het toen ingericht is.
Kleine nuance. De kans is aanwezig dat toen het ingericht werd, het autogebruik nog aanzienlijk lager lag. Bovendien voeren gemeenten tegenwoordig wel degelijk ander beleid als het om binnenstedelijk autogebruik gaat. Onder andere voor het terugdringen van uitstoot. Daar hoort ook ontmoediging van autogebruik bij ten faveure van andere vervoersmiddelen in de binnenstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-09 11:25
bazzemans schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:12:
Wat mij betreft is de juiste stap om te zoeken naar alternatieven om je auto te beschermen. Het ontmoedigen van auto's (m.n. in een binnenstad) is best een gebruikelijk beleid in gemeenteland en ik verwacht dan ook dat inzetten op een oplossing voor jullie (met alle respect verhoudingsgewijs kleine) probleem de moeite waard is. Dat de gemeente geen grasveld in de binnenstad gaat ombouwen tot parkeerterrein, ligt in de lijn der verwachting. Zulke grond is veel te waardevol om in te zetten als parkeergrond (zeker gelet op het terugdringen van autogebruik binnen de stad, wat doorgaans inderdaad beleid is).
Dat beleid is heel leuk, maar natuurlijk totaal onrealistisch. In mijn straat wonen minimaal 4-5 mensen met een buitendienst functie. Ik denk niet dat je kunt fietsen naar Noord-Holland voor afspraken etc. Dat grasveld daar doet men dus al jaren niets mee. Daar begrijp ik helemaal niets van. Nog los van het feit dat men ook NIETS doet met betrekking tot laadpaalmogelijkheden. Erg vervelend.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-09 11:56
Die 200 extra parkeervakken ga je nooit krijgen. Het zijn de jaren 70 niet meer.
Dat jij dit niet begrijpt kan prima, maar gelukkig is het niet meer zo dat elk vrij stukje maar parkeerplaats moet worden.

Daarnaast zou dat lege veld wel een andere bestemming hebben in het bestemmingsplan dan openbare weg/parkeerplaatsen.

[ Voor 60% gewijzigd door mathy_ op 14-06-2023 09:17 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
Autohoes van een paar tientjes en elke dag ongeveer 2 minuten investeren in het erom/eraf doen voor 2 maanden per jaar, en de gemeenschap niet met jou gratis carwash-abonement opzadelen lijkt me toch echt een super voordehandliggende oplossing.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:15
Je hebt geen probleem met de gemeente, je probleem is dat je verwacht dat de gemeenschap dit voor je op gaat lossen. Koop een autohoes.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
jeroen3 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:13:
Het probleem dat vogels in bomen zitten is, hoop ik vanzelfsprekend, niet het probleem van de gemeente.
Dus dat gaan ze dus ook nooit voor jou oplossen. En zeker niet met korting voor de carwash :+

Je moet binnen de wet blijven, anders had ik je een buks aangeraden.
Maar nu zul je het met een vogeverschikker moeten doen denk ik.

Of je huurt ergens nabij een garagebox.
Garageboxen zijn net zoals parkeerplaatsen heel zeldzaam en als ze al beschikbaar zijn niet te betalen. Ontmoediging ;) Hebben we overigens al voor gekeken, maar een garagebox op 10 minuten loopafstand is geen optie. De boxen op het parkeerterrein zijn niet te koop.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:11
Eens met henk1994. Als het maar 2 maanden per jaar is, gebruik een autohoes. Om een groen grasveld weer te asfalteren omdat jij je auto schoon wilt houden vind ik ook een beetje simpel gedacht. Veel binnensteden hebben al te weinig groen en teveel asfalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02:19
CryptoNL schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:12:
@WEBGAMING Nee dat wisten we niet. We kochten de woning in een periode waar geen vogels actief zijn. Dat is slechts 2 maanden ofzo per jaar blijkt nu en dat wisten we niet en daar is ons ook niks over gemeld.
En de bomen stonden er wel. Je had niet kunnen verzinnen dat daar misschien wel eens vogels in kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
dixet schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:16:
Eens met henk1994. Als het maar 2 maanden per jaar is, gebruik een autohoes. Om een groen grasveld weer te asfalteren omdat jij je auto schoon wilt houden vind ik ook een beetje simpel gedacht. Veel binnensteden hebben al te weinig groen en teveel asfalt.
Nee het is 2 maanden dat ze NIET in de bomen zitten ;) Rest van het jaar wel.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
CryptoNL schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:15:
[...]

Dat beleid is heel leuk, maar natuurlijk totaal onrealistisch. In mijn straat wonen minimaal 4-5 mensen met een buitendienst functie. Ik denk niet dat je kunt fietsen naar Noord-Holland voor afspraken etc. Dat grasveld daar doet men dus al jaren niets mee. Daar begrijp ik helemaal niets van. Nog los van het feit dat men ook NIETS doet met betrekking tot laadpaalmogelijkheden. Erg vervelend.
Ga de politiek in en kijk hoe ver je met je standpunten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
CryptoNL schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:16:
[...]

Nee het is 2 maanden dat ze NIET in de bomen zitten ;) Rest van het jaar wel.
Dan nog. Autohoesje en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
WEBGAMING schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:16:
[...]

En de bomen stonden er wel. Je had niet kunnen verzinnen dat daar misschien wel eens vogels in kunnen zitten?
Ik ben geen ecoloog, maar buiten dat nee. Die bomen zijn juist in die periode helemaal kaal. Dan verschijnen de vogels ook niet. Tevens zijn de bomen ook heel oud ( 100 jaar ofzo ) en lijken ze eerder dood dan levend. Tot nu dus, want ze zijn springlevend :P

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
bazzemans schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:14:
[...]

Kleine nuance. De kans is aanwezig dat toen het ingericht werd, het autogebruik nog aanzienlijk lager lag. Bovendien voeren gemeenten tegenwoordig wel degelijk ander beleid als het om binnenstedelijk autogebruik gaat. Onder andere voor het terugdringen van uitstoot. Daar hoort ook ontmoediging van autogebruik bij ten faveure van andere vervoersmiddelen in de binnenstad.
Ja, maar dat doen ze op andere manieren dan een boom met vogels natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Eigen verantwoordelijkheid is echt 0 hé?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zie niet helemaal hoe vogelpoep op jouw auto een probleem van de gemeente is en daar publiek geld aan gespendeerd moet worden om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
CryptoNL schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:17:
[...]

Ik ben geen ecoloog, maar buiten dat nee. Die bomen zijn juist in die periode helemaal kaal. Dan verschijnen de vogels ook niet. Tevens zijn de bomen ook heel oud ( 100 jaar ofzo ) en lijken ze eerder dood dan levend. Tot nu dus, want ze zijn springlevend :P
Sorry hoor, maar dan ben je zelf gewoon dom geweest. Waarom zou dat nu voor jou opgelost moeten worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:00
Paraplu over de auto?

https://www.amazon.nl/Aut...d=pla-1102158623640&psc=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QaNfwXfmX4LwizkwcXz1qWjb9iM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2AfAz8Z8YgAqaZiWQfFXvZr3.png?f=user_large

Een groot gedeelte van nederland rijd een leasebak met tank en waspas van de zaak, die interesseren het geen reet hoe vogelpoep zand of andere dingen hun lease auto permanent beschadigen.

