Private lease tot 800 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 23:01
Voor het eerst een auto aanschaffen met private lease. Het vaste maandbedrag en geen omkijken naar onderhoud e.d. lijken me ideaal.

Het liefst een zuinige hybride auto. Geen EV want wil niet investeren in een eigen laadpaal.

Eisen:
- 15.000 km per jaar
- 48-60 maanden contract
- max 800-850 euro per maand
- luxe uitvoering (hoe meer opties hoe beter)
- stilte in de auto (zo weinig mogelijk ruis van banden en wind, piepjes en kraakjes)
- ruime kofferbak
- liefst uit voorraad leverbaar

Shortlist:
- Volvo XC40 B3 plus (uit voorraad want productie gestaakt volgens Volvo)
- Lexus UX250h (valt ws af vanwege beperkte kofferbak ruimte)
- VW Tiguan R-line
- ?

Graag tips en ervaringen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 14:04
(jarig!)
Mijn tip is dat je een proefrit met de genoemde auto's gaat maken; zodat je zelf de stilte in de auto kan ervaren. Ik hoop niet dat je uit gaat van onze ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 23:01
Dat ga ik zeker doen. Maar wellicht dat ik bepaalde merken en modellen over het hoofd zie, of dat bepaalde merken gunstigere lease voorwaarden hebben dan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 12:22
Check Lynk & Co. Hier op tweakers hoop over te vinden. Zelf dankbaar gebruikt 1,5 jaar lang. Luxe auto voor 550 euro per maand en maandelijks opzegbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Xecuter NL schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:09:
Check Lynk & Co. Hier op tweakers hoop over te vinden. Zelf dankbaar gebruikt 1,5 jaar lang. Luxe auto voor 550 euro per maand en maandelijks opzegbaar.
Hij wil geen EV ;)

Maar volgens mij kun je je vraag beter in Private Lease - Deel 1 stellen (nadat je wat rondgekeken hebt).
Er worden daar heel wat vergelijkers genoemd, dat geeft een mooie indicatie.
Vrijwel iedere auto zul je in de private lease kunnen rijden - als je maar betaalt.
De vraag is wat het gaat kosten.
Aangenomen dat die 800-850 ex brandstof is, verwacht ik dat je maximaal een hele kale Golf of vergelijkbaar zult kunnen leasen. Was dat je bedachte budget inclusief brandstof: wens je heel veel succes ;)

Last: ga gewoon eens proefrijden in wat jij een fijne auto denkt te vinden. Da's heel persoonlijk namelijk. Ik rij zelf al jaren VAG in de lease, heb ik een fijne zit in en da's belangrijk. Ga jij er in zitten kan het best zijn dat je gebroken uitstapt.

EN last-last: je begint met aanschaffen, en vervolgens private lease. Private lease is niet aanschaffen, het is eerder een long term rental. Het wordt in principe niet jouw auto ;)
Tenzij je een huurkoop constructie afspreekt uiteraard, maar zelfs dan is het gedurende de leaseperiode niet jouw auto ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:20

P_Tingen

omdat het KAN

Qua stilte kan ik een Mazda CX30 aanbevelen. Ik heb er zelf een en die is vrij stil bij het rijden. Ook motor maakt weinig geluid; er is mij al eens gevraagd of het een EV is. Zou budgettechnisch wel eens te hoog kunnen zitten misschien....

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:27

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik schrok van je bericht. Jaarlijks 9.600 euro uitgeven om 15.000 te rijden is €0,64 per km aan vaste lasten. Daar komt nog ca. €0,10 brandstof bij (€1.500 totaal) en dan zijn je kosten dus bijna 75 cent per kilometer!

Mocht je inderdaad willen gaan voor Private Lease drukt een EV of goede Full Hybrid de kosten behoorlijk. Met de genoemde Lynk & Co én gebruik maken van publieke laadpalen gaan je totale kosten op jaarbasis naar beneden van €11.100 naar €7.350 (als voorbeeld). Daar kan je een mooie vakantie voor boeken ;-)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:12
The Eagle schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:24:
[...]

Hij wil geen EV ;)

Maar volgens mij kun je je vraag beter in Private Lease - Deel 1 stellen (nadat je wat rondgekeken hebt).
Er worden daar heel wat vergelijkers genoemd, dat geeft een mooie indicatie.
Vrijwel iedere auto zul je in de private lease kunnen rijden - als je maar betaalt.
De vraag is wat het gaat kosten.
Aangenomen dat die 800-850 ex brandstof is, verwacht ik dat je maximaal een hele kale Golf of vergelijkbaar zult kunnen leasen. Was dat je bedachte budget inclusief brandstof: wens je heel veel succes ;)

Last: ga gewoon eens proefrijden in wat jij een fijne auto denkt te vinden. Da's heel persoonlijk namelijk. Ik rij zelf al jaren VAG in de lease, heb ik een fijne zit in en da's belangrijk. Ga jij er in zitten kan het best zijn dat je gebroken uitstapt.

EN last-last: je begint met aanschaffen, en vervolgens private lease. Private lease is niet aanschaffen, het is eerder een long term rental. Het wordt in principe niet jouw auto ;)
Tenzij je een huurkoop constructie afspreekt uiteraard, maar zelfs dan is het gedurende de leaseperiode niet jouw auto ;)
De Lynk & co is dan ook een hybride auto. Zelf ook dankbaar ruim een half jaar mee gereden tot ik plots toch een company car kreeg.

Privé zou ik hem niet aanschaffen, maar voor die 550,- per maand is er denk ik geen beter aanbod waar je ook weer zo vanaf kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 12:22
Daarom raad ik dan ook een hybride aan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:03
Als je inderdaad naar SUV's kijkt, kan ik de Lynk&Co wel onderschrijven. Heb 'm nu drie maanden in gebruik, tis wel echt een heerlijk uitgeruste en luxe wagen. Ik vind 'm persoonlijk niet heel gek mooi, maar voor relatief weinig geld rij je echt een meer dan prima wagen. Plus een maandelijks opzegbaar contract, plug-in hybride, behoorlijk wat ruimte :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
In die prijscategorie is Lynk & Co onverslaanbaar denk ik. Ik rij 'm zelf ook al ruim een half jaar. Voordeel is dat je er niet aan vast zit en je geen BKR registratie krijgt :-)
Pagina: 1