Is ziggo tv mogelijk via mijn iptv box? (Ziggo Go android)

Pagina: 1
Acties:
  • 3.707 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpieters
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-07 05:46
Mijn vraag
...Kan ik zonder ziggo box, althans zonder aangesloten next box, via een ziggo tv only abonnement Ziggo Go iptv kijken via mijn t-mobile internet aansluiting? Ik heb nu NLziet of Canal digitaal. De Ziggo Go android app zie ik al kant en klaar staan bij de smart tv apps. Hij vraagt alleen om een geldig abonnement. De ziggo medewerker zegt dat het niet kan. Maar ze kletsen vaak maar wat, want dat het administratief mogelijk is een tv only abonnement te nemen wist hij niet eens (of wilde dat verhullen). Dat zit nogal wat verborgen op hun site. Maar je kan echt alleen een kabel tv (niet zijnde iptv) of Start tv abonnement aanvragen. Nu is het dus de vraag of bij Start tv het signaal via internet iptv is te vangen, of dat het exclusief via de eigen ziggo kabel loopt. In dat geval begrijp ik niet waarom de Ziggo Go android app op mijn (IP) TV scherm staat, en om een abonnement vraagt.
Voor de duidelijkheid: We hebben nu alleen tmobile internet en daar kijken we iptv mee. Nog geen Ziggo dus.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Smart tv en Formuler iptv kastje, wat volgens de ziggo medewerker illegaal was, hoewel ik zei alleen LEGAAL NLziet te kijken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
AFAIK kan ziggo go op Android TV alleen via een vaste ziggo internet verbinding.
Ziggo go op gewoon android kan meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Er zijn 2 verschillende apps. Je hebt Ziggo Go, die op draagbare apparaten geïnstalleerd wordt en daarmee kan je ook met een Ziggo abo via andere internetverbindingen TV kijken op dat apparaat. Casten/streamen naar een TV is vaak geblokkeerd, afhankelijk van zender en programma. Daarnaast heb je Ziggo Go TV, die op bepaalde TV's of losse kastjes als de Apple TV geïnstalleerd worden. Deze app vereist een verbinding via Ziggo internet.

Dus als je via je smartTV op je T-mobile abo internet Ziggo Go TV wil gebruiken, kan je dat wel vergeten. Het Formuler iptv kastje wordt vaak gebruikt voor de minder legale iptv abo diensten die her en der worden aangeboden. En ja die zijn stuk voor stuk illegaal, want no way dat je voor dat jaarbedrag zoveel zenders kan ontvangen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpieters
Met de Ziggo GO app kun je overal in de EU tv-kijken als je verbonden bent met internet (wifi, 3G, 4G of 5G). Dit geldt voor live tv-zenders die buitenshuis te kijken zijn, Replay TV en Movies & Series (XL). Buiten de EU werkt dit niet. Dat heeft te maken met de rechten van televisieprogramma's. Het enige dat je hoeft te doen is de laatste versie van de Ziggo GO app downloaden.
m.a.w. Een ziggo kabel of ziggo internet verbinding is niet persé nodig. Als er maar internet is van wie dan ook. En een ziggo tv abonnement, natuurlijk. https://www.ziggo.nl/televisie/online-tv-kijken

[ Voor 7% gewijzigd door hpieters op 13-06-2023 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 17:39

Croga

The Unreasonable Man

hpieters schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:56:
Met de Ziggo GO app kun je overal in de EU tv-kijken als je verbonden bent met internet (wifi, 3G, 4G of 5G). Dit geldt voor live tv-zenders die buitenshuis te kijken zijn, Replay TV en Movies & Series (XL). Buiten de EU werkt dit niet. Dat heeft te maken met de rechten van televisieprogramma's. Het enige dat je hoeft te doen is de laatste versie van de Ziggo GO app downloaden.
m.a.w. Een ziggo kabel of ziggo internet verbinding is niet persé nodig. Als er maar internet is van wie dan ook. En een ziggo tv abonnement, natuurlijk.
Zoals @thunder8 al zegt gaat dat op voor de app die op telefoons en tablets geïnstalleerd kan worden. De app voor op de TV (of op de Chromecast met Google TV bijvoorbeeld) werkt alleen op het thuisadres waar je een abonnement hebt en dan ook nog alleen als je Ziggo internet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpieters
@Croga
Weet je zeker dat de formuler niet kan wat de laptop wel kan? Namelijk ziggo tv via internet ontvangen, ongeacht de provider in europa. Dat kan dan misschien niet via de Tv android app, maar wel online, of eventueel via een internet tv browser?

