MSI GTX 1080 gaming geeft VGA foutmeling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H. van Doorn
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-05 16:05
Ik vermoed een defect aan mijn moederbord MSI MAG 550 Tomahack die ik gekocht heeft op 23-09 2021.
Nadat ik een videokaart van Nvidia GTX 1080 gaming heeft overgenomen van een Tweakers vriend en die heeft ingebouwd op het moederbord gaat bij de opstart het VGA led indicatie branden gepaard met piepjes geluid en na enige seconden start hij wel door.
Nadat ik op google aan het zoeken ben geweest en inlichtingen heeft opgevraagd kwam men tot de conclusie dat de voeding (Coolermaster V550 gold) waarschijnlijk de boosdoener was.
Daarom heb ik nieuwe voeding Coolermaster V750 gold gekocht omdat die afzonderlijk met 2 kabels (2 x 8 pins) voeding aansluiting op de videokaart heeft.
Maar helaas heeft dat niet geholpen, ook heb ik de laatste bios update geïnstalleerd
De videokaart GTX 1080 in 2 andere systeem geef die storing niet.
Ben nu terug gegaan naar mijn GTX 1060 gaming en geeft die storing bij de opstart niet meer.

Mijn vraag is,
Is het moederbord defect of is het de videokaart de boosdoener want ik wil in de toekomst een RTX 4600 kopen en ik heb nu nog garantie op het moederbord.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 pro

...

[ Voor 8% gewijzigd door H. van Doorn op 13-06-2023 17:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
H. van Doorn schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:01:
Ik vermoed een defect aan mijn moederbord MSI MAG 550 Tomahack die ik gekocht heeft op 23-09 2021.
Nadat ik een videokaart van Nvidia GTX 1080 gaming heeft overgenomen van een Tweakers vriend en die heeft ingebouwd op het moederbord gaat bij de opstart het VGA led indicatie branden gepaard met piepjes geluid en na enige seconden start hij wel door.
Wat voor piepjes? Als het error beeps zijn zit er altijd een bepaald patroon in. In de handleiding van je moederbord staat wat dat patroon betekent.
Mijn vraag is,
Is het moederbord defect of is het de videokaart de boosdoener want ik wil in de toekomst een RTX 4600 kopen en ik heb nu nog garantie op het moederbord.
...
Dat kan je nu nog niet zeggen want je moederbord doet het gewoon met je oude kaart en je videokaart doet het gewoon in andere pc's.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 pro

...
En de rest?

Verder, heb je de laatste drivers erbij gepakt? Gecheckt of je nieuwe kaart niet ergens kortsluiting maakte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H. van Doorn
De beeps is 1 x lang en 2 x kort waarbij het led licht gaat branden.
Ook kan ik tijdens de opstart niet meer in de bios komen en met de andere video kaart de GTX 1060 is dat geen probleem.
De laatste drivers heb ik ook van nvidia geïnstalleerd.

In de beschrijving van MSI staat bij led indicate bij VGA - indicates GPU / PCIE / M.2 device is not detected or fail.
Ook lees ik dat bij 1 lange en 2 korte beep, verwijderd de grafische kaart en installeert deze opnieuw en start de computer op nieuw op. (Dit heb ook gedaan zonder resultaat)

[ Voor 38% gewijzigd door H. van Doorn op 14-06-2023 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

klinkt bekend
Als hij gewoon doorstart na de piepjes kan het zijn dat de monitor/tv nog niet aanstond tijdens het opstarten van de pc. Dat je zoiets hoort hangt van het moederbord af en je bios instellingen. het is meer een controle.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Heb je aangesloten met DP of HDMI? Voor de 10xx kaarten moet je een firmware update draaien bij de 1080. Kan overigens niet op Windows 11 gedaan worden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H. van Doorn
De laatste link van Senor Sjon was de juiste hint.
Ik heb een oude moederbord in elkaar gezet met windows 10 erop en daarna de nvidea gaming 1080 kaart aangesloten en daarna de nieuwste filmware erop geïnstalleerd waarna bij herplaatsen in computer de videokaart zonder de beepjes opstarte in windows 11 pro.

Bedankt voor deze hint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Had vorige week hetzelfde probleem en heb me het schompes gezocht naar een oplossing. Zeker omdat via HDMI wel werkt, ga je het niet zoeken in een firmware update van jaren geleden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1