Vogelpoep kan in een uurtje je lak al onherstelbaar beschadigen, dus als je wel hard hebt moeten werken voor je grote trots, dan is dat ongelofelijk balen.

Nu denk ik dat je er in dit geval weinig aan kunt doen, je kan een hoes over je auto trekken.
Vogels actief verjagen lijkt me ook niet echt wenselijk.

[ Voor 49% gewijzigd door FRANQ op 14-06-2023 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
FiXeR.nl schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:18:
Ik zie niet helemaal hoe vogelpoep op jouw auto een probleem van de gemeente is en daar publiek geld aan gespendeerd moet worden om het op te lossen.
Als straat zijn we het erover eens dat er wel een oplossing mag komen en het argument publiekelijk geld dat leggen we naast ons neer hoor met alle respect. Als we zien waar ze ''ons'' geld aan uitgeven, dan is dit kleingeld. Ook daar vragen we als inwoners niet om ;)

We zijn nogmaals niet de moeilijkste, maar het is echt heel extreem. Meerdere auto's met enorme lakschade bijvoorbeeld en je kan je auto nergens auto kwijt. Dat is het probleem.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonspring
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:52
Goedkope(re) auto kopen, alle stront laten zitten en een dikke sticker met: 'Schijt aan gemeente X' op de achterruit. Daar pak je ze mee. Heb je die parkeerplaats zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dan zou ik maar blij zijn dat je überhaupt nog kan parkeren onder de boom. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Moonspring schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:21:
Goedkope(re) auto kopen, alle stront laten zitten en een dikke sticker met: 'Schijt aan gemeente X' op de achterruit. Daar pak je ze mee. Heb je die parkeerplaats zo.
Als er een oplossing komt laat het dan iets constructiefs zijn ipv dit.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is in mijn ogen nogal belachelijk dat jij onder een boom parkeert en vindt dat de gemeente maar moet zorgen dat jouw auto schoon blijft.

Daarnaast heb je bij elke boom boven een parkeerplaats kans dat er vogels inzitten die op je auto poepen, denk je echt dat een makelaar je dat gaat vertellen?

Grow up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
CryptoNL schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:16:
[...]

Garageboxen zijn net zoals parkeerplaatsen heel zeldzaam en als ze al beschikbaar zijn niet te betalen. Ontmoediging ;) Hebben we overigens al voor gekeken, maar een garagebox op 10 minuten loopafstand is geen optie. De boxen op het parkeerterrein zijn niet te koop.
Tsja, dan is dit denk ik een van de nadelen op de balans "wonen in een stad". Ik hoop dat je voldoende voordelen haalt uit het wonen in een stad zodat de balans op blijven valt. Anders kan je ik alleen verhuizen aanraden naar een woning met carport of boomvrije oprit.

Zeker in de wat oudere steden zijn er meer woonruimtes dan plaatsen voor auto's. Om een leefbare omgeving voor mensen te behouden gaat de gemeente dus geen beleid voeren parkeervelden te leggen tenzij noodzakelijk.

Wellicht is een parkeerkelder met een park erop wel een optie? Daarmee heb je denk ik meer hoop in de politiek @bazzemans. Parkeren zal echter niet gratis zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonspring
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:52
Gekkenhuis schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:22:
[...]

Als er een oplossing komt laat het dan iets constructiefs zijn ipv dit.
De oplossing is 20 posts terug al gegeven. Autohoes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Wat is er mis met een hoes voor de auto zoals meerdere mensen hebben aangedragen? Om wat voor soort vogels gaat het eigenlijk?

[ Voor 21% gewijzigd door souljah1h op 14-06-2023 09:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Top idee! De zon geeft ook enorme schade aan mijn auto en boot, ik ga de gemeente vragen om een overkapping te laten plaatsen zodat wij hier geen last meer van hebben!
Dan uiteraard met een oplossing tegen regen, wind, ongedierte, zuurstof-degradatie. Ik zit dus minimaal op een compleet klimaat geregelde kamer, oeh en dan kunnen mijn wijnflessen er meteen bij 8)

Wat vind je nou zelf van je probleem? De gemeente gaat echt geen boom voor je weghalen vanwege vogelpoep...

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
souljah1h schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:23:
Wat is er mis met een hoes voor de auto zoals meerdere mensen hebben aangedragen? Om wat voor soort vogels gaat het eigenlijk?
Of gewoon lekker ergens anders parkeren.

Maar dan moet TS zelf moeite doen. Dat kan natuurlijk niet.

[ Voor 73% gewijzigd door WEBGAMING op 14-06-2023 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
WEBGAMING schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:17:
[...]

Ja, maar dat doen ze op andere manieren dan een boom met vogels natuurlijk.
Klopt. Dat laat de gemeente echter ook geen stap harder zetten om wel iets aan de bomen met vogels te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
WEBGAMING schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:18:
Eigen verantwoordelijkheid is echt 0 hé?
Echt he. Het valt mij hier steeds vaker op hoe dat kennelijk tegenwoordig werkt. Men denkt dat de gemeente er is om hun problemen op te lossen en daar vergaand in moet handelen. Zo werkt een gemeenschap niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baijson
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-09 20:22
Het is een openbare parkeerplaats. Je mag er parkeren. het moet niet.
Doordat je er zelf voor kiest daar te parkeren, kies je ook voor de gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:30
Autohoes is al genoemd.
Auto wrappen is een optie. Dat kan tegen schijt. Ook tegen die van je buurman.
Dat hippe parapluoplossing van hierboven kan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:31
Maak dan op zijn minst een sticker met de tekst: “Schijt van gemeente X” of “Schijt dankzij gemeente X”. Als je dan echt een krachtig punt wil maken.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Drardollan schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:31:
[...]

Maak dan op zijn minst een sticker met de tekst: “Schijt van gemeente X” of “Schijt dankzij gemeente X”. Als je dan echt een krachtig punt wil maken.
Dat doet he-le-maal niks. Denk je echt dat 't iemand interesseert dat er 1 iemand met een onwelgevallig autostickertje rond rijdtt?

Autohoes of gewoon regelmatig wassen; doe ik ook. Is een carport geen optie? Of op zoek naar een andere woning. Hoe dan ook: dit is een jouw-probleem, niet van de gemeente / gemeenschap.

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 14-06-2023 09:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Koop gewoon je eigen Carwash abonnement, moet makkelijk kunnen met al die winst van de Crypto.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
RobIII schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:32:
[...]

[...]

Dat doet he-le-maal niks. Denk je echt dat 't iemand interesseert dat er 1 iemand met een onwelgevallig autostickertje rond rijdtt?
Je hebt in ieder geval bij mij het sarcasme gemist, misschien had ik het erbij moeten zetten.

Natuurlijk doet dat niks, het is een nog onzinnigere suggestie dan carports op de parkeerplaats maken of een grasveld asfalteren omdat het toevallig leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:38

Aganim

I have a cunning plan..

RobIII schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:32:
[...]

[...]