[ Voor 27% gewijzigd door hpieters op 13-06-2023 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 17:39

Croga

The Unreasonable Man

hpieters schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:09:
@Croga
Weet je zeker dat de formuler niet kan wat de laptop wel kan? Namelijk ziggo tv via internet ontvangen, ongeacht de provider in europa.
Ik heb geen flauw idee wat een formuler is. Ik weet wel dat je laptop ziggo tv via de browser ontvangt. Als de formuler dat ook kan dan zou dat wellicht werken. Maar het is zeker geen iptv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik denk dat je de Ziggo Go app voor tablets moet sideloaden, dan kun je je abonnement gebruiken. Dat is wel een mindere beeldkwaliteit als ik het juist heb, en garantie op voortdurende werking is er niet.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpieters
Formuler is een klein kastje met ethernet- of wifi- internet verbinding, dat de iptv signalen kan uitfilteren, en als tv beeld, met geluid en ondertitels kan vertonen op een aangesloten tv.

[ Voor 6% gewijzigd door hpieters op 13-06-2023 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-07 08:52
Croga schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:01:
[...]

Zoals @thunder8 al zegt gaat dat op voor de app die op telefoons en tablets geïnstalleerd kan worden. De app voor op de TV (of op de Chromecast met Google TV bijvoorbeeld) werkt alleen op het thuisadres waar je een abonnement hebt en dan ook nog alleen als je Ziggo internet hebt.
Dit is het antwoord waar je naar op zoek bent.
Wil je streamen met de Ziggo Go app op een Android TV doosje, dan doe je dat over een Ziggo internetverbinding.
Op een andere manier mag niet volgens de Ziggo voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Grappig dat iedereen @Croga quote, terwijl die alleen bevestigd wat ik daarvoor aangaf. :D

Hou er trouwens rekening mee dat je op de Ziggo apps moet inloggen met je Ziggo account. En daarmee dus ook jouw abo bekeken wordt en hoe je verbinding maakt.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpieters
Ja, het kan in ieder geval met een laptop online, Ziggo Go. Dat heb ik nu vastgesteld via de ziggo inlogcode van iemand anders die ziggo abonnee is. Via de (smart) tv gaat het ook, maar niet met de android Ziggo Go app. Wel met een internet browser app. Alleen is de cursorbesturing lastig, het gaat niet met de pijltjes per veld. De android Firefox browser laat met de pijltjes van de afstandsbediening een klein cirkeltje besturen dat de muis cursur vervangt. Het is even wennen, doch werkt perfect. Het hele ziggo pakket kan gebruikt worden.
Het is trouwens volkomen legaal. De abonnee is familie en heeft het recht overal in Europa ziggo te kijken, dus ook als hij zijn familie bezoekt. Hoe vaak en hoe lang hij hier is gaat niemand wat aan.

[ Voor 39% gewijzigd door hpieters op 19-06-2023 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenoatsra
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-06 16:24
Is het nog gelukt? Ik zit ook wat rond te kijken wat ik ga doen. Ben tevreden over Ziggo en Vodafone, en heb de keuze op Ziggo toen laten vallen omdat ze toezeiden de Coax-kabel binnen te schieten in de nieuwe woning. Nu ik eenmaal klant ben weten ze van niks en herhaaldelijk de status vragen kwam geen reactie op.

Nu mag ik Vodafone en Ziggo verlengen, en ben nog nooit overgestapt naar een andere provider. Dus ik stelde de aansluiting voor de nieuwe woning als voorwaarde. Tja nu wordt je meteen teruggebeld door een andere afdeling om het in gang te zetten. Resultaat een goede deal: hoef maar 1000+ euro te betalen om een Coax binnen te hebben krijgen.

Dat was dus niet de afspraak toen ik klant werd. En zo'n goede deal vind ik het niet voor een verouderde techniek. Plus ik kan er helemaal niks anders mee, dan hun diensten afnemen. Beetje zelfde idee dat je moet betalen om een showroom binnen te lopen zodat je een auto van hun mag kopen.

Ben verder tevreden over de Go-app en gebruik deze heel veel tijdens het werk om uitzendingen terug te luisteren. Ook via de Tv thuis werkt het allemaal naar behoren en Ziggo Sport kijk/luister ik ook terug.

