Beste mede tweakers,
Ik zit met de volgende situatie.
November 2022 heb ik een leuk fijn huisje gekocht, De toenmalige eigenaar gaf dat er glasvezel gelegd gaat worden maar dat ik dan nog wel zelf moest regelen.
Dus heb ik op 31-10-2022 via de website van E-Fiber laten weten dat ik graag glasvezel wil. Je moest hiervoor gelijk een abonnement afsluiten bij een van de providers. Ik heb toen gekozen voor
Helaas kreeg ik in Januari te horen dat het uitliep en het zal zo rond eind mei pas klaar zijn. Oke ik wacht nog wel even.
Toen was het mei en zag ik helaas dat ze nu spreken over eind december.
Jullie snappen wel, dat is vandaag de dag heel lang zo internet helemaal voor iemand die ook nog 2 dagen thuis werkt (developer).
Ik heb toen contact opgenomen met
Na meerdere keren telefonisch contact te hebben gehad werd er mij verteld stuur maar een email en dan komt het goed. Die heb ik op 28 april gedaan.
Mail 28 april naar
Mail
Hierop heb ik de volgende mail terug gestuurd gezien in mijn eigen de wettelijke bedenktijd nog niet is ingegaan.
- Contact opnemen met een jurist
- Contact opnemen met de geschillen commisie
Hoe denken jullie dat ik hierin sta? Maak ik een kans om het contract te ontbinden? Heeft iemand dit al een keer meegemaakt? en zo ja wat was de uitkomst?
Ik zit met de volgende situatie.
November 2022 heb ik een leuk fijn huisje gekocht, De toenmalige eigenaar gaf dat er glasvezel gelegd gaat worden maar dat ik dan nog wel zelf moest regelen.
Dus heb ik op 31-10-2022 via de website van E-Fiber laten weten dat ik graag glasvezel wil. Je moest hiervoor gelijk een abonnement afsluiten bij een van de providers. Ik heb toen gekozen voor
Members only:
. Want de verwachting was dat het zo rond Januari/Februari de aanleg klaar zou zijn en die paar maanden zonder internet was wel te overzien.
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Helaas kreeg ik in Januari te horen dat het uitliep en het zal zo rond eind mei pas klaar zijn. Oke ik wacht nog wel even.
Toen was het mei en zag ik helaas dat ze nu spreken over eind december.
Jullie snappen wel, dat is vandaag de dag heel lang zo internet helemaal voor iemand die ook nog 2 dagen thuis werkt (developer).
Ik heb toen contact opgenomen met
Members only:
met dat ik het contract wil ontbinden gezien
Inloggen
Members only:
alleen glasvezel aanbied en geen ADSL. Hun gaven alleen aan dat het niet mogelijk is omdat de wettelijke bedenktijd van 14 dagen al voorbij is en ik vast zit aan het contract. Ik kan pas volgens hun het contract opzeggen 1 jaar nadat ze beginnen met het leveren van de dienst. Dus zoals het nu er naar uit ziet december 2024.
Inloggen
Na meerdere keren telefonisch contact te hebben gehad werd er mij verteld stuur maar een email en dan komt het goed. Die heb ik op 28 april gedaan.
Mail 28 april naar
Members only:
.
Inloggen
Zojuist kreeg ik een mail van hun dat ze er niet mee akkoord gaan (11 Juni)BesteMembers only:,
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Na telefonisch contact te hebben gehad met jullie over het opzeggen van het abonnement bij deze dan ook de email.
Graag wil ik het contract voor:---
adres: ---
Opzeggen. Dit ivm het opnieuw uitstellen van de werkzaamheden voor het aanleg van de glasvezel verbinding. Er is bij jullie ook geen andere oplossing beschikbaar en om nu nog eens maanden zonder internet te zitten is niet te doen.
Nu heb ik al eerder met jullie contact gehad en werd er mij verteld dat opzeggen niet mogelijk is ivm wettelijke bedenktijd die al verlopen is.
Volgens jullie eigen website: https://www.Members only:.nl/glasvezel/wettelijke-bedenktijd.html is dit wel mogelijk. Daarbij speelt in mijn ogen ook volgens het contact overmacht van toepassing gezien het probleem (niet kunnen leveren) niet binnen het verwachte termijn opgelost kan worden.
Daarbij heeft de geschillencommisie de volgende uitspraak staan: https://www.degeschillenc...ikleen-te-geven-hardware/
E-Fiber zelf geeft aan dat de inschrijfdatum verlengt.
Ik neem aan dat het opzeggen hierdoor geen probleem is? Helemaal gezien ik naar moederbedrijf T-Mobile wil overstappen.
