We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Ja ik ben heel blij dat ze zichzelf herpakt hebben na de gameplay van vorig jaar, want daar maakte ik mij echt zorgen over.. Deze nieuwe gameplay is zoveel beter en mooier, hopelijk blijven ze het spel pushen.Vortigen schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:29:
[...]
Zo zo, dat ziet er lekker uit hoor! De grafische stijl is dikke prima wat mij betreft.
Ik heb nog nooit een Fable gespeeld dus voor mij word het allemaal nieuw.
Heb er zin in !
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik stoorde me vooral aan de monden. Het leek meer op mompelen dan echt praten.G_Dragon schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:47:
[...]
Ja ik ben heel blij dat ze zichzelf herpakt hebben na de gameplay van vorig jaar, want daar maakte ik mij echt zorgen over.. Deze nieuwe gameplay is zoveel beter en mooier, hopelijk blijven ze het spel pushen.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ja klopt, dat was ook een van de kritiekpunten van mij. Helaas zijn de personages nog wel steeds heel lelijk, alsof ze het express doen.RobinNL schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 15:31:
[...]
Ik stoorde me vooral aan de monden. Het leek meer op mompelen dan echt praten.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Na het zien van de 30 minuten video en de vele npcs die echt uniek lijken ben ik over.G_Dragon schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 00:30:
[...]
Eerlijk? Vind het echt geen mooi spel, grafisch hebben ze nog een lange weg te gaan en helemaal als je kijkt naar de gezichten van hun personages. Het ziet er allemaal niet kloppend uit, wat echt heel jammer is want het leek me oprecht een heel tof spel
Wat vind jij ervan?
Ik ga het halen 100%, vooral toen die zwerver opeens in je bedrijf werkte dat is best wel indrukwekkend.
hopelijk is het snel 2027 zodat we ons kunnen onderdompelen in dit nieuwe avontuur.
Wel ziet de de combat er wat simpel uit, maar dat was fable 1,2,3 ook wel past misschien wel
Standard Edition is €69,99 (23 februari 2027 speelbaar)
Premium Edition is €99,99 (18 februari 2027 speelbaar)
Wat je krijgt wanneer je de game pre-order en wat je krijgt met de Premium Edition
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Nee deze fable zou een stricte singleplayer game zijn.R.G schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 14:20:
Komt er coop? Of iets van mp? Zoals fable 3
https://www.twitch.tv/thegameawards
Ik ben heeel benieuwd, want er kwamen laatst al wat beelden voorbij met flinke verbeteringen.Ricmaniac schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:57:
Gamescom is nu bezigals het goed is krijgen we ook nieuwe gameplay van Fable te zien
Tijdens de Xbox show (26 augustus) komt ie zeker langs.Ricmaniac schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:57:
Gamescom is nu bezigals het goed is krijgen we ook nieuwe gameplay van Fable te zien
Haha, die vraag van dat kind en de reactie in maar meteen het huis te verlaten
Overigens wel jammer om te kijken, voor de eerste keer die grote stad in lopen, is iets wat je zelf wil doen op een fatsoenlijk beeldscherm en niet op de telefoon.
[ Voor 21% gewijzigd door Accretion op 26-08-2026 19:33 ]
Overigens zag ik net een visual van een waterval in Bowerstone, op 17:15 in de trailer. Dat bewegende water vond ik er wat gedateerd uitzien en wat me uit die immersie trekt. Maar dat is dan ook een heel klein punt dat me niet tegenhoudt om te game te kopen. Ben benieuwd op welke details ze zich komende maanden nog gaan focussen.
Heb enorm veel zin om me te laten onderdompelen in de game!
Zie weinig (lees niets) waarvan ik denk: oh ja dit ziet er echt stukke beter uit dan een half jaar geleden.
De gameplay spreekt me nog steeds aan hoor en ben benieuwd naar de story en wereld etc etc maar de combat ziet er wat mij betreft nog even generiek uit als wat het al deed. Het lijkt alsof swords inderdaad wat meer impact hebben met hits enzo maar zie nog niet echt een redemption.
Vooral dat laatste gevecht met die "baas" vind ik heel erg meh ogen.
Maar misschien gewoon ook een beetje verwend door games de laatste tijd en past dit er wel gewoon goed tussen.