Tijd om te investeren in een nieuwe sarcasmedetector @RobIII, je huidige is kapot lijkt het. :P

Ik sluit me inderdaad aan bij de rest: parkeer elders, of investeer in een autohoes. Dit 'probleem met de gemeente' maakt de TS toch echt zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Wolly Ik denk dat je de situatie niet goeg begrijpt. De HELE parkeerplaats heeft vogelpoep op zijn auto ( iedere dag ) of je nu WEL of niet direct onder een boom staat. Dat maakt dus niets uit. Dat is dus het vervelende aan de situatie.

De auto ergens anders neerzetten is geen optie, want er is namelijk gewoon geen plek.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Out of the box denkend, trek een net om de bomen heen zodat vogels er niet meer in kunnen gaan zitten? Net als ze regelmatig in de fruitteelt doen om gewassen te beschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:38

Aganim

I have a cunning plan..

Ik zie de optie om een autohoes aan te schaffen al ~10x voorbij komen, wat is daar het probleem mee @CryptoNL ? Kost je per dag een paar minuten, naar de carwash kost meer tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Aganim op 14-06-2023 09:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

CryptoNL schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:35:
@Wolly Ik denk dat je de situatie niet goeg begrijpt. De HELE parkeerplaats heeft vogelpoep op zijn auto ( iedere dag ) of je nu WEL of niet direct onder een boom staat. Dat maakt dus niets uit. Dat is dus het vervelende aan de situatie.

De auto ergens anders neerzetten is geen optie, want er is namelijk gewoon geen plek.
En die hoes dan? Volgens mij lees je een beetje selectief.

Om welke vogels gaat het?

[ Voor 7% gewijzigd door souljah1h op 14-06-2023 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan

Mijn auto’s zitten ook regelmatig onder de vogelpoep en geen boom te bekennen in de nabije omgeving. Vogels poepen tijdens het vliegen.

Waarom reageer je niet op de autohoes die meermaals gesuggereerd wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

Dat noemen we natuur, vogeltjes in de stad en groene bomen worden door de meerderheid van de mensen wel gewaardeerd.

En elders parkeren is altijd een optie, je moet alleen wat verder lopen of een plek in een garage in de omgeving huren.

En wat is er mis mee om elke morgen even met een spons de poep weg te vegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@CryptoNL de meerderheid hier denkt dat hij niet begrijpt (of wil begrijpen) dat het heel begrijpelijk is dat de gemeente het probleem dat jij beschrijft niet oplost. De gemeente heeft namelijk rekening te houden met tal van belangen en deze komt in de prioritering nu eenmaal niet hoog. Deal with it.

Hoe? Door alternatieve oplossingen te zoeken, zoals de hier veel genoemde autohoes.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 19:40
Ik zou de verkoper aansprakelijk stellen, dit is natuurlijk een verborgen gebrek. Zij hebben expres hun huis verkocht in de 2 maanden dat die vogels er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 13:40

En wiens probleem is dat? Precies, JOUW probleem. Waarom moet iemand anders dat gaan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CryptoNL schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:20:
[...]

Als straat zijn we het erover eens dat er wel een oplossing mag komen en het argument publiekelijk geld dat leggen we naast ons neer hoor met alle respect. Als we zien waar ze ''ons'' geld aan uitgeven, dan is dit kleingeld. Ook daar vragen we als inwoners niet om ;)

We zijn nogmaals niet de moeilijkste, maar het is echt heel extreem. Meerdere auto's met enorme lakschade bijvoorbeeld en je kan je auto nergens auto kwijt. Dat is het probleem.
Ik vind het helemaal geen "echt" probleem dat je je auto in een stadscentrum niet zomaar overal kwijt kan eigenlijk. Maar hier een paar deuren verderop woont een valkenier. Die kan je wel helpen hoor. Kost wel wat en dat gaat de gemeente niet voor je betalen. Zo'n valkenier is ook niet een eenmalige kostenpost, die moet regelmatig even terugkomen om de vogeltjes eraan te herinneren dat het niet altijd een "chille" hangplek is daar. Zal voor hem een wat aparte klus zijn, want hij wordt normaal vooral ingeschakeld bij echte problemen met vogels.

Het helpt je echt niet verder, maar je hebt als huizenkoper toch wel enige verantwoordelijkheid m.b.t. het onderzoeken van de eigenschappen van huis en locatie. Ben je naar een andere gemeente verhuist, waardoor je geen mogelijkheden had om je wat beter te verdiepen in de omgeving? Wij zijn ruim 2 jaar geleden verhuist naar "ver weg". Maar dat is een "heel proces" geweest en dat heeft best lang geduurd. We zijn begonnen met het uitzoeken van een betaalbaar hotelletje op een handige plek. Daar hebben we - gokje - in totaal 3x een kamer geboekt voor 2 nachten en 2 fietsen gehuurd (wij rijden allebei geen auto). Op wijkniveau waren we er eigenlijk al een beetje uit, dus we hebben die momenten echt gebruikt om wat meer te kijken naar details in de wijken die we interessant vonden. Resultaat was per OK wijk een paar buurtjes die er positief uitsprongen. Daarna hebben we een maand een AirBNB gehuurd en zijn we gaan focussen op huizenaanbod. Ook hier en daar wat huizen bekeken, maar nog nergens op geboden. Toen zijn we nog 1 keer teruggegaan naar het hotel voor een paar dagen en toen hebben we 5+ bezichtigingen gedaan van aanbod wat we interessant vonden. We hadden er meer willen doen, maar veel was al volgeboekt qua bezichtigingen of zelfs al in onderhandeling. Toen wel wat gekocht.

M.b.t. parkeren: als je garanties wil of parkeervoorzieningen met bepaalde kenmerken, dan moet je dat zelf gaan realiseren. Mijn zwager hecht er bijvoorbeeld enorm veel waarde aan, dat hij zijn eigen auto en zijn lesauto in het zicht voor de deur kwijt kan. Dat heeft hij dus zelf gerealiseerd door een huis te kopen in een straat waar iedere voortuin een verlaagde stoep heeft en dus op eigen terrein mag parkeren. Hij kan precies 2 auto's voor de deur kwijt zo en je kunt ook nog gewoon bij de voordeur komen. Is gewoon een bescheiden tussenwoning, maar dan nauwelijks groen in de voortuin.

Hier in het centrum worden overigens steeds vaker "stadsvilla's" (rijtjeshuizen in het centrum heten tegenwoordig "stadsvilla") gebouwd met nauwelijks voortuin, een klein achtertuintje en..... een gezamenlijke achterplaats met een enorme carport met 1 plek voor iedere "stadsvilla". Bijkomende plus: met een op afstand bedienbaar hek afgesloten ook nog.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Hier staat ook een zootje parkeerplaatsen recht onder een stel bomen, waaronder ook onze publieke laadpalen. Als ik heb daar oplaad dan heb ik kans dat de auto echt helemaal onder de schijt zit(en dan ook van die dikke plakken). Als dat het geval is dan rijd ik meestal meteen door naar een DHZ wasplaats om het schoon te spuiten. Het is overigens nog nooit in me opgekomen om de gemeente aansprakelijk te stellen.

