advies camera beveiliging systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhardtim
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik wil graag een camera systeem op ip basis met controller aanschaven. Nu zou ik graag wat advies willen wat een goed systeem voor mij zou kunnen zijn.

Volgende zoek ik:
Camera recorder waar minimaal 8 camera's op kunnen
Camera recorder met hdmi of vga aansluiting voor los scherm.
Nachtzicht het liefst kleur.

Wie kan mij advies geven wat een goede betaalbare set is.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redryder
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zelf geen ervaring met camera systemen, maar ik weet wel dat je het woordje betaalbaar door kan strepen met deze eisen. Nu is natuurlijk wel de vraag, wat vind je betaalbaar? ;)

nisi credideritis non intelligetis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotowilco
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-08-2024

fotowilco

Niet geschoten is altijd mis!

dahua heeft hiervoor mooie full color camera's en ook recorders.
zijn ook ter krijgen bij ome ali

Canon 5DIII | Canon 7D | EF 24-70 2.8L | EF 70-200mm f/2.8L USM IS Type II | 50 MM 1.8 | Canon 430 EXII |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik zou gewoon een paar Dahua camera's aanschaffen, zoals @fotowilco aangeeft. Zijn kwalitatief de beste beveiligingscamera's op de particuliere markt, helemaal binnen het betaalbare segment.

Koop gewoon PoE camera's, sluit ze aan op een PoE switch, en maak gebruik van een losse network recorder. Dan hoef je alleen maar netwerkkabels te trekken naar waar je je camera's wil hebben hangen.

Blijf in ieder geval ver weg van dome camera's voor buiten, PTZ camera's, en 4K rommel. Een 1080p Dahua camera geeft vele malen beter beeld dan een goedkope 4K camera, want 4K bestandsformaat heb je niks aan als het allemaal ruis is. En sluit alles netjes bedraad aan, anders kun je net zo goed geen beveiligingscamera's nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhardtim
betaalbaar bedrag wat ik ongeveer voor over heb is 1500 euro.

Welke recorder adviseren jullie waar ook een hdmi kabel of vga in kan en welke camera's.

Het is trouwens voor een loods dus semi thuis.

Hebben deze camera's ook kleur nacht zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

gerhardtim schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:55:
betaalbaar bedrag wat ik ongeveer voor over heb is 1500 euro.

Welke recorder adviseren jullie waar ook een hdmi kabel of vga in kan en welke camera's.

Het is trouwens voor een loods dus semi thuis.

Hebben deze camera's ook kleur nacht zicht.
Er zijn maar weinig camera's die kleuren nachtzicht hebben, dat is namelijk zo goed als onmogelijk, tenzij je ook een lamp hebt die aan springt op beweging.

Mijn Dahua IPC-HDW2231R-ZS kan 's nachts (bij schemer, zelfs puur op lichtvervuiling wanneer er geen straatlantaarns aan zijn) prima in dagmodus draaien, dan zijn kentekens leesbaar en personen herkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 20:40
Oon schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:52:
Ik zou gewoon een paar Dahua camera's aanschaffen, zoals @fotowilco aangeeft. Zijn kwalitatief de beste beveiligingscamera's op de particuliere markt, helemaal binnen het betaalbare segment.

Koop gewoon PoE camera's, sluit ze aan op een PoE switch, en maak gebruik van een losse network recorder. Dan hoef je alleen maar netwerkkabels te trekken naar waar je je camera's wil hebben hangen.

Blijf in ieder geval ver weg van dome camera's voor buiten, PTZ camera's, en 4K rommel. Een 1080p Dahua camera geeft vele malen beter beeld dan een goedkope 4K camera, want 4K bestandsformaat heb je niks aan als het allemaal ruis is. En sluit alles netjes bedraad aan, anders kun je net zo goed geen beveiligingscamera's nemen.
Akkoord met bovenstaande uitleg alleen het advies wegblijven van 4K camera's snap ik niet.
zou toch minimum een 4MP cam adviseren, 1080p is echt achterhaald.
Met een dahua 8MP (4K) is ook niets mis, Installeer deze zeer regelmatig, meestal de turrets (wel met andere VMS)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Ghostface9000 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:21:
[...]

Akkoord met bovenstaande uitleg alleen het advies wegblijven van 4K camera's snap ik niet.
zou toch minimum een 4MP cam adviseren, 1080p is echt achterhaald.
Met een dahua 8MP (4K) is ook niets mis, Installeer deze zeer regelmatig, meestal de turrets (wel met andere VMS)
4MP is niet hetzelfde als 4K.
De kern van mijn advies is om een hoge kwaliteit camera met een fatsoenlijke sensor te kopen, en niet zo zeer te kijken naar de resolutie. 1080p is dikke prima als je camera's goed geplaatst staan.

