AEG Warmtepomp droger draait niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-06 20:21
Ik heb een AEG warmtepomp droger (type: T65370AH3) en deze doet sinds vandaag niet meer wat deze moet doen. Als ik hem aanzet dan hoor ik hem zoemen en gebeurt er niets, er gaat geen trommel draaien. Wel loopt de tijd gewoon af.

Inmiddels heb ik de kap en de zijkant eraf en kan ik zodoende overal bij. Eerst de stofzuiger gepakt want vol met stof (stof wat je ook in het pluizenfilter vindt, deze wordt na elke droogbeurt schoongemaakt).

Droger weer aangezet en er gebeurt nog steeds niet. Als ik de trommel echter een zetje geef met de hand blijft deze een seconde of 10 draaien en daarna is het weer klaar en kan ik hem ook niet "aanduwen".

Ik lees meerdere mogelijkheden wat het zou kunnen zijn maar de aanloopcondensator lijkt het meest logisch denk ik. Iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Inmiddels de condensator besteld. We gaan zien wat het doet :-)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Robbie T
Voelt een beetje als praten tegen mezelf maar voor toekomstige personen met hetzelfde probleem;
De condensator binnen en de droger doet het weer als vanouds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzel1986
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-06 10:24
Beste,

Ik heb hetzelfde probleem. Mag ik vragen welk type onderdeel dit is? Dan bestel ik deze ook.

Dank alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzel1986
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-06 10:24
Te snel gereageerd. Net in je post het onderdeel gezien :)
Waar zit deze condensator precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Jenzel1986 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:31:
Te snel gereageerd. Net in je post het onderdeel gezien :)
Waar zit deze condensator precies?
Geen idee of je hetzelfde type droger hebt maar ik heb de bovenkant eraf gehaald (2 of 3 schroefjes aan de achterkant en 1 bij de waterbak) en daarna de rechter zijkant (vanaf voren gezien).

Er zit vervolgens onderaan een condensator en onder de motor zit er ook nog een. Die onder de motor zit helaas vast met een schroefje aan de achterkant en kreeg ik niet los zonder de motor er uit te halen. Daar had ik geen zin in dus heb alleen degene vervangen waar ik makkelijk bij kon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:32

Yucon

*broem*

Voor de mensen die dit gaan proberen: let op dat zo'n condensator nog spanning kan bevatten, en niet zo'n beetje ook. Eerst goed ontladen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Yucon schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:54:
Voor de mensen die dit gaan proberen: let op dat zo'n condensator nog spanning kan bevatten, en niet zo'n beetje ook. Eerst goed ontladen dus.
Daar was ik mij niet bewust van en heb niets ontladen. Zou ook niet weten hoe ik het moet doen trouwens. Stukje metaal tegen de condensator en dan aan de rand van de wasmachine ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafelzeil
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-04-2024
Hoi Robbie,

Mijn droger maakt ook ineens gruwelijke herrie AEG 8000 T8DE86CE

De trommel draaide helemaal niet, maar nu heb ik hem met de hand aangeduwd en nu werk hij wel, maar er komt gruwelijke herrie van de motor. Zie filmpje. Had jij dit ook?

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
@tafelzeil Nee dit lawaai heb ik niet gehad. Bij mij kwam er slechts een lichte zoem uit en meer niet. (overigens ook alleen de eerste 2 seconden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric123456
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-12-2024
Hi Robbie,

Ik heb hetzelfde probleem met een aeg droger uit 2017. Trommel draait niet meer. Geen garantie dus ik denk haal hem uit elkaar zo complex zijn die dingen niet. Ik schrok me dood wat ik zag. Alles zat binnen in onder de stof. De trommel was vastgelopen door het stof, hele klonten stof tegen de zijplaten aan.

En ik maak echt elke keer netjes die filters schoon. Maar die warmte pomp drogers daar kan ik linksonder dat filter niet verwijderen. Dat moet met een stofzuiger. Vraag me af of dat werkelijk al het verzamelde stof daar weghaalt. Maar ik snap niet hoe al dat stof in die machine en bij die motor terecht is gekomen

Ik ga maar contact opnemen met AEG, ben benieuwd wat ze zullen zeggen. Lijkt mij ook nogal brandgevaarlijk...