Als het zo'n groot probleem voor jullie is, waarom schaft dan niet iedereen partytentje aan zodat z'n auto daaronder kan staan?

[ Voor 13% gewijzigd door Rev! op 14-06-2023 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk dat de helft van alle automobilisten hier last van heeft. Er staan immers overal bomen. Ik woon zelf ook aan een straat waar grote bomen staan. Vooral in de zomer wordt de auto dan erg vies van hars/plakkerig spul wat uit de bomen valt en de rest van het jaar ook van vogelpoep. Omdat ik in een hoekhuis woon kan ik de auto dan in de kruisende straat zetten waar geen bomen staan, zodat ie toch nog naast mijn huis staat. Echter denkt de hele straat (zelfs mensen van een paar straten verderop) daar zo over en dus is er niet altijd plek en moet ik wel onder een boom parkeren. Is nog niet in mijn opgekomen om de gemeente hiervoor in te schakelen ;)

Als het echt zo erg zou worden dat ik alleen nog onder die bomen zou kunnen parkeren dan zou ik zoeken naar andere oplossingen. Bijv:
- Een hoes over je auto doen
- De auto ergens anders parkeren en dan een stukje moeten lopen naar je auto
- De viezigheid voor lief nemen en regelmatig de auto schoonmaken

De gemeente gaat hier iig niks aan doen, want dan zouden ze ongeveer alle bomen in de stad weg moeten halen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Drardollan schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:36:
Out of the box denkend, trek een net om de bomen heen zodat vogels er niet meer in kunnen gaan zitten? Net als ze regelmatig in de fruitteelt doen om gewassen te beschermen.
Zaten we als bewoners ook over na te denken, idem over de auto hoes. Het grootste probleem is de hoeveel stront die er op de hoes valt. Je kan zo'n hoes niet even snel opvouwen en in de was gooien. Dat moet dan immers ELKE dag. Ik zal eens proberen een foto te maken van de hoeveelheid vogelpoep. Ik ben best wat gewend, maar het is echt heel extreem.

Nogmaals de hele straat klaagt. Ik ben slechts de spreekbuis.

Elders parkeren is echt niet mogelijk. Kortstbij is naar schatting 15 minuten lopen waar ''zeker'' plek is.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dave1989
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-09 14:57
Ha, plaatsgenoot.

Wat maak je er een groot probleem van, ja de parkeerdruk is hoog. Dit was al lang bekend toen je dit huis betrok. Maar deze bomen staan er inderdaad al sinds ik weet niet hoe lang. En zijn nog een van de weinige bomen in het centrum/dit deel van de stad.

En ja het grasveld zou beter ingezet kunnen worden, maar laten we a.u.b. hiermee iets doen wat waarde toevoegt aan onze stad. In plaats van een parkeerterrein. (P.S. hier is al een deel van in gebruik als parkeerterreintje..)

Er zijn redelijk wat alternatieven in de omgeving, maar ja dan moet je een stukje lopen. Maar dat weet je toch als je in het centrum gaat wonen? Als je per se voor de deur wilt parkeren, moet je een andere wijk kiezen.

Daarnaast zit onze gemeente al jaren in een slechte financiële positie, er zijn echt 1000-en andere prioriteiten. En daarnaast bomen weg halen vanwege vogelpoep, tja.. Als ambtenaar zou ik ook direct de deur dicht gooien.

Met aan autohoes los je toch alles op, en anders kies je een andere parkeerplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
CryptoNL schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:50:
[...]

Elders parkeren is echt niet mogelijk. Kortstbij is naar schatting 15 minuten lopen waar ''zeker'' plek is.
Niet om de bijdehand te doen, maar dat is natuurlijk wel een beetje de concessie die je moet doen als je in de stad woont. Ik denk dat je vrede moet hebben met de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Palomar schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:50:
Ik denk dat de helft van alle automobilisten hier last van heeft. Er staan immers overal bomen. Ik woon zelf ook aan een straat waar grote bomen staan. Vooral in de zomer wordt de auto dan erg vies van hars/plakkerig spul wat uit de bomen valt en de rest van het jaar ook van vogelpoep. Omdat ik in een hoekhuis woon kan ik de auto dan in de kruisende straat zetten waar geen bomen staan, zodat ie toch nog naast mijn huis staat. Echter denkt de hele straat (zelfs mensen van een paar straten verderop) daar zo over en dus is er niet altijd plek en moet ik wel onder een boom parkeren. Is nog niet in mijn opgekomen om de gemeente hiervoor in te schakelen ;)

Als het echt zo erg zou worden dat ik alleen nog onder die bomen zou kunnen parkeren dan zou ik zoeken naar andere oplossingen. Bijv:
- Een hoes over je auto doen
- De auto ergens anders parkeren en dan een stukje moeten lopen naar je auto
- De viezigheid voor lief nemen en regelmatig de auto schoonmaken

De gemeente gaat hier iig niks aan doen, want dan zouden ze ongeveer alle bomen in de stad weg moeten halen :X
Ze hoeven de bomen niet weg te halen. Ze lopen enkel het risico dat iemand straks die bomen gaat voorzien van allerlei schoonmaakmiddelen en dan gaan ze vanzelf weg. Ik hoorde de buurman van 4 huizen verder hier al over nadenken :F Dat wil ik in ieder geval voorkomen.

Wat de gemeente wel zou kunnen doen denken wij is een soort lange carport maken van links naar rechts met een dakje. Probleem opgelost. Dat is de goedkoopste oplossing en het ziet er nog netjes uit ook. Heb dit weleens in andere gemeentes gezien.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:00
[...]

Zaten we als bewoners ook over na te denken, idem over de auto hoes. Het grootste probleem is de hoeveel stront die er op de hoes valt. Je kan zo'n hoes niet even snel opvouwen en in de was gooien. Dat moet dan immers ELKE dag. Ik zal eens proberen een foto te maken van de hoeveelheid vogelpoep. Ik ben best wat gewend, maar het is echt heel extreem.

Als het de hele straat is die hetzelfde probleem ervaart, en er ook allemaal wat aan wil doen.
Dan kun je beter samen de gemeente aanspreken, dan 1 individu.

Mogelijk kun je door palen te slaan en een doek te spannen een soort overkapping creëren.
Maat ik denk dat de gemeente liever iets vandalisme proof heeft, en dan loopt het snel in de papieren.

Vogelprikkers op de takken of ultrasoon geluiden zijn ook een optie, maar vogels wegjagen uit de stad moet je eigenlijk niet willen. Er zijn er al zo weinig.