Members only:
naar mij:
Inloggen
Ik was eigenlijk nogal geschrokken van deze mail en had deze niet meer verwacht (Nu internet afgenomen bij T-Mobile en ook E-Fiber is op de hoogte dat T-Mobile straks het glasvezel gaat leveren.Beste Leon,
Ik wil u op de hoogte brengen dat wij niet mee kunnen gaan in uw verzoek tot het ontbinden van uw contract bijMembers only:. Dit heeft namelijk te maken met het feit dat u een aanvraag heeft gemaakt in een vraaggestuurd gebied waarbij het de afspraak was dat u minimaal 1 jaar bij ons diensten afneemt en dat u daarvoor gratis de glasvezel aansluiting krijgt.
Wij vinden het ook vervelend als het leggen van glasvezel langer duurt vanwege onvoorziene omstandigheden. Echter gaat E-fiber zeker van plan om uw woning te voorzien van glasvezel. Aangezien de levering alleen vertraagd is, maar wel doorgaat is dit geen valide argument om het abonnement kosteloos te ontbinden.
In de link waar u verwijst naar onze website staat het volgende: Het kan voorkomen dat de oplevering langer duurt dan verwacht. Heb je binnen 8 weken nadat wij het contract ondertekend hebben ontvangen nog geen telefoontje gehad van de monteur om een oplevering te plannen, dan kun je het contract ontbinden. Deze regel geld niet voor vraaggestuurde gebieden en kan alleen gebruikt worden als wij niet binnen 8 weken kunnen leveren als de glasvezel aansluiting al klaar ligt op het adres.
Als je als consument online een product koopt, dan heb je recht op 14 dagen wettelijke bedenktijd vanaf het moment dat het product is geleverd.
Deze wettelijke bedenktijd beschermt kopers tegen het doen van een miskoop, en geeft hen de kans het product uit te proberen. Als je in een winkel een product koopt, dan heb je de kans om het te proberen al.
Vanwege het bovenstaande begrijpen wij de verwarring met betrekking tot hoe wij de wettelijke bedenktijd hanteren.
Wij leveren diensten. Geen producten. Bijvoorbeeld het modem of de mediaconverter krijg je in bruikleen. Bruikleen is een dienst, geen product, omdat het apparaat niet van eigenaar verwisselt.
Zie ook: https://www.consuwijzer.n...wanneer-heb-ik-bedenktijd
Hierop heb ik de volgende mail terug gestuurd gezien in mijn eigen de wettelijke bedenktijd nog niet is ingegaan.
Helaas kreeg ik dit als antwoord:BesteMembers only:,
Ik ben het hier zeker niet met eens.
"In de link waar u verwijst naar onze website staat het volgende: Het kan voorkomen dat de oplevering langer duurt dan verwacht. Heb je binnen 8 weken nadat wij het contract ondertekend hebben ontvangen nog geen telefoontje gehad van de monteur om een oplevering te plannen, dan kun je het contract ontbinden. Deze regel geld niet voor vraaggestuurde gebieden en kan alleen gebruikt worden als wij niet binnen 8 weken kunnen leveren als de glasvezel aansluiting al klaar ligt op het adres."
Dit (Het dik gedrukte) staat er niet. Het is leuk dat jullie dit erbij verzinnen maar dit staat er niet.
Daarbij en misschien nog wel nog belangrijker.
In de door mij gestuurde link van de Geschillencommissie staat het volgende:
"Bedenktermijn van 14 dagen voor herroeping gaat pas in als de consument beschikt over de door de ondernemer van de dienst in bruikleen te geven hardware."
Nogmaals de link: https://www.degeschillenc...ikleen-te-geven-hardware/
"Bedenktermijn gaat lopen nadat daadwerkelijk van de dienst gebruik kan worden gemaakt, dus nadat de hardware is ontvangen."
Link: https://www.degeschillenc...de-hardware-is-ontvangen/
Hierbij dan ook een uitspraak van de rechtbank: https://uitspraken.rechts...ECLI:NL:RBARN:2010:BN0733
Mochten jullie het hiermee nog steeds niet eens zijn dan ben ik genoodzaakt om naar Geschillencommissie Telecommunicatie te stappen
Vervolg stappen in mijn ogen zijn:Beste Leon,
Bedankt voor uw bericht!
In dit geval klopt het wat mijn collega hierin aangeeft, dit voornamelijk omdat dat een van de voorwaardes is die E-fiber heeft gesteld met de glasvezel aansluitingen in uw wijk.
Om deze reden gaat de bedenktijd ook in wanneer u het contract digitaal ondertekent en gaan dan dus ook de wettelijke bedenktijd in.
We zien uw verdere correspondentie graag tegemoet.
Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.
- Contact opnemen met een jurist
- Contact opnemen met de geschillen commisie
Hoe denken jullie dat ik hierin sta? Maak ik een kans om het contract te ontbinden? Heeft iemand dit al een keer meegemaakt? en zo ja wat was de uitkomst?
[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 16-06-2023 12:18 ]