Ben sowieso excited want het is Fable.. maar denk als ik geen nostalgie voor Fable had ik misschien niet eens gelijk zou willen spelen.
Er zijn zo veel toffe games uitgekomen laatste tijd dat we zo verwend zijn en dit ziet er gewoon niet on par met die games uit
Het is vooral de fable nostalgie die mij trekt denk ik. Maargoed niet elke game hoeft een 9 of 10 te zijn
Ik zit hem nu te kijken, maar moet zeggen ziet er best leuk uit.RobinNL schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 20:08:
Er zijn weer nieuwe beelden verschenen
[YouTube: Fable - Official Combat Gameplay | gamescom 2026]
Het wordt voor mij misschien niet direct kopen, maar ik houd hem wel op mijn watchlist
Weer een leuk tussendoortje dus, ik ga denk ik het spel uitspelen en dan mijn vrouw lekker een gezin laten stichten en het als een soort sims laten spelen
terwijl het aan de andere kant me weer niet verrast.. meer zo'n bevestiging van hmm zie je wel, is allemaal niet zo denderend.
Maargoed het zegt alsnog helemaal niets natuurlijk haha
@G_Dragon Je geeft aan sub-missies 15 tot 20 uur, is dat iets dat je verwacht of ergens gelezen hebt? Ik lees namelijk alleen de game uren van het hoofdverhaal, en het zou niet de eerste game zijn waarbij alleen sub-missies al het dubbele aan game uren bevat tegenover het hoofd verhaal.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
"We have around 15-20 hours of mainline quest gameplay, we have around 15-20 of side and open-world exploration content gameplay,"
Heb dit stukje even erbij geplakt, er staat niet dat bij side en open wereld content dat het om 15 tot 20 uur gaat, kan een type fout zijn, maar zoals ik het lees, zou ik denken dat er een 15 tot 20 side quest missies aanwezig zijn. Stel dat ze ongeveer 2 uur het stuk duren. Dan zou je makkelijk 40 tot 50 uur totale gameplay hebben.
Ik snap goed wat je bedoeld, begrijp me niet verkeerd, maar het zou echt niet de eerste game zijn waar side Quest langer zijn dan het main verhaal, en gezien de wereld van Fable zoals ik me die nog een beetje kan herinneren, zou dat niet raar zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door Linksquest op 01-09-2026 08:16 ]
Deze video nog eens gekeken en merk dat mijn mental state bij draagt aan hoe ik me bij de game voel
Zit nu wat relaxter en vrolijker te kijken haha maar de combat vind ik gewoon echt minder interessant maar verder ziet de environment en vibe er wel tof uit.
Ook het feit dat zo veel NPC's gewoon een leven hebben draagt echt bij aan de immersie in de wereld enzo
Hoop gewoon op alsnog wat combat verbetering ofzo maar denk dat ik er sowieso wel plezier mee ga hebben
De gevechten met spreuken etc zien er wel leuk uit, het 'standaard' zwaardvechten is wat saai.
Ben geen fanatieke gamer meer, dus de wat simpelere gameplay trekt mij juist wel.
Beetje ronddwalen in een kleurrijk en levendig gebied zonder onnodige complexiteit en moeten kiezen uit tich verschillende klassen met duizenden upgrademogelijkheden.
Oh oh Mr. B, oh oh!
De combat.. echt ultra generiek. Net zo generiek als de health bars, de effecten en vooral de animaties. Wat zijn dat in vredesnaam voor ren animaties? En dat vechten.. al na 3 minuten kijken ben ik helemaal verveeld. Ook een echte "press x to open door" met een daadwerkelijke cutscene waar ze een deur opentrappen?.... echt? Vergelijk dat nou eens met Onimusha, ook een action rpg (geen soulslike!). Ik voorspel (en heb het heel vaak correct) dat dit tussen de 60 en 75 gaat scoren en dan hebben we de userscore nog niet eens meegenomen. En in het ergste geval krijgen we een DA Veilguard game, een zogenaamde hoge reviewer score maar iedereen weet dondersgoed dat het een scheet van een game is.Ricmaniac schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 22:10:
[...]
Deze video nog eens gekeken en merk dat mijn mental state bij draagt aan hoe ik me bij de game voel![]()
Zit nu wat relaxter en vrolijker te kijken haha maar de combat vind ik gewoon echt minder interessant maar verder ziet de environment en vibe er wel tof uit.