[ Voor 7% gewijzigd door FRANQ op 14-06-2023 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:51
Die parkeerplaats en boom stonden er al voordat jij er ging wonen, dus als je daar een probleem mee hebt dan had je maar ergens anders moeten gaan wonen.
Je kan hooguit de makelaar verwijten dat hij je daar niet over geïnformeerd heeft, maargoed als de hele buurt er last van heeft dan had je ook vooraf zelf even bij de buren kunnen gaan informeren hoe het bevalt om daar te parkeren als dat inderdaad zo'n belangrijke eis van je is. Er is nergens anders plek om je auto te parkeren schrijf je, dus dan heb je vast wel vooraf bij de makelaar of de buren geïnformeerd of de parkeerplaats waar je nu staat wel gewoon plek heeft om je auto te parkeren, of dat deze in de praktijk ook altijd vol staat. Toch? Die parkeerplaats is blijkbaar zo'n belangrijke eis van je dat je jezelf daarover wel heel goed geïnformeerd hebt neem ik aan. Je hebt de woning toevallig bezichtigd en gekocht in de 2 maanden dat de vogels daar niet poepen, maar is het je dan ook niet opgevallen dat de lak van de auto's van de buren zo extreem beschadigd zijn zoals je nu beweerd?
Komt op mij over als een gevalletje, zelf niet goed genoeg geïnformeerd en nu de gevolgen daarvan proberen af te schuiven op de gemeenschap.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Herkenbaar probleem.

Ik heb iets vergelijkbaars, maar dan met een fiets. Het metaal kan namelijk niet goed tegen water en wat blijkt: het regent dus af en toe behoorlijk lang achter elkaar. Ja, nu even niet, maar in het voorjaar of de herfst bijvoorbeeld wel.

De verkopers van deze woning hebben ook helemaal niks gezegd over regen, maar ondertussen roest mijn fiets dus wel mooi weg. Ik ben nog aan het uitzoeken of dat een verborgen gebrek is. De verkopers hadden toch kunnen zeggen dat je fiets buiten wegroest als het regent?

En wat doet de gemeente? Helemaal niks! Ik heb ze al voorgesteld om zo'n ondergrondse parkeergarage te maken zoals bij het centraal station in Amsterdam, maar dat wil de gemeente niet. En ik ben dus niet de enige, want er zijn veel meer fietsen die aan het wegroesten zijn. Iedereen hier in de straat vindt dat de gemeente iets moet doen tegen de regenoverlast.

Wat ik nog zou kunnen doen is de fiets in de schuur zetten, maar daar staan al andere spullen.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Hathi schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:54:
Die parkeerplaats en boom stonden er al voordat jij er ging wonen, dus als je daar een probleem mee hebt dan had je maar ergens anders moeten gaan wonen.
Je kan hooguit de makelaar verwijten dat hij je daar niet over geïnformeerd heeft, maargoed als de hele buurt er last van heeft dan had je ook vooraf zelf even bij de buren kunnen gaan informeren hoe het bevalt om daar te parkeren als dat inderdaad zo'n belangrijke eis van je is. Er is nergens anders plek om je auto te parkeren schrijf je, dus dan heb je vast wel vooraf bij de makelaar of de buren geïnformeerd of de parkeerplaats waar je nu staat wel gewoon plek heeft om je auto te parkeren, of dat deze in de praktijk ook altijd vol staat. Toch? Die parkeerplaats is blijkbaar zo'n belangrijke eis van je dat je jezelf daarover wel heel goed geïnformeerd hebt neem ik aan. Je hebt de woning toevallig bezichtigd en gekocht in de 2 maanden dat de vogels daar niet poepen, maar is het je dan ook niet opgevallen dat de lak van de auto's van de buren zo extreem beschadigd zijn zoals je nu beweerd?
Komt op mij over als een gevalletje, zelf niet goed genoeg geïnformeerd en nu de gevolgen daarvan proberen af te schuiven op de gemeenschap.
Nee konden we niet weten. Sterker nog wij deden een bezichtiging rond 10 uur in de ochtend. Hele parkeerplaats leeg, want men was aan het werk. Vrij slimme tactiek van de makelaar trouwens _/-\o_ Verkopers vertelden ons dat het wel druk kon zijn op de parkeerplaats ( dat klopt ), maar dat het qua drukte best meeviel ( niet waar ).

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21
Ik begrijp dat het heeel verveland is. Maar dankjewel medetweakers dat jullie vrij gelijkgestemd zijn in de mening dat de TS toch wel onredelijk is in zijn verwachting naar de gemeente toe _/-\o_ . Een van de weinige stukken grasveld voorzien van 200 parkeerplekken. Ik begrijp dan wel dat de gemeente je verder niet serieus neemt.

De autorijder wordt in Nederland al enorm verwend met (bijna) gratis parkeergelegenheden, prachtig onderhouden wegen, etc. We zijn er zo aan gewend geraakt om binnen tientallen meters een parkeerplaats te hebben dat we dat als recht zijn gaan zien.

Ik heb ook een auto, maar besef me wel hoe goed automobilisten het hebben ten op zichte van mensen die voor een ander vervoermiddel kiezen (bakfiets, motorfiets, fiets). Daar is vaak helemaal niets voor geregeld. En die vervoermiddelen zijn vaak juist wat socialer ook (minder uitstoot, ruimte, weggebruik, file). Bedenk je eens hoe dat voelt...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

@CryptoNL Als je dit zo belangrijk vind, waarom koop je geen huis met een carport waar je je auto onder kan zetten?

Beetje bizar om natuur dood te maken voor een auto. Binnensteden zijn al heet genoeg zoals ze nu zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

De gemeente een carport laten bouwen omdat je auto ondergekakt wordt :')

Droom maar verder. Ik begrijp dat het lastig voor je is, hier staan ook boompjes op straat en ja mijn auto hangt ook altijd onder de poep. Koop een busje reiniger en een doekje en veeg ze eraf. Zet je daarna met een pilsje in de zetel en maak je druk over iets anders.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
CryptoNL schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:54:
[...]

Ze hoeven de bomen niet weg te halen. Ze lopen enkel het risico dat iemand straks die bomen gaat voorzien van allerlei schoonmaakmiddelen en dan gaan ze vanzelf weg. Ik hoorde de buurman van 4 huizen verder hier al over nadenken :F Dat wil ik in ieder geval voorkomen.

Wat de gemeente wel zou kunnen doen denken wij is een soort lange carport maken van links naar rechts met een dakje. Probleem opgelost. Dat is de goedkoopste oplossing en het ziet er nog netjes uit ook. Heb dit weleens in andere gemeentes gezien.
Dan zou ik sowieso overwegen om te verhuizen, naast de overlast van vogelpoep woon je ook nog eens tussen een stel tokkie's. Overigens wel netjes vermelden bij verkoop he O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

No Hands schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:10:
een valkenier uitnodigen om regelmatig met zijn valk de vogels bang te komen maken.
In hoeverre mag dit? De meeste vogels in Nederland zijn een beschermde diersoort, tot aan de vliegende ratten (duiven) aan toe. Als je een duivennest op je balkon hebt mag je het bijvoorbeeld ook niet opruimen, dus ik ben benieuwd of je het habitat van die vogels mag verstoren.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:50
[...]

