Ik heb Reolink (en nog wat andere merken) camera's met
Ispy Agent Server in Docker als lokaal camera beveiligingssysteem. Ik heb ook
motioneye,
kerberos.io en
zoneminder geprobeerd, werken ook prima.
De gratis variant van ISpy is uiteindelijk mijn definitieve keuze geworden op basis van resourcebeslag (MotionEye en Zoneminder belasten mijn server veel zwaarder) en gebruikersgemak. Vooral de wizard voor het toevoegen van camera's vind ik fantastisch. Ik draai op een Intel Nuc met een i5-8259U en 32GB intern geheugen, waarbij het servertje minder dan 25watt gebruikt met 10 camera's aangesloten.
Reolink heb ik uiteindelijk als standaard gekozen waar ik ook nog wat Wanscam en Ezviz heb hangen. Wanscam was ook best prima (maar lastig verkrijgbaar), Ezviz heb ik beetje spijt van, wonderlijk systeem.
Uiteindelijk is voor mij de openheid van de camera het belangrijkste en daar scoort Reolink uitstekend. RTSP, RTMP, Onvif, Reolink camera's zijn uitermate eenvoudig te integreren en kennen ook nog eens een prima werkende browser-interface. afgelopen week heb ik een
reolink duo wifi toegevoegd, heel tevreden over, ik kan in 1 keer mijn voortuin en mijn zijtuin bekijken.
Kortom, wanneer je je er een beetje in wil verdiepen is een systeem op basis van een Docker servertje met een freeware (al dan niet open source) DVR systeem best een aardig idee. Je basissysteem kan jaren meegaan terwijl je door de jaren heen je camera's vernieuwd. Zolang ze RTSP/RTMP of Onvif praten kun je ze gebruiken.
[
Voor 5% gewijzigd door
delpit op 17-06-2023 12:24
]