Hoe veilig zijn nu die warmtepompdrogers? (blijkbaar wel veilig want hij heeft het toch 6 jaar volgehouden ;-) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4ABDLSvPHcXWt99NWHex1k6rw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7UZiobreIz209ijDuxJo8mGv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2wZZiPcLhmpbixEQvNCd5u0W4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QDxW2LRfP4c3T5RdOip7lDAU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byFx2f1BqKJrosQQa09cNys2iiM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LN6Bvwsy4B6QYMnBhgf8dwF8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qd7rV9ftSYbIeIjFPsyu-XabxYI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTsRR9KwD3l0WI4tSJPsdamK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4f9_EUx8xzvl0h8_F9SilTLyn9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/El6zCC1oRcUze7oQFRpsE3GV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7PalqUubN_eMQddifzTaSwrAqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pzqv8X2KKB0VMLpqULRkXcdx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pLAGqGLcJYwgvLeep31ZPlAeV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2POizwJTt2nIWrwtdX7i5wJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door Eric123456 op 23-12-2023 16:55 . Reden: kleine correctie en toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
@Eric123456 dat met dat stof had ik ook. Was ik ook nogal verbaasd over. Geen idee hoe brand gevaarlijk het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:52
Ik zie toevallig dit topic voorbij komen, ook hier een jaar geleden net buiten garantie de motor vastgelopen.
Bij openen van de droger zat deze ook helemaal vol met stof en pluis en ben zeker een half uur bezig geweest met schoonmaken en stofzuigen.
Na monteren nieuwe motor en meeloop rolletje doet hij het weer perfect. Heb me wel voorgenomen om hem binnenkort even open te halen en weer schoon te maken.
Is dus een product eigenschap / ontwerp foutje blijkbaar...

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

• Robbie T
@Eric123456 Als je contact hebt gehad met AEG wil je hun reactie hier dan nog plaatsen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric123456
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-12-2024
@Robbie T, dat zal ik doen. Ik ben vandaag gebeld voor een afspraak met een monteur. Maar ik wil hem helemaal niet meer gefixed hebben. Ik wil een antwoord van hun hebben wat hier aan de hand is. Als ik dat heb plaats ik de reactie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
@Eric123456 Nog updates over dit verhaal?

Onze AEG T8DE86CS van 7 jaar oud is er vandaag ook mee opgehouden. Droger gaat aan, programma start en hij zoemt wel maar de trommel draait niet meer. Klinkt als exact hetzelfde verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiekMuis
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09-06-2024
Dit draadje gevonden omdat ook onze AEG droger, model T8DE84ES, van net 6 jaar oud het niet meer doet.
Droger opengemaakt en enorme hoeveelheid stof eruit gezogen. Maar dat heeft niets opgelost. Band is heel en zit nog om de trommel. Bij start van een programma een korte brom, trommel gaat niet draaien. Ook geen blazende luchtstroom te horen.

Is er al een reactie vanuit AEG? @Eric123456 Eric123456

Is dit een motor probleem of iets anders?
Ik vind de kosten vanuit AEG (229€) wel erg veel om iemand te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
MiekMuis schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:45:
Dit draadje gevonden omdat ook onze AEG droger, model T8DE84ES, van net 6 jaar oud het niet meer doet.
Droger opengemaakt en enorme hoeveelheid stof eruit gezogen. Maar dat heeft niets opgelost. Band is heel en zit nog om de trommel. Bij start van een programma een korte brom, trommel gaat niet draaien. Ook geen blazende luchtstroom te horen.

Is er al een reactie vanuit AEG? @Eric123456 Eric123456

Is dit een motor probleem of iets anders?
Ik vind de kosten vanuit AEG (229€) wel erg veel om iemand te laten komen.
Klinkt als hetzelfde probleem als wat ik had. Nieuwe condensator en je probleem is (waarschijnlijk) opgelost. Voor de geringe kosten van zo'n ding het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icerus
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-07-2024
tafelzeil schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:44:
Hoi Robbie,

Mijn droger maakt ook ineens gruwelijke herrie AEG 8000 T8DE86CE

De trommel draaide helemaal niet, maar nu heb ik hem met de hand aangeduwd en nu werk hij wel, maar er komt gruwelijke herrie van de motor. Zie filmpje. Had jij dit ook?

[YouTube: AEG 8000]

Jos
Ik heb net hetzelfde lawaai. Weet jij of iemand anders waar dit aan kan liggen? Is dit hetzelfde verhaal als alle anderen hier dat het aan de condensator ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
icerus schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:18:
[...]

Ik heb net hetzelfde lawaai. Weet jij of iemand anders waar dit aan kan liggen? Is dit hetzelfde verhaal als alle anderen hier dat het aan de condensator ligt?
Ik ben geen wasmachine expert, maar als het hetzelfde lawaai is zou ik in elk geval de gok nemen om de condensator te vervangen voor die 2 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakpeter
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:27
icerus schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:18:
[...]

Mijn AEG droger maakte ook hetzelfde lawaai. Ik heb de motor vervangen, dat was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icerus
tweakpeter schreef op maandag 17 juni 2024 @ 18:24:
[...]

Mijn AEG droger maakte ook hetzelfde lawaai. Ik heb de motor vervangen, dat was de oplossing.
Top bedankt voor de info. Nog een klein vraagje. Waar heb jij deze motor gekocht? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakpeter
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:27
icerus schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 06:46:
[...]

Top bedankt voor de info. Nog een klein vraagje. Waar heb jij deze motor gekocht? :)
Ik heb ‘m hier gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icerus
Motor vervangen en de machine werkt weer zoals nieuw. Bedankt voor de info.
Pagina: 1