Dat klinkt onprettig maar er is geen universum waarin dit ineens iets is wat de gemeente maar voor jullie op moet zien te lossen. Als je het met z'n alleen zo'n probleem vindt dan zou ik wat verschillende oplossingen proberen, bijvoorbeeld de al genoemde valkenier. Parkeetplaatsen zijn nu eenmaal schaars, oude bomen weghalen doen we (gelukkig) ook niet lichtzinnig over dus dan kun je dit soort combinaties krijgen. Ik hoop dat jullie een oplossing vinden die werkt (bijv. vogels proberen weg te jagen of authoezen + stomerij-abbootje voor de hoezen). Van de gemeente hoef je geen hulp te verwachten, ze hebben wel wat beters te doen.

edit: ik zie iets over een carport..... heb je een idee wat dat kost? :*) Of zou je het prima vinden als de gemeente dan even bij iedereen die in jullie straat woont 100 euro extra per jaar ophaalt om die carport te bekostigen? Waarna je er dan niet zelf onder kunt staan want de buurman van 1 straat verderop vond zo'n oevrdekt plekkie ook wel mooi :z

[ Voor 12% gewijzigd door Fr33z op 14-06-2023 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
inquestos schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:56:
Ik begrijp dat het heeel verveland is. Maar dankjewel medetweakers dat jullie vrij gelijkgestemd zijn in de mening dat de TS toch wel onredelijk is in zijn verwachting naar de gemeente toe _/-\o_ . Een van de weinige stukken grasveld voorzien van 200 parkeerplekken. Ik begrijp dan wel dat de gemeente je verder niet serieus neemt.

De autorijder wordt in Nederland al enorm verwend met (bijna) gratis parkeergelegenheden, prachtig onderhouden wegen, etc. We zijn er zo aan gewend geraakt om binnen tientallen meters een parkeerplaats te hebben dat we dat als recht zijn gaan zien.

Ik heb ook een auto, maar besef me wel hoe goed automobilisten het hebben ten op zichte van mensen die voor een ander vervoermiddel kiezen (bakfiets, motorfiets, fiets). Daar is vaak helemaal niets voor geregeld. En die vervoermiddelen zijn vaak juist wat socialer ook (minder uitstoot, ruimte, weggebruik, file). Bedenk je eens hoe dat voelt...
Hoe weet je dat het een van de weinige stukken zijn? Dat is dus juist niet het geval. Tevens maait men het gras niet eens, maar bon andere discussie.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
[...]

Vraag is dan wie dan moet betalen (de belastingbetaler? Dan mogen ze bij mij voor de deur ook wel een dakje komen aanbrengen ;)).
Zoiets kost altijd weer behoorlijk wat geld. En dan moet het ook onderhouden worden en veilig zijn. Gaan ze niet zomaar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Palomar schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:58:
[...]

Vraag is dan wie dan moet betalen (de belastingbetaler? Dan mogen ze bij mij voor de deur ook wel een dakje komen aanbrengen ;)).
Zoiets kost altijd weer behoorlijk wat geld. En dan moet het ook onderhouden worden en veilig zijn. Gaan ze niet zomaar doen.
Deze gemeente staat voor ruim 600 miljoen euro rood bij de overheid door allerlei onzinuitgaves voor eigen parochie, waaronder kunst, etentjes enzovoorts. Dit is dan kleingeld, maar ik snap je opmerking.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

CryptoNL schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:56:
[...]

Nee konden we niet weten. Sterker nog wij deden een bezichtiging rond 10 uur in de ochtend. Hele parkeerplaats leeg, want men was aan het werk. Vrij slimme tactiek van de makelaar trouwens _/-\o_ Verkopers vertelden ons dat het wel druk kon zijn op de parkeerplaats ( dat klopt ), maar dat het qua drukte best meeviel ( niet waar ).
Vrij slimme tactiek? Vrij dom van jullie om niet savonds dan ook even een rondje te rijden langs het huis...
Virj normaal dat een makelaar tijdens kantoor tijden de bezichtiging doet. Hey handig, dan is iedereen aan het werk!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
CryptoNL schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:59:
[...]

Deze gemeente staat voor ruim 600 miljoen euro rood bij de overheid door allerlei onzinuitgaves voor eigen parochie, waaronder kunst, etentjes enzovoorts. Dit is dan kleingeld, maar ik snap je opmerking.
Daar kan jouw onzin probleempje nog wel bij inderdaad. :')

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 19:40
[...]

En je ben buiten de bezichtiging niet een keertje s'avonds langs gereden, om met je eigen ogen te zien hoe vol die parkeerplaats dan staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Real schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:54:
Herkenbaar probleem.

Ik heb iets vergelijkbaars, maar dan met een fiets. Het metaal kan namelijk niet goed tegen water en wat blijkt: het regent dus af en toe behoorlijk lang achter elkaar. Ja, nu even niet, maar in het voorjaar of de herfst bijvoorbeeld wel.

De verkopers van deze woning hebben ook helemaal niks gezegd over regen, maar ondertussen roest mijn fiets dus wel mooi weg. Ik ben nog aan het uitzoeken of dat een verborgen gebrek is. De verkopers hadden toch kunnen zeggen dat je fiets buiten wegroest als het regent?

En wat doet de gemeente? Helemaal niks! Ik heb ze al voorgesteld om zo'n ondergrondse parkeergarage te maken zoals bij het centraal station in Amsterdam, maar dat wil de gemeente niet. En ik ben dus niet de enige, want er zijn veel meer fietsen die aan het wegroesten zijn. Iedereen hier in de straat vindt dat de gemeente iets moet doen tegen de regenoverlast.

Wat ik nog zou kunnen doen is de fiets in de schuur zetten, maar daar staan al andere spullen.
Heel herkenbaar. Dat probleem heb ik met onze bakfiets. Dat roesten schijnt in de zilte zeelucht nog eens een stuk sneller te gaan ook. Gemeente wil er niets aan doen en in de schuur is ook geen optie want de bakfiets is te breed voor de deur.... Dus ik wilde een mooie fietsenstalling in de voortuin maken, MAG DAT NIET VAN DE GEMEENTE. Iets met een hek dat dan van de dam zou zijn.....

Dus los ik het zelf maar op met een afdakje in de achtertuin en een breed genoeg poortje in de zijtuin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:51
[...]
Tuurlijk had je dat wel kunnen weten, als je er gewoon naar geïnformeerd had. Ben je dan daarover verkeerd voorgelicht (gelogen) door de verkopers of makelaar, dan moet je bij hen gaan klagen, maar niet bij de gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Het verbaast mij eigenlijk wel dat je buren het dus met je eens zijn en vinden dat de gemeente iets moet doen aan vogels en natuur om jullie autoblik te beschermen.

Hebben jullie allemaal dezelfde opleiding genoten? Of is er een andere reden dat niemand zegt dat jullie gewoon zelf de handen uit de mouwen moeten steken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:01:
[...]
Dat roesten schijnt in de zilte zeelucht nog eens een stuk sneller te gaan ook.
(...) Iets met een hek dat dan van de dam zou zijn.....
Was er maar een dam. De overheid kan toch ook de zee indammen?

Dat levert ook nog eens extra land op én je bakfiets roest minder snel.

Een andere creatieve oplossing is misschien dat iedereen met een fiets gratis naar de fietsenmaker kan om de roestplekken weg te laten poetsen.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:57:
[...]