Ook het feit dat zo veel NPC's gewoon een leven hebben draagt echt bij aan de immersie in de wereld enzo![]()
Hoop gewoon op alsnog wat combat verbetering ofzo maar denk dat ik er sowieso wel plezier mee ga hebben
[ Voor 7% gewijzigd door jellybrah op 02-09-2026 11:04 ]
ik verwacht ook een 7 ja. En dat vind ik niet erg. Niet elke game hoeft een 8 of hoger te zijn.jellybrah schreef op woensdag 2 september 2026 @ 11:03:
[...]
De combat.. echt ultra generiek. Net zo generiek als de health bars, de effecten en vooral de animaties. Wat zijn dat in vredesnaam voor ren animaties? En dat vechten.. al na 3 minuten kijken ben ik helemaal verveeld. Ook een echte "press x to open door" met een daadwerkelijke cutscene waar ze een deur opentrappen?.... echt? Vergelijk dat nou eens met Onimusha, ook een action rpg (geen soulslike!). Ik voorspel (en heb het heel vaak correct) dat dit tussen de 60 en 75 gaat scoren en dan hebben we de userscore nog niet eens meegenomen. En in het ergste geval krijgen we een DA Veilguard game, een zogenaamde hoge reviewer score maar iedereen weet dondersgoed dat het een scheet van een game is.
Denk dat ik deze game leuker ga vinden dan Avowed of veilguard. Die ben ik beide gestopt. Ik vermoed dat het meer door de wereld en lore is maar mijn aanname door de beelden is dat dat bij fable beter of leuker gaat zijn dan die andere games. Vind het niet erg als het een keer makkelijke combat heeft. Het is vooral de melee combat wat er heel slecht uit ziet imo. magic ziet er wel cool uit.
Zeker eens, een middelmatige game kan ook leuke aspecten hebben (kijkt naar Crimson Desert met ongeëvenaarde exploration en zelfontdekking + zelfredzaamheid maar bevat een slecht verhaal en rare controls), maar het prijskaartje is daar dan in den beginne veel te hoog voor.Ricmaniac schreef op woensdag 2 september 2026 @ 11:10:
[...]
ik verwacht ook een 7 ja. En dat vind ik niet erg. Niet elke game hoeft een 8 of hoger te zijn.
Denk dat ik deze game leuker ga vinden dan Avowed of veilguard. Die ben ik beide gestopt. Ik vermoed dat het meer door de wereld en lore is maar mijn aanname door de beelden is dat dat bij fable beter of leuker gaat zijn dan die andere games. Vind het niet erg als het een keer makkelijke combat heeft. Het is vooral de melee combat wat er heel slecht uit ziet imo. magic ziet er wel cool uit.
Ja dat is zeker waar. veel van die twijfelachtgie games koop ik of niet day one of via een andere manier zeg maarjellybrah schreef op woensdag 2 september 2026 @ 11:32:
[...]
Zeker eens, een middelmatige game kan ook leuke aspecten hebben (kijkt naar Crimson Desert met ongeëvenaarde exploration en zelfontdekking + zelfredzaamheid maar bevat een slecht verhaal en rare controls), maar het prijskaartje is daar dan in den beginne veel te hoog voor.
Scheelt als PC speler dat je eigenlijk nooit de volle mep hoeft te betalen.
Bij Microsoft wel hoor, maar die zijn ook niet echt van de kortingen. Ik heb zo'n 2 jaar naar Forza Horizon 5 gekeken, maar die game kwam nooit onder de 29,99 (50% korting) uit.Ricmaniac schreef op woensdag 2 september 2026 @ 11:52:
[...]
Ja dat is zeker waar. veel van die twijfelachtgie games koop ik of niet day one of via een andere manier zeg maar![]()
Scheelt als PC speler dat je eigenlijk nooit de volle mep hoeft te betalen.
bedoel vooral via grijze keyshops. het is idd vaak genoeg alsnog 40 euro oid maar geen 60-70RobinNL schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:50:
[...]
Bij Microsoft wel hoor, maar die zijn ook niet echt van de kortingen. Ik heb zo'n 2 jaar naar Forza Horizon 5 gekeken, maar die game kwam nooit onder de 29,99 (50% korting) uit.