Een 4K camera heeft erg veel licht nodig voor een bruikbaar plaatje, anders krijg je ruis in schemer/donker en een situatie waarin je camera heel makkelijk verblind wordt. Als je dus voor 4K gaat moet je echt voor een fatsoenlijke sensor gaan. Veel camera's op de markt hebben die niet, en als je dan een keer je beelden nodig hebt kom je erachter dat de belangrijkste 5-10 seconden aan beeld nutteloos zijn omdat iemand het licht aan heeft gezet en de camera verblind was, of dat er 's nachts iemand over het terrein reed en je geen nummerbord kan zien omdat er alleen maar ruis overblijft.

Het beste is om even wat voorbeeld beelden op te zoeken, van de meeste camera's kun je die op YouTube wel vinden. Als die na YouTube compressie nog schoon zijn dan kun je er meestal wel op vertrouwen dat het goed zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-04 22:34
Bedenk ook goed wat je wilt bereiken met je camera's. Identificatie 's nachts is meestal vrij hopeloos. Als het om inbrekers gaat trekken die meestal wel iets over hun hoofd en ben je al uitgespeeld. Dan heb je hoogstens een generieke beschrijving en tenzij er ernstige feiten gepleegd zijn wordt daar doorgaans weinig mee gedaan.

Ik werk zelf voor een afdeling met bijna 3000 Axis cameras in beheer, van lage resolutie tot 4k en enorme zoom. Zeer zelden worden er misdrijven mee opgelost. Als er iemand geïdentificeerd wordt is dat nagenoeg altijd overdag (want overdag lopen ze ook niet met een bavikmuts rond) en/of wanneer ze "domme dingen doen" zoals kwajongensstreken of dronken vernielingen. Bijna altijd is het slechts ondersteunend bewijs.

Camera's kunnen zeker nut hebben, maar vaak denkt men onterecht dat het een gouden oplossing is voor met name diefstal. Als de aanwezigheid van de cameras niet afschrikt, kom je vaak bedrogen uit. Laatst nog een opname van een inbraak gezien. Allerlei waardevolle spullen weggehaald en de dure cameras hebben dat allemaal perfect op beeld staan. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhardtim
Ik heb even gekeken en deze camera lijkt mij wel interessant:

https://www.ipcam-shop.nl/ipc-hfw3449t1p-as-pv-28mm.html

Wat zeggen jullie hiervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

TS heeft niet aangegeven of ze (ook) buiten komen hangen, maar dan zijn dome camera's niet geschikt. Zelfs de hoogste kwaliteit domes worden na een paar maanden of jaren wazig en dan moet je ze vervangen, dan is een standaard bullet of turret veel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Oon schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:59:
[...]

TS heeft niet aangegeven of ze (ook) buiten komen hangen, maar dan zijn dome camera's niet geschikt. Zelfs de hoogste kwaliteit domes worden na een paar maanden of jaren wazig en dan moet je ze vervangen, dan is een standaard bullet of turret veel handiger.
Waarom worden die wazig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Inevitable schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:25:
[...]

Waarom worden die wazig dan?
Ze verweren gewoon, is niks tegen te doen tenzij je ze regelmatig oppoetst, maar een goede beveiligingscamera hangt nou weer niet op een plek waar je makkelijk bij kan.

Bullet/turret camera's hebben daar een stuk minder last van omdat ze maar een kleiner oppervlakte hebben waar de camera doorheen kijkt en dat is vlak, dus water e.d. loopt er makkelijker vanaf en er blijft geen vocht achter hangen, bij een dome camera is dat wel het geval.

Er zit dan nog wel verschil in kwaliteit, een hogere kwaliteit dome zal langer mee gaan omdat het niet goedkoop plastic is, maar je kunt het beter gewoon helemaal vermijden door niet voor een dome camera te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXMaster
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-03-2024
The Realone schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:05:
Camera's kunnen zeker nut hebben, maar vaak denkt men onterecht dat het een gouden oplossing is voor met name diefstal. Als de aanwezigheid van de cameras niet afschrikt, kom je vaak bedrogen uit. Laatst nog een opname van een inbraak gezien. Allerlei waardevolle spullen weggehaald en de dure cameras hebben dat allemaal perfect op beeld staan. Punt.
Zou mij niets verbazen als camera's zelfs een bepaalde aantrekkingskracht hebben. Als je ten opzichte van de rest in de straat/buurt aanzienlijk meer (zichtbare) beveiliging hebt kunnen dieven zomaar denken dat juist bij jou wat te halen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 03:58

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Ik kan bevestigen wat anderen al gemeld hebben, Dahua maakt goede en redelijk betaalbare camera's. Vorig jaar heb ik 4 Dahua 4K turrets IPC-T5842T-ZE (4K versie van de populaire T5442) opgehangen en een 8 kanaals recorder NVR5208-4KS2 in de meterkast geplaatst. De camera's worden door PoE switches gevoed (er zijn ook NVRs met PoE voeding erin). Zeer tevreden over de setup en de beeldkwaliteit, ook s'nachts.