In hoeverre mag dit? De meeste vogels in Nederland zijn een beschermde diersoort, tot aan de vliegende ratten (duiven) aan toe. Als je een duivennest op je balkon hebt mag je het bijvoorbeeld ook niet opruimen, dus ik ben benieuwd of je het habitat van die vogels mag verstoren.
Valken zijn niet verboden hoor. Een valkenier is juist een diervriendelijk alternatief voor "ruimen". Ze gaan ook niet jagen op de vogels. Alleen de regelmatige aanwezigheid van zo'n vogel is al voldoende om stadsvogeltjes ongerust te maken. Dan verkassen ze wel naar een plek waar niet regelmatig een valk zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WEBGAMING
[...]

Dreigementen, daar zal de gemeente vast goed op reageren!

Waarom zou je ook ooit zo iets doen? Zo veel moeite, voor wat? Blijven de vogels hopelijk weg ofzo? Wees dan ook gewoon echt een man, en zet er de zaag in.
[...]

Hou toch op zeg. Alsof een makelaar daar mee bezig is.
Daarbij is er ook nog zo iets als eigen onderzoek. (en logica, iedereen kan verzinnen dat er vogels in een boom kunnen zitten.)

Als je in zo iets al een samenzwering ziet, en je denkt dat je hier een slachtoffer bent, moet je echt even goed naar jezelf kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door WEBGAMING op 14-06-2023 10:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:38

PB-powell

Mr. Laziness

CryptoNL schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:57:
[...]

Hoe weet je dat het een van de weinige stukken zijn? Dat is dus juist niet het geval. Tevens maait men het gras niet eens, maar bon andere discussie.
Dat het gras niet wordt gemaaid is alleen maar beter, insecten hebben het zo mogelijk nog zwaarder dan vogels. los van het feit dat er nu weinig te maaien valt met deze droogte

OT: ik hoop niet dat je in mijn gemeente woont want ik heb echt geen zin om jouw wasstraat abo te betalen. En als je al zegt dat de gemeente 600mil in het rood staat is het zorgen dat er geen vogelpoep op een paar auto's komt wel het laatste waar ze zich mee bezig houden op het stadhuis.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:05:
[...]

Valken zijn niet verboden hoor. Een valkenier is juist een diervriendelijk alternatief voor "ruimen". Ze gaan ook niet jagen op de vogels. Alleen de regelmatige aanwezigheid van zo'n vogel is al voldoende om stadsvogeltjes ongerust te maken. Dan verkassen ze wel naar een plek waar niet regelmatig een valk zit.
Ook al heb je de vogels dan weggejaagd, uit een boom komt nog steeds allerlei viezigheid (hars, plakkerig spul, takjes etc.). waar je auto heel vies van wordt (eigenlijk nog erger dan vogelpoep). Ik zou het er gewoon bij laten. Of op eigen kosten een dakje aanbrengen, maar dan nog moet de gemeente ermee akkoord gaan (moet veilig zijn, door de welstandscommissie komen etc.). En dan nog is het een openbare parkeerplaats, waar dus ook iemand onder jullie dakje kan gaan staan die er niet voor heeft betaald...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

No shit, Sherlock. :)
Dus je bent welgeteld 1 keer daar geweest. Ruim 12 jaar geleden in een andere plaats een huis gekocht. Toen ook een heel mooi huis gezien (van 2 homo's, echt heel stylish afgewerkt, beetje gedurfd hier en daar, echt heel leuk, daarom weet ik het ook nog precies). Dat lag in de buurt van wat sportvelden, maar de makelaar had heel slim een afspraak gemaakt door de week en niet op zondagochtend. Maar viel allemaal reuze mee, zeiden ze.

3x raden wat ik daar op zondagochtend zag en hoorde...... "valt wel mee" is heel erg afhankelijk van je referentiekader. Hele buurt vol met vreemde auto's tot op de meest vreemde plekken. Een stadionspeaker op standje 12 met van die verrotte "top 40 classics" en zo'n idioot die door een microfoon staat te brallen.....

Voor alle overbodigheid: niet gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:16:
[...]

Ook al heb je de vogels dan weggejaagd, uit een boom komt nog steeds allerlei viezigheid (hars, plakkerig spul, takjes etc.). waar je auto heel vies van wordt (eigenlijk nog erger dan vogelpoep). Ik zou het er gewoon bij laten. Of op eigen kosten een dakje aanbrengen, maar dan nog moet de gemeente ermee akkoord gaan (moet veilig zijn, door de welstandscommissie komen etc.). En dan nog is het een openbare parkeerplaats, waar dus ook iemand onder jullie dakje kan gaan staan die er niet voor heeft betaald...
Vergeet dat dakje nou maar. Gaat niet gebeuren op publiek terrein. Ze komen het slopen en sturen de rekening voor het slopen ook nog even. De gemeente is verantwoordelijk voor de staat van de openbare ruimte en wil die verantwoording niet dragen voor een "zelf in elkaar gedraaid afdakje onder een boom".

Dat afdakje op zich is niet verkeerd, maar dan zul je dus een vergunning voor een uitrit en een vergunning voor een carport op je eigen terrein moeten aanvragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theezakje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 16:12
Wat dacht je van een glascoating op je auto? Helpt tegen inbranden van vogelpoep en alle vuil gaat er ook nog een stuk makkelijker vanaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 13:41
Wel jammer dat de makelaar ook overdag werkt, dan kan hij dan alle bezichtigingen inplannen. De mensen die woke zijn en hem door hebben die kan hij dan in de avond laten bezichtigen maar gelukkig zijn dat niet veel mensen.

Als je er echt niet uit komt kun je ook nog de Rijdende Rechter inschakelen. Wellicht dat je dan alsnog de gemeente kunt verplichten om een carwash abo uit te delen aan jullie straat. Of wellicht kan er dan een carwash komen op het grasveld, dat zou helemaal ideaal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dave1989
CryptoNL schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:59:
[...]

Hier zit natuurlijk heel veel nuance, 600 miljoen aan eigen parochie is totaal niet waar. Er zijn in de gemeente flinke fouten gemaakt in het verleden, waar we nu nog steeds de "vruchten" van plukken. Dit is wel te wijten aan ongekend slechte beslissingen, maar het is echt geen 600 miljoen aan etentjes. Maar ook meer verantwoordelijkheden die de gemeente heeft gekregen, waarbij het budget vanuit Den Haag niet toereikend is (WMO).

Ook als is dit dan kleingeld, wat het gewoon niet is, want dit kost meer dan je denkt. Zijn er genoeg issues op te lossen betreft bijvoorbeeld verkeersveiligheid. Ook hebben initiatieven in minder bedeelde wijken afgelopen jaren moeten stoppen, in verband met geen financiële ruimte binnen de gemeente.

Als inwoner ben ik blij te horen dat dit dan ook niet gedaan wordt. Want het "kleingeld" zou ook zoveel beter besteed kunnen worden. Maar de realiteit is dat dit "kleingeld" er gewoon niet is!

TS er is voldoende parkeerplek op 5 min. lopen. Daar staan geen bomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:16:
Maar de makelaar had heel slim een afspraak gemaakt door de week en niet op zondagochtend. Maar viel allemaal reuze mee, zeiden ze.
Het is ook wel wat ongebruikelijk om op zondag te bezichtigen, en de makelaar is die dag natuurlijk ook het liefste vrij. Dat lijkt me niet direct een complot o.i.d :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:24:
[...]

