Vandaag had ik een aantal video's gekeken over de patches die Outlaws heeft gekregen. Stealth zou nu beter moeten werken en de combat zou een stuk minder "clunky" moeten aanvoelen.
Ik heb me een Ubisoft+ abonnement voor een maand aangeschaft, om gewoon te kijken hoe het spel speelt. Het spel ziet erg goed uit moet ik zeggen, omgeving, belichting, special effecten en de hele sfeer is erg goed gedaan. Personages zien er goed uit, behalve de protagonist, daar mag nog aan gewerkt worden. Vooral de gezichtsanimaties geven me een beetje het Mass Effect Andromeda gevoel.
Combat voelt oké aan, ik heb natuurlijk niet de oudere versie gespeeld maar het zou nu een stuk beter moeten zijn. Kwa stealth kan ik nog niet veel over zeggen, zover ben ik nog niet om daar een oordeel over te geven.
Mijn eerste indruk is dan ook dat het spel niet de volle 70 euro waard is, maar rond de 30 à 40 euro is het wel te doen. Je merkt gewoon dat het een Ubisoft game is en dan heb ik het vooral over de AI en gameplay.
Zojuist knalde ik een persoon door zijn kop en nog geen twee meter ernaast stond een andere persoon. Deze persoon zag hoe zijn maat door zijn kop werd geknald, zegt "huh", gele vraagteken boven zijn hoofd en ik stond daar gewoon in het open, nog niet eens in cover en de persoon zag mij nog niet eens staan en loopt precies de andere kant op.
Dit is echt weer typisch Ubisoft AI. Als ze dit weten te fixen en betere AI te programmeren, dan zou dit spel nog best wel iets kunnen worden. Helaas is dit een probleem dat veel games en vooral Ubisoft games hebben. Gelukkig heeft dit spel ook genoeg positieve kanten, waaronder het grafische gedeelte en de hele sfeer.
Er zit flinke verbeteringen in het spel, als ik de gameplay van 3 maanden geleden bekijk en vergelijk met mijne gameplay. Alleen de AI blijft nog altijd een knelpunt.
Performance werkt het spel ook redelijk goed. Soms heb ik nog wat framedrops of lagere FPS, dus hier en daar mag daar ook nog aan gewerkt worden. Ik moet dan wel zeggen dat ik het spel op 4k draai met Nvidia RTX Direct Lighting op ultra met alle settings op het hoogste. Ik gebruik op dit moment 12.2gb Vram van de 16gb.
[
Voor 11% gewijzigd door
Toonen1988 op 14-01-2025 23:11
]