Wellicht interessant om eens door het volgende topic te bladeren: https://gathering.tweaker...ist_messages/1718143/last

Voor Dahua camera's kan het interessant zijn om eens contact op te nemen met Andy van EmpireTech (zie bovenstaand topic en IpCamTalk forum), die ze voor scherpe prijzen kan leveren. Ik was vorig jaar voor de 4 camera's, montage brackets en NVR €1200 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhardtim
Ze komen inderdaad buiten te hangen op 1 camera na. Vandaar dat ik ook vroeg of onderstaande een goede camera is:

Of weet iemand van dit merk een betere voor rond het zelfde bedrag of is die camera niet zo goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:07

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse â…¢ ja!

Ik heb zelf veel ervaring met Reolink en kan je die dan ook van harte aanbevelen.

Deze jongen heeft (kleuren) nachtzicht: https://reolink.com/product/cx410 (€ 107.99)
In combinatie met deze NVR (heb ik zelf ook): https://reolink.com/product/rln8-410 (€ 275.49)
Oon schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:16:
Er zijn maar weinig camera's die kleuren nachtzicht hebben, dat is namelijk zo goed als onmogelijk
Er zijn prima nachtzicht camera's die kleur hebben. Ik heb er zelf een gereviewed. De vraag is
a) heb je écht kleur nodig?
b) hoe kleurecht wil je 't hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door RobIII op 16-06-2023 11:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

gerhardtim schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:06:
Ze komen inderdaad buiten te hangen op 1 camera na. Vandaar dat ik ook vroeg of onderstaande een goede camera is:

Of weet iemand van dit merk een betere voor rond het zelfde bedrag of is die camera niet zo goed ?
Lijkt mij een prima camera, let alleen wel even op de FOV: 103 graden is niet enorm. In de meeste gevallen is dat voldoende, maar dat zou je wel nog even kunnen checken op de plekken waar je van plan bent om de camera's te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhardtim
RobIII schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:10:
Ik heb zelf veel ervaring met Reolink en kan je die dan ook van harte aanbevelen.

Deze jongen heeft (kleuren) nachtzicht: https://reolink.com/product/cx410 (€ 107.99)
In combinatie met deze NVR (heb ik zelf ook): https://reolink.com/product/rln8-410 (€ 275.49)

[...]

Er zijn prima nachtzicht camera's die kleur hebben. Ik heb er zelf een gereviewed. De vraag is
a) heb je écht kleur nodig?
b) hoe kleurecht wil je 't hebben.
Meer mensen ervaring hier mee dit ziet er intressant uit roblll mag ik je een prive bericht doen of je eens wat screenshots daarvan kan laten zien ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse â…¢ ja!

gerhardtim schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:14:
[...]

Meer mensen ervaring hier mee dit ziet er intressant uit roblll mag ik je een prive bericht doen of je eens wat screenshots daarvan kan laten zien ?
Kijk even tussen mijn reviews ;) Ik heb diverse Reolink camera's gereviewed, tot nu toe allemaal prima. Ik heb er een aantal al 5+ jaar hangen zonder issues. Die exacte camera heb ik (nog) niet gereviewed. Ik heb 't aanbod van Reolink liggen maar kom er niet aan toe :X
Oon schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:28:
[...]

Ze verweren gewoon, is niks tegen te doen tenzij je ze regelmatig oppoetst, maar een goede beveiligingscamera hangt nou weer niet op een plek waar je makkelijk bij kan.

Bullet/turret camera's hebben daar een stuk minder last van omdat ze maar een kleiner oppervlakte hebben waar de camera doorheen kijkt en dat is vlak, dus water e.d. loopt er makkelijker vanaf en er blijft geen vocht achter hangen, bij een dome camera is dat wel het geval.

Er zit dan nog wel verschil in kwaliteit, een hogere kwaliteit dome zal langer mee gaan omdat het niet goedkoop plastic is, maar je kunt het beter gewoon helemaal vermijden door niet voor een dome camera te gaan.
Ik heb diverse dome camera's gehad van diverse merken (en nog steeds... uh... 2 hangen, de rest is door de jaren vervangen door door alternatieven met hogere resolutie enzo) en ik kan me he-le-maal niet vinden in dat 'dof worden'. Ze hangen bij mij wel beschut onder een boeiboord en dus niet direct in de regen.

