Sinds vanochtend overgegaan naar Tmobile glasvezel 1Gb. Vol verwachtingen heb ik de geleverde Zyxel T54 na wat testjes door de monteur uitgehaald en mijn Asus XT8 met de instelling VLan 300 ingezet.
Vreemd genoeg haal ik zowel met bedraad als wifi rond gem 150-200Mbit minder dan de Zyxel.
Dan maar de Asus op accesspoint gezet (heb op elke verdieping 1 staan)
De wifi vd Zyxel maar uitgezet en met bedraagd kom ik rond de 900-1000Mbit uit.
Ging ik de wifi6 proberen kom ik op 800gemiddeld. Dit is lager dan de Zyxel wifi. Ging ik voor de gein de wifi5 gerbuiken haal ik boven de 900🤔
Even los van het feit dat ik in de veronderstelling was de de Asus sneller dan de Zyxel zal moeten zijn. Hoezo is mijn wifi5 sneller dan mijn wifi6?
De wifi middels de asus snelle setup toegevoegd. 3 ssids voor 2,4 5 en 6.
160Mhz aan, auto selectie van kanalen incl dfs kanalen aan.
Weet iemand hoe dit kan en is de Asus ook trager dan de Zyxel. Lijk mij niet zoveel eraan te tweaken.
Vreemd genoeg haal ik zowel met bedraad als wifi rond gem 150-200Mbit minder dan de Zyxel.
Dan maar de Asus op accesspoint gezet (heb op elke verdieping 1 staan)
De wifi vd Zyxel maar uitgezet en met bedraagd kom ik rond de 900-1000Mbit uit.
Ging ik de wifi6 proberen kom ik op 800gemiddeld. Dit is lager dan de Zyxel wifi. Ging ik voor de gein de wifi5 gerbuiken haal ik boven de 900🤔
Even los van het feit dat ik in de veronderstelling was de de Asus sneller dan de Zyxel zal moeten zijn. Hoezo is mijn wifi5 sneller dan mijn wifi6?
De wifi middels de asus snelle setup toegevoegd. 3 ssids voor 2,4 5 en 6.
160Mhz aan, auto selectie van kanalen incl dfs kanalen aan.
Weet iemand hoe dit kan en is de Asus ook trager dan de Zyxel. Lijk mij niet zoveel eraan te tweaken.
[ Voor 3% gewijzigd door 330d op 13-06-2023 14:14 ]