Het is ook wel wat ongebruikelijk om op zondag te bezichtigen, en de makelaar is die dag natuurlijk ook het liefste vrij. Dat lijkt me niet direct een complot o.i.d :)
Denk dat hij op zondagochtend gewoon daar was hoor, naast het veld. 2 voetbalverenigingen naast elkaar, je bent voor rood of je bent voor blauw. Helemaal tof als er dan 1 in de zaterdagcompetitie speelt en eentje op de zondag..... Regelmatig een heel weekend "feest".

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2023 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:24:
[...]

Hoe durft die makelaar door de weeks te werken! Bah! Complot!

of hij wil ook gewoon weekend en de TS had zelf lekker op zaterdag/zondag of 's avonds langs kunnen gaan om te kijken hoe het zat... Maarja, da's eigen verantwoordelijkheid. Net als een autohoes kopen in plaats van de gemeente voor jouw autolak op te laten draaien.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Leuk topic dit.

On topic: gekkenhuis natuurlijk. Gemeente die jouw auto moet schoonhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Dave1989 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:22:
[...]

TS er is voldoende parkeerplek op 5 min. lopen. Daar staan geen bomen. ;)
TS zegt zelf dat het 15 minuten lopen is, lijkt mij wel zo schappelijk als de gemeente de taxi voor hem betaalt aangezien hij duidelijk niet zo goed ter been is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 13:40
Theezakje schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:20:
Wat dacht je van een glascoating op je auto? Helpt tegen inbranden van vogelpoep en alle vuil gaat er ook nog een stuk makkelijker vanaf.
Ja ho eens even, dan moet 'ie ZELF wat aan zijn probleem gaan doen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, iemand ánders moet al jouw problemen oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Nou, inmiddels is hopelijk wel ingedaald dat je verwachting van wat de gemeente moet doen toch een beetje te hoog is voor jullie probleem. Hieronder dan nog een advies.

Ga eens in gesprek met de gemeente op een andere manier dan met de vraag/eis dat zij het probleem voor je oplossen. Kijk of je initiatieven kan ontplooien, samen met je buren, die de overlast verminderen. Neem daarbij ook het kostenplaatje mee en wat het JULLIE waard is om dat in de openbare ruimte te realiseren, zodat JULLIE probleem wordt opgelost/verminderd. Misschien heeft je gemeente ook wel iets al Right to Challenge ingericht en kan je daarnaar kijken: https://vng.nl/artikelen/...-en-waar-komt-het-vandaan.

Laat in ieder geval het idee varen dat de gemeente het MOET oplossen. Je hebt de gemeente waarschijnlijk wel nodig om dit op te lossen, reken er echter wel op dat dit ook geld en inzet van jullie kost.

(Je schreef hier overigens dat de autohoes geen optie is, omdat je die dan elke dag moet wassen. Sportkleding moet ik ook na elke keer sporten wassen, daarom heb ik meerdere setjes sportkleding.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Apart dat nog niemand een cabriolet heeft genoemd als optie. Dan kan je het dak gewoon invouwen als je op de betreffende parkeerplaats staat en blijft hij mooi schoon :)

[ Voor 4% gewijzigd door eamelink op 14-06-2023 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dave1989
Wolly schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:26:
[...]

TS zegt zelf dat het 15 minuten lopen is, lijkt mij wel zo schappelijk als de gemeente de taxi voor hem betaalt aangezien hij duidelijk niet zo goed ter been is.
Maar dit is gewoon niet zo. Ik woon in dezelfde plaats als TS, en heb familie heel dichtbij TS wonen.
Als ik 's avonds daarheen ga doordeweeks, kan ik vrijwel altijd op 5 min loopafstand parkeren.

Zonder bomen.

Daarnaast kon je in het verleden voor een paar tientjes per maand extra op je parkeervergunning, een abbo krijgen voor een parkeergarage. Weet niet of dit aanbod nog geldt/er voldoende gelegenheid is.

Maar er zijn dus echt wel alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-09 17:30

Managelorian

“This is the workflow.”

Ik snap dat TS niet blij is met grote hoeveelheden vogelpoep op z'n auto (dat zou ik ook niet zijn). Dat gezegd hebbende: het is niet realistisch om er vanuit te gaan dat elke vervelende situatie door een overheid(sinstantie) wordt opgelost of gecompenseerd.

Jij hebt er voor gekozen om een huis te kopen zonder eigen parkeerplaats en dus heb je maar te accepteren dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Jij mag vinden dat je moet worden gecompenseerd, net zoals de samenleving of de gemeente mag vinden dat dit toch echt je eigen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs Kok
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 27-09 08:13
[...]
Best vervelend voor je, maar je moet toch echt eens duidelijk maken waarom de gemeente hier een partij in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik zou een luchtbuks kopen en in de avonduurtjes je frustraties naar de vogels wegschieten. dat zal ze leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0n1n112
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
[...]

Dus u kon niet bij buren aanbellen om te iets te vragen? De makelaar hield u fysiek tegen? Of was het een regel in het koopcontract dat u nog niet had getekend?

Er bestaat ook zoiets simpels als een onderzoeksplicht. En dat de bezichtiging om 10 uur was betekend ook dat u niet op een ander tijdstip buiten kon rondkijken? U had een rechtelijk verbod om daar te komen?

Sorry maar wat een onzin. U heeft zelf gewoon verzaakt moeite te doen vooraf en klaagt nu letterlijk over het beetje natuur wat er blijkbaar is.

Volg het advies dat u al tientallen keren is gegeven, koop een autohoes, spuit die dagelijks af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
[...]

Het "vergiftigen" van bomen is volgens mij strafbaar. Als ik het iemand zou zien doen zou ik geen probleem mee hebben om die persoon aan te geven. Naar mijn mening moeten we zuinig zijn op het groen wat er nog is. Die bomen stonden er blijkbaar al voordat jullie er woonde.
En waarom zou de gemeente een afdak moeten maken. Bij ons in de wijk een is grasveld met veel hoge bomen. Zowat alle auto's in de hele wijk zien geel van het stuifmeel. Moet de gemeente dan alle auto's gaan wassen? Afdakjes bouwen? Bomen kappen? Als je een huis koopt moet je maar goed kijkenw aar het staat en wat er wel en niet kan m.b.t parkeren e.d als dat belangrijk voor je is. elke plek om te wonen heeft voordelen en ook nadelen. Als het zo belangrijk is dat je auto schoon blijft dan doe je die hoes er wel omheen. Of dan parkeer je wel ergens anders en loop je dat stukje. Wees blij dat je een huis hebt kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:51
Het enige wat semi legaal is , maar ook echt aso gedrag is een doosje van deze kopen..

Afbeeldingslocatie: https://www.categorie1.nl/mme/upload/AFB-1059-whistle-cracker-220127111814.webp

maar wel kunnen parkeren binnen 15 minuten lopen? ik zou dat doen.

[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 14-06-2023 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
Modbreak:Dit topic heeft zijn koers wel gelopen. Ik denk dat @CryptoNL wel duidelijk is wat hij kan verwachten van de gemeente (vrij weinig)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.