[ Voor 64% gewijzigd door RobIII op 16-06-2023 11:33 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhardtim
RobIII schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:15:
[...]

Kijk even tussen mijn reviews ;) Ik heb diverse Reolink camera's gereviewed, tot nu toe allemaal prima. Ik heb er een aantal al 5+ jaar hangen zonder issues. Die exacte camera heb ik (nog) niet gereviewed. Ik heb 't aanbod van Reolink liggen maar kom er niet aan toe :X
ziet er erg interessant en betaalbaar uit hun aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse â…¢ ja!

gerhardtim schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:28:
[...]

ziet er erg interessant en betaalbaar uit hun aanbod
Kijk ook even op hun ali shop. Die wil nog wel eens wat goedkoper zijn. Is 't misschien niet 'vandaag besteld, morgen in huis' maar héél lang hoeft 't tegenwoordig ook niet (meer) te duren bij ome Ali.

Edit: Ik heb mijn contactpersoon gevraagd of ik de CX410 nog mag reviewen - maar daar gaat dus zeker een paar weken over heen eer ik 'm binnen heb en heb kunnen reviewen.

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 16-06-2023 11:39 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
RobIII schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:15:
[...]

heb ze bij mij ook al wat jaartjes hangen best wel goed spul en betaalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:30
Let wel op als je ze buiten hangt en er is geen ondersteunend licht, die Reolink camera (RLC-520a) amper bruikbaar beeld hebben. De Ir werkt wel, maar verder dan een meter of 5 gaat het niet. Het einde van de oprit is zelfs niet haalbaar (5m), dus eigenlijk heb ik er niet veel aan in de donkere uren. Pas vanaf een uur of 5 ‘s ochtends dan werken ze prima.

Los je dat op, dan zijn het prima camera’s voor hun geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:59
Ook een punt van aandacht als je via ome Ali koopt (Dahua), let wel op dat het geen Chinese modellen zijn (en natuurlijk is dat niet makkelijk te zien). Die kan je dus niet upgraden. Via Andy is het wel veilig.

[ Voor 15% gewijzigd door UTMachine op 17-06-2023 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse â…¢ ja!

UTMachine schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 10:39:
Ook een punt van aandacht als je via ome Ali koopt, let wel op dat het geen Chinese modellen zijn (en natuurlijk is dat niet makkelijk te zien). Die kan je dus niet upgraden. Via Andy is het wel veilig.
Dan heb je 't dus over Dahua, misschien wel handig dat er even bij te vermelden ;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-04 21:40
Ik heb Reolink (en nog wat andere merken) camera's met Ispy Agent Server in Docker als lokaal camera beveiligingssysteem. Ik heb ook motioneye, kerberos.io en zoneminder geprobeerd, werken ook prima.

De gratis variant van ISpy is uiteindelijk mijn definitieve keuze geworden op basis van resourcebeslag (MotionEye en Zoneminder belasten mijn server veel zwaarder) en gebruikersgemak. Vooral de wizard voor het toevoegen van camera's vind ik fantastisch. Ik draai op een Intel Nuc met een i5-8259U en 32GB intern geheugen, waarbij het servertje minder dan 25watt gebruikt met 10 camera's aangesloten.

Reolink heb ik uiteindelijk als standaard gekozen waar ik ook nog wat Wanscam en Ezviz heb hangen. Wanscam was ook best prima (maar lastig verkrijgbaar), Ezviz heb ik beetje spijt van, wonderlijk systeem.

Uiteindelijk is voor mij de openheid van de camera het belangrijkste en daar scoort Reolink uitstekend. RTSP, RTMP, Onvif, Reolink camera's zijn uitermate eenvoudig te integreren en kennen ook nog eens een prima werkende browser-interface. afgelopen week heb ik een reolink duo wifi toegevoegd, heel tevreden over, ik kan in 1 keer mijn voortuin en mijn zijtuin bekijken.

Kortom, wanneer je je er een beetje in wil verdiepen is een systeem op basis van een Docker servertje met een freeware (al dan niet open source) DVR systeem best een aardig idee. Je basissysteem kan jaren meegaan terwijl je door de jaren heen je camera's vernieuwd. Zolang ze RTSP/RTMP of Onvif praten kun je ze gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door delpit op 17-06-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
@delpit

is het geheel wel te overzien ja met een reolink duo wifi? ik heb nu 2 camera's hangen voor de oprit en zijtuin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-04 21:40
bie100 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 16:51:
@delpit

is het geheel wel te overzien ja met een reolink duo wifi? ik heb nu 2 camera's hangen voor de oprit en zijtuin
Ik was blij verrast door de breedte van het beeld. Het zijn wel gewoon twee camera’s, maar die gaan naadloos in elkaar over.
Pagina: 1