Maar ik ben aan het kijken om noodgedwongen over te stappen naar bv KPN (met tegenzin). Maar zij komen glasvezel binnen leggen.
Zit te twijfelen om daar internet en gsm te nemen, en dan los een abbonoment van NLZIET. Dan neem ik Formuler kastje voor IPTV.

Maar liefst zou ik IPTV van Ziggo hebben, maar dan bijvoorbeeld internet van KPN of Odido. Maar kan je dat dan laden op de Formuler en dat gebruiken ipv de Next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is je probleem exact? Je gaat naar een nieuwe woning waar ziggo geen internet wil aansluiten en daarom ziggo niet kan gebruiken? Dan stap je toch over naar een leverancier die wel internet en tv levert op je adres?

Kijk welke zenders en welke kwaliteit je wil, en basser daar je keuze op zou ik zeggen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenoatsra
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-06 16:24
Nou ik vind Ziggo gewoon fijn. Ben dat gewend en Ziggo Sport kijk ik. Plus zitten mijn zakelijke Vodafone abbonnementen gekoppeld aan Ziggo. Dat betekend een verdubbeling van de data. Op de loods heb ik alarmsysteem en kantoor aangesloten op een LTE 4G router. Dus als ik veel kantoorwerk moet doen, dan heb ik die dubbele data wel nodig. Het is weer te weinig om daar een extra internet aansluiting voor aan te schaffen. Plus als ik tevreden ben, waarom dan weggaan. Sommige shoppen elk jaar van verzekering en aanbieder tv/internet, maar zo ben ik niet.

Heb gisteren de zakelijke tak nogmaals aan de lijn gehad, maar ik ga niet alleen tv bij hun afnemen, daar moet dan een internet abonnement aan hangen. Hoef het niet te gebruiken en kan wel glasvezel bv van KPN nemen, maar moet toch betalen voor Ziggo internet. Dus dat is wel heel krom als ik daarvoor kies haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je hebt sowieso 2 smaken van de Go app...

Variant 1 is voor op je tablet / smartphone en kan (soms) niet casten richting een chromecast etc.

Variant 2 is voor bijvoorbeeld direct op je Google TV / Chromecast w Google TV etc...

variant 1 werkt onafhankelijk van welke internet aanbieder, echter kent her en der beperkingen..
variant 2 werkt alleen vanaf een Ziggo aansluiting (of vpn met een Ziggo aansluiting) ook is de interface van deze meer gebaseerd op bediening met een afstandsbediening ipv met je vingers over het scherm te swipen ;)

tevens lijkt variant 2 het ook NIET te doen vanaf Ziggo WiFi Spots...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik vond het ook wat onoverzichtelijk, maar wat wellicht iets duidelijker maakt: Het zijn niet 2 smaken van de Go app.

Het is een Ziggo Go app voor op mobiele devices. Onafhankelijk van je internetconnectie.
Het is een Ziggo Go TV app voor op vaste devices. Daarvoor moet de internetconnectie van Ziggo zijn.

Ik gebruik bijvoorbeeld een AppleTV, dat zal vergelijkbaar zijn met een apparaat met GoogleTv/AndroidTV:
De Ziggo Go app is daar niet voor beschikbaar. De Ziggo TV app wel, maar die werkt dus alleen met een Ziggo verbinding.

Wat wel nog steeds kan is vanuit mijn telefoon met de Ziggo Go app "Chromecasten" of "Airplayen" naar mijn TV.

Ik geloof wel, maar weet het niet zeker, dat de Ziggo TV app een beter streamkwaliteit ontvangt dan de Ziggo Go app.

Edit: Terecht punt van TexMex hier onder. Mijn post aangepast :).

[ Voor 4% gewijzigd door bartvl op 15-03-2024 12:07 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@bartvl Bijna, de app voor mobiele apparaten en desktop heet Ziggo GO en de app voor televisies Ziggo GO TV. Met Ziggo GO TV ontvang je inderdaad twaalf zenders in een betere beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:26

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@cenoatsra Blijkbaar stond deze nog in FTM, maar dit is meer iets voor het andere topic waar je de vraag ook het gesteld:
Televisies, projectors & mediaspelers

Of het algemene Ziggo topic: [Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 11

In ieder geval, een ander topic hiervoor kicken is niet de bedoeling en hou je vraag op 1 plek. Dan gaat deze op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.