Ik heb het idd een beetje vaag neergezet omdat ik kamp met 2 problemen:laurens0619 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:05:
Ik begrijp niets van je post
Je haalt 900mbit middels wifi5? dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, mijn ervaring is dat je met een reguliere client een 400-500mbit kunt halen.
Kun je eens in een tabel posten wat nu de verschillende snelden wifi/bedraad zijn bij asus en zyxel?
in kort:
De Tmobile Zyxel T-54 is een stuk sneller dan mijn Asus XT8 met 1Gb Glas
De wifi 5 lijkt sneller te zijn dan wifi 6 op de asus zowel ingesteld als router of als ap
Tip van andere tweaker was dat ik de Nat acceleration moest aanzetten op de asus, maar deze is niet te vinden vreemd genoeg enkel jumbo frames, deze staat ook aan om te testen.
Na wat gegoogle kom ik tegen dat je Qos moet je sowieso uitzetten bij een verbinding boven de 500Mb, Nat acceleration functie is nog steeds niet zichtbaar na het uitzetten van Qos (deze stond op streamen bij mij).
Na wat testjes met de Asus als router presteert deze nagenoeg hetzelfde als de Zyxel.
Alleen de wifi gedeelte kan nog beter getweakt worden denk ik.
Any thoughts?
Blauw is met 5 Ghz-1
Rood is 5 Ghz-2
1 meter afstand van wired node.
:strip_exif()/f/image/mMSnQiZHzysGkFA8FBx9BXTT.jpg?f=fotoalbum_large)
Speedtest app op pc wired 940Mb is met Asus router Qos uit (net zo snel als met Zyxel als router)
600-700Mb is met Asus router Qos aan
:strip_exif()/f/image/IjHKxlifKsnatZeOyVngjs7A.jpg?f=fotoalbum_large)
5 Ghz-1
:strip_exif()/f/image/VsxrYT2CLdnefTBba2T4g5hW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CP87TWINSCpXkHdQm1QHL5Zl.jpg?f=fotoalbum_large)
5 Ghz-2
:strip_exif()/f/image/bH4RbbQOWs3WvOqqdgoiKbX0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GrT9cnORfk0weduDLRFhi4iC.jpg?f=fotoalbum_large) 
                                                [ Voor 5% gewijzigd door 330d op 15-06-2023 09:05 ]
:strip_icc():strip_exif()/u/269773/profielfoto.jpg?f=community)